Behringer DeepMind 12 - Analog Polyfonisk synth
Re: Behringer DeepMind 12 - Analog Polyfonisk synth
Jeg besøgte session i Lørdags og fik den testet….jeg syntes den lyder ok. Designet et egentlig lækkert og layout logisk, men når det er sagt…Så syntes jeg ikke, at den vækker et latent behov for at erhverve den
What?
Behringer placebo effekten?teevee skrev:Jeg besøgte session i Lørdags og fik den testet….jeg syntes den lyder ok. Designet et egentlig lækkert og layout logisk, men når det er sagt…Så syntes jeg ikke, at den vækker et latent behov for at erhverve den
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil
R.I.P. Mindeprofil
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Så er desktop-versionen købsbar.
https://www.thomann.de/dk/behringer_deepmind_12d.htm
Jeg overvejer, om jeg skal gå væk fra min "only in the box"-approach ...
https://www.thomann.de/dk/behringer_deepmind_12d.htm
Jeg overvejer, om jeg skal gå væk fra min "only in the box"-approach ...
Eller måske bare et sted i livet, hvor en sund og normal "mæthed", og erkendelse omsider har indfundet sig, at stoppe op, og flytte focus fra det evindelige nye grej, og vende blikket andre steder hen,... lyder faktisk meget sundt,... just sayingRazmo skrev:Behringer placebo effekten?teevee skrev:Jeg besøgte session i Lørdags og fik den testet….jeg syntes den lyder ok. Designet et egentlig lækkert og layout logisk, men når det er sagt…Så syntes jeg ikke, at den vækker et latent behov for at erhverve den
/Dub
DUBTEMPLE skrev:Eller måske bare et sted i livet, hvor en sund og normal "mæthed", og erkendelse omsider har indfundet sig, at stoppe op, og flytte focus fra det evindelige nye grej, og vende blikket andre steder hen,... lyder faktisk meget sundt,... just sayingRazmo skrev:Behringer placebo effekten?teevee skrev:Jeg besøgte session i Lørdags og fik den testet….jeg syntes den lyder ok. Designet et egentlig lækkert og layout logisk, men når det er sagt…Så syntes jeg ikke, at den vækker et latent behov for at erhverve den
Det er EEN forklaring på det ja :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil
R.I.P. Mindeprofil
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Er det egentlig kun polyfonien og den ekstra oktav der gør forskellen på 6'eren og 12'eren?
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Ja - og wifi.K-Bee skrev:Er det egentlig kun polyfonien og den ekstra oktav der gør forskellen på 6'eren og 12'eren?
Wifi? I en synth?
Øøøhhh... er det nu overhovedet en god idé - wifi teknologiens evindelige luner taget i betragtning.
Det minder mig jo om https://twitter.com/internetofshit
Øøøhhh... er det nu overhovedet en god idé - wifi teknologiens evindelige luner taget i betragtning.
Det minder mig jo om https://twitter.com/internetofshit
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Hvis folk gerne vil bruge tablets til trådløst at editere, er der vel kun to mulige forbindelsesstandarder pt?Joachip skrev:Wifi? I en synth?
Øøøhhh... er det nu overhovedet en god idé - wifi teknologiens evindelige luner taget i betragtning.
Det minder mig jo om https://twitter.com/internetofshit
Bluetooth og WIFI med hver deres pros and cons.
Og jeg går ud fra, at al det augmented reality-halløj ikke kan kører via bluetooth.
Og det er vel ok, at netop synthesizeren stadig er et instrument, der er "edgy" med ny technologi?
https://www.sweetwater.com/sweetcare/ar ... via-wi-fi/
Anyways. Hvis det er skræmmende kan man jo netop vælge Deepmind 6. Den er næsten ligesom i de gode gamle dage.
Min pointe er, at hælde så mange teknologier ned i et apparat som overhovedet muligt er ikke altid lykken. Forestil jer følgende scenarier:
"Fejl: Din Deepmind12 kan desværre ikke starte op, da maskinen venter på opdateringer fra update.behringer.com"
eller
"This device has not been registered with the BehringerCloud™. Presets cannot be stored at the present time."
Jeg generelt glad for teknologi, men mange af de her mere internet-relaterede teknologier er tit ikke planlagt langt nok ud i fremtiden hvor tingene kan have ændret sig så meget, at de gamle apparater slet ikke længere er kompatible. Og køber jeg en hardware synth, håber jeg også den virker om 30-40 år. Teknologi er fedt, men keep it simple!
"Fejl: Din Deepmind12 kan desværre ikke starte op, da maskinen venter på opdateringer fra update.behringer.com"
eller
"This device has not been registered with the BehringerCloud™. Presets cannot be stored at the present time."
Jeg generelt glad for teknologi, men mange af de her mere internet-relaterede teknologier er tit ikke planlagt langt nok ud i fremtiden hvor tingene kan have ændret sig så meget, at de gamle apparater slet ikke længere er kompatible. Og køber jeg en hardware synth, håber jeg også den virker om 30-40 år. Teknologi er fedt, men keep it simple!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Så køb en Deepmind 6 uden wifi
Seriøst, hvis man er på markedet efter en analog polysynth, så er det en no brainer til 5.500,- kr!
Folk kræver stadig op til 10.000,- kr for deres brugte Juno synthesizere....bevares Deepmind og eksempelvis en Juno 106 er ikke 100% identiske...men hvis man er igeglad med nostalgien i at have en Juno...
Seriøst, hvis man er på markedet efter en analog polysynth, så er det en no brainer til 5.500,- kr!
Folk kræver stadig op til 10.000,- kr for deres brugte Juno synthesizere....bevares Deepmind og eksempelvis en Juno 106 er ikke 100% identiske...men hvis man er igeglad med nostalgien i at have en Juno...
Det er nu ikke fordi jeg er imod den. Tværtimod. De ting som en af mine venner har lavet med den er temmeligt imponerende.
Jeg er ret fristet til at købe én, og det ville nok endda blive 12'eren. Den lyder sgu fedt, og noget tyder på at betjeningen også er ganske intuitiv.
Jeg er ret fristet til at købe én, og det ville nok endda blive 12'eren. Den lyder sgu fedt, og noget tyder på at betjeningen også er ganske intuitiv.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Ja okay. Jeg synes den fede deal ligger i Deepmind 6, blandt andet fordi vi snakker 5.500,- kr...for en "moderne Juno".
Deepmind 12 nærmer sig prismæssigt Dave Smith's REV2 (den med 8 toner polyfoni), så i det prisleje ville jeg nok vælge at betale de ca 3.000,- mere på en REV2.
https://www.musicstore.de/da_DK/DKK/Dav ... 005818-000
Deepmind 12 nærmer sig prismæssigt Dave Smith's REV2 (den med 8 toner polyfoni), så i det prisleje ville jeg nok vælge at betale de ca 3.000,- mere på en REV2.
https://www.musicstore.de/da_DK/DKK/Dav ... 005818-000
Så fik jeg prøvet den. Wow. Fandme ikke skuffet. Godt nok røg der en knap af (på en 1 dag gammel synth, det er jo Behringer), men lyden... wow.
Kort opsummeret (bedømt ud fra en aftens legen rundt hos en ven):
Fordele:
Kort opsummeret (bedømt ud fra en aftens legen rundt hos en ven):
Fordele:
- Lyder virkeligt fedt. Den har den der "analoge" lyd (jeps, jeg er super videnskabelig i dag). Der er meget dybde i lyden.
- Den virker genremæssigt alsidig. Jeg kan både forestille mig at den vil være god til house, trance, new-age ambient, mørk syg gotisk ambient, retro 80er synth pop og warp-records agtig electronica.
- Latterligt mange features at vælge imellem, og som kan styres på syrede måder fordi den har...
- Matrix (ting kan styre andre ting).
- En imponerende mængde indbyggede effekter som virkeligt har personlighed, og er værd at lære at kende og bruge.
- Glimrende ikke-vægtede tangenter med både anslagsfølsomhed og hvor-hurtigt-man-slipper-tangenten følsomhed og aftertouch.
- LFO'erne kan både være ens for alle 12 stemmer eller køre separat (for ekstra kaos. Kaos er fedt.)
- Vildt flot skalerbar editor som både modtager og sender MIDI, så editor og synth altid er i sync med hinanden.
- Fedt at se balancerede udgange og en ren analog signalvej (man ville kunne optage lyden fra den, og afspille det i halv hastighed og stadigvæk have fin diskant.)
- Alle envelope generatorens kurver kan justeres i formen mellem logaritmisk, lineær og omvendt logaritmisk. (-50 til +50)
- Den forekommer ret hands-on, omend jeg ikke helt tør udtale mig om den detalje endnu.
- Dens arpeggiator og chord-ting er sjove at bruge og inspirerende.
- Lidt flimsy, specielt sliderne som ikke virker super præcise, og ja, en af knapperne faldt af (kunne dog let sættes på igen).
- De mange indbyggede reverbs er so-so, og navnligt er de ikke særligt gode til korte rum, kun lange. Typisk TC-sound. Men nu laver man nok ikke så tit trommer på den, så det er nok ikke et problem i praksis.
- Editoren er ikke en VST, men en stand-alone, hvilket både har betydning for anvendelsen, og kan betyde låste MIDI devices hvis man prøver at køre DAW og editor samtidigt.
- Decay-kurverne er ikke helt godt valgt, for det brugbare område ville nærmere være rangen fra -90 til 0 i stedet for -50 til +50 pga. den måde øret nu engang opfatter volume og fade-outs på. Så minimumsværdien for f.eks. decay/release på -50 er dét som svarer til en Arp Odyssey eller en Oberheim SEM, og er den værdi som lyder mest musikalsk.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Har hele tiden vidst det, men dejligt at Uli Behringer nu endu engang har bevist at de fede ting kan laves til en brøkdel af prisen, og lader det komme kunden til gode vel at mærke.
Forhåbentligt er kraftigt vink med en vognstang til de øvrige aktører på markedet
Forhåbentligt er kraftigt vink med en vognstang til de øvrige aktører på markedet
/Dub
Købte en 12D for et par uger siden, og er relativt skuffet. Lyden er så om så, men god til nogen ting. Desværre har den en usædvanlig høj Noise floor + en hyle tone, der ligger omkring 6k. Hyletonen er tilstede selv når volumen er skruet ned.
Når man så laver en mørk lydene patch bliver både støjgulv + hyletone ret tydelig.
Fuldstændigt ubrugelig til den type lyde. Så for mit vedkommende ryger den tilbage
Når man så laver en mørk lydene patch bliver både støjgulv + hyletone ret tydelig.
Fuldstændigt ubrugelig til den type lyde. Så for mit vedkommende ryger den tilbage
En mands lykke, en anden mands forbandelse... sådan vil det nok altid være.
Jeg har haft lysten til at prøve, men et eller andet har holdt mig fra det... jeg tror det er den ekstremt lave pris der signalerer et eller andet der får mig til at tøve... en anden ting er, at jeg synes det er utrolig mange features Behringer lægger ud med, når det er første synth... selv for MIDAS der står bag har det været "a first", og jeg har nogen gange tænkt, om de ikke har taget munden FOR fuld fordi Uli bare ville have et mega produkt... jeg tænker man måske burde have startet med en lille simpel monosynth, uden alle mulige FX... bare for at teste landskabet af først... det er som om Behringer farer lige ind i det marked, med så mange produkter, at man skulle tro de havde solgt synthesizere i årtier.... se på KORG... de startede med monotron, og der efter arbejdede de sig langsomt op i størrelse og kompleksitet... og det selv om KORG har masser af synths fra langt tilbage... men der var gået længe uden analoge synths, så de gik langsomt frem igen...
Jeg har lidt den her fornemmelse af Behringer (og Uli), at "HER KOMMER JEG!! OG JEG KAN DET HELE!" ... jeg havde nok forventet lidt mindre slag i den fra start... det gør mig utryg at købe et så kompliceret produkt fra et firma, som endda er deres første af slagsen... derfor har jeg holdt fingrene for mig selv... og jeg ser også delte meninger om DM12... jeg har endda set et billede fra en hvor modwheel var begyndt at skalle malingen af efter kun 3 mdr... så LED lyset skinner igennem ... der begynder så småt at være tegn på de vanlige Behringer low-price skavanker...
Så jeg holder mig på afstand.... selv om prisen bestemt ikke fejler noget.
Jeg har haft lysten til at prøve, men et eller andet har holdt mig fra det... jeg tror det er den ekstremt lave pris der signalerer et eller andet der får mig til at tøve... en anden ting er, at jeg synes det er utrolig mange features Behringer lægger ud med, når det er første synth... selv for MIDAS der står bag har det været "a first", og jeg har nogen gange tænkt, om de ikke har taget munden FOR fuld fordi Uli bare ville have et mega produkt... jeg tænker man måske burde have startet med en lille simpel monosynth, uden alle mulige FX... bare for at teste landskabet af først... det er som om Behringer farer lige ind i det marked, med så mange produkter, at man skulle tro de havde solgt synthesizere i årtier.... se på KORG... de startede med monotron, og der efter arbejdede de sig langsomt op i størrelse og kompleksitet... og det selv om KORG har masser af synths fra langt tilbage... men der var gået længe uden analoge synths, så de gik langsomt frem igen...
Jeg har lidt den her fornemmelse af Behringer (og Uli), at "HER KOMMER JEG!! OG JEG KAN DET HELE!" ... jeg havde nok forventet lidt mindre slag i den fra start... det gør mig utryg at købe et så kompliceret produkt fra et firma, som endda er deres første af slagsen... derfor har jeg holdt fingrene for mig selv... og jeg ser også delte meninger om DM12... jeg har endda set et billede fra en hvor modwheel var begyndt at skalle malingen af efter kun 3 mdr... så LED lyset skinner igennem ... der begynder så småt at være tegn på de vanlige Behringer low-price skavanker...
Så jeg holder mig på afstand.... selv om prisen bestemt ikke fejler noget.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil
R.I.P. Mindeprofil
Jeg havde faktisk en spectrum analyzer på, og en 6 khz hyletone eller megen støj havde jeg helt sikkert opdaget. Jeg checkede netop for støj og eventuelle højfrekvente problemer. Prøv med balancerede kabler og prøv at køre med jord i dit studie.Peter skrev:Desværre har den en usædvanlig høj Noise floor + en hyle tone, der ligger omkring 6k. Hyletonen er tilstede selv når volumen er skruet ned.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Jeg troede, til at starte med, at det var et defekt kabel, så købte et nyt sæt til den, da hyletonen er højst i højre kanal, men det gjorde ingen forskel.Joachip skrev:Jeg havde faktisk en spectrum analyzer på, og en 6 khz hyletone eller megen støj havde jeg helt sikkert opdaget. Jeg checkede netop for støj og eventuelle højfrekvente problemer. Prøv med balancerede kabler og prøv at køre med jord i dit studie.Peter skrev:Desværre har den en usædvanlig høj Noise floor + en hyle tone, der ligger omkring 6k. Hyletonen er tilstede selv når volumen er skruet ned.
Har også prøvet forskellige stik i lejligheden uden resultat. Skal nævnes, at der ikke er nogen af mine andre synths, der har problemet.
Vil et problem med jord ikke som regel være mere dybt i spektret?
Hyletonen var især tydelig i de mørke patches, hvor det kunne være nødvendigt at hæve volumen efterfølgende, og så blev den meget tydelig.
Har spurgt inde på behringers officielle forum, men er blevet mødt med absolut tavshed, så
Anyway, Ups henter den på mandag, og så er den ude af mit system.
Så må jeg sparer lidt længere og købe noget andet istedet..
Sidste post var 15 september. Har nogen købt en sidenhen?
Jeg har noget ledig rackplads der klør her i bordet. Det bliver en desktop udgave inden jul.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video
Produktion af lyd & video