Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af nulpunkt »

Jeg nappede de her 2 frækkerter den anden dag:

Billede
Billede

Efter at have set dem brugt en hel del på nailthemix måtte jeg eje..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bredal187 skrev:CS80?
Dét havde i hvert fald givet mig både puls, åndenød og halvufrivillig sædafgang. :)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

bredal187 skrev:CS80?
Ork nej, den kan jo kun tage 8 toner... Det er jo nærmest monofonisk i forhold til at have 48 toners fuldfed analog polyfoni :)
Nico PS3200.jpg
Nico PS3200.jpg (188.65 KiB) Vist 1181 gange
Pjat, men vi er i samme liga, ihvertfald i min verden.... Velkommen til den "lille" ny på matriklen, Korg PS-3200.

Jeg er jo også vant til at mine analoge synths har 4, 6 eller 8 stemmers polyfoni når det går vildt for sig. Så er det ret voldsomt at have 96 VCO'ere, 48 filtre, 48 LFO, envelopes osv... Kort sagt FULD polyfoni! Alle notes, fuld release osv uden at der bliver cuttet noget som helst...

Den er i hysterisk god stand, alt fungerer 100% (udover at powerknappen ikke lyser, og det prøver jeg at leve med...), og den små skratten der var på volume potmetrene for 2 timers siden er stort set væk bare ved "almindelig brug". Trækassen er faktisk pæn i betragtning af den er 40 år gammel, men vigtigst er det at metal pladen på fronten er stort set som ny. Hvis man lyster, kan man jo bestille nyt trækabinet (valnød? Rosentræ?, Mahogni?) i England.....

Lydmæssigt har PS-3100 og 3300 nok flere muligheder med de såkaldte resonatorer, men det betyder ikke så frygteligt meget for mig. Jeg er jo alligevel mest til smørbløde brass, pads og strings og det klarer den til UG. Envelopen er hurtig, og man kan også sagtens lave fede leads... Der ER altså almindelig resonans på filtret, men den river ikke tapetet ned fra væggen. Men aller vigtigst: i forhold til 3100 og 3300 har denne her jo memory, og kan gemme 16 user patches(!) I 1976 var det fuldstændig sensationelt særligt kombineret med 48 toners polyfoni.

Lige præcis DENNE PS-3200 har stået i et Studie i Skive siden 1983 (hos Hans Resen, hvis nogle kender ham). hans foretrukne keyboardmand var min onkel, Per Damgaard, som derfor har benyttet denne PS-3200 flittigt. Per tog desværre sit eget liv for snart 4 år siden, og derfor har denne synth en helt særlig betydning for mig, og der var ikke så meget at gøre, selvom økonomien kunne være bedre, jeg MÅTTE have den!

En anden vigtig ting: Det meste af den bygget af komponenter, man stadig kan købe hos assorterede elektronik forretninger, og jeg beriget med en god ven, der ligger inden med en god håndfuld reservedele til den. Så der er god chance for den holder sig i god stand, indtil jeg skal pensioneres.

PS: Nu er den installeret midlertidigt, men som det nok fremgår af billedet er det ikke skide godt... Så jeg skal have udtænkt et eller andet smart.... Den fylder jo lidt og måske er jeg nødt til at bide i det sure æble og skille mig af med nogle af "de små" keyboards... Nu ser vi.

kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sejt. :)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hvor er den vild [emoji50]

Må man høre hvor meget du skulle bløde for den?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er ikke ofte, en synth sådan rigtig flytter noget i mig, men den der er lidt fed :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Fed fed og meget flot maskine!!! Tillykke med den ;-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Shit shit shit :shock:

Kan godt forstå du valgte at vende det blinde øje til økonomien, Nicolai.

Det er vist ikke lige hver dag man får mulighed for at få fingrene PS-3200.

Vi er nogen der godt kunne tænke os lidt demoer, tak :-D

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »



Den er fandme svedig :-D

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

:) Jo tak... Den får ingen priser for at være speciel alsidig... Og hvis man forventer en polyfonisk MS-20 så bliver man skuffet... Men jeg er som sagt også mere til de bløde klange, og når man først begynder at patche de to LFO'ere og S/H lidt rundt, så kan den sagtens lave nogle vilde ting. Især den (uforudsigelige?) måde LFO og S/H kan arbejde sammen på er ret imponerende... Jeg skal nok få nosset mig sammen til noget demo halløj på et tidspunkt.

Jeg har fået den til det, der må betegenes som en svinegod pris (og ovenikøbet på en afdragsordning med sælgeren som udemærket kender til mit særlige forhold til den og min onkel...). Men selvfølgelig er den ikke billig. Beløbet skal dog ikke offentliggøres (men skriv en PM og overfør lidt støtte til min havregrød via MobilePay, så kvitterer jeg med en pris) :) Efter jeg lagde billeder på et par Facebook grupper har jeg dog allerede fået tilbudt noget der nærmer sig det dobbelte(!) så det er bedre end aktier... :) Men den skal ingen steder indtil fogeden kommer og banker på døren... :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Nicolai skrev::) Jo tak... Den får ingen priser for at være speciel alsidig... Og hvis man forventer en polyfonisk MS-20 så bliver man skuffet... Men jeg er som sagt også mere til de bløde klange, og når man først begynder at patche de to LFO'ere og S/H lidt rundt, så kan den sagtens lave nogle vilde ting. Især den (uforudsigelige?) måde LFO og S/H kan arbejde sammen på er ret imponerende... Jeg skal nok få nosset mig sammen til noget demo halløj på et tidspunkt.

Jeg har fået den til det, der må betegenes som en svinegod pris (og ovenikøbet på en afdragsordning med sælgeren som udemærket kender til mit særlige forhold til den og min onkel...). Men selvfølgelig er den ikke billig. Beløbet skal dog ikke offentliggøres (men skriv en PM og overfør lidt støtte til min havregrød via MobilePay, så kvitterer jeg med en pris) :) Efter jeg lagde billeder på et par Facebook grupper har jeg dog allerede fået tilbudt noget der nærmer sig det dobbelte(!) så det er bedre end aktier... :) Men den skal ingen steder indtil fogeden kommer og banker på døren... :)
Nu har jeg jo prøvet bæstet, måtte simpelhen se og høre den, så det blev en kort dag på arbejde :-) Den lyder himmelsk!! Der er ikke andet at sige.
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hyggeligt du kiggede forbi...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Nicolai skrev:Hyggeligt du kiggede forbi...
Ja! Vældig hyggelig, det skal gentages. Du skal også se min flotte kælder en dag. Jeg må jo tage til takke med at have erhvervet mig en polysix og en mono/poly.
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Tillykke med den Nicolai. Det er jo et helt vanvittigt bæst. Og så er det så godt at den på mange måder er endt i de helt rigtige hænder.

Jeg kan godt forstå du er glad :-)

Medlemsavatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Indlæg: 178
Sted: Brønshøj

Indlæg af Mr_Bigsby »

Jeg har åbenbart ikke været god nok til at lave min forskudsopgørelse sidste år og stod derfor med lidt penge på kontoen her i april. Det meste røg på ferie med familien, men jeg fik da også selv lidt ud af det:
Shure SM7B
Havde tidligere en som røg for at finansiere andet gear. Nu fandt jeg en brugt til en favorabel pris, som var helt som ny.
Lehle Sunday Driver
Manglede en DI boks til en session og 4sound havde en på demotilbud.
Softube Drawmer S73
Synes alle eksemplerne på youtube var overbevisende og fandt den billigt.
DBX 386
Igen en genanskaffelse. Fandt den til en absolut god pris på dba. Vil primært blive brugt som DI og det er den absolut egnet til. Passer mig fint, at jeg kan køre dem ind via s/pdif, så de ikke optager to andre kanaler.

Og til sidst, min absolutte favoritanskaffelse:
Neutrik stik og panel. Tog mig sammen i ferien og ryddede ud i alle de billige kabler, loddede paneler som passede til mit setup og loddede nye kabler i custom længder, så det hele blev så meget mere organiseret og overskueligt. Nu behøver jeg ikke længere kravle om bag ved racket, for at skifte input, men kan bare patche i foran. Startede også forfra med alle kabler, audio som strøm og fik endelig ændret alle de "midlertidige" løsninger.

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

Billede
Billede

Har en AKG D 112 MKII og et par Extreme Isolation EX-29 W på vej nu. Så er jeg faktisk hele vejen rundt på mics til trommesæt og med de hørebøffer burde det ikke være lige så smertefuldt at optage i øveren.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Har lige erhvervet mig den fulde slate digital pakke
Deaktiveret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har investeret i lidt plugins :-D
Skærmbillede 2017-04-23 16.05.55.png
Den skal jeg nok blive glad for. Specielt dens mid/side ting er lidt fed.
Skærmbillede 2017-04-23 16.06.55.png
Kunne måske opnå samme resultat med noget af det, jeg allerede har. Men workflowet er dejligt uproblematisk.

sammen med SPL De-Verb Plus som jeg ikke fik testet - men har den gamle version, der jo har været fin.

Så købte jeg iLok Zero Downtime med tyverisikring og hejs. Der ligger efterhånden 37 licenser på min iLok :shock: Better safe than sorry.

Og så har jeg gratis opdateret til Izotobe RX Elements.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

nulpunkt skrev:Billede
Jeg har Telefunkens rebrandede version. Det er altså et par virkelig lækre indspilningshøretelefoner. De isolerer godt, de lyder godt. Det eneste minus er, at de sidder ret stramt til og er varme, så det kan godt være lidt anstrengende at have dem på i meget lang tid.



Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Senest rettet af Smittefar søn 23. apr 2017 20:04, rettet i alt 1 gang.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

nulpunkt skrev:Billede
Jeg har Telefunkens rebrandede version. Det er altså et par virkelig lækre indspilningshøretelefoner. De isolerer godt, de lyder godt. Det eneste minus er, at de sidder ret stramt til og er varme, så det kan godt være lidt anstrengende at have dem på i meget lang tid.



Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

Smittefar skrev:Jeg har Telefunkens rebrandede version. Det er altså et par virkelig lækre indspilningshøretelefoner. De isolerer godt, de lyder godt. Det eneste minus er, at de sidder ret stramt til og er varme, så det kan godt være lidt anstrengende at have dem på i meget lang tid.
Cool mand. De skal primært bruges når vi tracker i øveren. Vi har ikke et egentligt studie, så jeg sidder i samme rum som trommer / guitarforstærker når det går løs. Det er lidt noget biks med høreværn / hovedtelefoner af og på.

Bruger du dine når du øver med axe fx, eller hur?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nej, sammen med min AX8 bruger jeg som regel mine monitors (Adam A7) eller mine Beyer DT990. Jeg bruger primært de andre, når jeg synger eller indspiller akustisk guitar. Særligt med akustisk guitar, er det vigtigt at kunne høre lyden gennem mikrofonen og kunne overdøve lyden fra selve guitaren.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Har lige fået min nye mixer/lydkort, det blev en Behringer XR18, ja ja grin i bare.. Men den er bare mega praktisk, kompakt, fyldt med features, Midas preamps og prisen passede mig godt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev:Har lige fået min nye mixer/lydkort, det blev en Behringer XR18, ja ja grin i bare.. Men den er bare mega praktisk, kompakt, fyldt med features, Midas preamps og prisen passede mig godt.
Der er da ikke noget at grine af. XR18 får gode ord med på vejen rundt omkring på nettet.

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

Smittefar skrev:Nej, sammen med min AX8 bruger jeg som regel mine monitors (Adam A7) eller mine Beyer DT990. Jeg bruger primært de andre, når jeg synger eller indspiller akustisk guitar. Særligt med akustisk guitar, er det vigtigt at kunne høre lyden gennem mikrofonen og kunne overdøve lyden fra selve guitaren.
lol, vores monitor setup er identisk :) Jeg er lidt spændt på hvor meget man kan gøre ved siden af et trommesæt. We'll see.

Nyt svar