Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 19:44

Graceville skrev:Thrussrodden er ikke til at justere på længere da man nok skal slibe en kærv i før det kan lade sig gøre. Der er nok brugt en forkert rokokko-nøgle i sin tid. Ej hvad hedder det nu? ...

Man kan nogle gange være heldig, at bruge en torx-nøgle i overstørrelse, da den spidser lidt til. Og ellers hedder det en stiftnøgle, og der er et specielt sted i helvede til dem, der ikke benytter det rigtige værktøj til truss-rod justering. :evil:
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:26

Jeg har købt reglar og terrænbatts
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:34

Eventide Blackhole. 8-)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 8. maj 2017, 21:41

Waves DBX 160 - Jeg troede egentlig, jeg skulle have API2500 og/eller Puigchild, men jeg syntes egentlig ikke, de gav mig noget, jeg ikke kunne leve uden. DBX160 er instant vellyd på trommer. Det lyder bare helt rigtigt.
Brugeravatar
mik_c
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 17:21

Jeg er efterhånden ved at komme op i årene og har næsten lige fyldt 37 (GISP!) .. så tænkte det var på tide at få noget øl mave og tyndt hår og så komme ordenlig ind i noget cheezy ogeleri.

Så fandt en Wersi Rack Fox billigt på ebay og hapsede den. .. Og må sige jeg er glad for købet :D .. den er skæppe skøn!

Men ehm hvis der sku være nogen derude der har en maunal til sådan en satan så sig lige til! .. for er et par ting jeg ikke aner hvordan man gør og er umuligt at finde noget info på nettet.

Billede
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 18:23

For hævlede den er cool!! :) Jeg har et par bekendte fra min "hemmelige side" som suppe-steg-og-is musiker der går voldsomt op i Wersi. Jeg tjekker lige lidt....
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
mik_c
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 9. maj 2017, 20:13

Nicolai skrev:For hævlede den er cool!! :) Jeg har et par bekendte fra min "hemmelige side" som suppe-steg-og-is musiker der går voldsomt op i Wersi. Jeg tjekker lige lidt....

åh ja det ville være super! :D
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 17. maj 2017, 09:43

Så blev det tid til nyt lyd-interface... havde egentligt lige besluttet mig for et Fireface UFX, men blev enig med mig selv om, at jeg alligevel ikke får brug for flere analoge indgange, og da jeg alligevel fandt en ADI 2 billigt på DBA, og nuppede den samtidigt, kan den smides i S/PDIF indgangen og jeg har en ekstra analog I/O, plus jeg kan få de to rackmounted pænt ved siden af hinanden som 1U... skulle der mod forventning blive brug for flere I/O er der altid ADAT tilslutningen, så det er fint nok til mit fremtidige brug.
Vedhæftede filer
products_fireface_ucx_1b.jpg
products_fireface_ucx_1b.jpg (764.87 KiB) Vist 569 gange
products_adi_2_6b.jpg
products_adi_2_6b.jpg (468.05 KiB) Vist 569 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 17. maj 2017, 09:57

Fedt - det bliver du glad for. Jeg har tilføjet en Behringer ADA8000, hvilket giver 8 kanaler ekstra. Når jeg bruger preampsene i min Mackie mixer og sender dem til jack-indgangene på lydkortet er jeg dermed faktisk oppe på 14 mic indgange i alt. Jeg har indtil videre lavet nogle projektindspilninger + et album på det setup. Fungerer fint!

Jeg sidder og kigger på mit eget FF UC, og bortset fra at der på din står UCX, så ser de på det nærmeste identiske ud. Hvad får man med i X versionen?
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 17. maj 2017, 10:24

david mondrup skrev:Fedt - det bliver du glad for. Jeg har tilføjet en Behringer ADA8000, hvilket giver 8 kanaler ekstra. Når jeg bruger preampsene i min Mackie mixer og sender dem til jack-indgangene på lydkortet er jeg dermed faktisk oppe på 14 mic indgange i alt. Jeg har indtil videre lavet nogle projektindspilninger + et album på det setup. Fungerer fint!

Jeg sidder og kigger på mit eget FF UC, og bortset fra at der på din står UCX, så ser de på det nærmeste identiske ud. Hvad får man med i X versionen?

Forskellen ifølge RME selv kan du se på vedhæftede billede :) ... det er svært at få RME til at kommentere på forskellene i converterdesigns har jeg set, da de stadig sælger flere ældre moduler, og åbenbart ikke vil kommentere på om de er "bedre" fordi det er nyere maskiner... men der er da en del forskelle.

Jeg har også overvejet ADA8200, men jeg har læst at den har S/N ratio der ligger over -96dB (lige der omkring), og jeg har valgt at den konverter jeg evt. skal have ikke må være over -96dB i S/N ratio... for er den det, kan jeg truncate optagelser til 16 bit, og så vil stilhed blive digitalt nul... det har jeg brug for, når jeg skal lave 16bit samples til mine samplere der kan risikere at skulle gain'e samples, og så forbliver et digitalt nul jo et nul :) ... så skal jeg have en på et tidspunkt, kommer jeg nok til at smide tegnebogen fra mig, for det bliver endnu et RME produkt.... jeg tror dog næppe jeg får brug for en converter... skal ikke have så mange synths/samplere tilsluttet :)

Jeg ville sikkert have kunnet leve med UC versionen også... men der er kun et par tusinde i forskel, så tænkte jeg lige så godt kunne, og den indbyggede FX kan være rar at have måske... selv om jeg alligevel bruger plugins til EQ samt FX... det er nok tanken om at converterne er et nyere og hurtigere design der har lokket mest, plus en latency nede på 48 samples via USB... men grunden til jeg skifter fra AIO lydkortet jeg har nu (også RME) er at jeg er træt af at min computer laver støj på ind/udgange fordi der er ground loops i den osv... den slags kan jeg bare slet ikke acceptere.
Vedhæftede filer
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (98.77 KiB) Vist 556 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
Madelaire
Producer
Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 11:27

Jæj! Så har jeg efter nogle måneders forberedelse fået bygget mig en G7 rørmikrofon. Hold nu op hvor den lyder godt! Fedt at der findes folk som Jakob, der designer og deler de her projekter og tilmed er aktive med hjælp og inputs på groupdiy. Projektet kan varmt anbefales til alle diy nørder :-D
Vedhæftede filer
IMG_1403(1).JPG
IMG_1403(1).JPG (2.55 MiB) Vist 484 gange
Senest rettet af Madelaire 18. maj 2017, 13:21, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 11:35

Har fikset dit link. :)
Brugeravatar
Madelaire
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 11:37

Christoffer I. N. skrev:Har fikset dit link. :)

Fedt! Tak :)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 11:53

Madelaire skrev:

Garh tænkte det nok, det viser sig ikke her længere. :/ Tror måske det har noget med brugerrettigheder at gøre, jeg er ikke ordentligt bekendt med google drive.
Brugeravatar
Madelaire
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 12:42

Christoffer I. N. skrev:
Madelaire skrev:

Garh tænkte det nok, det viser sig ikke her længere. :/ Tror måske det har noget med brugerrettigheder at gøre, jeg er ikke ordentligt bekendt med google drive.

Hmm... Nogle ting må man bare acceptere at man ikke forstår. Nu har jeg vedhæftet billedet i stedet, men mikrofonen er desværre væltet. Kan du rejse den op igen?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 12:45

... Nej desværre ikke. Kameraet må have været tiltet, og det kan Google læse sig frem til i fil informationen, og vender det så rigtigt. Du kan fikse det i mspaint, GIMP, og garanteret også et gratis program til Mac, som det ligner at du bruger. :)
Brugeravatar
Madelaire
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 13:22

NU ser det ud til at virke :) tak
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 13:25

Ja det var da så lidt. :-D
Og flot mikrofon :thumbup:
Brugeravatar
ThomasRiem
Tekniker
Tekniker
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 14:56

Hold da maule, hvor ser den najs ud, den G7! En eller anden dag, jeg sværger..!

- i mellemtiden tror jeg, jeg vil puste lidt ud i denneher:
Billede
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....
Brugeravatar
Madelaire
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 21:09

ThomasRiem skrev:... En eller anden dag, jeg sværger..!

Mit råd er at du begynder at skrabe dele og komponenter sammen i det små. Stille og roligt. Før du ved af det har du nået et point of no return, og så bygger den næsten sig selv :lol:
Tillykke med din talkbox! Hvad er der upgraded i 2'eren?
Brugeravatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Brønshøj

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 22:08

En aluminium kontrabas. Eftersigende fremstillet i det materiale under anden verdenskrig, da der ikke kunne skaffes nok træ. Overraskende god klang, mindre krop end en 3/4, men ikke helt en 1/2.

En SPL 2control til hjemmebrug.

En Dymo, en hulens masse krympeflex og en varmepistol til labling af alle kablerne.

2 sm57ere. En til at lave tape op mod'en og en til et Granelli mod

Diverse billige kinesiske DIY loddeprojekter, til at øve loddeskills på. Målet er at lave nogle diyrec og soundskulptur projekter. Den der G7 ser også lokkende ud. Nå ja, i den forbindelse købte jeg også en billig Ga projects fc3, med henblik på at diy modde.
Vedhæftede filer
IMG_8480.JPG
IMG_8480.JPG (742.82 KiB) Vist 434 gange
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 19. maj 2017, 07:57

Wow, interessant historie!

det sætter jo lige tankerne igang til et DIY projekt

Banjo bass, bucket bass, washtub bass

[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Brønshøj

Indlæg Skrevet: 19. maj 2017, 08:48

Graceville skrev:Wow, interessant historie!

det sætter jo lige tankerne igang til et DIY projekt

Banjo bass, bucket bass, washtub bass

Jeg skal helt sikkert have bygget en washtub bass en dag.
En banjobass kunne være fed at prøve. Der er vist nok et engelsk firma, der dykker dem til absolut rimelige priser. Kan ikke lige finde dem igen, fandt til gengæld en Goldtone bb400 banjobass, som vist lige er røget på ønskelisten!
Brugeravatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus (Lystrup)

Indlæg Skrevet: 19. maj 2017, 14:41

Så kom der lige Korg Polysix og Korg Mono/Poly i arsenalet. :-)
Vedhæftede filer
IMG_4409.JPG
IMG_4409.JPG (1.46 MiB) Vist 387 gange
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Frederiksberg

Nyt Gear blære tråd

Indlæg Skrevet: 19. maj 2017, 15:15

Shit, et lækkert arsenal <3
WebudviklerHjemmesider til alleCall me, maybe?

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"