Jeg ved godt det bliver svært... ingen tvivl om det... men én ting ved jeg... jeg har begrænset plads, så der ER et limit før eller siden... som sådan gør det ikke noget at jeg fortsætter min GAS med Eurorack til jeg ikke har mere plads, alfa omega er at jeg LAVER NOGET IMENS! ...
Grunden til tankerne om et rackbrute og evt. mere er først og fremmest, at jeg er lidt usikker på hvad man som Eurorack bruger rent faktisk er nødt til at have for at føle at man kan bruge skidtet fornuftigt... jeg er helt ny i den verden, til trods for at jeg godt ved hvad modulerne kan, gør osv... men jeg har stadig svært ved at få et overblik over helheden af modulerne SAMLET, og hvad der skal være til stede for at "komme i gang og køre"... bare tag noget så simpelt som Mults og VCA'er... man behøver en del flere af disse, end man som nybegynder lige umiddelbart regner med... så jeg ved generelt ikke om jeg kommer til at mangle nogle vigtige moduler jeg ikke har taget højde for...
jeg er ikke så nervøs for at købe 20 forskellige filtre osv... og den der med "bare at skulle have det hele!"... for jeg ved godt hvad det fører til, og det er IKKE produktivitet (eller god økonomi for den sag skyld)... det er heller ikke muligt... jeg vil måske kunne købe 1-2 moduler om måneden, så det er mere vigtigt at det bliver de moduler jeg vitterligt har brug for, frem for at skulle have "for 1krone af hver i slikbutikken"...
Jeg ved at jeg har plads til et 88HP rackbrute bag Waldorf KB37... det er det mest ideelle sted at anbringe mere, da tingene så er tæt på hinanden, men det bliver kun 88HP versionen og ikke den dobbelte, for jeg SKAL have mi computerskærm bag ved, da jeg HD recorder hvad jeg laver... jeg SKAL have mus og tastatur foran KB37... og mine to ADAM A3X ude i hver side bagerst på bordet... så der ER kun plads til et 88HP rackbrute lige over KB37... der vil dog være plads til to små desktop cases på 48HP i hver side også... med mindre altså jeg finder nogen der kan hænges på væggen også... eller skråner opad i 48HP bredde men flere rows... uha, ja det kan godt gå hen og blive til mere end beregnet, men so what... så længe jeg LAVER NOGET MUSIK IMENS!!! ... det er alfa omega

Hvis nogle af jer modular nørder har nogle tips til hvilke typer af moduler der er virkeligt vigtige at have, så bare skyd løs! ... jeg er lutter øren! ... mine eneste krav er, at modulerne ikke har alt for komplicerede tastekombinationer osv. hvis det er digitale moduler... synes f.eks. at nogle af TipTop modulerne er alt for "convoluted"... hensigten med modular for mig er at jeg ser systemet lidt som hvis man var guitarist... her tager man bare sin guitar og spiller... ingen menuer, ingen forudprogramering af lyde eller noget... det er lidt det samme jeg vil med modular systemet, så jeg ikke igen ender i et preset programerings helvede så jeg aldrig kommer i gang... (ved godt at guitarister har deres med pedaler sikkert, men hvad)...
EDIT: ser nu at det er nyt gear tråden jeg har svaret i... troede det var min blog, så evt. yderligere eurorack snak må jeg hellere henvise til min blog om