Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
bredal187

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af bredal187 »

Det er faktisk ret så billigt :-O

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - den er købt hos Proshop. Den erstatter den gamle interne 5400 omdrejningers systemdisk, så det er lige sådan 14-15 gange hastigheden. Det skulle nok kunne mærkes.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Thunderbolt 3 (USB-C) til Thunderbolt 2-mellemstik.jpg
Thunderbolt 3 (USB-C) til Thunderbolt 2-mellemstik.jpg (1.76 KiB) Vist 1319 gange

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det tæller vel næsten ikke som gear, men jeg har købt Ian Shepherds Home Mastering EQ kursus i dag :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Den er egentlig ikke ny... jeg fik den med for 500,- da jeg for 3-4 år siden købte en mint Juno-60 af en kammerat. Men den var hærget, tidligere reppet for batteri lækage. Men skadens indflydelse på andre komponenter havde nu for alvor gjort sit indtog. Tilmed var mange kontakter under tangenterne defekte. To af filtrene var ødelagt, den manglende et par pot-knobs, switches osv osv. Min egen teknikker opgav den hurtigt.. Men netop den udfordring er guf for min nye ven, Miki “Synthsyg” som jeg og andre flere gange har omtalt herinde. Så efter den har været lånt ud til Fredericia Teaters “Seebach Musical” så gik han igang.

Miki sørger også lige for at reppe træ-siderne og lakere den. Det er topprofessionelt lavet og han krydrede det lige med en mod, der laver trinløs waveform fra Saw til Square, og hans priser er så fair, og denne - nu tæt på mint - PolySix har samlet kostet mig 3.500,- :)

3232A405-5160-41AF-9447-2B6D84CCC807.jpeg
3232A405-5160-41AF-9447-2B6D84CCC807.jpeg (266.13 KiB) Vist 1271 gange
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

Er det Miki i søborg?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AntonAuton skrev:Er det Miki i søborg?
Det lyder rigtigt ja.
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=23&t=73261

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

Fin fyr, købte et p6 board og en jx10 af ham for noget tid tilbage. Han har godt styr på sine ting :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

IMG_2359.jpg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der står lige pludselig sådan to krabater i vejen midt i studiet ( tak for handlen Asle). Thomann kassen er bare lidt guitarstrenge og potmetre.Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Der står lige pludselig sådan to krabater i vejen midt i studiet ( tak for handlen Asle). Thomann kassen er bare lidt guitarstrenge og potmetre.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Så skal der reguleres? :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Godt nok til stuen ... :)

Billede

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Der står lige pludselig sådan to krabater i vejen midt i studiet...
Hvad indeholder de?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mr. Soundman skrev: Hvad indeholder de?
Jeg gætter på fælder.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Godt nok til stuen ... :)

Billede
Ahva?! Sagde konen nej til dem her?
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/g ... vhojtaler/

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
SustainerPlayer skrev:Godt nok til stuen ... :)

Billede
Ahva?! Sagde konen nej til dem her?
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/g ... vhojtaler/
Hæhæ. Jeg har nok en højere WAF end min kone ... :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mr. Soundman skrev:
Smittefar skrev:Der står lige pludselig sådan to krabater i vejen midt i studiet...
Hvad indeholder de?
Det er to styks GIK Acoustics Soffit Bass Traps - gulvareal er 41x41 cm2 og de er 150 cm i højden
SustainerPlayer skrev:
Smittefar skrev:Der står lige pludselig sådan to krabater i vejen midt i studiet ( tak for handlen Asle). Thomann kassen er bare lidt guitarstrenge og potmetre.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Så skal der reguleres? :-D
Nu er de i hvert fald røget ind i hjørnerne :) En hurtig måling med REW giver dog ikke helt så meget forbedring, som man kunne have håbet. Jeg har stadig et stort dyk ved 75-80 Hz og et peak ved 125 Hz. Det er godt nok to ret guitar tunge områder. Jeg tænker lidt, om man skulle prøve at lave en måling en dag, hvor jeg hiver alle guitarer ud af rummet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:stort dyk ved 75-80 Hz
Lær den nuværende opsætning at kende, eller ryk rundt på monitors og lytteposition. Du får ikke en markant forbedring så langt nede.
Det er muligt at en tuned trap kan gøre noget markant, det kan jeg ikke sige noget brugbart om.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

De niver ellers rimelig godt til dernede - jeg ved godt, der skal meget til

Billede
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:
Mr. Soundman skrev:
Smittefar skrev:Der står lige pludselig sådan to krabater i vejen midt i studiet...
Hvad indeholder de?
Det er to styks GIK Acoustics Soffit Bass Traps - gulvareal er 41x41 cm2 og de er 150 cm i højden
Er der en grund til, at du vælger at købe færdige traps frem for at bygge selv? Du har jo før bygget paneler...

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

SustainerPlayer skrev:
IMG_2359.jpg
FEEEEEEDT man, jeg købte en for et par måneder siden, og det er bare så godt når man skal zoome osv. Jeg bruger den utroligt meget som supplement til min regulære mus

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mr. Soundman skrev:
Smittefar skrev:
Mr. Soundman skrev: Hvad indeholder de?
Det er to styks GIK Acoustics Soffit Bass Traps - gulvareal er 41x41 cm2 og de er 150 cm i højden
Er der en grund til, at du vælger at købe færdige traps frem for at bygge selv? Du har jo før bygget paneler...
Jeg har haft rockwool til at bygge hjørnetraps til at ligge i skuret i et halvt år nu. Her var nogen, der var klar til brug og pæne :)

Det kan godt være, jeg bare smækker de indpakkede rockwoolballer (flexi-batts) ind i hjørnerne under dem her. Så gør ulden da lidt nytte :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

aha - på den måde :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Er gået i en "ny" retning med mit live rack og har købt mig sådan en fætter her:

Billede

Er positivt overrasket efter at have brugt et par timer med den her til eftermiddag. Lyder virkelig godt og har lidt af den der SH-101 mojo, som den er inspireret af. Godt panel layout også, glæder mig til at prøve den af live.

Har også generhvervet mig en MFB Osc-02:

Billede

Har savnet den lige siden jeg solgte den første jeg havde. Den lyder bare fedt og selvom Mutable Instruments Braids, som jeg har brugt istedet for i et godt stykke tid nu, lyder godt og har nogle spændende algoritmer, så er den altså udpræget digitalt lydende. MFB'en "sidder" bare bedre i mixet.

At den så er pisse ustabil og sejler med tuning er en ting jeg må forholde mig til. Det var derfor jeg solgte den i første omgang, men har fået meget mere erfaring med eurorack siden.

Den version jeg har fået nu var desuden totalt ude af tuning da den kom i dag, så har brugt en times tid på at få den kalibreret, men nu opfører den sig også pænt.

Analog FTW!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev:
FEEEEEEDT man, jeg købte en for et par måneder siden, og det er bare så godt når man skal zoome osv. Jeg bruger den utroligt meget som supplement til min regulære mus
Jeg skiftede da den originale magic trackpad kom.

Først havde jeg musen liggende ved siden af - men brugte den aldrig. Så et stykke tid, hvor jeg så tog batterierne ud og havde den liggende - just in case ... men den kom aldrig i brug igen. Musen blev så solgt. Så jeg har ikke benyttet mus siden ... var det 2010?
Magic trackpad kan jeg bruge med begge hænder, så jeg skifter regelmæssigt side. :)

Glæder mig til at prøve den nye. Sammen med den her:
IMG_2360.jpg
... og en pakke, der gerne skulle dukke op i morgen, så skulle det udgøre en herlig lille IT-trio :-P

Nyt svar