Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg Skrevet: 20. dec 2016, 15:15

Godt spørgsmål. Det var sådan noget lagersalg hos JK Office med nye og brugte varer... Men kan lige prøve at lede efter et model nr når jeg kommer hjem...
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 20. dec 2016, 18:11

Og pris?
Brugeravatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus (Lystrup)

Indlæg Skrevet: 20. dec 2016, 19:08

En triangel og en stortromme pedal!
Vedhæftede filer
IMG_3755.JPG
IMG_3755.JPG (1.39 MiB) Vist 879 gange
IMG_3754.JPG
IMG_3754.JPG (1.37 MiB) Vist 879 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 20. dec 2016, 19:41

gs-dk skrev:Og pris?

Gav 1.295,- og manden sagde den kostede over 3.000,- normalt... Ved ikke om det passer. Ex moms iøvrigt.....
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
Thomas M
Producer
Producer
Sted: Ruds Vedby

Indlæg Skrevet: 20. dec 2016, 22:00

fugmann skrev:Gad godt have en Minilogue - HVIS den havde normale tangenter og gerne i 4 oktaver - den lyder jo fedt :-)

Forstår dig godt ;-) Jeg har så gjort det at alle controllere styrer jeg direkte på den og så MIDI IN fra den og ned til et sæt bedre tangenter :-) og det virker ganske udemærket for mig :-)
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 24. dec 2016, 14:26

OK... den TX802 jeg købte gik i stykker under forsendelsen, så den røg tilbage til sælger igen... og så måtte jeg jo "nøjes" med at bruge over det dobbelte på den her i stedet:

Billede

Det bliver 4. gang jeg har den FS1R synth... det er sygt, jeg ved det godt... denne gang SKAL den blive... punktum! :lol:

Synes godt nok de er blevet lidt dyre på det sidste... dog billigere i dette tilfælde end på EBAY... Så er studiet næsten komplet... mangler kun Nord Drum 3P...
Billede
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hobro

Indlæg Skrevet: 27. dec 2016, 17:53

Så kom der lige lidt mere Telefunken udstyr til studiet. Må nok indrømme jeg er en smule fan af det mærke...

Glæder mig til at få det afprøvet om et par dage :)
Vedhæftede filer
2016-12-27 17.48.52.jpg
2016-12-27 17.48.52.jpg (2.01 MiB) Vist 728 gange
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 27. dec 2016, 18:00

Jeg regner også med at skulle hente mig et par Telefunken hovedtelefoner i morgen

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 27. dec 2016, 18:17

Razmo skrev:Det bliver 4. gang jeg har den FS1R synth... det er sygt, jeg ved det godt... denne gang SKAL den blive... punktum! :lol:

Fnis! :dollargrin: Jeg ved godt hvor én af dem er...
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: RE: Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg Skrevet: 27. dec 2016, 18:32

amolin skrev:Så kom der lige lidt mere Telefunken udstyr til studiet. Må nok indrømme jeg er en smule fan af det mærke

Jeg har det på helt samme måde. Selv om de der hovedtelefoner helt t tydeligt bare er rebrandede Extreme Isolation, så er jeg en kæmpe sucker for Telefunken logoet

Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 27. dec 2016, 20:46

Joachip skrev:
Razmo skrev:Det bliver 4. gang jeg har den FS1R synth... det er sygt, jeg ved det godt... denne gang SKAL den blive... punktum! :lol:

Fnis! :dollargrin: Jeg ved godt hvor én af dem er...

He he ja! ... men det er jo en fed synth, hvis man gider bruge tiden på den :lol:
Billede
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Randers/Århus

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 10:21

Razmo skrev:OK... den TX802 jeg købte gik i stykker under forsendelsen, så den røg tilbage til sælger igen... og så måtte jeg jo "nøjes" med at bruge over det dobbelte på den her i stedet:

Billede

Det bliver 4. gang jeg har den FS1R synth... det er sygt, jeg ved det godt... denne gang SKAL den blive... punktum! :lol:

Synes godt nok de er blevet lidt dyre på det sidste... dog billigere i dette tilfælde end på EBAY... Så er studiet næsten komplet... mangler kun Nord Drum 3P...

Ja taenk engang, at FS1R er faktisk 10 aar gammel, men stadig et flagship I Yamaha´s DX/TX serie :)
What?
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 13:46

teevee skrev:
Razmo skrev:OK... den TX802 jeg købte gik i stykker under forsendelsen, så den røg tilbage til sælger igen... og så måtte jeg jo "nøjes" med at bruge over det dobbelte på den her i stedet:

Billede

Ja taenk engang, at FS1R er faktisk 10 aar gammel, men stadig et flagship I Yamaha´s DX/TX serie :)

Den er unik... ganske enkelt... men også meget kompliceret... så en der skrev et sted, at FS1R er så speciel, at den som regel går 3 ejermænd igennem, før den finder sin mester :lol: ... det tror jeg faktisk er sandt... men mester her har et love/hate forhold til den :dollargrin:

Men til det Ambient jeg vil lave, er den perfekt... jeg manglede en synth med FM syntese, og for at være ærlig, er der jo ikke andre derude der kan hvad FS1R kan... der er et par stykker der kommer tæt på som TG77 og Montage, men ellers ikke.... den er lidt steril i lyden, men det er ok... den skal ikke bruges til bas, men derimod pad lyde, og her er dens arkitektur perfekt... til mig i hvert fald.
Billede
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 13:58

Jeg købte en Focusrite ISA One af Mr. Bigsby for lidt tid siden - Alt gik efter planen, han lånte den til mig i en periode, og da det var tid til, han skulle have den igen, virkede det mere rigtigt at give ham nogle penge :)

Det blev også til nye hovedtelefoner. Jeg har haft mine AKG K271 MkII i snart 15 år tror jeg og mine Grado SR80 må nærme sig ti år, så da der kom en løs forbindelse i Gradoerne, og Cyberfarm havde tilbud på både Telefunken og BeyerDynamic, så måtte det ske.

Billede

Jeg har også købt mig Waves Scheps73 - Jeg downloadede demoen smed den på samtlige tracks på en øvelokaleindspilning, og derefter følte jeg nærmest, jeg stod med et færdigt mix. Der var ikke noget stort behov for kompression. Jeg havde overstyret 'preampen' i pluginnet lidt, og det var egentlig i det store og hele den comp, der var brug for. Desuden kan det lave mid-side og alt muligt andet lækkert. Og så fordi, man får 30% rabat på plugin nr. 2 og fordi det også var på tilbud, så købte jeg også deres PuigTec plugin (Pultec). Et gratisplugin har fornylig gjort mig meget hooked på pultecs dyder, så nu håber jeg Waves-versionen er endnu bedre.
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 15:43

Razmo skrev:
teevee skrev:

Billede

Den er unik... ganske enkelt... men også meget kompliceret... så en der skrev et sted, at FS1R er så speciel, at den som regel går 3 ejermænd igennem, før den finder sin mester :lol: ... det tror jeg faktisk er sandt... men mester her har et love/hate forhold til den :dollargrin:

Men til det Ambient jeg vil lave, er den perfekt... jeg manglede en synth med FM syntese, og for at være ærlig, er der jo ikke andre derude der kan hvad FS1R kan... der er et par stykker der kommer tæt på som TG77 og Montage, men ellers ikke.... den er lidt steril i lyden, men det er ok... den skal ikke bruges til bas, men derimod pad lyde, og her er dens arkitektur perfekt... til mig i hvert fald.

Jeg vil sige, at med 16-OP og 88 algo. Saa er den ogsaa for dyb! :D
What?
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 17:34

teevee skrev:
Razmo skrev:
teevee skrev:

Jeg vil sige, at med 16-OP og 88 algo. Saa er den ogsaa for dyb! :D

Jeg tror at grunden til at mange finder den for kompliceret (og dyb) er de mange parametre... i bund og grund er den sat op til at skulle bruges på en måde som få i starten ville bruge den... De mange operatorer er der jo for at dens FSeq vil kunne fungere ordentligt, og næppe for at man har brug for så mange i normal FM programmering.

Kigger man lidt efter på en Performance vil man se den er ment til at skulle bruges som en layering maskine, lidt som ROMplere... du har 4 Layers, og hvis du kun skulle programmere performance parametrene, så er den jo ikke særlig svær at programmere... det svære kommer når du skal ind og editere Voices.

Jeg vil fremover se Voices som "samples", for jeg tror det er det der er meningen... men hvor du har muligheden for at editere lidt i dem via Performance parametrene... det er nok også derfor der er så mange DX7 ROM voices i den... så man har en pallette at arbejde med... tror denne opbygning er lavet NETOP for at gøre programmering af FM syntese nemmere.

Men mange bliver nok imponeret over de mange muligheder, køber den, og regner med at lave lydene selv helt fra bunden, og skal man det, så skal man dæleme bruge lang tid på det... så ender man med ikke rigtigt at lave nogen lyde på den, og interessen falder... man skiller sig af med den.

Så mit mål med den fremover er mere på at se maskinen som en "FM ROMpler", hvor jeg har muligheden for at smide lidt ekstra hjemmelavede DX7 voices ind hen ad vejen som ekstra "samples" :)
Billede
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 17:47

Razmo skrev:De mange operatorer er der jo for at dens FSeq vil kunne fungere ordentligt, og næppe for at man har brug for så mange i normal FM programmering.

FSeq, kan du uddybe det? Lyder spændende. :)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 17:58

Og så vandt man også lige en flok kabinet IRs fra cabIR.eu - Nice

Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 18:12

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:De mange operatorer er der jo for at dens FSeq vil kunne fungere ordentligt, og næppe for at man har brug for så mange i normal FM programmering.

Det kan jeg godt... FS1R er ikke kun en FM synth, men også en formant synth... det er det FS står for... Formant Synthesis... Hvor operator kan indstilles til at være en formant i stedet for... så du har i virkeligheden 8 tonale formants, og 8 ikke tonale (til at gengive støj i stemmer som K, S, T osv.).

En FSeq er så en tabel med forskellige indstillinger for hver af disse 16 formants, der kan afspilles lige som en "sample"... der findes software og endda websites der kan lave disse FSeqs ud fra en .wav fil, og så dumpes via MIDI til FS1R. På den måde kan du få FS1R til at tale, synge eller du kan smide loops i den... de bliver KRAFTIGT robotificerede at høre på, men er perfekt til weird robots og mærkelige digitalt lydende loops osv... eller som jeg vil bruge dem til; underlige textures laves fra samples der kan bruges i pad lyde.

Det er blandt andet det der gør FS1R så fed, da også synth lyde kan benytte de formants... det gør lydende mere organiske at høre på når man spiller med dem, dog stadig digitale i lyden... bare unikt :)
Billede
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 28. dec 2016, 18:41

Razmo skrev:
Christoffer I. N. skrev:

Det kan jeg godt... FS1R er ikke kun en FM synth, men også en formant synth... det er det FS står for... Formant Synthesis... Hvor operator kan indstilles til at være en formant i stedet for... så du har i virkeligheden 8 tonale formants, og 8 ikke tonale (til at gengive støj i stemmer som K, S, T osv.).

En FSeq er så en tabel med forskellige indstillinger for hver af disse 16 formants, der kan afspilles lige som en "sample"... der findes software og endda websites der kan lave disse FSeqs ud fra en .wav fil, og så dumpes via MIDI til FS1R. På den måde kan du få FS1R til at tale, synge eller du kan smide loops i den... de bliver KRAFTIGT robotificerede at høre på, men er perfekt til weird robots og mærkelige digitalt lydende loops osv... eller som jeg vil bruge dem til; underlige textures laves fra samples der kan bruges i pad lyde.

Det er blandt andet det der gør FS1R så fed, da også synth lyde kan benytte de formants... det gør lydende mere organiske at høre på når man spiller med dem, dog stadig digitale i lyden... bare unikt :)

Fedt. Det glæder jeg mig til forhåbentligt at høre nogle eksempler på, på din blog. :)
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. dec 2016, 09:33

Razmo skrev:
Christoffer I. N. skrev:

Jeg har haft fundet og gemt dette link, men har ikke selv haft tid til at teste det endnu :D

http://zacharcher.com/lab/fseq/fseq-flash.html
What?
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 29. dec 2016, 11:04

teevee skrev:
Razmo skrev:
Christoffer I. N. skrev:

Jeg har haft fundet og gemt dette link, men har ikke selv haft tid til at teste det endnu :D

http://zacharcher.com/lab/fseq/fseq-flash.html

Det var den side jeg selv tænkte på da jeg skrev web sites :) ... det virker fint nok, har prøvet det...

Jeg regner faktisk med selv at lave et bibliotek med FSeqs, sådan at man evt. kan lave nogle slags "skabelon Performances" til pad lyde, hvor man så on the fly bare kan dumpe nye FSeq ind, og på den måde få hurtigt lavede nye pad lyde... lidt som hvis man laver en pad med en ROMpler, og så bare skifter samplingen ud og får noget nyt. Det er i hvert fald en ny tilgang til FS1R jeg er ude efter.

Husker stadig den første FS1R jeg købte... købte den faktisk fra ny hos Aage, lige da de var ved at gå ud af produktion hos Yamaha, og derfor var på tilbud til lige under 5.000... samme pris jeg måtte give for den her... brugt... de koster en bondegård på Ebay stadigvæk. :puke:
Billede
Brugeravatar
mush
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 29. dec 2016, 17:48

Billede

Something old, something new...
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 29. dec 2016, 17:54

Hey Rasmus, har du rent faktisk købt et færdigsamlet, nyt eurorack modul? :-D
Jeg synes det er super at så meget af det er hjemmelavet.
Brugeravatar
mush
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 29. dec 2016, 18:14

Christoffer I. N. skrev:Hey Rasmus, har du rent faktisk købt et færdigsamlet, nyt eurorack modul? :-D
Jeg synes det er super at så meget af det er hjemmelavet.

Mit første... Efter ca. 7-8 meter af hjemmelavet. Et tilbud jeg ikke kunne sige nej til. Jeg vil købe mindst en modul mere i det næste år (manta mate - så jeg kan bruge min Snyderphonics Manta direkte i modularen). Men så er det stop. Også med DIY-moduler. Jeg har altfor meget allerede og vil gerne fokusere på/finde ud hvordan jeg kan optimere mit setup.

:)

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"