Behringer DeepMind 12 - Analog Polyfonisk synth

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Behringer DeepMind 12 - Analog Polyfonisk synth

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:Har nogen endnu hørt hvilket keybed der er benyttet i DeepMind 12 ? ... jeg er nysgerrig på om det er et kvalitets Fatar eller hvad det er...
Hvorfor? Du skulle jo ha' desktop/rack udgaven.... :-D

Spøg til side, jeg har intet info set om det.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:Har nogen endnu hørt hvilket keybed der er benyttet i DeepMind 12 ? ... jeg er nysgerrig på om det er et kvalitets Fatar eller hvad det er...
Hvorfor? Du skulle jo ha' desktop/rack udgaven.... :-D

Spøg til side, jeg har intet info set om det.
Ja... men hvis det var et godt keybed, kunne det være jeg ombestemte mig og skiftede ud :wink:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Så er der anmeldelse... :-D

Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt! Selvom de ikke har en listing af nuværende FX algoritmer med... :)

Jeg sidder efterladt med en idé om, at det kunne være fedt med en digital oscillator oveni. Men jeg er heller ikke nødvendigvis analog freak, jeg vil bare gerne ha' et fedt instrument. Og dét er det helt sikkert allerede, især med effekterne og de muligheder der følger med der.

Til Razmo:
Han siger intet om hvilken type keys det er.

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Razmo skrev:Har nogen endnu hørt hvilket keybed der er benyttet i DeepMind 12 ? ... jeg er nysgerrig på om det er et kvalitets Fatar eller hvad det er...
Det spørgsmål blev stillet på Gearslutz og svaret fra Uli var, at keybed er fra egen produktion - og at han selv kunne lide det (Han er keyboardspiller).
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ganske interessant. Men ligeså snart man propper en skærm på et produkt og en masse knapper til at styre det, så har du allerede skræmt nogen væk. Jeg synes ikke umiddelbart der er meget menu-diving over det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Men ligeså snart man propper en skærm på et produkt og en masse knapper til at styre det, så har du allerede skræmt nogen væk.
Nu er det heller ikke henvendt til guitarister. :-D

Hvis der kommer en enhed uden keyboard, så er jeg i købskøen. :banan:

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg tror bestemt den kommer i en modul version... Uli har jo allerede talt om det, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at der vil komme et massivt pres for at få den i modul version også... for til prisen bliver den et hit... ikke to sek. i tvivl.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

[slettet] - links var allerede postet :wink:
Senest rettet af K-Bee tors 27. okt 2016 11:35, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror dit første youtube link er forkert, og den anden er allerede postet tidligere i tråden. :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Er der sat dato på for udgivelse?
Deaktiveret

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Jeg tror bestemt den kommer i en modul version... Uli har jo allerede talt om det, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at der vil komme et massivt pres for at få den i modul version også... for til prisen bliver den et hit... ikke to sek. i tvivl.
Jeg kunne godt forstille mig en "desktop" udgave. Jeg syntes mange af firmaerne hænger bagefter, når det kommer til rack unit enheder.

Jeg må desværre indrømme, at jeg er under segmentet/målgruppen ”begrænset hjemmestudie plads” og derfor er det lettere for mig, at integrere en rack unit i et studio-rack.

Så længe virksomhederne bliver ved med at pumpe keyboards og desktop enheder ud, ja så er det ikke min penge pung de safter efter.
What?

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Christoffer I. N. skrev:Jeg tror dit første youtube link er forkert, og den anden er allerede postet tidligere i tråden. :)
Ja, var lidt for hurtig. Har slettet det :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

2 styks i samspil med band her:


Et par stykker i kommentarfeltet synes synth-bassen lyder dårligt og tynd. Ved ikke om jeg er enig..

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:Jeg tror bestemt den kommer i en modul version... Uli har jo allerede talt om det, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at der vil komme et massivt pres for at få den i modul version også... for til prisen bliver den et hit... ikke to sek. i tvivl.
Jeg kunne godt forstille mig en "desktop" udgave. Jeg syntes mange af firmaerne hænger bagefter, når det kommer til rack unit enheder.

Jeg må desværre indrømme, at jeg er under segmentet/målgruppen ”begrænset hjemmestudie plads” og derfor er det lettere for mig, at integrere en rack unit i et studio-rack.

Så længe virksomhederne bliver ved med at pumpe keyboards og desktop enheder ud, ja så er det ikke min penge pung de safter efter.
Jeg har det præcis samme problem... men hvis bare det kommer med rack.ears kan jeg leve med det... ja også en desktop version, men jeg så også gerne de gamnle 1 og 2 unit moduler igen... men det er vist passé med den slags andet end alt muligt andet gear... folk vil have hands on knobs, fadere og knapper osv. og helst stående lige foran dem... who am I to diss their needs :lol:

Derfor har jeg valgt at begrænse studiet til 8 synths... så er det lidt nemmere at finde bordplads. og lets face it... man behøver ikke flere synths :dollargrin: (did I just say that!? ... Naaaaah! :dollargrin: )
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Christoffer I. N. skrev:2 styks i samspil med band her:


Et par stykker i kommentarfeltet synes synth-bassen lyder dårligt og tynd. Ved ikke om jeg er enig..
Dan Goldman (JD73) var jeg hurtig kontakt med på facebook og han var positiv over build quality og tangenterne som han sagde var fine at spille på. Og han har prøvet lidt af hvert eftersom han er mangeårig anmelder på Future Music

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der mangler da ihvertfald ikke bass i de her patches han har fået lavet:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede postet af Uli Behringer på Gearslutz:
Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Frækkert.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Uli foreslår 899$ for rack-udgaven, altså kun 100$ under keys.
http://www.synthtopia.com/content/2016/ ... nthesizer/

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Uli foreslår 899$ for rack-udgaven, altså kun 100$ under keys.
http://www.synthtopia.com/content/2016/ ... nthesizer/
Stadig en utrolig lav pris sammenlignet med DSI instrumenter... men dejligt at se at rack udgaven er på vej... det bliver sikkert den sidste MIDI synth i mit setup...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Razmo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Uli foreslår 899$ for rack-udgaven, altså kun 100$ under keys.
http://www.synthtopia.com/content/2016/ ... nthesizer/
Stadig en utrolig lav pris sammenlignet med DSI instrumenter... men dejligt at se at rack udgaven er på vej... det bliver sikkert den sidste MIDI synth i mit setup...
Helt sikkert [emoji12]


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

fugmann skrev:
Razmo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Uli foreslår 899$ for rack-udgaven, altså kun 100$ under keys.
http://www.synthtopia.com/content/2016/ ... nthesizer/
Stadig en utrolig lav pris sammenlignet med DSI instrumenter... men dejligt at se at rack udgaven er på vej... det bliver sikkert den sidste MIDI synth i mit setup...
Helt sikkert [emoji12]


Sent from my iPad using Tapatalk
Tvivler du på mig? :lol: ... er der belæg for det? :dollargrin:

Der er kun to kanaler tilbage i mixeren, så max to... men ikke flere frie MIDI porte, sååå... sidste MIDI synth, men ikke sidste synth :wink: ... og der er altid plads til udbytning :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Razmo skrev:
fugmann skrev:
Razmo skrev:
Stadig en utrolig lav pris sammenlignet med DSI instrumenter... men dejligt at se at rack udgaven er på vej... det bliver sikkert den sidste MIDI synth i mit setup...
Helt sikkert [emoji12]


Sent from my iPad using Tapatalk
Tvivler du på mig? :lol: ... er der belæg for det? :dollargrin:

Der er kun to kanaler tilbage i mixeren, så max to... men ikke flere frie MIDI porte, sååå... sidste MIDI synth, men ikke sidste synth :wink: ... og der er altid plads til udbytning :dollargrin:
Super - men det der med at NU er ens studie færdigt - det er bare fisen i hornlygten for os med GAS ;-)
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Nyt svar