nye monitors

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Højhus
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Herning

Re: nye monitors

Indlæg Skrevet: 17. mar 2015, 18:25

Hvad med deres version af ATC SCM 100?

http://www.wilmslow-audio.co.uk/k100-monitor-1667-p.asp
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.
Brugeravatar
vilddyr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Kbh N

Indlæg Skrevet: 17. mar 2015, 21:05

Purister vil selvfølgelig påpege at det er andre enheder (det er en 16 ohm version af deres mid driver, og lidt anden basenhed). Tweeteren er en anden SEAS tweeter end ATC har kørt med. Men jeg ville ikke være betænkelig ved at prøve dem af, hvis man synes man har pengene til at "gamble" lidt. De har før solgt mere eller mindre licenserede kits med originale ATC amp packs, så jeg er ikke i tvivl om deres konstruktioner og delefiltre er i orden. Om ikke andet havde man sig et par pænt vilde sataner hjem til stuen :-D
frede4500
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 17. mar 2015, 22:32

wilmslows ting har ry for at være kanont godt ,og det er super kompetente folk
tror ikke de afviger stort i lyden fra de originale atc

konvertere er blevet meget bedre ,det jeg bitcher over er at dc fælder ,som er kondensatorer der sidder i signalvejen ,og som også sidder i psu ,og er vigtige for at strømmen når hurtigt og rent frem til komponenterne
har en indre modstand der hedder esr ,som har stor betydning for lyden esr er den interne modstand ,som ændres frekvens mæssigt ,så den spiser ikke lineært af signalet
elektrolyt væsken er også vigtig ,go væske koster lidt ekstra ,papir og alu folie (sølv og kobbefolie i de hundedyre supercaps) af go kvalitet koster også ekstra ,så det koster meget mere at lave en audio grade kondensator
i vores dyre rme adi8pro konvertere ,sad der billige general purpose kondensatorer ,det var først da de blev skiftet til elna silmic at de begyndte at lyde godt
det samme shit i alt gear jeg har modded og repareret gennem tiden ,selv hundedyrt hifi i 100 kliks klassen ,for 12klik forventer man ikke sahwa caps og jrc 4580 opamps ,til den pris er der betalt for min opa2134 og elna silmicc caps
det samme shit i min marani dsp ,tl072 opamps kunne der blive råd til og sahwa grade shit caps ,og en super fed akm konverter chip ,den digitale del er ret fed ,og den analoge er skod ,heldigvis kan jeg selv reperere deres sparefejl
og udskifte opamps ,lytter ,forbedre psu osv

i vores lille højtaler test var 4 pladsen klart focal twins
dem kunne jeg godt leve med ,overaskene gode ,og koster kun 20 klik
de havde en go opløsning og virkede meget korrekte i gengivelsen
Brugeravatar
vilddyr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Kbh N

Indlæg Skrevet: 18. mar 2015, 17:57

Meget teknik. Bottomline er nok at jeg ikke ville få tid til at sidde og modificere og inspicere alt hvad der røg igennem mit studie. Jeg er ret sikker pø du kunne åbne mine Focal SM9 og konstatere en masse dårlige dele, men det gør mig ikke mindre imponeret over hvor sindssygt godt den højttaler fungerer for mig. Så jeg lever hellere i lykkelig uvidenhed, og bare bruger værktøjerne som de nu er :)
Senest rettet af vilddyr 28. mar 2015, 10:19, rettet i alt 1 gang.
frede4500
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 24. mar 2015, 12:57

den eneste aktive monitor jeg har hørt og som spillede rigtigt godt var zack's focal twins
komponet kvaliteten i deres elektronik er meget bedre end feks dynaudio
og det ender altid op i bedre lyd
focal laver selv enheder ,og det har de gjordt så længe jeg kan huske
i en meget høj kvalitet ,de er kendt woldwide i selvbygger kredse som super kvalitets enheder
nok blandt de 20 bedste producenter af enheder i verden

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"