Speak med en dynamisk mikrofon?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Speak med en dynamisk mikrofon?

Indlæg af Morten B »

Da jeg skal indspille noget speak i nær fremtid og er nødsaget til at gøre det hos mig selv, hvor jeg ikke har de bedste indspilnings muligheder, ville jeg lige høre om der er nogen som har erfaring med dynamiske mikrofoner til den opgave.

Kravene er ikke så høje, da det er til en film med lavt budget, men jeg vil selvfølgelig gerne kunne levere det bedst mulige resultat.

I må meget gerne gi' et par tips om mikrofon model, evt. mikrofon teknik m.m.

På forhånd tak.

Mvh Morten.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg vil tro at Shure SM7b og Electro Voice RE20 vil være gode bud.
Så vidt jeg ved er de begge brugt og umiddelbart lavet til broadcasting markedet.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, jeg fortryder også lidt at jeg ikke sprang med på SM7B gruppekøbet.

Jeg er dog stadig meget interesseret i erfaringer.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Når du skriver om begrænsede indspilningsmuligheder, hvad betyder det så? Er det bare mangel på strømforsyning til en god kondensatormikrofon? For det er jo prismæssigt noget mere overkommeligt at fixe end at skulle købe en sm7b eller re-20.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er hovedsageligt dårlig akustik og støj fra en mellemstor vej samt overboer.

Jeg havde oprindeligt ikke tænkt mig at bruge nogen penge på det, men er lige blevet tilbudt en RE20. Alternativt har jeg mulighed for at låne et par mikrofoner.

Der er selvfølgelig også løsningen med madrasser/tæpper til at lave en hurtig dæmpning.

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Sm7b og Re20 er muligvis verdens bedste speak mikrofoner så brug dem hvis du kan.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ok. Jamen det kunne da være jeg skulle overveje at investere. Duer RE20'eren til andet end speak/vokal?

Medlemsavatar
Aqvortrup
Medlem
Indlæg: 62
Sted: Aarhus

Indlæg af Aqvortrup »

Uncite skrev:Ok. Jamen det kunne da være jeg skulle overveje at investere. Duer RE20'eren til andet end speak/vokal?
Det kan du tro. Den er fantastisk på storetromme og bas kabinet!
- Asger

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

Aqvortrup skrev:
Uncite skrev:Ok. Jamen det kunne da være jeg skulle overveje at investere. Duer RE20'eren til andet end speak/vokal?
Det kan du tro. Den er fantastisk på storetromme og bas kabinet!
+1 til ovenstående - nemlig :dollargrin:
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
jacko
Medlem
Indlæg: 323

Indlæg af jacko »

http://www.dba.dk/sm7b-shure-helt-ny-shure/id-65869529/

Nærmer det sig ikke prisen på grubbekøbet?

Medlemsavatar
jacobe
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg af jacobe »

Lasso skrev:Sm7b og Re20 er muligvis verdens bedste speak mikrofoner så brug dem hvis du kan.
Ahem... det er muligvis verdens bedste broadcast mikrofoner. Verdens bedste "speak-mikrofon" er den din stemme lyder bedst igennem, til det formål speaken skal bruges. Hvilket igen forudsættes af, at mikrofonen har gode arbejdsbetingelser.
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

jacobe skrev:
Lasso skrev:Sm7b og Re20 er muligvis verdens bedste speak mikrofoner så brug dem hvis du kan.
Ahem... det er muligvis verdens bedste broadcast mikrofoner. Verdens bedste "speak-mikrofon" er den din stemme lyder bedst igennem, til det formål speaken skal bruges. Hvilket igen forudsættes af, at mikrofonen har gode arbejdsbetingelser.
Og jeg skrev jo netop muligvis

Medlemsavatar
jacobe
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg af jacobe »

Okay. SM7B og RE20 er muligvis verdens bedste rivejern. De vil nok muligvis være bedre egnet som speak-mikrofoner. Muligvis vil der være andre mikrofoner, som er mere velegnede som såvel rivejern som speak-mikrofoner.
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

RE20 - også på sax og brass.

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

jacobe skrev:Okay. SM7B og RE20 er muligvis verdens bedste rivejern. De vil nok muligvis være bedre egnet som speak-mikrofoner. Muligvis vil der være andre mikrofoner, som er mere velegnede som såvel rivejern som speak-mikrofoner.
Beklager hvis jeg har udtrykt mig i upassende vendinger. Det skal muligvis aldrig ske igen :roll: :puke: :censored: :-x :-P

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fint. Tak for inputs, jeg overvejer stadig rivejernet kombineret med noget dæmpning af en slags.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Lasso skrev:
jacobe skrev:Okay. SM7B og RE20 er muligvis verdens bedste rivejern. De vil nok muligvis være bedre egnet som speak-mikrofoner. Muligvis vil der være andre mikrofoner, som er mere velegnede som såvel rivejern som speak-mikrofoner.
Beklager hvis jeg har udtrykt mig i upassende vendinger. Det skal muligvis aldrig ske igen :roll: :puke: :censored: :-x :-P
Ja, overfor så saglig argumentation kommer man altså lige til kort... :shock:

Jacobe...hvis du selv retter Lassos udsagn fra "muligvis verdens bedste speakmikrofoner" til "muligvis verdens bedste broadcastmikrofoner" og synes at dét er fint, hvad er det så lige de mikrofoner skal bruges til i forbindelse med broadcast? Kunne det f.eks. være til tale? Sm7 og re-20 er nok de allermest brugte mics i verden til netop speak og skal man uddele en award for verdens bedste speakmic så er det vel svært at være uenig med Lasso i at de to må være med i opløbet og muligvis ligefrem løber af med sejren?? Det skulle jeg da mene... Altså at de er "muligvis verdens bedste speakmikrofoner"... Sorry, men det er svært at finde noget odiøst i det udsagn, synes jeg. Analogien med rivejern...dén kan jeg imidlertid godt finde nogle huller i... :-D
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Uncite skrev:Det er hovedsageligt dårlig akustik og støj fra en mellemstor vej samt overboer.
Så kan jeg bestemt anbefale dig en SM7b. Jeg bruger den selv til meget speak og særligt hvis lokalet ikke lyder så super godt eller der er lidt baggrundsstøj er den langt overlegen en god kondensator mikrofon, da den får langt mindre af rummet og støjen med. Og så lyder den bare godt - varm og sprød :)

Medlemsavatar
jacobe
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg af jacobe »

Torben,

lad mig lukke den hér ved blot at bemærke, at jeg muligvis er uenig i dén påstand! :wink:
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!

Nyt svar