Deep Dance megamixene....hvordan?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Re: Deep Dance megamixene....hvordan?

Indlæg af SAPPY »

awp skrev:De skal da næsten ha endnu merevrespekt.... Gutterne bag stars on 45. Vi andre samplede jo bare derudaf, men de her folk satte sig ned og indspillede numrene igen og SÅ legede de ellers formningstime med saks og tape.

Sejt!
Jepper!

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg er nok lidt mere til Kim Schumacher og Latin Rascals Paco supermix stilen, hvis jeg skal høre 80er electro/break tape edits & cut style:


Igen, tiden der er brugt på alle mix edits må være enorm :-)

SLL

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Kiggede lidt i mine vinyler mens jeg er ved at 'droppe' nogle
filer i dropboxen :) og faldt over dette mix....har lige lagt det
op på soundcloud:


Det er en af dem der er blevet spillet flittigt i mine unge dage,
ikke noget fantastisk revolutionerende mix, men dejligt friskt
var det dengang og så med Blue Monday som backbeats,
det var jo klasse!!!

Kan huske jeg var nede i den lokale pladebiks for
at se efter disse megamixes jævnligt.
Vedhæftede filer
Mean Mad Monday Mix.jpg
Mean Mad Monday Mix.jpg (52.61 KiB) Vist 682 gange

Medlemsavatar
awp
Forum Donator
Indlæg: 257
Sted: Denmark, Copenhagen

Indlæg af awp »

og så var der jo dem her ->

Unity Mix



Nogle af de første danske megamixere som jeg kender til kom ud på soulpower. Jeg fandt det her på SoundCloud ->

http://soundcloud.com/djsvendbreak/dj-s ... eak-dj-zoo

Det er faktisk Jesper Green der åbenbart har mixet det ....
Macbook Pro 17" - Mac Pro dual Xeon 30" cinema display - PC i7 3.0 ghz. Nexus2, East West QLOV, Trilogy, Halion, Cubase

Default avatar
cosmodk
Medlem
Indlæg: 24

Indlæg af cosmodk »

Haha faldt lige over den her tråd :) dejligt at folk er så pjattede med megamix. Så er jeg ikke den eneste tosse i dk :D men so. AWP og flid skriver så find megamixers.com på facebook eller Mixcloud det ligger maaaaasser af mix. En del vi selv har skruet sammen. Inklusiv de gamle pepsomatic mix af mars, AWP undertegnede og gæstedjs.

Medlemsavatar
awp
Forum Donator
Indlæg: 257
Sted: Denmark, Copenhagen

Indlæg af awp »

Heey Cosmo!

Long see no time!

Man burde måske mixe lidt igen en dag? ...en dag når ungerne er flyttet hjemmefra :-)
Macbook Pro 17" - Mac Pro dual Xeon 30" cinema display - PC i7 3.0 ghz. Nexus2, East West QLOV, Trilogy, Halion, Cubase

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Sikke en fantastisk tråd!! Hvorfor har jeg ikke set den før?? :shock: :-D
Pga den kiggede jeg i vinylgemmerne og kom i tanke om de Megamix som bl.a Les Adams - Hit mix '86 var en dejlig dobbelt LP med både oplagte og knapt så oplagte hits fra den uskyldsrene pastelfarvede årti vi alle elsker!

Og MAX MIX serien har jeg komplet - Bolero mix havde jeg fuldstændig glemt :shock:

For en 15-17 år siden legede jeg selv med Acid pro og megamixede en masse new jack swing / starthalvfemser R&B sammen. Der er tre stks der stadig ligger på mixcloud. III'eren er nok det bedste. - her er også et enkelt dansk swingbeat nummer med!

Noget jeg altid undrede mig over hvorfor der ikke fandtes mere af var megamixes udelukkende bestående af remixes....så det lavede jeg også.


Tak for tråden! Sikke nogle minder den bringer frem :thumbup: :)

Default avatar
Dj Basshead
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Melburn, Australia

Indlæg af Dj Basshead »

Hey AWP

Lang tid siden, husker nok ikke mig, men jeg var med helt fra starten af Megamixers.com og Mixpoint :-) tilbage i 1997.

Nu du nævner Dj Steff :-) så må jeg lige nævne hans megamix studio 33 the 46 th story :-) super godt mix. Jeg havde stort set alle bootleg mix, men min harddisk fik virus, så nu er jeg på ny på jagt efter Dj MDS, DJ Steff, DJ O m.f. mix. Jeg har fundet en del på nettet, men jeg håber der stadig er nogle gamle gutter som har noget liggende på en harddisk :-)

Nyt svar