amek classic

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Aqvortrup
Medlem
Indlæg: 62
Sted: Aarhus

amek classic

Indlæg af Aqvortrup »

Jeg står og skal forsøge at sælge en gammel Amek Classic pult, men har problemer med at sætte en fair pris. Jeg kan ikke finde info om ny eller brugt pris nogen steder. Er der nogen der ved noget omkring denne pult som kunne hjælpe mig med at finde frem til en fair pris?
- Asger

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Aqvortrup skrev:Er der nogen der ved noget omkring denne pult som kunne hjælpe mig med at finde frem til en fair pris?
Det er en gammel svend. 25 år vel?

Her er en der har prøvet at sælge sin til $2000 for 1½ år siden: http://messageboard.tapeop.com/viewtopic.php?t=39412

/Preben Friis

Medlemsavatar
Jakob
Medlem
Indlæg: 590
Sted: København

Indlæg af Jakob »

Jeg vil da gerne købe den, hvis prisen ligger på 2000$

Medlemsavatar
Aqvortrup
Medlem
Indlæg: 62
Sted: Aarhus

Indlæg af Aqvortrup »

Preben Friis skrev:
Aqvortrup skrev:Er der nogen der ved noget omkring denne pult som kunne hjælpe mig med at finde frem til en fair pris?
Det er en gammel svend. 25 år vel?

Her er en der har prøvet at sælge sin til $2000 for 1½ år siden: http://messageboard.tapeop.com/viewtopic.php?t=39412

/Preben Friis
Tak for info preben :thumbup:
Det lyder jo helt vildt! F.eks. går en TAC Matchless for $4,800 på ebay og jeg var da overbevist om at Amek Classic var i en anden klasse kvalitetsmæssigt og prismæssigt.

@Jakob
Tak for tilbudet, men jeg venter lige med at sælge den til der er styr på prisen :wink:
- Asger

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Aqvortrup skrev:Det lyder jo helt vildt! F.eks. går en TAC Matchless for $4,800 på ebay og jeg var da overbevist om at Amek Classic var i en anden klasse kvalitetsmæssigt og prismæssigt.
Tjaeh. Der er en Matchless på DBA til 20k og den bliver heller ikke ligefrem revet væk. Jeg har også set en TAC Scorpion til salg til under 10k i lang tid. Det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, og også et spørgsmål om, at ingen gider bekoste det, som det kræver at skifte samtlige kontakter, pots og caps i sådan en svend.

Her er en der mener at en Classic er 100k værd så spændet er stort. http://www.mymusic.dk/forum/post.asp?id=35881

Nu har du heller ikke skrevet hvilken konfiguration den Classic har, så det er lidt svært at gætte en pris.

/Preben Friis

Medlemsavatar
Aqvortrup
Medlem
Indlæg: 62
Sted: Aarhus

Indlæg af Aqvortrup »

Ja efterspørgelsen er nok ikke så stor for tiden på store pult, men mon ikke der sidder en derude et sted og bliver fristet hvis prisen er rigtig.

Ville der være en ide i at varme loddekolben op og få den sat lidt i stand før et salg? Den har ihvtfald nogle skavanker som jeg eller evt. køber skal udbedre før at den virkelig er sjov.
Lige nu bliver den sjædent brugt til mix, men stortset kun som preamp og sommetider eq under tracking, da nogle faders og pots trænger til at blive renset/udskiftet. Hvad skal jeg bruge til at rense dem med?

Er der nogle der har erfaring med funkyjunk eller andre forhandlere? De tager sig vel godt betalt for servicen. Kan det betale sig og har de overhovedet nogen interesse i en pult som denne?

Her er billede af makinen:
Billede
- Asger

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Hmm den er nok ikke mere end 10K værd.. Det er dog en fin pult ingen tvivl! den er da fed at tracke på?
er grunden til den ikke mixer mere at den skratter/støjer eller pga der ikke er noget automatik... eller hvad er grunden?
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Nyt svar