Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 13:48

Nicolai skrev:Endelig! Sådan én har jeg manglet siden min makker stak af med min SY-77 for 16 år siden. (Faktisk var det hans egen men han kunne sgu ikke være det bekendt alligevel...) :)

Og så er det jo et plaster på såret når man ikke lige har 32.000,- til en Montage...

IMG_4976.jpg

Bedste FM synth lavet.... altså efter FS1R ;) ... tillykke med den... og god fornøjelse med programmeringen, den er lidt lettere end FS1R :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 15:20

Jo tak. Egentlig er FM delen vel meget ligesom DX-7 mkII? Men dels er der bare et eller andet eksotisk over når (Yamaha) blander flere syntese typer og dels er jeg overrasket over hvor godt effekter lyder.....
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 15:47

Nicolai skrev:Jo tak. Egentlig er FM delen vel meget ligesom DX-7 mkII? Men dels er der bare et eller andet eksotisk over når (Yamaha) blander flere syntese typer og dels er jeg overrasket over hvor godt effekter lyder.....

Ja til dels det samme... 6 operators, men det er også der hvor sammenligningen stopper, for den er ikke DX7 kompatibel... dens algoritmer er vist også forskellige, men mest vigtigt er at den har programerbare feedback loops i algoritmerne... i en DX7 er der et enkelt feedback loop hardwired et sted i algoritmen... i den her kan du selv vælge udgange fra en operator, og connect'e den til en anden... det giver nogle ret unike muligheder, og jeg har ikke set det i andre FM synths bortset fra vist i den nye lille DX de lavede (sikkert også i Montage... ved ikke)... og så kan den jo bruge AWM2 delen som modulators også... så du får samples med ind i algoritmerne... dette er også unikt for TX77.
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 16:16

OK, takker... Det bliver spændende... Jeg mener da vi havde et eller andet program dengang der konverterede DX-7 lyde til SY-77....
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 16:21

Nicolai skrev:OK, takker... Det bliver spændende... Jeg mener da vi havde et eller andet program dengang der konverterede DX-7 lyde til SY-77....

Så er det et program jeg aldrig har set i hvert fald... men måske jeg husker forkert...
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 16:38

Mener det hed Dx2Sy og der dukker også noget op i Google.... Men derfra til at finde det....
V-synth, FantomG7
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 18:10

Nicolai skrev:...Montage...

Den kendte jeg ikke lige, men nu googlede jeg den... Den ser da fin ud. Det må være fra ret nyere tid, formoder jeg, siden jeg aldrig har set den før. Er der nogen der har prøvet den? Er den god?
Hvordan er dens klaver-lyd, hvis man f.eks. sammenligner med en Yamaha P-200, som jeg har?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 18:34

Mr. Soundman skrev:
Nicolai skrev:...Montage...

Den kendte jeg ikke lige, men nu googlede jeg den... Den ser da fin ud. Det må være fra ret nyere tid, formoder jeg, siden jeg aldrig har set den før. Er der nogen der har prøvet den? Er den god?
Hvordan er dens klaver-lyd, hvis man f.eks. sammenligner med en Yamaha P-200, som jeg har?

Montage er max et par år gammel. Og så er den dyr. Indeholder en masse af Yamahas synth-typer.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 17:19

Ok, jeg gav op og fik mig en Braids. Der var vist ingen vej udenom mere :-D

braids.jpg
braids.jpg (92.33 KiB) Vist 707 gange
Brugeravatar
ThomasRiem
Tekniker
Tekniker
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 17:51

Fik et anfald af GAS og måtte supplere mit Freeverb med Valhalla DSP Plates... tog lige ÜberMod med (og FreqEcho, den er jo gratis)... så ved man da, at man har anstændigt rum om ørerne... :-D
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....
Brugeravatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Brønshøj

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 18:02

Et Sm Pro Audio Juicerack 8, da jeg var ved at vokse ud af mit Lindell og 4sound havde clearance udsalg af Juiceracket. Det fede er også at man både kan splitte et signal ud til flere enheder, hvis man f.eks. vil teste hvordan det lyder på forskellige preamps. Man kan også route det fra en enhed til anden, så man kan sende fra preamp til kompressor f.eks. Det skulle selvfølgelig fejres med en ekstra enhed, så har også købt en Dbx 580.

Derudover har jeg fået et sæt overlays fra Taktility til mine bcf2000 så de passer til framen.
Vedhæftede filer
IMG_8610.JPG
IMG_8610.JPG (1.21 MiB) Vist 699 gange
IMG_8606.JPG
IMG_8606.JPG (1.74 MiB) Vist 699 gange
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 19:32

Nice, er jeres gruppekøb så overstået? (580)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 19:36

Smittefar skrev:Nice, er jeres gruppekøb så overstået? (580)

Den anden hoppede fra, så står pt. alene. Køber vi to (jeg vil gerne have en til), kan de fås for ca 1100 stykketmed porto. Jo flere der, køber jo billigere bliver de.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 20:06

Skal lige kigge lidt på det. Du må gerne give en hurtig anmeldelse, når du har eksperimenteret lidt.

Brugeravatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 20:10

[quote="Smittefar"]Skal lige kigge lidt på det. Du må gerne give en hurtig anmeldelse, når du har eksperimenteret lidt./quote]

Er i eksamensmode hele denne måned, så der går desværre lidt tid. Du er velkommen til lige og låne og prøve den af?
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 20:26

Nu frister du jo bare :P
Brugeravatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 21:10

Smittefar skrev:Nu frister du jo bare :P

Du kender adressen ;-)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 21:19

True :P

Jeg synes sgu, den ser spændende ud - Kan du også finde 560A og 530 til lige så attraktive priser, for de ser edderhyleme også lækre ud. Jeg så lige en enkelt demo af 560A, og jeg blev lige en anelse forelsket.
Brugeravatar
mik_c
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 21:50

Razmo skrev:F*** helvede sgu' da også! ... og jeg havde lige besluttet mig for ikke at falde for GAS mere, og så finder jeg en Technics WSA1R på gul og gratis til 1.500,- :/
Bliver spændende at se hvad jeg kan få ud af den bandit :)

Heh sådan en har jeg haft .. havde både en der var i stykker i rack version og en der virkede i key version.

Spændende synth .. og sjov auto arranger keyboard interface. .. Blev aldrig helt venner med dens lyd, da de resonatoere og ting altid gav en slags mini rumklang på alle lydene .. men er vel bare sådan det er med resonatoere .. .. men ret nem at gå til og tror den er perfekt til ambient soundscape agtige ting.. .. og da keysene ikke var noget særligt på den så tror jeg du kan være godt tilfreds med det er rack udgaven du har fået fat i ;)
Brugeravatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 22:09

Smittefar skrev:True :P

Jeg synes sgu, den ser spændende ud - Kan du også finde 560A og 530 til lige så attraktive priser, for de ser edderhyleme også lækre ud. Jeg så lige en enkelt demo af 560A, og jeg blev lige en anelse forelsket.

Desværre kun 580. Tror modellen udgår og at det er derfor, den sælges billigt. Til 1000 kr. kan du sælge den og få pengene tilbage igen, skulle du fortryde.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 22:14

Øv - du må lige sige til, hvis det begynder at haste :)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 1. jun 2017, 22:29

mik_c skrev:
Razmo skrev:F*** helvede sgu' da også! ... og jeg havde lige besluttet mig for ikke at falde for GAS mere, og så finder jeg en Technics WSA1R på gul og gratis til 1.500,- :/
Bliver spændende at se hvad jeg kan få ud af den bandit :)

Heh sådan en har jeg haft .. havde både en der var i stykker i rack version og en der virkede i key version.

Spændende synth .. og sjov auto arranger keyboard interface. .. Blev aldrig helt venner med dens lyd, da de resonatoere og ting altid gav en slags mini rumklang på alle lydene .. men er vel bare sådan det er med resonatoere .. .. men ret nem at gå til og tror den er perfekt til ambient soundscape agtige ting.. .. og da keysene ikke var noget særligt på den så tror jeg du kan være godt tilfreds med det er rack udgaven du har fået fat i ;)

Mener også at have læst i manualen, at resonatoren rent faktisk ER lavet med en slags rumklang... det ville også give mening, for det er jo i realiteten en meget "lille" rumklang der skabes i f.eks. en guitar, fløjte osv... og hvor reflektionerne så ender med at booste og cut'e hinanden og skabe et "resonanskammer"... så det giver god mening at du får den lyd... tror også der skal en del performance til, og modulation af parametre før det rigtigt kommer til live.... men altså den var spændende, og jeg vil prøve den af... hvis den ikke er mig, så må den bare videre... jeg kender jo proceduren efterhånden :D
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 2. jun 2017, 09:08

.
Senest rettet af DUBTEMPLE 2. jun 2017, 09:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 2. jun 2017, 09:08

Så kom mine 32 GB CF kort , det vist sig at være 32 MB ,.... DOHHHH :)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. jun 2017, 09:11

DUBTEMPLE skrev:Så kom mine 32 GB CF kort , det vist sig at være 32 MB ,.... DOHHHH :)

Ja man skal kigge godt efter... jeg formoder det er ham på DBA der sælger 32MB Sandisk kort du har haft fat i :D

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"