Elektron night of machines 25/1

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 2200

Re: Elektron night of machines 25/1

Indlæg Skrevet: 22. jan 2014, 17:09

Ps Razmo
AnalogFour håndterer sysex transfer via usb...så mon ikk AR osse gør det?
Mer bass i hi-hatten
k snabel-a daffydub punktum com
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 22. jan 2014, 20:18

Via USB.... ja jeg tænkte det nok, og de bruger vel Microsofts crappy standard drivere, der ikke kan andet end gå ned ved for store SysEx packages?

For mig handler MIDI'en om, at hvis ikke man kan tilgå de enkelte trommelyde, via SysEx, og sende dem frem og tilbage imellem editor og edit buffer i maskinen, så kan jeg for det første ikke lave editor, og ej heller gemme enkelt trommelyde i et library til hurtig browsing og send/recieve.

Jeg er ikke specielt hip på Kit opbygninger i trommemasiner, som jeg har forklaret andre steder nogen gange efterhånden... jeg foretrækker det som med samples; at have en "pool" af lyde, jeg kan browse rundt imellem hurtigt, uden at skulle benytte alle mulige underlige copy/paste tastekombinationer imellem forskellige kits på hardware synthen selv.

Og så er det ikke engang nok at den HAR de MIDI specs... de specs SKAL også være kompatible med SoundDiver's muligheder, ellers er det ligegyldigt... mange nyere maskiner har underlige checksum formater SoundDiver ikke kan finde ud af, og så er man lost.

Jeg nægter at gå væk fra SoundDiver... det program er hele nervesystemet i mit lydbibliotek og workflow.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Randers/Århus

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 14:59

Billede
What?
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 15:28

Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 16:05

daffydub skrev:Lille video her
http://www.elektronauts.com/topics/view/3290

fååk den er fed! :D
What?
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 16:42

Hell yes.... Det ku godt få mig til at sælge MDUW+.... Så ska jeg bare finde en anden måde at sende pulsetriggers.... Det ka den nye AR sq nok osse :-D
Bring it on
Ps. Glæder mig til ornli demo når Cenk har lært den bedre at kende!
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 17:49

Så er jeg lige mr. spoilsport, men hvad var der specielt ved den video?... seriøs dårlig lyd er en ting, men jeg synes ikke rigtigt den video viste ret meget der fik mig til at synes den stikker ud i forhold til så meget andet... der skal mere info på bordet før den gamle her løfter et øjenbryn :dollargrin:
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 18:06

Razmo..... Det fordi du ikk kender de andre maskiner godt nok!
Den er så ny at stakkels Cenk ikk har haft tid til at lære den ornli at kende
Der kommer flere videoer idag fra futuremusic og sonicstate

Ellers - køb min MDUW+drive så jeg ka få AR :dollargrin:
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 18:17

daffydub skrev:Razmo..... Det fordi du ikk kender de andre maskiner godt nok!
Den er så ny at stakkels Cenk ikk har haft tid til at lære den ornli at kende
Der kommer flere videoer idag fra futuremusic og sonicstate

Ellers - køb min MDUW+drive så jeg ka få AR :dollargrin:

Hehe... jeg er ved at spare op til en Prophet '08, så det må blive en senere prioritering... i det hele taget regner jeg ikke med at der kommer den trommeboks jeg ønsker mig nogensinde, så det er nok derfor jeg er noget skeptisk og pessimistisk :)

Jeg kender rigtig nok ikke andre maskiner end Machinedrum, men jeg synes det er samme idé der går igen i alle deres maskiner... de ligner jo også hinanden og er udført i samme design hele vejen igennem, og da de alle bruger parameter locks formoder jeg at sequencer delen er stort set ens.

Jeg har aldrig brugt (og kommer aldrig til det) interne sequencere i nogle maskiner, da jeg er computer sequencer guy, så alt dette Parameter Lock halløj er ikke noget jeg kan bruge til noget... så for mig handler det om MIDI specs, lyden, og ikke mindst dybden i editeringen og om den kan noget unikt... og INTET af det jeg har set elle rhørt ind til nu har vist mig noget af dette. Jeg har bare lært, at det er lettere at få hænderne ned igen, når de er nede i forvejen, så ingen grund til at hive dem op over hovedet, før jeg ved om der er grund til det... så blir' man ikke skuffet :wink:

Lige pt. er jeg noget mere interesseret i hvad AIRA'en har at tilbyde, og ikke mindst Waldorf's nye produkter.
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 18:23

What?
Brugeravatar
GeorgeHayduke
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 19:18

Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 19:54

I'm all in :-D
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. jan 2014, 22:48

Well... der var da lidt ekstra info... selve engine'en virker rimelig nok, og det er cool at man kan smide egne samples i den og layer... det gør den noget mere flexibel.

Spørgsmålet er så MIDI specs for mit vedkommende efterhånden... men der kommer vel en Manual op på et tidspunkt.

Det placerer den ved siden af Tempest som ellers var mit nuværende bud...
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 24. jan 2014, 23:15

lol :dollargrin:

Billede
What?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 24. jan 2014, 23:39

LOOOL!!! :-D :jam: :party:
Ambient remix af en Lydmaskine-bruger:
https://youtu.be/8-NfwqgmN4Y
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 00:48

sansynligt ikke særlig morsomt for de andre NAMM deltagere, at de stjæler show'et ved at bryde reglerne.

Værre synes jeg er, at de så oven i købet praler med det...
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 01:03

Woopwoopwoowoowoooooooop
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 12:18

daffydub skrev:Woopwoopwoowoowoooooooop

What?
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 14:18

:dollargrin:
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
KlausH
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: KBH NV

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 15:49

Razmo skrev:sansynligt ikke særlig morsomt for de andre NAMM deltagere, at de stjæler show'et ved at bryde reglerne.

Jesus Razmo! Elektron har virkelig tisset på din sukkermad med den her maskine hva' ?
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 16:34

^ :dollargrin:
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 16:39

KlausH skrev:
Razmo skrev:sansynligt ikke særlig morsomt for de andre NAMM deltagere, at de stjæler show'et ved at bryde reglerne.

Jesus Razmo! Elektron har virkelig tisset på din sukkermad med den her maskine hva' ?

Overhovedet ikke :lol: ... jeg har da skrevet at jeg finder den interessant, og følger med på sidelinien... tror bare at jeg trak lidt på smilebåndet over at læse alt den "praise" jeg så omkring maskinen, inden nogen overhovedet anede hvad det var... jeg er ikke så god til hype, og at "følge strømmen"... derfor blev jeg nok en smule mere skeptisk end godt er :wink:

Elektron laver generelt gode produkter... det viser salget jo, så der er ingen pointe i at debattere det (det er jo smag og behag anyways), men mine udtalelser er min egen personlige mening om produkterne, og der skal vel være plads til at sige sin mening? ... eller skal vi alle bare sætte os i rundkredsen og synge "coombayah"? :lol: ... nej... hvis jeg kritiserer, så er det fordi jeg rent faktisk mener der ER noget at kritisere, set fra min side... men det betyder jo ikke at andre skal tage hænderne ned, bare fordi jeg ikke har fået mine op endnu.

Hvis det er min kommentar omkring at de har spillet for højt, så kan jeg ikke helt se hvad det har med maskinen at gøre? ... det er nu engang bare min mening... een ting er at komme til at spille for højt, det kan ske for enhver, men at man bruger det til at vise frem som noget "sejt" er for mig det samme som når folk sider og praler med at snyde i skat, og dem der hører på det bare siger "godt gået!" f.eks.... jeg synes bare ikke det er god stil, og hvis i synes jeg er en spoilsport af den grund, så er jeg en spoilsport :dollargrin: ... det kan jeg nok leve med
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 16:57

I øvrigt var jeg også efter Nord's nye Lead A1 i anden tråd... der lod det til at jeg var som andre var flest nåt det kom til at "bash'e", men der var der da ingen der talte om "sukkermad" selv om jeg "bash'ede"?

I øvrigt... så er jeg blevet mere interesseret i netop Nord Lead A1 efter at have hørt demo'er på Nord's hjemmesider, den lyder faktisk rigtig godt, og ikke så klinisk kedelig som tidligere Nord produkter (efter min mening), og har en Ensemble effekt jeg meget gerne ville have lyden af...

Den nye elektron... for mig er der stadig for lidt til at dømme om det er noget for mig eller ej... første demo lød ad helvede til og var forvrænget, den anden mere "in depth" lød ok, og gjorde mig lidt interesseret... en tredje jeg hørte på Synthtopia for et par dage siden lød tynd og kedelig, men kunne være fordi brugeren ikke kunne finde ud af at bruge maskinen. Ud over det har jeg endnu ikek fundet en trommemaskine der kan tilfredsstille mine behov overhovedet, så jeg er ekstra skeptisk fra start, og det kan nok mærkes... men hvem ved... måske er den lige præcis det jeg leder efter... men jeg beholder altså hænderne nede, og det skeptiske øje på ind til jeg ved det med 100% sikkerhed :wink:

Så min kritik er ALTID baseret på specifikationer og personal preferences, og IKKE på hvilket specifikt mærke der er tale om... jeg bash'er heller ikke Behringer, bare for at bashe som mange andre gør... men det lader til at være helt legalt, uden at folk løfter et øjenbryn, når bare det er Behringer... gad vide hvad man ville have synes om det, hvis det var Behringer der havde fået skideballen for at spille for højt og havde pralet med det.
Senest rettet af Razmo 25. jan 2014, 17:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 17:01

Razmo skrev:jeg bash'er heller ikke Behringer, bare for at bashe som mange andre gør... men det lader til at være helt legalt, uden at folk løfter et øjenbryn, når bare det er Behringer...

Ja, det må du altså til at lære. :-D
Ambient remix af en Lydmaskine-bruger:
https://youtu.be/8-NfwqgmN4Y
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. jan 2014, 17:11

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:jeg bash'er heller ikke Behringer, bare for at bashe som mange andre gør... men det lader til at være helt legalt, uden at folk løfter et øjenbryn, når bare det er Behringer...

Ja, det må du altså til at lære. :-D

Hvis de laver noget møg-maskineri, så skal de nok få et par ord med på vejen :lol:

nej.. seriøst... jeg favoriserer ikke bestemte firma'er... jeg har bashet både MOOG, DSI, Elektron, Clavia, Roland, Yamaha, Korg... you name them, I've done it! ... men jeg har stadig produkter fra alle, og alle har lavet nogle gode ting... men jeg kan bare ikke få mig selv til hverken at bash'e eller prais'e et firma, bare fordi det er DET firma... sådan virker jeg ikke.

Jeg ved godt jeg kan være strid, nr jeg bash'er eller kritiserer, men jeg siger jo bare tingene sådan som jeg ser dem... nogen gange er det så ikke altid man er lige heldig med at sige hvad man mener, og man skal specielt passe på med det, når man taler imellem en masse "fanboys" (det skal IKKE læses negativt, jeg har bare ikk enoget bedre ord for det) ... desvære føler jeg mig tit "presset" til at smide mig ind i sådanne debatter for at afballancere hype'en lidt... og ja... så må jeg jo ta' min "straf" ... men sukkermaden kan i sgu' selv æde! :dollargrin:

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"