roland jv1080 ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Ras-H
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

roland jv1080 ?

Indlæg af Ras-H »

Hej Forum.
- Jeg er ved at anskaffe mig en roland jv1080 brugt, men er der nogen som ved hvor meget den må koste?..
MPC 4000 , Logic Pro 7 , Apple

Default avatar
Kristian
Forum Donator
Indlæg: 713

Indlæg af Kristian »

Ras-H skrev:Hej Forum.
- Jeg er ved at anskaffe mig en roland jv1080 brugt, men er der nogen som ved hvor meget den må koste?..
Hej,

Det kommer lidt an på hvor mange expansion kort maskinen har, da disse stadig kan være ret dyre medmindre man køber dem brugt, men ellers vil jeg umiddelbart sige at en JV-1080 uden expansion ikke må koste over 1.800-2.200.

Den lidt større model, JV-2080'eren går typisk for en 2.000-2.500 uden expansion kort.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg ville nok slet ikke købe en JV-1080, men ellers vil jeg også mene at prisen bør ligge på omkring 1.500 kr., lidt mere hvis der er mange gode expansion kort med til.

Medlemsavatar
soundslike
Forum Donator
Indlæg: 192
Sted: København

Indlæg af soundslike »

- men hvis du venter et par år med at bruge den, er der sikkert gået retro i lydene, og alle vil have en ORIGINAL 1080'er - og priserne steget til det 3-dobbelte :mrgreen:. Har selv haft en i øvrigt; udemærket maskine egentlig...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja og den lyder bedre end JV-2080!

Medlemsavatar
ecozyz
Medlem
Indlæg: 435

Indlæg af ecozyz »

Holger skrev:Ja og den lyder bedre end JV-2080!
Det forstår jeg ikke.. forklar??
Er det ikke samme engine der sidder i dem, og er der ikke bare "grundlæggende" tale om en box fuld af "halvkedelige" samples, hvor du stort set kun kan bruge 10-20 lyde fra original maskinen og nærmest endnu mindre fra expansion kortene ( spørger jeg der har en 2080er med 4-5 kort i..)
I den forbindelse, hvad skal du bruge maskinen til..
Tror at du kommer meget længere, hvis du køber alt andet..
og prisen, tja holgers 1500 er nok rigtig. Tror dog den går til 2000-2500??
pt ren software

Medlemsavatar
Darwich
Medlem
Indlæg: 575

Indlæg af Darwich »

Er hellere ikke helt med!? :shock:
-

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

For at være helt ærlig ville jeg heller ikke smide penge i sådan én. De demoer jeg har hørt af den har været ok, men blevet blæst væk i forhold til alle de andre samplebiblioteker man kan få nu. Man kan forøvrigt købe Quantum Leaps Colossus til 400 Euro på soundsonline-europe.com!

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

For lige at svare på spørgsmålet hvorfor en 1080 lyder bedre end en 2080:

2080 kører kun 32.1 Khtz i DA hvor 1080 kører 41.1 ... så der er står på samples når de fader ud .... ret sjovt at man faktisk kan høre 00110101110011 på en 2080 .. mindre sjovt er det så at roland valgte at lave en større model af 1080 og gøre den dårligere end forgængeren.... Med dette sagt så er der jo masser af hits der er lavet med en 2080... har personligt set 2 x 2080 blive brugt på N-Sync's Bye Bye Bye---- så med en 2080 får du flere udvidelses pladser.. bedre menuer(synes jeg) ....

Har en 2080.. bruger den ikke så meget.. men vil aldrig undvære den.. for den har altid lige et eller andet man skal bruge på et tidspunkt...

Men hvis jeg ikke købte den da den kom og skulle vælge i dag... så tror jeg nok jeg ville vælge noget plugin.. der findes jo mange plugins i dag der er kan gi en 2080 røv---

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

Morten Hjort skrev:For at være helt ærlig ville jeg heller ikke smide penge i sådan én. De demoer jeg har hørt af den har været ok, men blevet blæst væk i forhold til alle de andre samplebiblioteker man kan få nu. Man kan forøvrigt købe Quantum Leaps Colossus til 400 Euro på soundsonline-europe.com!
Uha - det lyder fedt. Lyttede lige til demoerne på hjemmesiden. Dejligt udvalg af lyde - klart en af de fedeste software-synth pakker jeg er stødt på, og som ikke koster en arm.

Et godt supplement til synth-softwaren i Logic - ja, faktisk en del federe lyd. Jeg må ikke købe.... har ikke penge.... må ha'...... argh :-)

Well - mon ikke sådan et group buy dukker op igen på et tidspunkt. Min pengepung må vist hellere lige fordøje købet af Yamaha S90ES (som jeg er MEGET tilfreds med) og min lækre Macbook.

Mvh.
Søren Petersen

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

He he, jeg havde også lige fravalgt Colossus fordi nden kostede så meget og købte så 2 Scarbee samplebiblioteker + Ultimate Piano Collection og så kommer den nu til den pris! Havde råd for et par uger siden, men ike nu :-(

Men satser på at sådan én dukker op snart igen...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Darwich skrev:Er hellere ikke helt med!? :shock:
Som Jesper siger har de skiftet DA konverteren ud med en langt dårligere.. men har da brugt en JV-2080 på masser af hits, både SOAP og Blå Øjne består 50% af JV-2080 :-)

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Hmmm...ja, jeg synes at 2080'eren og hele XP serien (som har mange af de samme lyde) er de mest allround brugbare keyboards/moduler jeg nogensinde har arbejdet med. Så måske er 2080'eren ikke det fedeste og mest in/hippe/"hvad det nu hedder" men det er i mine ører et af de bedste bud på en allround løsning for folk (som mig) der laver alt muligt forskelligt. Når vi taler om hardwareløsninger selvfølgelig! Jeg er enig i alt det om at købe sample-CD'er i stedet, og synes for øvrigt at dem der efterhånden følger med Logic selv er ret fede. Der har jeg fundet løsninger adskillige gange. Og man har sin sædvanlige "editor" i EXS24 til rådighed.

Har for øvrigt lige købt en HALion Player så jeg kan bruge de E-MU CD'er jeg har liggende. Der er fede ting på. :-P
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg synes at JV1080 er ganske glimrene. Solgte min for nogle år siden. Savner den (lyden) meget. Solgte den fordi jeg var lidt træt af at redigere den. Den har virkeligt mange muligheder og med det lille display er det ikke så fedt at redigere lyde i den.
Jeg tror at JD990 er klart federe...? JD800 er ihvert fald en kickass synth. Bare synd den er så kæmpe stor.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Jeg synes, som andre her, at jv1080 er en rigtig god synth. Jeg ville ikke kunne undvære min på nogen måde. Og synes man den er træls at redigere i så findes der et enviroment til den et eller andet sted på nettet. Så har du det der svarer til en bedre jd800 synth på skærmen. jv1080 rules. Det er den perfekte kompanion til logics synths.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
DanDan
Professor i rumklang
Indlæg: 444
Sted: Århus / Danmark

Indlæg af DanDan »

Jeg synes også at det er en ret genial synth. Man skal lige huske at XP/JV-serien jo er en "rigtig" synthesizer med rigtig mange muligheder. Sådan en synth lader sig ikke lige erstatte af et samplebibliotek. Jeg oplever stadig at der er brugbare lyde i min. Det kan jeg ikke sige om ret mange andre 10 år gamle digitale synths.

DanDan

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Præcis!
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Nyt svar