Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Smittefar »

Så er jeg klar til stereo comping :-)Billede

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så kom der en Novation Circuit I hus:
IMG_3801.jpg

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Så landede der en Q i mit lille studie - spændende synth med anderledes lyd end mine andre synthsBillede


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Det var på tide at få fat i lidt guitar multi effekt pedaler da jeg får lidt lange løg af software amp simulatorere .. syntes ikke jeg har fundet en der lyder som jeg gerne vil ha. Har været glad for min Yamaha Magic Stomp, men mest til effekter og ikke til amp sim.

Så har købt mig en ældre Digitech RP14D og en ny Digitech RP360.. Valgte digitech udfra de audio demoer jeg hørte fra alle de forskellige firmaer og kan godt være digitech ikke lyder mest realistisk men lyder tættest på den clean tone jeg gerne vil have.. I gamle dage kørte jeg også altid signal direkte ud fra min amp line out og udenom højtaleren i ampen. Så vil bare ha en tone med nok highend i istedet for et mudret "real" amp signal.

Hmm jeg må nok tage mig sammen og lave en semi videnskabelig sammenligning en dag for at få helt 100% check på hvad de hver især er bedst til :)

Billede
Billede

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Fik dem her idag.
Vedhæftede filer
IMG_5054.JPG
IMG_5054.JPG (3.49 MiB) Vist 1461 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nyt Gear? De ser pænt brugte ud :P
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Smittefar skrev:Nyt Gear? De ser pænt brugte ud :P
De er nye for mig ;-) Men sådan går det når en kollega har fundet noget gear i det kolonihave hus han har købt.
De kan evt. bruges til kæreste kontrol derhjemme eller som piskeris i saunaen.

Enhver Finne vil være død misundelig.
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Simonfromsidney skrev:Fik dem her idag.
Fik pludselig lyst til spaghetti.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Dark Energy version 1, købt af Lars her inde... har sat nye mahogni endepaneler på også, så nu er den klar til brug :)

Jeg ville have denne model da den giver lineær FM af filteret så tonerne følger harmonisk med når man spiller... har ikke andre analoge synths der kan dette, så det bliver denne synths niche kompetence :)

Skal også have 2'eren da den lyder meget anderledes og kan noget andet... men den tid den glæde :)
Vedhæftede filer
22017136_1808794309411615_797837610_o.jpg
22017136_1808794309411615_797837610_o.jpg (194.07 KiB) Vist 1331 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Da jeg er ved at anskaffe mig en del hands-on analoge/hybride synths, har jeg haft lidt svært ved at finde nogen analoge af slagsen, der har stereo output med mulighed for at modulere pan-position (til FX for eksempel), og det er også noget nær umuligt at finde analoge FX der gør det samme uden det er irriterende små guitar pedaler.

Så endeligt stødte jeg på lige præcis det jeg var efter, og selv om det ikke er desktop, har jeg plads til et par rack maskiner også, så Spectral Audio - Protone er ideel... hands-on, analog og stereo. På vej fra Spanien nu...

Der er ellers nyere modeller af denne (Neptune 1 & 2), men fælles for dem er at de ikke er stereo, så dem gider jeg ikke.
Vedhæftede filer
spectral_audio_protone_1_2000.jpg.55f4339b64597a94ed470a8b3d2d076b.jpg
spectral_audio_protone_1_2000.jpg.55f4339b64597a94ed470a8b3d2d076b.jpg (344.82 KiB) Vist 1270 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Billede

Ny Tablet / Laptop - LENOVO MIIX 700 med aftageligt tastetur. 256 gb ssd, 8gb ram og intel m7 processor.

ooog dens buddy Maschine MK3 :D
Virkelig lækker controller med dejlige displays og bare lækker feel på alle knapper og pads.
Spiller bare med den nye laptop der køre win10 og ikke et eller andet gummi OS der ikke kan køre rigtige programmer. Så kan den bare ligge som tablet og køre Maschine software mens bruger maschine controlleren til at styre alt med. Jeg er normalt ret old skool med mine 80er synths og andet gammeldags skrammel .. så føler mig total future agtig med kun et USB kabel der forbinder de to ting og så ledning til hørebøfferne.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

mik_c skrev: ooog dens buddy Maschine MK3 :D
Virkelig lækker controller med dejlige displays og bare lækker feel på alle knapper og pads.
Spiller bare med den nye laptop der køre win10 og ikke et eller andet gummi OS der ikke kan køre rigtige programmer. Så kan den bare ligge som tablet og køre Maschine software mens bruger maschine controlleren til at styre alt med. Jeg er normalt ret old skool med mine 80er synths og andet gammeldags skrammel .. så føler mig total future agtig med kun et USB kabel der forbinder de to ting og så ledning til hørebøfferne.
Har også lige modtaget en mk3 - og er virkelig begejstret over hvor meget bedre og lettere det er at bruge komplete pakken, og at man stort set kan arbejde uden skærm. Det er på en måde lidt old scool, og samtidig future agtigt :-)
Senest rettet af Hoby lør 7. okt 2017 12:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Snuppede sådan en fætter, kunne ikke stå for prisen:

Billede

Havde læst en del ganske god omtale på nettet forinden, men må sige at jeg er positivt overrasket. Den lyder rigtig dejligt når den ikke arbejder mere end 3-5 db (Hvilket er mere end rigeligt til at have på masteren.

Det er selvfølgelig lidt omstændigt at bruge den på masteren, som jeg gør, da man skal matche hver kanal med ørerne, men synes det fungerer ganske fint.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Gad godt at have råd til MK3'eren. Har Studio, så det er jo næsten den samme, men den ser bare lækker ud.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. har lige fået to stk. Ocho Pro fra http://lom.audio ind af døren - de kostede €60 stykket .. men lyder af en god-damn million! Jeg er pænt rystet, selvom jeg godt havde hørt de skulle være mega vilde! Basically lyder de som ting lyder i rummet .. og har helt utrolig lav self-noise.

Eneste issue er at der næsten er for meget output på dem - kunne godt forestille mig det ville være bøvlet at optage noget ting med virkelig meget knald på, selv med pads på preamps osv .. og så er den lille clip-mount-ting der følger med ok ghetto - men det kan man nok løse på een eller anden måde!

Bedste køb i virkelig lang tid!
Vedhæftede filer
ochopro.JPG
ochopro.JPG (707.81 KiB) Vist 1103 gange
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvorfor købte du ikke stereo sættet?

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Smittefar skrev:Hvorfor købte du ikke stereo sættet?

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Det ville jeg egentlig også have gjort, men det er jo et lille firma med små "oplag" - så selvom jeg rykkede på det så snart jeg så mailen om at preorders var åbne, var der ikke flere stereo-sæt tilbage .. så derfor :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Efter nogle måneders ventetid kom den endelig, min nye mic :)
Har lige gang i lidt ombygning i studiet i de her dage, så har ikke engang fået prøvet den endnu, men glæder mig vildt til at få den sat i arbejde :)
2017-10-03 19.42.53.jpg
2017-10-03 19.42.53.jpg (4.44 MiB) Vist 1073 gange
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Holy shit!!!!!!!

@Hippo, så giver det fint mening :-D

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo skrev:.. har lige fået to stk. Ocho Pro fra http://lom.audio ind af døren - de kostede €60 stykket .. men lyder af en god-damn million! Jeg er pænt rystet, selvom jeg godt havde hørt de skulle være mega vilde! Basically lyder de som ting lyder i rummet .. og har helt utrolig lav self-noise.

Eneste issue er at der næsten er for meget output på dem - kunne godt forestille mig det ville være bøvlet at optage noget ting med virkelig meget knald på, selv med pads på preamps osv .. og så er den lille clip-mount-ting der følger med ok ghetto - men det kan man nok løse på een eller anden måde!

Bedste køb i virkelig lang tid!
Spændende, har aldrig hørt om den, mildest talt en umeddelsom hjemmeside :dollargrin:

Hvad sigter mikrofonen på fra fabrikantens side ? (udover "fine og skrøbelige" lyde, som han vist udtrykker det)

Hvad har du i tankerne at bruge den til ?

Hvad vil du mene den er specielt god til ?

Det er jo elektret, hvad med low-end ?

Virker som han "bare" har fundet en god kapsel i fjenøsten, og nu bygger dem ind i de for hånden værende materialer :dollargrin: (hatten af for det)

Måske man skulle prøve at forske lidt i hvad det er for en kapsel han bruger, var godt klar over at en del af dem er hammer-fede, trods de som oftest koste under 1 $ ,... eller i hvert fald nærmest ingenting ,... og de sidder jo også rebranded i de fleste "mærke-varer"

Mindes mine AT PRO37 ,.. dem savner jeg :roll:
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

amolin skrev:Efter nogle måneders ventetid kom den endelig, min nye mic :)
Har lige gang i lidt ombygning i studiet i de her dage, så har ikke engang fået prøvet den endnu, men glæder mig vildt til at få den sat i arbejde :)
2017-10-03 19.42.53.jpg
Jeg er nødt til at høre, hvad motivationen er? Bevares, jeg går selv og venter på en 30K guitar og har en anden der er dyrere, så jeg forstår godt ønsket om high-end gear.

Men en mikrofon til over 100k, det et alligevel vildt i min verden :-)

Er der en forretningsplan, der siger at den mikrofon skal trække kunder til studiet? Er det bare et spørgsmål om, at muligheden var der, og du ikke kunne lade være :-)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

DUBTEMPLE skrev:
Hippo skrev:Bedste køb i virkelig lang tid!
Spændende, har aldrig hørt om den, mildest talt en umeddelsom hjemmeside :dollargrin:
Hvad har du i tankerne at bruge den til ?
Jeg kender også kun til mærket pga. en ven som havde købet et par (malthem her på lydmaskinen) og også var svært tilfreds.

Jeg kan se dem blive brugt til ting, som normalt kræver godt med gain (= støj!) og ikke er alt for fede at komme for tæt på (proximity bøf) .. guitar, akustisk klaver, ect - her er et par meget støjsvage omni'er helt perfekte :).
DUBTEMPLE skrev:Måske man skulle prøve at forske lidt i hvad det er for en kapsel han bruger, var godt klar over at en del af dem er hammer-fede, trods de som oftest koste under 1 $ ,... eller i hvert fald nærmest ingenting ,... og de sidder jo også rebranded i de fleste "mærke-varer"
Jeg synes det er ret sympatisk at manden laver så fede mikrofoner for så at sælge dem for €60 stykket! Hvis han også skal kunne tjene lidt på det, har du nok ret i det ikke kan være nogle helt vildt esoteriske komponenter der sidder inden i. De er dog ikke lige sådan til at åbne desværre ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Smittefar skrev:Jeg er nødt til at høre, hvad motivationen er? Bevares, jeg går selv og venter på en 30K guitar og har en anden der er dyrere, så jeg forstår godt ønsket om high-end gear.

Men en mikrofon til over 100k, det et alligevel vildt i min verden :-)

Er der en forretningsplan, der siger at den mikrofon skal trække kunder til studiet? Er det bare et spørgsmål om, at muligheden var der, og du ikke kunne lade være :-)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Nu er det kun 85k, ikke 100 (og så en smule rabat oven i)...
Motivationen? Det er en fantastisk mic, hvis du har hørt en, så er du ikke i tvivl om den virkelig er noget særligt. Der ud over er det de færreste sangere der vil brokke sig over at synge i den, og ja, håber da også den kan skaffe lidt opmærksomhed (det har den allerede gjort rundt omkring), og måske skaffe lidt mere arbejde ind :)
Så endnu er værktøj til at hæve kvaliteten i mit studie :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ahhh - Det er E-Versionen - det var ikke lige til at se på kassen

Jeg har desværre aldrig arbejdet med en mic til mere end 10k. Jeg tvivler ikke på, den er noget helt særligt :)

Jeg tænkte bare, at i vore dage, hvor der er færre og færre penge til de fleste produktioner, at så var det svært at forsvare sådan en investering. Men hvis bare man bruger ca. lige dele fornuft og passion, så går det jo altsammen :)

Tillykke med den
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Smittefar skrev:Ahhh - Det er E-Versionen - det var ikke lige til at se på kassen

Jeg har desværre aldrig arbejdet med en mic til mere end 10k. Jeg tvivler ikke på, den er noget helt særligt :)

Jeg tænkte bare, at i vore dage, hvor der er færre og færre penge til de fleste produktioner, at så var det svært at forsvare sådan en investering. Men hvis bare man bruger ca. lige dele fornuft og passion, så går det jo altsammen :)

Tillykke med den
Man kan kun få E versionen i dag, de har discontinued den anden :)
Men ja, det er da sværere at forsvare den slags investeringer i dag, men hehe, yes, der er nok lidt for meget passion med ind over ;)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Nyt svar