Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Simonfromsidney »

En gammel ven er blevet købt igen :-)
Novation Bass station
Vedhæftede filer
FC5A799F-5999-4FE9-8C42-9F00193C9AD1.jpeg
FC5A799F-5999-4FE9-8C42-9F00193C9AD1.jpeg (1.04 MiB) Vist 1937 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

...and so it happened... Jeg har lige bestilt en 8-voice REV2 fra Dave Smith Instruments i dag, som jeg glæder mig vanvittigt til at få hjem og erstatte både mit Roland A-70 controller keyboard og alle de analoge monosynths uden presets som jeg ved en fejl troede jeg kunne vænne mig til :lol:

Har købt 8-voice versionen fordi den nemt kan udvides med de sidste 8 stemmer senere, uden at prisen bliver meget mere stort set... synes det er rart Dave har lavet den mulighed, så man kan få dyret hjem og prøve af, uden at skulle betale det ekstra for en 16-voice version.

Denne er den første af tre store synths jeg skal have i mit setup.... den næste bliver Prophet 12 som jeg nu har fortrudt salget af... den sidste er ikke "conceived yet", men gætter jeg rigtigt bliver det endnu en DSI/SCI synth... helst noget med sampling oscillatorer/VCF/VCA..

Tangenterne er samme type som i Blofeld... TP-9S FATAR... endnu en grund til jeg valgte keyboard versionen...
Vedhæftede filer
REV2_Left-Angle.jpg
REV2_Left-Angle.jpg (271.19 KiB) Vist 1912 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er vel dårligt blær, men der er købt consumables til de næste fem weekenders ti julefrokostjobs

Billede

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Simonfromsidney skrev:En gammel ven er blevet købt igen :-)
Novation Bass station
Jeg har rack udgaven, den er jeg faktisk ogsaa glad for! :D
What?

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

teevee skrev:
Simonfromsidney skrev:En gammel ven er blevet købt igen :-)
Novation Bass station
Jeg har rack udgaven, den er jeg faktisk ogsaa glad for! :D
Ja! Rackudgaven er sjov, men jeg synes lige netop at keyboard version er en spøjs fætter, plads til at gemme hele 7(8) patches og så det mega billige plastikcase den er i.
Mangler kun cv/gate i keyboard versionen, midi kunne de godt have udeladt. Men man kan jo ikke få alt :-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Det bliver en lang nat :-)
TVS-PRO kom idag! YES!!!!
Vedhæftede filer
A7C7836D-5560-4F56-AAEF-59EB02915264.jpeg
A7C7836D-5560-4F56-AAEF-59EB02915264.jpeg (1.89 MiB) Vist 1850 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Magic Pants
Medlem
Indlæg: 286
Sted: Østerbro, København

Indlæg af Magic Pants »

Smittefar skrev:Det er vel dårligt blær, men der er købt consumables til de næste fem weekenders ti julefrokostjobs

Billede

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
"... når publikum så er blevet trætte af Magi i Luften, så tager jeg lige min fodskammel frem og kværner en tyrkisk rondo på spansk guitar... Det sætter altid gang i folk..."

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg endte med at tage fodskamlen med hjem igen, men vi skal spille noget lounge musik i starten, der kommer til at foregå siddende. Nothing Else Matters (YUP, we're doing it) på spansk guitar eller Silverflame i et arrangement med kun en akustisk guitar er udmærkede kandidater til at spille med fodskammel, men jeg valgte bare at tilte foden, så slipper jeg også for at rende og lede efter den fodskammel.

Måske skulle Tyrkisk Rondo have en tur på sætlisten
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har sgu købt mig et kæmpe guitarkursus: David Wallimans Guitar Infusion Course. Hvis man gør som anbefalet og højest tager et modul om ugen, så har jeg inspiration til de næste to år :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så blev det tid til at få købt udvidelsen til mit DSI - Prophet REV2 keyboard, så jeg har fuld antal voices på 16 stk. :)
Vedhæftede filer
Rev2Card-1024.jpg
Rev2Card-1024.jpg (204.05 KiB) Vist 1542 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Efter godt 4 års slid kunne min gamle Push 1 ikke mere :-x

Igår aftes gav den op :/ Da jeg tændte den blinkede den lige en gang og har været stendød siden. Ingen reaktion. End ikke engang med ekstern strøm. Intet liv .

Men så blev det tidligt jul i år og en erstatning hentet 8-)

Er i vimmer en verden til forskel. Med alle de nye feauteres der er kommet til siden de stoppede med at opdatere til 1'eren. Det er som at få en hel anden maskine mellem fingrene :dollargrin:


Billede

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Så skete det, jeg er kommet med på moden... Fået mit første 500 rack, og har smidt lidt lækre preamps i :)

Jeg har stadig ikke helt fanget pointen bag 500 series, i forhold til normalt 19" rack ;)
2017-12-13 12.55.10.jpg
2017-12-13 12.55.10.jpg (3.8 MiB) Vist 1394 gange
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt. Pointen er vel lige der. Otte preamps i tre rack Spaces

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Mm. Der er bare et eller andet ekstremt lækkert over de der 500-serie ting.

Jeg har købt en Nord Lead 3 i dag. Umiddelbart en rigtig dejlig synth. Skal bare have fundet eller bygget en eller anden form for lille MIDI-looper, der matcher.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Indlæg: 178
Sted: Brønshøj

Indlæg af Mr_Bigsby »

Lidt tid siden, men har ikke fået blæret mig med dem: En Epiphone Les Paul JR dc fra ‘98 med en enkelt p90er og en 70’er jhs cd50t med tremolo. Skal bruges som øvesetup i hjemmet. Epiphonen er helt udemærket og ihvertfald væsentligt bedre end de 600 jeg gav.
Vedhæftede filer
59F7D5AE-BA5E-4CEB-97E5-881B9ECCED2C.jpeg
59F7D5AE-BA5E-4CEB-97E5-881B9ECCED2C.jpeg (599.13 KiB) Vist 1291 gange

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Spændende guitar der.

jeg købte et axiom pro 49 til stue computeren. 300 kr inklusiv stativ og pedal fordi display ikke virkede.
Jeg skiller det ad for at rykke lidt i elektronikken og opdager at det er en variabel strømforsyningen som blot stod på for lav spænding :-D
glædelig overraskelse.
axiom.jpg
axiom.jpg (63.27 KiB) Vist 1274 gange

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr_Bigsby skrev:Lidt tid siden, men har ikke fået blæret mig med dem: En Epiphone Les Paul JR dc fra ‘98 med en enkelt p90er og en 70’er jhs cd50t med tremolo. Skal bruges som øvesetup i hjemmet. Epiphonen er helt udemærket og ihvertfald væsentligt bedre end de 600 jeg gav.
Ja, der er chance for et scoop hvad de guitarer angår, tillykke !!!

Var selv heldig at få en god Peavey Raptor på udsalg for ca 700 kr, SUPER, (strat-agtig), har nu focus på noget Epiphone Les Paul til naturligt supplement af Raptoren, f.eks. til jazzede, og mere lukkede lyde, visse former for rytme. Der er et utal af typer, har ikke sat mig ind i det endu, men der skal nok være 2 sæt af pickupper, herunder rimelige humbucker tænker jeg, samt masser af justeringsmuligheder for lyden

Når man vil have en rimelig guitar for under en tudse, så kræver det at hjemme-arbejdet er på plads, og at men derefter er heldig også :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ZoSo skrev:jeg købte et axiom pro 49 til stue computeren. 300 kr inklusiv stativ og pedal fordi display ikke virkede.
Jeg skiller det ad for at rykke lidt i elektronikken og opdager at det er en variabel strømforsyningen som blot stod på for lav spænding :-D
glædelig overraskelse.
axiom.jpg
Fedt scoop !!!

Dejligt med HELT hvid til en afveksling
/Dub

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Ja det er et rigtigt flot keyboard, og virker som ordentligt kvalitet med gods i.
Nu skal jeg se om det hyper control kan bruges til at styre en DAW. cubasse eller studio one.
Er efterhånden træt af alt det muse pilleri når man arbejder i en daw.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ZoSo skrev:Ja det er et rigtigt flot keyboard, og virker som ordentligt kvalitet med gods i.
Nu skal jeg se om det hyper control kan bruges til at styre en DAW. cubasse eller studio one.
Er efterhånden træt af alt det muse pilleri når man arbejder i en daw.
Har forgængeren liggende, aftertouch er nogenlunde brugbart, hvilket faktisk er en sjældenhed,..
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Billede
Tubetech CL2A. Den lyder smooth as f*ck. :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Dermit Joachip. Er det en hardware model.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er det nemlig.
Nåja, og billedet viser så kun højre side. Den er stereo.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så blev det tid til at få en V-Synth igen, og denne gang den første model, som er den eneste jeg ikke har haft... kan sgu' ikke undvære det VariPhrase halløj :) ... Købt her inde af SimonFromSidney.... glæder mig til at komme i gang med samples igen, så skal også have købt en håndholdt recorder igen :roll:
Vedhæftede filer
v_synth_angle_gal.jpg
v_synth_angle_gal.jpg (258.25 KiB) Vist 1106 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar