Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af DUBTEMPLE »

NilsOlav skrev:
AntonAuton skrev:Jeg har byttet mig til en TR 606.... der godtnok trænger til en rengøring, men alligevel, glæder mig til at få den hjem på søndag :)
Jeg har godtnok tit ærgret mig over at jeg solgte min for en plovmand i sin tid - nå, jeg savner den ikke i dag...
Savner bestemt heller ikke mine 707/727 eller HR16 :-)

Forstår virkelig ikke den hype omkring det gamle ragelse her i det nye årtusinde

Tror også jeg solgte mine for en plovmand stykket omkring 1992 :-)
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 27. feb 2018 19:59, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

De lyder da fedt! TR505, TR707/727 + Alesis HR16 og 16B var nu også mit gamle setup.

Bruger stadig en del af lydene - dog som samples.

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

DUBTEMPLE skrev:
NilsOlav skrev:
AntonAuton skrev:Jeg har byttet mig til en TR 606.... der godtnok trænger til en rengøring, men alligevel, glæder mig til at få den hjem på søndag :)
Jeg har godtnok tit ærgret mig over at jeg solgte min for en plovmand i sin tid - nå, jeg savner den ikke i dag...
Savner bestemt heller ikke mine 707/727 eller HR16 :-)

Forstår virkelig ikke den hype omkring det gamle ragelse her i det nye årtusinde

Tror også jeg solgte mine for en plovmand stykket omkring 1992 :-)
Tjeh... jeg sagde ja til at bytte mig til 606'eren pga dens hi-hats, og for lige at prøve den af når nu muligheden var der... ikke pga nogen form for hype... Jeg synes de gamle maskiner er nyttige pga deres lyd og interface, man tænder bare og så er man i gang og kan lægge ideerne ned med det samme uden at skulle igennem alle mulige menuer. Så kan man altid lægge tracket op og skifte lyde ud bagefter :) besides: det var et bytte, så gratis frokost min vej i denne omgang :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ok, det gir god mening :-)

Kan huske jeg også nåede at få MMT8 ,... den syntes jeg godt nok var knudret, lærte den aldrig rigtig at kende, fik min første Atari, Cubase, og D10 istedet,.. så JV30,.. og KS32

Har aldrig kikket mig tilbage siden

Ok, 8-spors, syncroniseret med MTC var stadig lidt sygt :-)
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Yup... så er jeg på Eurorack vognen, og så må jeg se om jeg kan styre det :)

Synes Waldorf's case med integreret FATAR TP9 keys er en virkelig god løsning når man også mangler keys... 3 oktaver burde være rigeligt, da det alligevel er monofonisk med Eurorack i langt de fleste tilfælde, så det kan jeg sagtens leve med... det inkluderer en masse fede features i hvert fald, og ser frem til at få lidt mere plads på mit begrænsede desktop bord nu hvor V-Synth'en er ude af huset.

Jeg har også bestilt et stk. Pittsburgh LIFEFORMS SV-1 synth voice, og jeg køber et til så snart jeg har pengene, da det giver flest features for pengene, plus jeg kan konfigurere dem op som stereo med mulighed for at lave weird stereo effekter.

Jeg overvejer at købe et RackBrute senere til at stille bag ved, så jeg har 88HP ekstra til lidt af hvert, men så stopper festen også :)
Vedhæftede filer
11499134_800.jpg
11499134_800.jpg (57.15 KiB) Vist 1523 gange
11138965_800.jpg
11138965_800.jpg (57.02 KiB) Vist 1523 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:Yup... så er jeg på Eurorack vognen, og så må jeg se om jeg kan styre det :)
Hæhæ, no-comments :-)

Her mangler der kun power rails i 19" dobbelt-racket

Husk nu at det gode gamle morpheus filter også er stået op af graven, på stereoider oven i købet, just saying,..

Selve grunden til jeg gik i fælden

Nu sidder vi der så begge to :-)
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev:Yup... så er jeg på Eurorack vognen, og så må jeg se om jeg kan styre det :)
Hæhæ, no-comments :-)

Her mangler der kun power rails i 19" dobbelt-racket

Husk nu at det gode gamle morpheus filter også er stået op af graven, på stereoider oven i købet, just saying,..

Selve grunden til jeg gik i fælden

Nu sidder vi der så begge to :-)
Ja jeg har godt set nogle video'er om det... men det er ikke et modul for mig, da der er menu diving involveret, og det vil jeg helst undgå... men mon ikke jeg finder noget andet, der er vidst nok at vælge imellem :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Razmo skrev:men så stopper festen også :)
Er du frisk på et væddemål?:)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Razmo skrev:Jeg overvejer at købe et RackBrute senere til at stille bag ved, så jeg har 88HP ekstra til lidt af hvert, men så stopper festen også :)
Nu er jeg ikke den første til at kommentere på det, men good luck with that :-P :dollargrin:

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg ved godt det bliver svært... ingen tvivl om det... men én ting ved jeg... jeg har begrænset plads, så der ER et limit før eller siden... som sådan gør det ikke noget at jeg fortsætter min GAS med Eurorack til jeg ikke har mere plads, alfa omega er at jeg LAVER NOGET IMENS! ...

Grunden til tankerne om et rackbrute og evt. mere er først og fremmest, at jeg er lidt usikker på hvad man som Eurorack bruger rent faktisk er nødt til at have for at føle at man kan bruge skidtet fornuftigt... jeg er helt ny i den verden, til trods for at jeg godt ved hvad modulerne kan, gør osv... men jeg har stadig svært ved at få et overblik over helheden af modulerne SAMLET, og hvad der skal være til stede for at "komme i gang og køre"... bare tag noget så simpelt som Mults og VCA'er... man behøver en del flere af disse, end man som nybegynder lige umiddelbart regner med... så jeg ved generelt ikke om jeg kommer til at mangle nogle vigtige moduler jeg ikke har taget højde for...

jeg er ikke så nervøs for at købe 20 forskellige filtre osv... og den der med "bare at skulle have det hele!"... for jeg ved godt hvad det fører til, og det er IKKE produktivitet (eller god økonomi for den sag skyld)... det er heller ikke muligt... jeg vil måske kunne købe 1-2 moduler om måneden, så det er mere vigtigt at det bliver de moduler jeg vitterligt har brug for, frem for at skulle have "for 1krone af hver i slikbutikken"...

Jeg ved at jeg har plads til et 88HP rackbrute bag Waldorf KB37... det er det mest ideelle sted at anbringe mere, da tingene så er tæt på hinanden, men det bliver kun 88HP versionen og ikke den dobbelte, for jeg SKAL have mi computerskærm bag ved, da jeg HD recorder hvad jeg laver... jeg SKAL have mus og tastatur foran KB37... og mine to ADAM A3X ude i hver side bagerst på bordet... så der ER kun plads til et 88HP rackbrute lige over KB37... der vil dog være plads til to små desktop cases på 48HP i hver side også... med mindre altså jeg finder nogen der kan hænges på væggen også... eller skråner opad i 48HP bredde men flere rows... uha, ja det kan godt gå hen og blive til mere end beregnet, men so what... så længe jeg LAVER NOGET MUSIK IMENS!!! ... det er alfa omega :)

Hvis nogle af jer modular nørder har nogle tips til hvilke typer af moduler der er virkeligt vigtige at have, så bare skyd løs! ... jeg er lutter øren! ... mine eneste krav er, at modulerne ikke har alt for komplicerede tastekombinationer osv. hvis det er digitale moduler... synes f.eks. at nogle af TipTop modulerne er alt for "convoluted"... hensigten med modular for mig er at jeg ser systemet lidt som hvis man var guitarist... her tager man bare sin guitar og spiller... ingen menuer, ingen forudprogramering af lyde eller noget... det er lidt det samme jeg vil med modular systemet, så jeg ikke igen ender i et preset programerings helvede så jeg aldrig kommer i gang... (ved godt at guitarister har deres med pedaler sikkert, men hvad)...

EDIT: ser nu at det er nyt gear tråden jeg har svaret i... troede det var min blog, så evt. yderligere eurorack snak må jeg hellere henvise til min blog om :lol:
Senest rettet af Razmo ons 28. feb 2018 18:06, rettet i alt 2 gange.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:
Razmo skrev:men så stopper festen også :)
Er du frisk på et væddemål?:)
NEJ! ... er det svar nok? :lol: :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En fest, flere fester ...

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

SustainerPlayer skrev:En fest, flere fester ...
Jaja... jeres "klukken" over min indtrædelse i eurorack verdenen var ventet :lol: ... jeg er vist snart vandt til det, så mon ikke det går? ... en gang synth freak, altid synth freak, der er vidst ikke så meget andet at gøre end at lade sig kende ved sin last :roll:

Jeg glæder mig dog som et lille barn til de nye ting kommer hjem... har gået som en løve i et bur siden jeg besluttede at V-Synth skulle ud (den er lige blevet hentet i dag, så her er TOMT!) , og modular verdenen åbnes for mine fødder :D ... jeg er værre end en ryger uden smøger lige pt :shock:

Men jeg bruger tiden fornuftigt, og laver Eurorack opsætningsbilleder i Photoshop imens jeg venter, det er næsten lidt som da man legede med påklædningsdukker som barn (ja det gjorde jeg faktisk) :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:Men jeg bruger tiden fornuftigt, og laver Eurorack opsætningsbilleder i Photoshop imens jeg venter..
https://www.modulargrid.net/

Medmindre du også trækker kabler osv.?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:Men jeg bruger tiden fornuftigt, og laver Eurorack opsætningsbilleder i Photoshop imens jeg venter..
https://www.modulargrid.net/

Medmindre du også trækker kabler osv.?
huh!? ... mener du at man på den side kan sammensætte forskellige moduler grafisk? ... jeg kender siden, for har været inde for at søge på moduler, men har ikke fundet noget sted hvor man kan lave egne opsætninger?
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man skal vist have en bruger. Men ja, du kan lave din opsætning, flytte rundt på moduler osv.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Razmo skrev:Yup... så er jeg på Eurorack vognen, og så må jeg se om jeg kan styre det :)
You're doomed... DOOMED!

>> torden.wav <<
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev:
Razmo skrev:Yup... så er jeg på Eurorack vognen, og så må jeg se om jeg kan styre det :)
You're doomed... DOOMED!

>> torden.wav <<
Også i den grad,... på den anden side,.... det er vel snart væk igen :-)
/Dub

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

SustainerPlayer skrev:De lyder da fedt! TR505, TR707/727 + Alesis HR16 og 16B var nu også mit gamle setup.

Bruger stadig en del af lydene - dog som samples.
Jeg bruger også stadig lydene fra TR-606 - Jeg fandt et Battery-bibliotek med samples af de 'overstyrede' tamtam'er fra TR-606, og jeg var solgt.
We don't make mistakes - we do variations.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

NilsOlav skrev:
SustainerPlayer skrev:De lyder da fedt! TR505, TR707/727 + Alesis HR16 og 16B var nu også mit gamle setup.

Bruger stadig en del af lydene - dog som samples.
Jeg bruger også stadig lydene fra TR-606 - Jeg fandt et Battery-bibliotek med samples af de 'overstyrede' tamtam'er fra TR-606, og jeg var solgt.
Sådan har jeg det med batterys 707 samples. Fandme fede
Deaktiveret

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

2.6 sec. analog delay... bliver spændende at få leget med :)
Vedhæftede filer
12347982_800.jpg
12347982_800.jpg (39.89 KiB) Vist 1190 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

You´re doomed, Razmo :-D
Der findes dog et billigere alternativ, hvis man gerne vil udforske Euro(C)rack.......og det hedder VCV Rack ;-)
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Så kom tiden til at gi mig selv lidt en luksus gave: DSI Mopho X 4

Eller er måske ikke vild luksus hvis man er typen der har mange penge men for mig der allrede har 2 hardware key synths og faktisk på ingen måde står og maaangler den er det lidt en luksus ting. Og må sige jeg er rigtig tilfreds. Er bygget lækkert, dejligt pitch+ mod wheel og aftertouch og træender og ud af metal og sådan, og er vild med det 3½ oktaver keyboard. Er lige nok til det meste, hvorimod jeg altid haaader 2 oktavers keyboards. Så er alt i alt bare sådan en lille synth der er en fornøjelse at spille på. .... Nå ja .. den lyder forresten også ok :)

Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Købte en brugt Ibanez PGM 301 i går.
IMG_0384.jpg
Den skulle lige have en klud og et båndjob, som jeg har gjort klar til. Så får den grovfilen i morgen:
IMG_0410.jpg

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Razmo skrev:2.6 sec. analog delay... bliver spændende at få leget med :)
Har du modtaget den? Vil da gerne lige høre din mening og eventuelt et lille lydeksempel hvis muligt :)

Nyt svar