Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:
DUBTEMPLE skrev:Så kom mine 32 GB CF kort , det vist sig at være 32 MB ,.... DOHHHH :)
Ja man skal kigge godt efter... jeg formoder det er ham på DBA der sælger 32MB Sandisk kort du har haft fat i :D
Næ, nej,... de er fra EBAY,.. og fejlen helt min egen :roll: (problemet er at ved søgning på "CF 32GB" bliver der listet nogle på 32MB også)

http://www.ebay.com/itm/291942422177?_t ... EBIDX%3AIT

Anyway, har et på 16 GB allerede, og en CF>SD adaptor på vej, vil nu prøve adaptoren med nogle billigere SD kort først

Mangler også PCMCIA adaptorer for at kortene passer ind i læserne, blev først klar over dette da jeg modtog læserne,..

(nå ja, dem har jeg også modtaget, det endte op i ca 1100 kr pr stk, alt told og diverse incl, så billigt i forhold til dem jeg ellers har kikket på)

Forresten, tænkte på at du forsøgsvis kunne prøve om dit 64GB kort kan formateres til 32GB, via software-tool, og dermed kommer i funktion
/Dub

Default avatar
GuitarTech
Medlem
Indlæg: 47

Indlæg af GuitarTech »

Hjertet får aldrig nok, det gør banken til gengæld hurtigt.

Jeg drømmer for tiden ret meget om en Music Man John Petrucci Majesty 6 Ad. Jeg har en idé om, at den ville gå ret godt med min Mark V. Og udover dens alsidighed, så er det i mine øjne den smukkeste guitar, jeg nogensinde har set.

Men ak, priserne i Europa er ca. de dobbelte i forhold til US priser, det bliver ikke foreløbigt, det må blive ved drømmen indtil videre.

Det er forøvrigt pudsigt at se, det skifte i, hvad folk anskaffer sig, i den tid jeg har været væk herfra - hvilket er henved 6 - 7 år.

Jeg ser det ved, at alverdens forskellig software tilsyneladende blevet er meget mere udbredt nu, og har fået en plads på linie med hardware, som uundværligt værktøj.
Min viden og hukommelse er rusten. Jeg er ikke up to date. Bær over med mine fejl.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Morten B skrev:Ok, jeg gav op og fik mig en Braids. Der var vist ingen vej udenom mere :-D
braids.jpg
Sidder lige og lytter demoer af den. Slap af den er vild!! :shock:
Hvorfor er din i øvrigt sort? Er det en tidlig model?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:Sidder lige og lytter demoer af den. Slap af den er vild!! :shock:
Hvorfor er din i øvrigt sort? Er det en tidlig model?
Ja, den er vild. Og lyder rigtig godt, kan sagtens lyde "analog" hvis man vil det.

Min er en DIY model (dog ikke bygget af mig). Synes den ser blæret ud i sort :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ved ikke om det gælder, men jeg har købt/opdateret til det nye Finale 25 for en plovmand plus moms. Det fungerer rigtig godt med reWire-funktionen i Logic så man kan arrangere i Finale og indspille i Logic, tilrette og indspille. Fed måde at arbejde på da man sjældent mister overblikket. Derudover spiller jeg nogle gamle ting og noget genialt Bach på guitar hvor kombinationen af Logic og Finale tillader, at jeg spiller udvalgte dele ekstremt langsomt, hvilket det så over nogle uger er meningen at jeg skal spille op til normalt tempo.

Jeg var inde og kigge på et forholdsvis nyt nodeskrivningsprogram, Dorico, og det fangede mig ikke umiddelbart, så jeg måtte bide i det sure æble og tage en luns af kontoen til Finale 25.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev:
AvS skrev:Sidder lige og lytter demoer af den. Slap af den er vild!! :shock:
Hvorfor er din i øvrigt sort? Er det en tidlig model?
Ja, den er vild. Og lyder rigtig godt, kan sagtens lyde "analog" hvis man vil det.

Min er en DIY model (dog ikke bygget af mig). Synes den ser blæret ud i sort :)
Har lyttet lidt demoer også, det meste af det syntes jeg var grimt, skrattende, og techno-agtigt :dollargrin:

Men så fandt jeg en mere interessant demo med nogle fede sweeps, fitrering, og formant-agtige ting, specielt fra 1.10 til 2.10 i videoen

Nu er mit sprørgsmål til sagkundskaben så om det reelt er lyden og mulighederne af Braids jeg hører, eller mere resten af hans opstilling ???

Og hvad CV control angår, er absolut ALLE vigtige parameter så mulige at CV-styre, og dermed autoamtisere/gemme ???

/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er svært at finde gode, representative demoer af modular gear.

Den video der lyder til at være mere eller mindre ren Braids.

Du kan cv styre Timbre og color (Som er algoritme specifik). FM inputtet kan du vælge om skal modulere pitch, eller vælge algoritme. Kan du unvære pitch modulation, så ja, så har du faktisk reelt set mulighed for at lave "presets" som du antyder og det er netop derfor jeg valgte Braids til mit live rig.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev:Det er svært at finde gode, representative demoer af modular gear.

Den video der lyder til at være mere eller mindre ren Braids.

Du kan cv styre Timbre og color (Som er algoritme specifik). FM inputtet kan du vælge om skal modulere pitch, eller vælge algoritme. Kan du unvære pitch modulation, så ja, så har du faktisk reelt set mulighed for at lave "presets" som du antyder og det er netop derfor jeg valgte Braids til mit live rig.
Takker, spændende ting, tillykke med den !!!

(vil kikke lidt mere på den senere)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Min første ordre hos Thomann i meget tæt på 5 år. Udover 500-format grej købt i Sverige, så må størstedelen af købene siden da have været software. :)
Thomann.png
Thomann.png (76.07 KiB) Vist 1336 gange

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Billede

Så kunne jeg ikke leeeve uden det blå bæst længere ;) .. nu hvor jeg har købt nok af dysantropisk lydende analog synths var det på tide med en glossy phat smooth solbrille synth :D
Den er bare sådan en glæde at spille på. Fantastiske tangenter og en hulsens masse af dem. Og indeholder spandevis af dejlige ogel-lyde. Og en effekt sektion der rent faktisk lyder godt og har brugbare parametere og mulighed for at editere i dybden.
Det eneste der er ærreligt er at AN virtuel analog delen kun er 2 note polyfonisk. Og så editering godt være lidt bedre. MEN lyden fejler skam ikke noget :D ..

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hehe, så den godt, syntes nok du solgte en for 1-2 år siden :-)
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mik C, skide godt valg. Jeg er virkelig også blevet glad for min....

Christoffer, tag det nu ikke ilde op, men det er tæt på den kedeligste post i Nyt Gear Blære Tråden nogensinde :) :) :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Forventningens glæde er ellers svær at skjule, det er sjovt at man kan glæde sig så meget mere til noget fysisk, istedet for noget software man kan downloade 1 minut efter man har trykket køb. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nicolai skrev:Christoffer, tag det nu ikke ilde op, men det er tæt på den kedeligste post i Nyt Gear Blære Tråden nogensinde :) :) :)
Hehe, arh der er da en Zoom H4N imellem, den er da meget nice, det er både nye mikrofoner og lydkort i ét.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hald skrev: Hehe, arh der er da en Zoom H4N imellem, den er da meget nice, det er både nye mikrofoner og lydkort i ét.
Du har ret... Den druknede bare lidt i plektre, SD Cards og batterier :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det skulle gerne være så komplet som muligt, inklusiv lidt kabler og stik til at forbinde til de lydkilder jeg har i forvejen.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:Billede

Så kunne jeg ikke leeeve uden det blå bæst længere ;) .. nu hvor jeg har købt nok af dysantropisk lydende analog synths var det på tide med en glossy phat smooth solbrille synth :D
Den er bare sådan en glæde at spille på. Fantastiske tangenter og en hulsens masse af dem. Og indeholder spandevis af dejlige ogel-lyde. Og en effekt sektion der rent faktisk lyder godt og har brugbare parametere og mulighed for at editere i dybden.
Det eneste der er ærreligt er at AN virtuel analog delen kun er 2 note polyfonisk. Og så editering godt være lidt bedre. MEN lyden fejler skam ikke noget :D ..
Yep nice synth, og god til Ambient by the way ;) ... Jeg købte Fugmann's for en del år siden men synes den fyldte for meget... jeg er dog begyndt at have tanker om at finde en rack version igen... som jeg selvf. har haft før :roll:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Casperlyd
Forum Donator
Indlæg: 261
Sted: Silkeborg

Indlæg af Casperlyd »

Drømt længe, men endelig en realitet :wink:

Med tilhørende rackkit og flash memory
Octatrack.JPG
Octatrack.JPG (578.6 KiB) Vist 1238 gange




@C
Logic Pro - RME - Adam P33a

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg havde engang en CS-50 som jeg mange gange har fortrudt, jeg solgte for maaaaange år siden. Nu fik jeg et (meget) lille plaster på såret...

Og den har MIDI !! :)

Og nu hvor jeg også har solgt JP-08 med keys og MiniLogue er det rart igen at få nogle mini-keys så min datters hamster igen har noget at spille på :)
IMG_5014.jpg
IMG_5014.jpg (118.29 KiB) Vist 1214 gange
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Ny dag, ny synth.

Og denne gang er det sgu' en særlig ting... Jeg har simpelthen fået grabberne i den eneste analoge synth Hammond nogensinde lavede! Mulighederne er begrænsede i den, men det opvejes af to ting: Dels at den er uhyre sjælden! Der blev kun lavet 200 af dem. Og dels af at dette eksemplar er så tæt på mint som man kan komme. Jeg har læst at langt de fleste af de 200 producerede er smadrede... Denne her har kun mikroskopiske mærker i træet, og jeg vil ikke blive forbavset hvis det er de flotteste i verden... På den anden side, den er fra 1974 ligesom jeg selv, og jeg er jo også i mint condition :)


Hammond-102200-b.jpg
Hammond-102200-b.jpg (16.01 KiB) Vist 1133 gange
Hammond-102200-c.jpg
Hammond-102200-c.jpg (42.43 KiB) Vist 1133 gange
Hammond-102200-a.jpg
Hammond-102200-a.jpg (56.66 KiB) Vist 1133 gange
Hammond-102200-d.jpg
Hammond-102200-d.jpg (50.08 KiB) Vist 1133 gange
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Casperlyd
Forum Donator
Indlæg: 261
Sted: Silkeborg

Indlæg af Casperlyd »

Nicolai skrev:Ny dag, ny synth.

Og denne gang er det sgu' en særlig ting... Jeg har simpelthen fået grabberne i den eneste analoge synth Hammond nogensinde lavede! Mulighederne er begrænsede i den, men det opvejes af to ting: Dels at den er uhyre sjælden! Der blev kun lavet 200 af dem. Og dels af at dette eksemplar er så tæt på mint som man kan komme. Jeg har læst at langt de fleste af de 200 producerede er smadrede... Denne her har kun mikroskopiske mærker i træet, og jeg vil ikke blive forbavset hvis det er de flotteste i verden... På den anden side, den er fra 1974 ligesom jeg selv, og jeg er jo også i mint condition :)
Wauw, var slet ikke klar over Hammond har lavet en synth, den lyder ret fed i mine ører, minder mig om de gamle dage med Amigaen :-D Fedt fund!

C
Logic Pro - RME - Adam P33a

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Razmo skrev:
mik_c skrev:Så kunne jeg ikke leeeve uden det blå bæst længere ;)
Yep nice synth, og god til Ambient by the way ;) ... Jeg købte Fugmann's for en del år siden men synes den fyldte for meget... jeg er dog begyndt at have tanker om at finde en rack version igen... som jeg selvf. har haft før :roll:
Yeer kender det med at have haft den før og at ville ha den igen ;) .... jeg har også haft Ex5R.. så EX7 .. så EX5 .. og nu EX5 igen.
Har siddet alle aftener i denne uge og prøvet at gi den en ordenlig nørde chance med programmering af egne lyde helt fra bunden. Meeen er kommet frem til at den er så anderledes end de andre synths jeg har at der må en helt ny tilgang til. Er simpelthen for mange dynamiske dual filter options + statiske filtere og filter+pitch+amp EG muligheder individuelt for alle 4 layers og alt mulig andet gejl som KAN lyde rigtig godt men bare tager en fandens tid at få til at spille HELT rigtigt at det ikke virker tilfredsstillende at prøve at programmere den som en standard synth.
Så er kommet frem til at måden at gøre det på er at "solo"-e elementer af de presets der lyder fedt og kopiere dem ind i ens egne patches og så lave et mix-and-match af de ting man vil ha, derefter ændre rom-waveforms efter behov, og så holde sig til at lave små ændringer og fokusere på tweake effekt delen og controller opsætningen. Sååå en slags shake-and-bake synth programming med egen effekt topping.
Ka være jeg tager mig sammen til at lave en youtube video omkring emnet, da jeg syntes der mangler videoer derude der viser hvordan man programmere den blå satan.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:
Razmo skrev:
mik_c skrev:Så kunne jeg ikke leeeve uden det blå bæst længere ;)
Yep nice synth, og god til Ambient by the way ;) ... Jeg købte Fugmann's for en del år siden men synes den fyldte for meget... jeg er dog begyndt at have tanker om at finde en rack version igen... som jeg selvf. har haft før :roll:
Yeer kender det med at have haft den før og at ville ha den igen ;) .... jeg har også haft Ex5R.. så EX7 .. så EX5 .. og nu EX5 igen.
Har siddet alle aftener i denne uge og prøvet at gi den en ordenlig nørde chance med programmering af egne lyde helt fra bunden. Meeen er kommet frem til at den er så anderledes end de andre synths jeg har at der må en helt ny tilgang til. Er simpelthen for mange dynamiske dual filter options + statiske filtere og filter+pitch+amp EG muligheder individuelt for alle 4 layers og alt mulig andet gejl som KAN lyde rigtig godt men bare tager en fandens tid at få til at spille HELT rigtigt at det ikke virker tilfredsstillende at prøve at programmere den som en standard synth.
Så er kommet frem til at måden at gøre det på er at "solo"-e elementer af de presets der lyder fedt og kopiere dem ind i ens egne patches og så lave et mix-and-match af de ting man vil ha, derefter ændre rom-waveforms efter behov, og så holde sig til at lave små ændringer og fokusere på tweake effekt delen og controller opsætningen. Sååå en slags shake-and-bake synth programming med egen effekt topping.
Ka være jeg tager mig sammen til at lave en youtube video omkring emnet, da jeg syntes der mangler videoer derude der viser hvordan man programmere den blå satan.
Det var lidt det samme jeg kom frem til med FS1R her sidste gang jeg havde den (og nu har solgt igen for sidste gang)... Jeg lagde ud med at ville programmere hver eneste af de fire voices i en performance, og så tilpasse performance... men det var ikke sådan den var ment at blive brugt... det var meningen de DX7 voices skulle ses som en slags "sample", hvor en performance so ændrede ud fra den tone... og så layer voices... nåede bare aldrig dertil, da jeg er nødt til at skære ned... men mange af de virkeligt dybe synths, specielt fra Yamaha så som VL-70m, EX5, FS1R osv. er aldrig rigtigt blevet suget tom for eksperimenteren... de kan så fandens meget mere end de presets der er derude kan vise... den type maskiner skinner først når de kommer i hånden på en sound designer der virkelig ELSKER synth'en og bruger alt sin dedikering på den... får den til at spinde...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Har købt en højkvalitets melodica. Hohners standard model, som forhandles i 4sound til billige penge, og som er den jeg har brugt hidtil, føles som et stykke legetøj ved siden af. Det her er faktisk et fedt instrument!

Jeg er glad.

Hvis nogle er fristede, så kan man tjekke den her: http://www.melodicamen.com. Vær dog forberedt på, at selv om 50$ virker som en yderst fornuftig pris, så ender den med fragt og moms og toldopkrævningsgebyr til Postnord på en udgift på lige i underkanten af 1000 kr.
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (201.33 KiB) Vist 958 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev: Billede
Nicolai skrev:Christoffer, tag det nu ikke ilde op, men det er tæt på den kedeligste post i Nyt Gear Blære Tråden nogensinde :) :) :)

Håber det her er bedre, Nicolai :-D
IMG_8766.JPG
IMG_8766.JPG (2.43 MiB) Vist 867 gange

Nyt svar