Gummi Tarzan Brass lyd ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Gummi Tarzan Brass lyd ?

Indlæg af mik_c »

Heysa .. jeg vil lige hører om der er nogen der kan sige mig hvad for en synth der bliver brugt (eller bare ideer til det) i gummi tarzan filmen..

Link til traileren hvor denne synth også er brugt:
http://www.youtube.com/watch?v=pFR6hSKZZT0

Det er sådan den mutede brass synth der bliver brugt.. især udtalt ca 0:13-0:17 inde ..

:)

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

jeg synes at den er lidt oberheim-ish, men de fleste va-synths kan lave noget der lyder derhenad vil jeg mene...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jep det lyder meget af oberheim - kom helt til at tænke på Weather Report af den. Der er nok stor sandsynlighed for at det er Jacob Groth, der har lavet musikken, så hvis du vil, kan jeg spørge ham helt præcist?
skriver noder

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

tror det dækker meget godt mit spøgsmål .. :)

tror jeg vil sætte mig med min Alesis Ion og prøve om jeg kan lave en lyder der lyder ligesådan :).. (da den jo har emulering af oberheim filter.. og jeg ikke lige har en oberheim synth stående) .

men tak for svarene :)

Medlemsavatar
Jesp
Medlem
Indlæg: 39
Sted: Bornholm

Indlæg af Jesp »

Kan ikke huske hvad det er han bruger, men det er i hvert fald Kenneth Knudsen der har skrevet og indspillede musikken.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

ARh ja! troede det var Jacob
skriver noder

Medlemsavatar
Tangerine
Forum Donator
Indlæg: 366
Sted: Herning

Indlæg af Tangerine »

Jeg kan huske at Knudsen var meget glad for JUNO synth dengang :)

Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Indlæg af Storm Music »

Hvis det er Roland, er det snarere Jupiter - tror faktisk slet ikke, Juno var kommet på markedet i 1981...

Medlemsavatar
Tangerine
Forum Donator
Indlæg: 366
Sted: Herning

Indlæg af Tangerine »

Storm Music skrev:Hvis det er Roland, er det snarere Jupiter - tror faktisk slet ikke, Juno var kommet på markedet i 1981...

Hov Juno...! det var osse Jupiter jeg mente

Medlemsavatar
danimuschi
Medlem
Indlæg: 628
Sted: kbh v

Indlæg af danimuschi »

Kenneth Knudsen brugte Jupiter8, polymoog og minimoog den gang... I øvrigt en af de absolut fedeste synth spillere herhjemme...

Default avatar
Slabb
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af Slabb »

Er også helt vild med Kenneth Knudsens soundtrack! Er der nogle der ved, om man kan købe/ finde det nogle steder. Har selv adskillige gange søgt på nettet men uden resultat.

Medlemsavatar
Jesp
Medlem
Indlæg: 39
Sted: Bornholm

Indlæg af Jesp »

Kig under Anima - jeg mener at de skulle havde efterudgivet noget af deres på cd. GummiTarzan-temaet er med på Animas "Songs" under titlen "Tarzan waltz".

Default avatar
Slabb
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af Slabb »

Tak for det!

Medlemsavatar
andreasaslak
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Aarhus

Indlæg af andreasaslak »

Hej alle!
Er der så en der har akkorderne til trailerens intro!

Nyt svar