Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af DUBTEMPLE »

slet
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 14. mar 2018 12:07, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev:Købte en brugt Ibanez PGM 301 i går.
IMG_0384.jpg
Den skulle lige have en klud og et båndjob, som jeg har gjort klar til. Så får den grovfilen i morgen:
IMG_0410.jpg
Nice
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Morten B skrev:
Razmo skrev:2.6 sec. analog delay... bliver spændende at få leget med :)
Har du modtaget den? Vil da gerne lige høre din mening og eventuelt et lille lydeksempel hvis muligt :)
Yep, og den er også sendt tilbage igen... analog delay er ikke helt mig desværre... for mørkt og mudret... jeg foretrækker et digitalt delay, hvor feedback er smidt igennem et analogt filter i stedet for :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ok, tak :)

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

mik_c skrev:Så kom tiden til at gi mig selv lidt en luksus gave: DSI Mopho X 4

Eller er måske ikke vild luksus hvis man er typen der har mange penge men for mig der allrede har 2 hardware key synths og faktisk på ingen måde står og maaangler den er det lidt en luksus ting. Og må sige jeg er rigtig tilfreds. Er bygget lækkert, dejligt pitch+ mod wheel og aftertouch og træender og ud af metal og sådan, og er vild med det 3½ oktaver keyboard. Er lige nok til det meste, hvorimod jeg altid haaader 2 oktavers keyboards. Så er alt i alt bare sådan en lille synth der er en fornøjelse at spille på. .... Nå ja .. den lyder forresten også ok :)

Billede
Tillykke !
Er der en smart årsag til at klaverituret starter fra F ?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

raoul skrev:
mik_c skrev:Så kom tiden til at gi mig selv lidt en luksus gave: DSI Mopho X 4

Eller er måske ikke vild luksus hvis man er typen der har mange penge men for mig der allrede har 2 hardware key synths og faktisk på ingen måde står og maaangler den er det lidt en luksus ting. Og må sige jeg er rigtig tilfreds. Er bygget lækkert, dejligt pitch+ mod wheel og aftertouch og træender og ud af metal og sådan, og er vild med det 3½ oktaver keyboard. Er lige nok til det meste, hvorimod jeg altid haaader 2 oktavers keyboards. Så er alt i alt bare sådan en lille synth der er en fornøjelse at spille på. .... Nå ja .. den lyder forresten også ok :)

Billede
Tillykke !
Er der en smart årsag til at klaverituret starter fra F ?
Jeg kan kun svare for mig, men ja... jeg starter næsten altid med at spille fra "A" key, så på den måde har man jo ca. 4 oktaver når man gør det... en anden årsag er nok at starter man på C eller D, har man tit behov for lige at komme et par toner under C... så jeg ville klart foretrække at have en halv oktav til rådighed under første C, frem for at have en halv til rådighed i den øverste del af tangenterne... når det er 3½ oktav skal der jo være den halve oktav et eller andet sted, og blev den splittet halvt i bunden og toppen tror jeg det kunne være lidt lige meget :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Den er fed. Tillykke med dyret. Har mopho desktop som jeg synes er fed og kanon lyd

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Har haft gang i en større studieoprydning der desværre endte i en gang hardware GAS. Indtil videre har jeg lavet alt musikken direkte på mac'en, men havde længe godt kunne tænke mig en god gammeldags synth. Startede stille og roligt med en Bass Station II (havde etteren i gamle dage) og så gik det lidt galt. :)

Heldigvis er jeg super glad for det nye grej. Det er altså lidt sjovere at rode med end en softsynth.

Setup'et kom til at hedde: Moog Subsequent 37, Bass station II, Komplete Kontrol S49MkII, Roland JD-XA, Roland V-Synth, Korg Wavedrum. Det hele er bygget op omkring en Apollo 8 Duo (den "gratis" Satellite er på vej).

Enough shopping....nu skal der laves noget muzak :)
IMG_0177.JPG
IMG_0177.JPG (1.73 MiB) Vist 1484 gange

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Glæder mig over min nye TR-8S

Har kun lige haft lejlighed til at lege med den ved køkkenbordet i 20 min - den lyder fedt - virkelig fedt [emoji41][emoji1317]

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Rode-Ntg3.jpg
Rode-Ntg3.jpg (159.71 KiB) Vist 1402 gange
saramonic.jpg
saramonic.jpg (25.11 KiB) Vist 1402 gange
Vil gerne arbejde med lyddesign og lave en del flere optagelser i felten end jeg plejer, så har anskaffet mig en NTG-3 + blimp og lille optager med xlr+phantom. Formfaktoren på den lille Saramonic Sr-vrm1 er fed, meteret er godt nok ubrugeligt. Der er ingen markeringer på metret så du aner ikke hvor højt du optager! Vanvittigt, men ellers er den fin nok. Tænker dog på at finde en brugt Sound devices Mixpre-3, for der er satme vigtigt at vide hvor højt man optager! Har også købt iZotope RX Elements til at redigere, som jeg før bare gjorde i logic eller ableton. Utroligt hvordan jeg har kunne undvære en rigtig audio editor. iZotope RX er fan-f*cking-tastic! Deres denoise og declick algoritmer er virkeligt gode. Deres standart view med et 50/50 blend imellem waveform og spectrogram er intet mindre end genialt. Man kan lynhurtigt spotte problemområder i spectrogrammet.

Savende også en ekstra oktav på midi keybaord så købte en Keystep:
KeyStep-large.jpg
KeyStep-large.jpg (45.95 KiB) Vist 1402 gange
Den satme fed til prisen. Udemærkede keys og sjovt med indbygget sequencer og arp. Eneste jeg savner er at arpeggioen kan spænde over flere oktaver. Stor manglel i mine øjne.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Da jeg havde KeyStep savnede jeg rigtige pitch og modwheels... synes det er irriterende at flere og flere bruger de pressurepads til den slags... ellers et ret fedt controller keys i miniformat... ingen tvivl om det...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Vil gerne arbejde med lyddesign og lave en del flere optagelser i felten end jeg plejer, så har anskaffet mig en NTG-3 + blimp og lille optager med xlr+phantom. Formfaktoren på den lille Saramonic Sr-vrm1 er fed, meteret er godt nok ubrugeligt. Der er ingen markeringer på metret så du aner ikke hvor højt du optager! Vanvittigt, men ellers er den fin nok. Tænker dog på at finde en brugt Sound devices Mixpre-3, for der er satme vigtigt at vide hvor højt man optager! Har også købt iZotope RX Elements til at redigere, som jeg før bare gjorde i logic eller ableton. Utroligt hvordan jeg har kunne undvære en rigtig audio editor. iZotope RX er fan-f*cking-tastic! Deres denoise og declick algoritmer er virkeligt gode. Deres standart view med et 50/50 blend imellem waveform og spectrogram er intet mindre end genialt. Man kan lynhurtigt spotte problemområder i spectrogrammet.
Alle der nørder med lydredigering kan få noget brugbart ud af RX. Jeg bruger det nærmest dagligt.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har købt piccolo-strenge til en båndløs bas der ellers står lidt stille pt., en ca 40 år gammel Kay Precission. Planen er at stemme den som en cello - dog fra E eller cirka deromkring - og se om jeg ikke kan vænne mig til nogle greb a la båndløs mandola, bratsch og cello. Det bliver sjovt. Planen var egentlig at bygge en båndløs 4strenget mandola/bratsch, men det her virker mere oplagt og mindre tidskrævende

Og et par planet waves feed back busters. De er perfekte til at montere guitar pickupper i til at sætte i lydhullet på akustisk guitar til den der fede dobro swamp effekt jeg går og leger med.

Glæder mig til at modtage det med posten og komme igang.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Låsende stemmerskruer til min Ibanez PGM. Udvalget er ikke så stort til reverse headstock/ "right"-side - men Schaller M6 er nu fede nok.
12770197_800.jpg
Og så en billig båndmikrofon til lidt test. :-D
12828052_800.jpg

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Låsende stemmerskruer dem bliver man godt nok glade for. Båndmikrofonen tror jeg også vil overaske dig til bla guitar optagelser og alt jern blæs er de også gode til. Fed ibanez guitar du har anskaffet.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Razmo skrev:Da jeg havde KeyStep savnede jeg rigtige pitch og modwheels... synes det er irriterende at flere og flere bruger de pressurepads til den slags... ellers et ret fedt controller keys i miniformat... ingen tvivl om det...
Hørt Razmo høørt! .. Jeg melder mig ind i sur gammel mand klubben på denne her.. jeg har aldrig fattet fidusen ved de skide pressurepads/ribboncontroller ting alle steder.. på min Maschine mk3 er der også sådan en dims til at styre pitch og mod.. er total handicappet måde at skulle styre det på i forhold til 2 wheels.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

ZoSo skrev:Låsende stemmerskruer dem bliver man godt nok glade for. Båndmikrofonen tror jeg også vil overaske dig til bla guitar optagelser og alt jern blæs er de også gode til. Fed ibanez guitar du har anskaffet.
Takker. Båndmikrofonen er nu "kun" til sang. Lidt utradionelt - men de første test er positive.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg har aldrig ejet en guitar combo. Jeg fik denne her udsmidnings klare Carlsbro for ganske få penge. reparerede lidt på den og rengjorde den overalt. Halvdelen af knapperne mangler fordi de er løse, det er helt klart en fejl produktions fejl og de mangler også på de billeder jeg har kunne finde af den på nettet. Ellers kan jeg næsten ikke finde ud noget om den ikke en gang årstal. Den har 2 forskellige od kanaler ud over den clean. Så har den 4 knapper der hedder BITE-EDGE-KICK-PUNCH :dollargrin: jeg tror det er tone kontroller.
Er egentligt blevet ganske glad for den, højtaleren er god.
stingray.jpg
stingray.jpg (192.56 KiB) Vist 1205 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nice! Hvad er det for en guitar ZoSo?

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Det er en sidst i 70rne "lawsuit" Les Paul. Denne her blev solgt under navnet Santana som kun var i Danmark de blev solgt under det navn. Jeg har løbende skiftet alt guld hardwaren til crome. poster et biled af den i morgen.
Her er den samme guitar solgt under f.eks ibanez navnet.
lespaul.jpg
lespaul.jpg (158.46 KiB) Vist 1189 gange

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har købt Ian Shepherds Home Mastering Compression Course - Klogere kan man jo altid blive :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Razmo skrev:Da jeg havde KeyStep savnede jeg rigtige pitch og modwheels... synes det er irriterende at flere og flere bruger de pressurepads til den slags... ellers et ret fedt controller keys i miniformat... ingen tvivl om det...
Ja det er ikke optimalt med pressurepads. I hvert fald til pitch bend er det rædsomt, men som erstatning til modwheel synes jeg det er ok og har faktisk den fordel af du kan springe i værdier som en ribbon controller (eller vrøvler jeg nu? Sidder ikke lige ved Keystep men antager at man kan dette).

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

AvS skrev:
Razmo skrev:Da jeg havde KeyStep savnede jeg rigtige pitch og modwheels... synes det er irriterende at flere og flere bruger de pressurepads til den slags... ellers et ret fedt controller keys i miniformat... ingen tvivl om det...
Ja det er ikke optimalt med pressurepads. I hvert fald til pitch bend er det rædsomt, men som erstatning til modwheel synes jeg det er ok og har faktisk den fordel af du kan springe i værdier som en ribbon controller (eller vrøvler jeg nu? Sidder ikke lige ved Keystep men antager at man kan dette).
Ja det kan man... til modulation er det også fint, men som du skriver, ikke pitch bend... der havde jeg hellere set et rigtigt pitchwheel eller måske endnu bedre; et joystick... fjedret naturligvis...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så blev det tid til andet og sidste TONESTAR 2600 modul der skal fungere som to kompakte all-in-one oscillatorer i min eurorack system. Jeg nappede også lige en kompliceret analog random generator da jeg mangler tilfældighed i det system jeg skal have lavet, og URA (Ultra Random Analog) er nok det mest omfattende random modul derude vil jeg tro :)
Vedhæftede filer
ultra-random_2048x2048.jpg
ultra-random_2048x2048.jpg (50.95 KiB) Vist 1029 gange
11311252_800.jpg
11311252_800.jpg (70.09 KiB) Vist 1029 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Ny 'puter;

I7 8700
32GB DDR4-3000 Corsair Vengeance XMP ram
Asus Z370-P
Intel 600p 1000GB M. 2 NVMe (SSD harddisk)
Smed også et GTX 1080 i for the fun of it :)

og fik mig forresten også sådan et her for nogle uger siden:
Billede

Nyt svar