Elpiano?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
pksh
Medlem
Indlæg: 489

Elpiano?

Indlæg af pksh »

Hej!

Jeg skal til at se efter et elpiano, der desværre ikke må koste en formue - ville ønske det måtte. Jeg har set lidt på nogle gamle versioner af Yamaha klavererne, men har desværre læst at selvom nogle af dem har vægtede tangenter, så er det en "gammeldags" form for vægtning der ikke er særlig god.

Det skal højst sandsynligt være brugt, da jeg som sagt ikke har en formue at bruge, så hvad ville i anbefale til maks 5.000,- brugt?

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Det med den "gammeldags" form for vægtning skulle være dårlig er, undskyld mig, noget sludder. F.eks. er et af de mest benyttede stage pianoer i Danmark Yamaha P-200, og det har dælme ikke dårlige tangenter, selvom det har en del år på bagen.

Kig på Clavinova serien - f.eks. CLP-840/860 eller den lidt nyere serie CLP-920/930 - det er glimrende elpianoer, som bør kunne fåes til fornuftige priser.

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Lige præcis P-200 blev jeg aldrig gode venner med, når vi snakke om tangenterne.

Jeg ville hellere gå efter et P-150 eller P-250.

Nyt? Hvis det må være uden højttalere, så er CP-33 et rigtigt godt bud.
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Indlæg af Storm Music »

Synes også godt p-90 kan gå i en snæver vending...
Kan i hvert fald bedre lide den end clavinovaerne...

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Efter min mening har Yamaha klart den bedste vægtning, hvis altså man ser bort fra de helt små modeller.

Desværre er der bare rigtig mange der har en sygdom hvor tangenterne går i stykker og hænger fast. Jeg har måttet reparere 8-9 tangenter på mit Yamaha P80 gennem årene, så jeg er blevet træt af Yamaha. Der går rygter om at det skulle være blevet rettet, men der er også nogen der påstår at de bruger præcis de samme tangenter i dag, så jeg kan ikke rigtigt bekræfte om det stadig er et problem, men hvis du vil købe brugt er der stor sandsynlighed for at du rammer en af de berørte modeller.

Kig evt. på Rolands FP-serie. De laver også tangenter med udemærket vægtning.

Default avatar
itnorden
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Varde

Indlæg af itnorden »

Hej med jer. Undskyld jeg hugger tråden

Hvordan reparerer man tangenterne?

Mvh Claus

Nyt svar