Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Razmo »

Købte den her fætter af Fugmann her inde... han lokkede, jeg var i tvivl, men valgte at købe den alligevel da jeg meget gerne ville have flere og bedre tangenter, og kan kun sige at jeg fortryder absolut INTET! ... jeg burde have købt dette controller keyboard for længe siden, for hold da fest et fedt keybed feel! (FATAR TP8/S gamle model)... jeg har prøvet mange moderne keyboard controllere, og det er også et Roland A-49 der forlader pladsen for det her, og jeg kan kun sige, at alt det SKRAMMEL!!! (og det MENER JEG!) man kan købe af keyboard controllers i dag er simpelthen en gang makværk, sammenlignet med det her... og så er det fra 1998! ... jeg ved ikke hvorfor de ikke kan lave dem ordentligt i 3.000,- kroners prisklassen i dag, men man skulle tro at musikere i dag bruger et finger systemet, til at få deres sequences ind i computeren, og reelt slet ikke performer...

Har aldrig set et controllerkeyboard med så mange funktioner som det her... det bliver hjertet i mit nye setup, hvor computeren skal UD af ligningen... lidt af en omvæltning for mig der har brugt computer altid, også til editering af lyde, men jeg er træt af USB kabler, træt af software, træt af copy/paste musik programmering, jeg vil arbejde med sequencere indbygget i synths, styret fra A-70... eneste min computer skal bruges til fremover er at optage det færdige stereo spor, og så til editering af lyde separat med et par enkelte synths... har alligevel ikke plads på bordet til tastatur og mus når A-70 står der :D

Nå... nok ranting... jeg kan varmt anbefale folk der ønsker et kvali keyboard, bygget som en tank at tage et kig på dette... you wont regret it! ;)

Og tak til Nicolai og Fugmann for at være så "persistant" omkring det her keyboard, uden jer havde jeg nok aldrig taget springet... og specielt tak til Fugmann for at have passet så godt på det... det er jo stort set mint stand... ikke dårligt for et keyboard med 20 år på bagen :)
Vedhæftede filer
a_70_top_main.jpg
a_70_top_main.jpg (33.98 KiB) Vist 1242 gange
Senest rettet af Razmo tors 15. jun 2017 12:46, rettet i alt 2 gange.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Godt at høre Razmo :thumbup:

Nej, man kan ikke få ordenlige keyboard controllers længere, man kunne nærmest lige så godt bruge et computer-tastatur, eller noget fra Fætter-BR
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Helt enig... Det er ufatteligt at INGEN tør tage kampen op, og lave nogle ordentlige midi keyboards med fede (men ikke vægtede) keys....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Christoffer I. N. skrev:
Håber det her er bedre, Nicolai :-D
Ha ha, ja, der er blære-mulighederne da væsentligt forøget :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:

Håber det her er bedre, Nicolai :-D
Plekter? Skal du spille rock knægt? :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:
Christoffer I. N. skrev: Håber det her er bedre, Nicolai :-D
Plekter? Skal du spille rock knægt? :-D
Tjek prisen. :-D Det var så billigt at jeg ikke kunne lade være. Tænkte det kunne være fedt til skrabelyde osv., og eventuelle fremtidige piezo eksperimenter. :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Har købt en højkvalitets melodica. Hohners standard model, som forhandles i 4sound til billige penge, og som er den jeg har brugt hidtil, føles som et stykke legetøj ved siden af. Det her er faktisk et fedt instrument!

Jeg er glad.

Hvis nogle er fristede, så kan man tjekke den her: http://www.melodicamen.com. Vær dog forberedt på, at selv om 50$ virker som en yderst fornuftig pris, så ender den med fragt og moms og toldopkrævningsgebyr til Postnord på en udgift på lige i underkanten af 1000 kr.
FullSizeRender.jpg
Så er der en smagsprøve:

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg elsker det - Men kors, hvor er det mærkeligt på den gode måde
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er da bare spillemandsmusik? Danske rødder - dine og mine ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Tjooo, det kan der være noget om, men spillemands musik fandt sjældent vej til barndomshjemmets 4-spors båndoptager.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

david mondrup skrev:Det er da bare spillemandsmusik? Danske rødder - dine og mine ...
Det er super fedt!! (Perry Stenbäck har godt nok forandret sig) :)

Jeg bliver nødt til at linke til denne her:
Benny Andersson (jep, DEN Benny). En overlegen demonstration af, hvor ultimativt fedt resultat man kan få ud af de bedste svenske spillemænd, en Fairlight, en GX-1 og en elguitar med noget tråd! Jeg har aldrig kunnet sidde stille til det her...



Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

david mondrup skrev:Så er der en smagsprøve:
Fedt, god energi. Overvej evt. et par gummidupper under melodicaen :-D

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Morten B skrev:
david mondrup skrev:Så er der en smagsprøve:
Fedt, god energi. Overvej evt. et par gummidupper under melodicaen :-D
Skulle til at skrive det samme :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg har bestilt noget ...

Billede

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Uhhh - Iceman
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Endda Paul Stanley børne Iceman!

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Endnu mere "UHHH"
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

AV! min pengepung! :lol:

Sendte min RME Fireface UCX tilbage, da jeg ikke har behov for de I/O's den har... jeg skal bare kunne tilslutte en enkelt analog stereo synth, og et par digitale, så denne her klarer jobbet, og så er det jo nok også lidt bedre convertere der sider i den... er i hvert fald godt tilfreds med at den har en asyncron sample rate converter indbygget, da min V-Synth XT ikke kan slaves...
Vedhæftede filer
products_adi-2_pro_2b.jpg
products_adi-2_pro_2b.jpg (268.2 KiB) Vist 1011 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Whoop whoop Så fik jeg liiiige købt mig en Powercore mere :D .. og denne gang en med ALLE plugins registeret, så der er ikke et øje tørt :) ..
meeen må jo nok indse at det er lidt overkill at have 20 kerners DSP power fordelt på 4 powercores samt dobbelt licenser af forskellige plugins, så har smidt firewire versionen til salg herinde. .. Meeeen hvis den sku gå hen ikke at blive solgt så overlever jeg jo nok mit luksus problem ^_^ ..

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey Mik, jeg har nogle PCI og PCI express kort, hvis det har interesse. De bliver ikke brugt her. Der er en VSS3 licens med, men det har du vist allerede?!

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Christoffer I. N. skrev:Hey Mik, jeg har nogle PCI og PCI express kort, hvis det har interesse. De bliver ikke brugt her. Der er en VSS3 licens med, men det har du vist allerede?!
Kan desværre ikke stoppe mere ind i maskinen. har en PCI og en PCI-e version .. så hvis jeg sku bruge en pci-e mere sku jeg hive min firewire controller ud og så kan jeg ikke bruge min liquid mix mere .. hmm hmm .. well er ikke 100% afvisende for at hapse din pci-e på et tidspunkt måske men bliver så først engang i august eller september når jeg har fået penge igen ;) .. er liiige et par sommerferier der kommer først i økonomien :)

men hvorfor bruger du den ikke selv? :o ..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har for mange verbs, det var faktisk kun VSS3 jeg brugte fra det, og jeg tror jeg fandt en anden jeg var gladere for.
Du siger bare til hvis det er. :)

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

Sådan en fætter her! f*ck det spiller maks med en step sequencer! :-)
Vedhæftede filer
IMG_4604[1].JPG
IMG_4604[1].JPG (1.39 MiB) Vist 831 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har lige købt den her IR pakke

Billede
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

Simonfromsidney skrev:Sådan en fætter her! f*ck det spiller maks med en step sequencer! :-)
Damn...det var dig, der købte den :shock: Surt show (for mig) at jeg ikke havde grunkerne til den :cry:

Men den er herre-fed at programmere på :-) (ifht Doepfer MAQ 16/3) :thumbup:
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Nyt svar