ARP Odyssey af Korg!

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Re: ARP Odyssey af Korg!

Indlæg Skrevet: 1. sep 2016, 17:10

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:Ville ønske at firma'erne lavede i rack-format også i stedet for kun desktop... men jeg er sgu' nok en uddøende race hvad angår rackmount synths :/

Jeg tror efterhånden firmaerne kigger sådan her på det:
Laver vi hardware, så skal der også være masser af knapper og fadere som køberne vil bruge. Eller i det mindste et minimum. Og laver de genudgivelser vil de lave noget der minder så meget som muligt om det.

Tror bare det handler om, at mange er begyndt at gig'e med en masse "små dimser", og ja de vil have knapper og fadere at pille ved live... det gamle hardware-studie rotte-miljø som jeg stadig lever i, er blevet forvandlet til In The Box studie... det er som jeg skriver, nok bare fordi jeg er en uddøende race :) .. men sådan er det jo
Billede
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Randers/Århus

Indlæg Skrevet: 30. sep 2016, 10:59

Christoffer I. N. skrev:Synes det er mega sejt at de har lavet modul-udgaven. Synthtopia skriver 600$, dvs. vel nok omkring 5000 kr.

599 € for at være helt præcis -> https://www.thomann.de/de/arp_odyssey_modul_rev_3.htm
What?
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. nov 2016, 07:08

What?
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 7. nov 2016, 14:13

Aha? Fullsize? Interessant. Jeg må nu tilstå jeg egentlig er ganske glad for de der små tangenter. Først og fremmest fordi det fylder mindre. Men jeg spiller også på en lidt anden måde end jeg ville på fullsize, fordi det giver sådan en legetøjs-agtig "bare gå amok" følelse at tangenterne er så små.

Min største anke er nok at deres MIDI implementation er så puristisk. Den kan intet over MIDI andet end note on/off. Ikke engang velocity virker.
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. jan 2017, 07:04

Full-size keys 1:1 er nu officielt!

Billede

Kilde:
http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... n-the-usa/
What?