Hardware synths 2014

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Randers/Århus

Hardware synths 2014

Indlæg Skrevet: 16. dec 2013, 21:44

Jeg kan forstå at ”Namm Show” ligger lige om hjørnet og senere ”Musikmesse” i Frankfurt.

Hvad kan man se frem til af nye sager i 2014?
What?
Brugeravatar
Gyraf
Professor i DIY
Professor i DIY
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Re: Hardware synths 2014

Indlæg Skrevet: 17. dec 2013, 13:49

Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. dec 2013, 14:25

Der kommer vist også noget Korg MS-20/EMS inspireret tam tam fra Indonesien i starten af 2014.
• Det er fra et lille firma der hedder ”Storn System” og de har lavet 2 semi modular enheder ” Lavatory” og ”Maga”
• De er meget sparsom med information og deres hjemmeside har en ”count-down” http://stornsystem.com/

Billeder:
Billede
Billede
Billede
What?
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. jan 2014, 11:49

Bliver det mon Nord Modular G3? :lol:

Billede
What?
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 11. jan 2014, 13:32

"in seconds" !?

Så kan det næppe være en G3 :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Bassmann
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 11. jan 2014, 16:02

Gyraf skrev:..måske den her: http://groupdiy.com/index.php?topic=54061.0

Jakob E.

Sikke et projekt! Minder mig om Wretch-machine fra Metasonix (pga. Rørene). Det kunne helt sikkert være sjovt hvis der kom flere af den type projekter.

Störn ser virkelig også spændende ud men der er mange der har gode bud der minder derom.

Jeg vil nok holde øje med Intelijel og Curetronics mest fordi jeg får ondt i maven over MacBeths nye Elements serie (ja, der er prisen der giver kvaler!).

Det skal nok blive et godt år og forhåbentlig får vi mulighed for at se en G3 til efteråret.

Mvh Sebastian
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 2200

Indlæg Skrevet: 12. jan 2014, 13:27

Personligt planlægger jeg et bankrøveri.... For der er ny Elektron maskine på vej....måske allerede på Night Of Machines i Californien d. 25/1
Mer bass i hi-hatten
k snabel-a daffydub punktum com
Bassmann
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 12. jan 2014, 23:58

Jeg kunne måske godt nappe sådan en A4 hvis jeg lige havde 8 kilo brændende i lommen (?!) men jeg er sgu ikke så meget på Elektron som jeg har været. Jeg gad virkelig godt se noget udvidet cv/seq med parameter locks a la midibox og cirklon... men igen... så kan man jo købe en Cirklon eller midibox.
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 13. jan 2014, 06:07

Razmo skrev:"in seconds" !?

Razmo, det kunne det godt være, for synth'en (G3'eren, hvis der er tale om en sådan) er jo formentlig udstyret med encodere, så det er muligt at tweake de parametre, som man nu har udlagt, at man skal kunne. Sådan er det på min G2X og det fungerer glimrende 8-)
Med venlig hilsen

Henrik

Billede

Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. jan 2014, 07:35

fugmann skrev:
Razmo skrev:"in seconds" !?

Razmo, det kunne det godt være, for synth'en (G3'eren, hvis der er tale om en sådan) er jo formentlig udstyret med encodere, så det er muligt at tweake de parametre, som man nu har udlagt, at man skal kunne. Sådan er det på min G2X og det fungerer glimrende 8-)

Det er nok fordi, at når jeg tweaker lyde, så går jeg meget i dybden... jeg ville aldrig være tilfreds med kun at benytte "udvalgte parametre" til at editere i lyden... det er nok derfor jeg også har SoundDiver med editorer kørende konstant i baggrunden, og derfor jeg er så hys med MIDI editorer :lol:

Men jo... folk er jo forskellige, så det kan da godt være det er en G3... det ville jeg da egentligt håbe, for det er den eneste interessante maskine jeg endnu har set fra Clavia... men i keys version? NEJ TAK! ... så håber jeg de gør som med G2'eren, og laver endnu en 1U "engine"... så kunne jeg riscikere at hoppe med på vognen engang.

Har ikke plads til alle de forb..... keyboards... har rigeligt i EX5 :wink:

P.S. var der egentligt ikke noget med, at Clavia selv har udtrykt, at de aldrig laver en Modular igen? ... noget med at 2'eren vidst slet ikke solgte som de havde forventet?... er ikke 100% på det, men mener jeg læste noget i den stil engang et eller andet sted.
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 13. jan 2014, 08:18

Det har jeg ikke hørt/læst noget om, men er selv super glad for min G2X - den lyder efter min smag helt fantastisk :-)
Med venlig hilsen

Henrik

Billede

Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. jan 2014, 15:37

fugmann skrev:Det har jeg ikke hørt/læst noget om, men er selv super glad for min G2X - den lyder efter min smag helt fantastisk :-)

Der har været meget af den vanlige debat når der kommer en 2'er af en synth... Har da læst at mange foretrak den ældre version 1, fordi den "lød bedre"... sansynligvis pga. convertere osv.

Selv ville jeg nuppe en G2 Engine da den kun fylder 1U imod 1'erens 3-4 units... men de er ikke så tit til salg længere desvære, og pt. sparer jeg op til en Prophet '08, Tempest og Prophet '12 først, så det må lige vente :)

men hva'... netop NAMM 2014 kan hurtigt lave om på den ønskeseddel :?
Brugeravatar
Sherinian
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 09:13

Det ser ud til, at Roland kommer med en afløser for Fantom G serien. Den kommer nu til at hedde "FA-06 eller 08".
http://www.roland.co.uk/blog/roland-connect-new-gear-from-roland-and-boss-2014

Og så er der den her, som nok er mere interessant ;)

garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 10:06

Jeg ville ønske Roland udgav Fantom serien som rompler. Den findes i softwareform hvis man køber deres studiesystem. Så de kunne vel sagtens smide den ud som vst/au/aax plug. Ved godt de mister et selling point, men tror de vil tjene meget mere i den sidste ende. Jeg ville ihvertfald købe den uden at blinke. Men give 12 - 16 for et keyboard hvor jeg hovedsageligt kun bruger lydene, er overkill.
Deaktiveret
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 14:56

Boxen er åbnet......
Sidste side i denne tråd for video http://www.elektronauts.com/topics/view/2029/page:23
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 15:30

I den tråd er der en lille video, hvor man får et meget hurtigt glimt af noget der ligner en groovebox med pads... that's it... og straks er alle oppe at køre!?

I don't get it...

Jeg har aldrig forstået den form for hype... det er ligesom med mega populære kunstnere... bare de er populære, så køber folk deres udgivelser, selv om produktet generelt er noget middelmådigt... Ser den trend mange steder, og har enda også oplevet flere steder, at der næsten er en form for guddommelig tilbedelse af et firma, og så meget, at har man seriøs kritik af noget der ikke virker på produktet, så rotter disse "fanboys" sig sammen og skælder og smælder om at man bare skal "live with it!" og så ellers deltage i rundkredsen af "praise" sammen med dem... bare det at påpege en bug, og blive ved at klage over den bliver nogen gange næsten anset som blasfemi.

Sådan fungerer jeg ikke... og så har jeg en aversion imod reklamer fra producenter, der på det nærmeste praise'er sig selv... den video i linket giver mig samme fornemmelse... som om det var pagtens ark der blev åbnet :roll:

nå... lad mig se hvad jeg synes, når specs og info er kommet... så er det da i det mindste til at bedømme.

P.S. HOST HARK! GOLLUM, GOLLUM!
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 15:52

Razmo
Har du nogensinde leget med en Elektron maskine?
Jeg har dem alle...har brugt dem igennem 8 år...og hver gang der kommer en ny - så bli'r jeg vild med den
Deres sequencer, p-locks, sound-locks osv.....
Som garvet Elektron bruger VED jeg at den vil appelere til mig...så ka du kalde mig fan-boy :-D
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 16:05

daffydub skrev:Razmo
Har du nogensinde leget med en Elektron maskine?
Jeg har dem alle...har brugt dem igennem 8 år...og hver gang der kommer en ny - så bli'r jeg vild med den
Deres sequencer, p-locks, sound-locks osv.....
Som garvet Elektron bruger VED jeg at den vil appelere til mig...så ka du kalde mig fan-boy :-D

Ja... Machinedrum... og ja det er da gode maskiner... men jeg kan bare ikke den hype og praising... jeg har samme irritation over MOOG reklamer og deres næsten religiøse tilbedelse af deres ladder filter... men jeg har en MOOG aligevel :wink:

Det handler mere om at jeg synes marketing, reklamer og den slags er frastødende når jeg begynder at føle at producenten forsøger at fuppe mig til at kunne lide deres ting, eller lokke ... og så den selviscenesettelse... det er ikke så meget produktet i sig selv... jeg tænker bare "jaja! den er god med jer, fortæl mig hvad fanden det er, og giv mig specs, så skal jeg nok selv finde ud af om det er et fedt produkt eller ej!" :lol:

Jeg har som ikke noget imod fanboys, men jeg har et problem med dem, når de bliver blinde for skavanker... lidt som når kristne fanatikere går over gevind, og ikke kan se fejl og mangler ved deres religion, og finder på alle mulige undskyldninger for at vende det blinde øje til det, imens de peger fingre ad folk der peger og siger "han har jo ikke noget tøj på!" :wink:

jeg har prøvet det... bla.a. på DSI forum'et, hvor disse fanboy's bliver sure fordi man er vedholdende omkring fejl der ikke bliver rettet.

Men jeg har som sådan ikke noget imod at dem der kan lide Elektron gear er begejstrede... det er da fint nok, jeg forstår bare ikke hvordan man kan blive så begejstret over noget man ikke aner hvad er endnu... men det må vel være spændingen :lol:
Senest rettet af Razmo 17. jan 2014, 16:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 16:10

I hear you....men bare vent...den blir Killer
Elektron lavede jo Hector videoerne, og OT teaseren, og nu The Mystery box,
De skal jo finde på noget for at penetrere et stadigt mættet marked.... Det er jo lissom hvis du udgiver en plade (ja, så gammel er jeg)
Og ska ha folks opmærksomhed.....så ska du finde på noget anderledes, ellers drukner du.... Nu har jeg jo ikke mødt dig i virkeligheden, men mit gæt er at du - lissom jeg, ikke ka leve af udseendet alene :-D :-D å så skal der Hype til,
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 16:15

daffydub skrev:I hear you....men bare vent...den blir Killer
Elektron lavede jo Hector videoerne, og OT teaseren, og nu The Mystery box,
De skal jo finde på noget for at penetrere et stadigt mættet marked.... Det er jo lissom hvis du udgiver en plade (ja, så gammel er jeg)
Og ska ha folks opmærksomhed.....så ska du finde på noget anderledes, ellers drukner du.... Nu har jeg jo ikke mødt dig i virkeligheden, men mit gæt er at du - lissom jeg ikke ka leve af udseendet alene :-D :-D å så skal der Hype til,

Hehe... kan sgu' heller ikke leve af musikken, så det er ligemeget :dollargrin:

Men HVIS det er en ny trommemaskine, så er jeg da nysgerrig... er stadig på udkig efter en der passer til mig, og jeg har en del bekymringer omkring Tempest, da jeg ikke kan få info ud af DSI omkring MIDI specs i fremtiden, plus at deres "salg før færdig" politik vedrørende den maskine efter min mening var den største fejl de har begået ind til nu... jeg tør ikk erigtigt købe den for at være ærlig... og så er der kun ét alternativ... Machinedrum...

Så blir det en trommemaskine, og (7-9-13) en med både analog/digital processering der inkluderer FX som på A4, og er bare lidt dyb at editere i, og med gode MIDI specs.... så er jeg da nysgerrig... men med alle de krav, kan jeg kun først begynde at tage armene op når jeg har data.
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 16:58

Der er en på Elektronauts der har lavet en ios editor til A4
Jeg har ikke prøvet den (beta) men han kan trigge stored sounds med "pads"
Det kan man ikke bare lige ud af kassen på en A4.... Så det vidner om at der er underliggende muligheder at lege med!
Og man kan previewe lyde supernemt på A4 så det ka man nok osse på den nye!
Mer bass i hi-hatten
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 17:51

Waldorf:
Billede
What?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 19:17

Øj ser giftigt ud. Leder tankerne hen på en Neuron synes jeg. Men billedet siger jo ikke så meget andet end at tingen nok kommer til at indeholde et filter :-D
Juni 2019: Gravity Assist - Residual Simulation - Soundscape inspireret af Ghost In The Shell:
https://youtu.be/dnRQ5xIKx4E
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jan 2014, 21:21

Oh dear... det er ikke fair... typpisk Waldorf... det er måske en filterbox ja, men jeg håber stadig på en Microwave anno 2014 med 8 stemmer og analoge filtre :)

Ders hjemmeside siger i øvrigt "some new products"... så vidt jeg ved er "some" i flertal :lol:

Og jeg vil næsten væde med, at der også kommer en keys version af Pulse 2 før eller siden, ligesom der gjorde med Blofeld.
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jan 2014, 01:46

Billede
What?

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"