Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af SustainerPlayer »

Den sidste pakke dukkede sørme op:
IMG_2379.jpg
Konfig som følger:

3.2 GHz 6-core Core i7
16 GB 2666MHz DDR4
512 GB SSD
1 GB Ethernet Port

Så skal man bare i gang med den lange installeringsproces :-P

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Så ankom der denne sære synth her igår aftes! Solton M160 .. En 8 voice sample/wave baseret synth med analog filtere. (rack version af K160)
Så vidt jeg har kunne fremstøve er det en preset/ikke specielt editerbar udgave af keytek CTS 2000 og så i rack format.
Købte den på ebay for 1.000 kr .. var simpelthen for nyskerrig, og har et eller andet med hybrid synths og skraldede synths fra Italien :D.. Må prøve at se om man kan sende noget midi CC afsted til den for at ændre nogle ting her til aften, og ellers må den bare bruges de gange man vil ha noget virkelig low-fi romple-ish stuff :)
Vedhæftede filer
solton.jpg
solton.jpg (50.68 KiB) Vist 1632 gange

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Den sidste pakke dukkede sørme op:
IMG_2379.jpg
Konfig som følger:

3.2 GHz 6-core Core i7
16 GB 2666MHz DDR4
512 GB SSD
1 GB Ethernet Port

Så skal man bare i gang med den lange installeringsproces :-P
Hvad måtte du slippe for den?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

SustainerPlayer skrev:
... og en pakke, der gerne skulle dukke op i morgen, så skulle det udgøre en herlig lille IT-trio :-P
Hahahaha, jeg lavede samme trick, nyt keyboard og ny trackpad, samme farve i øvrigt:) Jeg har normalt en tendens til at stirre mig blind på en masse musiske dingenoter, men man skal altså ikke undervurdere glæden i at have et godt og behageligt IT setup :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Morten B skrev:
SustainerPlayer skrev:Den sidste pakke dukkede sørme op:
IMG_2379.jpg
Konfig som følger:

3.2 GHz 6-core Core i7
16 GB 2666MHz DDR4
512 GB SSD
1 GB Ethernet Port

Så skal man bare i gang med den lange installeringsproces :-P
Hvad måtte du slippe for den?
14.739 for selve mini'en.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev: Hahahaha, jeg lavede samme trick, nyt keyboard og ny trackpad, samme farve i øvrigt:) Jeg har normalt en tendens til at stirre mig blind på en masse musiske dingenoter, men man skal altså ikke undervurdere glæden i at have et godt og behageligt IT setup :-D
Absolut. Og når man prøver at holde det hele in-the-box, bliver det helt essentielt.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:
Morten B skrev:
SustainerPlayer skrev:Den sidste pakke dukkede sørme op:
IMG_2379.jpg
Konfig som følger:

3.2 GHz 6-core Core i7
16 GB 2666MHz DDR4
512 GB SSD
1 GB Ethernet Port

Så skal man bare i gang med den lange installeringsproces :-P
Hvad måtte du slippe for den?
14.739 for selve mini'en.
Tak :)

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Så blev der købt ny laptop :D .. Min lille Tablet-top combo maskine kunne ikke følge med når der begyndte at være gang i et Maschine projekt.

Så har lige fået min nye computer ind af døren :)

MSI GV72 8RE-019NE
17" Skærm med en refresh rate på 120hz
Intel i7-8750H 6 core
16gb Ram
Nvidia GeForce GTX 1060 3gb
256 GB SSD + 1TB Almindeligt drev

Er vildt fedt så smooth de 120 hz får det hele til virke på skærmen. Og tja er vel en gamer laptop, men når man lige får skruet ned på det røde oplyste tastatur og afinstalleret gamer appsene er det sku en solid musik computer der er 20% hurtigere end min stationære. Og fordi den er gamer agtig er der mulighed for at styre forskellige modes af cpu og gpu throttling, alt efter hvad man har brug for. Og så kan jeg også bruge den til grafisk arbejde og video ting osv osv .. Er ihvertfald ret tilfreds indtil videre .. men men har jo også lige fået den ;)
Vedhæftede filer
msi-gv72-8re-019ne-173-baerbar-gaming-computer.jpg
msi-gv72-8re-019ne-173-baerbar-gaming-computer.jpg (20.27 KiB) Vist 1564 gange

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tillykke med den labtop, ser godt nok sprød ud, med GTX1060 vil du nok oven i købet kunne hakke dig igennem lidt HD- video i Resolve :-)

Til lyd er det dog ultra vigtigt hvilke usb chips der anvendes ,... meld gerne tilbage senere ;-)
/Dub

Medlemsavatar
Frost
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Midtjylland

Indlæg af Frost »

Ved godt jeg hijacker tråden- men:
Dubtemple. Jeg vidste ikke, at der var forskel på USB chips i forbindelse med audio. Hvilke skal man tilstræbe er monteret??

Med venlig hilsen

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

DUBTEMPLE skrev:Til lyd er det dog ultra vigtigt hvilke usb chips der anvendes ,... meld gerne tilbage senere ;-)
Jeg ved ikke lige hvad USB chips der anvendes i maskinen, men kan da sige at den preformer ligeså godt som min stationære som jeg har været glad for i mange år. Den nye er lidt hurtigere (kan klare lidt mere), men virker til at være ligeså stabil. Jeg prøvede at putte min audio interface i alle de forskellige USB indgange (var både usb 2 og 3) og den performede helt ens på alle indgange :)

Men kan dog anbefale at man lige kører sådan en "Optimise your computer for audio use" guide igennem fra nettet, især med de batteri spare features og ting der følger med en laptop, som ofte også er slået til selv når man har strøm stikket puttet i.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har købt Tokyo Dawn Kotelnikov GE, Nova GE samt SONiVOX Premier Collection Upgrade hos PluginBoutique.

Pønser på et 2019 uden plugin køb. :shock: :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Pønser på et 2019 uden plugin køb. :shock: :)

... :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
SustainerPlayer skrev:Pønser på et 2019 uden plugin køb. :shock: :)

... :)
I know :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Har købt Tokyo Dawn Kotelnikov GE, Nova GE samt SONiVOX Premier Collection Upgrade hos PluginBoutique.

Pønser på et 2019 uden plugin køb. :shock: :)
Så godt den Premier Collection ,.. men syntes Sonivox er fesne ,.. på mange måder ,..

Timewarp 2600, som jo er træk-plasteret, er end ikke supported officielt på W10, står der med småt, og når man googler har folk alle typer af problemer, både med registrering og support,... men selvfølgelig også med W10

Reelt forældet product ,.. burde ikke være til salg uden en KRAFTIG advarsel omkring den er forældet

Lyden er uden tvivl er unik og super i Timewarp 2600, hvis man kan få det til at køre, det er der masser af kommentarer om

Resten af plugs i den kollektion virker lidt som noget de har brugt til at "fylde op" med

Overvejede til 49 USD hos AD ,.. med dropped det
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
Så godt den Premier Collection ,.. men syntes Sonivox er fesne ,.. på mange måder ,..

Timewarp 2600, som jo er træk-plasteret, er end ikke supported officielt på W10, står der med småt, og når man googler har folk alle typer af problemer, både med registrering og support,... men selvfølgelig også med W10

Reelt forældet product ,.. burde ikke være til salg uden en KRAFTIG advarsel omkring den er forældet

Lyden er uden tvivl er unik og super i Timewarp 2600, hvis man kan få det til at køre, det er der masser af kommentarer om

Resten af plugs i den kollektion virker lidt som noget de har brugt til at "fylde op" med

Overvejede til 49 USD hos AD ,.. med dropped det
Tjaa - det var egenligt pga. Orchestral Companion, jeg havde allerede strings og ville gerne have woodwinds og brass. Syntes nogle af deres tromme/percussionting ser interessante ud. Jeg har også Vocalizer Pro som jeg bruger en del. Så har endnu ikke nogle negative oplevelser med dem. Det har kørt smooth.

Jeg har allerede Arturia Arp 2600 - så Timewarp 2600 er for mig lidt redundant. Men jeg elsker synths og nye inspirerende presets. Så lad os se.

Skal nok vende tilbage og give dem tæsk, hvis det ikke virker :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

:oops: Third time around

Men man siger jo også at 3. Gang er lykkens gang... Det har i hvert fald været et love/hate relationship, men ender altid med at løbe tilbage... Denne gang er mine krav også ændret, og jeg ved jo hvad jeg går ind til... Tempest bliver også mit projekt over de næste 6 måneder, hvor jeg vil lave en masse kits... Mere om dem i min blog.
Vedhæftede filer
DaveSmithInstrumentsTempest_01-HkjwZ4ADnp4LppPQGvxvkOAcHKWomYYA.jpg
DaveSmithInstrumentsTempest_01-HkjwZ4ADnp4LppPQGvxvkOAcHKWomYYA.jpg (268.33 KiB) Vist 1229 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Roder også lidt med rytmeboksen i øjeblikket. Længe siden at jeg var der sidst - der er lige noget rust, der skal bankes af. Er nu ret glad for mit nye setup. Billede

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det er fandme et fedt billede :shock:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

En drøm af et sæt GS :shock:

Findes der noget musik tilgængeligt, hvor du slipper de indre aber løs, på netop dette sæt ? :)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

På en lidt mere beskeden note, røg Superior 3 i indkøbs-kurven her
Vedhæftede filer
toontrack-superior-drummer-3.jpg
toontrack-superior-drummer-3.jpg (367.95 KiB) Vist 1137 gange
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

gs-dk skrev:Roder også lidt med rytmeboksen i øjeblikket. Længe siden at jeg var der sidst - der er lige noget rust, der skal bankes af. Er nu ret glad for mit nye setup. Billede
Det ser fedt ud. Jeg overvejer igen at finde lilla eller lyserødt glas til mine gamle runde briller, men jeg vil nok blive træt af at blive taget for at være the tambourine man af både kunder, konkurrenter og politi.

-----------------------------------------------------------------

Nåja, fik erhvervet mig de der Beyer Dynamic 770M designet til trommer. Der står på pakken de er til tracking, mix og trommer. Jeg vil nødigt mixe på dem, da (som vi har drøftet i en anden tråd) der mangler en del bund.

Men hvor er de fede til at tracke med på trommer mv. Skal lige have råd til et par formstøbte hørepropper igen, og så kan jeg se, om det giver mening kun at høre mikrofonerne eller det bliver lidt for meget.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

It has arrived :D
IMG_20190115_122850.jpg
IMG_20190115_122850.jpg (4.21 MiB) Vist 839 gange
IMG_20190115_122607.jpg
IMG_20190115_122607.jpg (3.94 MiB) Vist 839 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Spændende !
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

I hvert fald for mig :)

Jeg glæder mig ret meget til at prøve den sammen med diverse akustiske guitarer - Jeg kommer nok også til at synge lidt gennem den.

Jeg er stadig ret meget oppe at ringe over min WA14, som jeg købte for relativt nyligt, men jeg må indrømme, at efter at have hørt lydklip af denne, vidste jeg den skulle være i samlingen på et tidspunkt. Da den så dukkede op brugt, så var der jo ingen vej uden om :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar