Event ASP8 vs JBL 4328

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
mavis
Forum Donator
Indlæg: 130
Sted: Albertslund

Event ASP8 vs JBL 4328

Indlæg af mavis »

Jeg har i mange år mixet på et sæt passive BM5 fra Dynaudio. Overvejer at opgradere lidt til et sæt af ovenstående monitors. Event ASP8 er på noget restsalg hos Eskildsen til kr. 6495,- mens JBL'erne kan erhverves for knap kr. 10.000 i Aage. Hvad skal man vælge?

Ved godt, der er mange monitortråde herinde, som jeg også har søgt i gennem, og begge monitors bliver rost. Håber I har overskud til at smide lidt input til endnu en tråd.

/Tim

Medlemsavatar
Miksne
Medlem
Indlæg: 81
Sted: Denmark. Silkeborg

Indlæg af Miksne »

Jeg har selv et par ASP6, som jeg er virkelige glade for. Så ja, fra min side af vil jeg selF klart anbefale ASP8, de syg fed.
Men forstår bare ikke hvorfor de lige pludselig på så kort tid er blevet så billige. Lukter lidt af at der er en "ny serie" på vej, hvem ved, måske man skulle vente lidt!
Men hvis det ender med at du vil bruge 10.000 kr. Istedet på JBL, vil jeg nok dertil forslå
Adam P-Series P11A, de lyder rigtig godt. Ved mellemtone sys jeg dog alligevel at, Even's er en tand bedre, men oki smag og behag. :? Lyt til flere forskellige monitors, inden du træffer det endelig valg. :wink:
It's in the air!!!

Medlemsavatar
MortenDK
Medlem
Indlæg: 219
Sted: Frederikssund

Indlæg af MortenDK »

Jeg har et par ASP8 og er meget glade for dem!, de går langt ned i bunden til 35hz.
Men jeg ville nu lytte dem først inden jeg skulle købe!, JBL´erne har jeg også hørt godt om, men har aldrig selv hørt dem.
Så jeg kan ikke give dig en vudering af hvordan de lyder i forhold til hinanden.
ASP8 er efter min mening en dejlig neutral højtaler den er ikke hypet i bund eller top, samt jeg kan arbejde længe før mine øre bliver trætte, men jeg monitorerer heller så skide højt, som er en anden god ting ved ASP8, at de også beholder dynamikken selv om du spiller lavt på dem.
Så man får virkeligt noget for pengene for 6500kr :)
Tad Donley:
"The foam stuff is good and it will cost you a lot of bucks and if you do not have a lot of bucks use some carpet..... YO!.... padding, carpet… why not?"
[url]http://www.doghousemixroom.dk[/url]

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

+1 til ASP8. Det er muligvis den mest behagelige monitor ved langtids lyt, og en rigtig mix monitor. Lyder det fedt på dem 'translater' det godt til andre højttalere. Æj, hvorfor købte jeg ikke et par for nogle år siden da jeg arbejdede i Eskildsen...så kan jeg lære det...

Til prisen får du IKKE noget bedre (måske med mindre du køber brugt). 6500...for pro kval monitors...så er der sku ikke nogen undskyldning længere hva.
Kunne dog også være et godt kompliment til dine Bm5'ere faktisk.

Medlemsavatar
mavis
Forum Donator
Indlæg: 130
Sted: Albertslund

Indlæg af mavis »

Takker for svar. Ja, 6500 er jo en helt forrygende pris for et sæt monitors. Tænkte at det måske var for billigt, men det lader ikke til det. Blev også lidt lokket af, de spiller ned til 35hz. Skal selvfølgelig lige lytte lidt til dem først. Og havde da ikke tænkt mig at skille mig af med mine BM5'ere. Det kender jeg dem for godt til.

Medlemsavatar
Aqvortrup
Medlem
Indlæg: 62
Sted: Aarhus

Indlæg af Aqvortrup »

hmm...hvor ser du asp8érne til den pris? mener du stk. pris? Hos eskildsen koster de altså 12795,- :?
- Asger

Medlemsavatar
mavis
Forum Donator
Indlæg: 130
Sted: Albertslund

Indlæg af mavis »

Det var et resttilbud. Så de har jo nok fået solgt de eksemplarer, de havde. Har lyttet til de der JBL-drenge. De er ikke helt tosset.

/Tim

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Man kan også kigge lidt syd for grænsen...der ligger ASP8 til under 7 kilo flere steder.

Nyt svar