Roland MC-707 Groovebox

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Roland MC-707 Groovebox

Indlæg Skrevet: 5. sep 2019, 12:24

Roland MC-707 GROOVEBOX: Overview

Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Roland MC-707 Groovebox

Indlæg Skrevet: 5. sep 2019, 13:04

Gravity Assist - Transmission0517 - Mit 2. Ambient nummer/soundscape, fra 2016:
https://youtu.be/ynDEMHINWhI
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 6. sep 2019, 02:39

Gravity Assist - Transmission0517 - Mit 2. Ambient nummer/soundscape, fra 2016:
https://youtu.be/ynDEMHINWhI
DanF
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Østjylland

Indlæg Skrevet: 7. sep 2019, 15:11

Er der en venlig sjæl, der vil oplyse mig hvor anvendelige grooveboxes egentlig er? Synes den er lige lovlig bulky til at man sidder i sofaen med den og hvis man sidder ved bordet kan man vel ligeså godt fyre op under sin DAW. Hvornår pokker bruger folk Novation Circuit og andre? Det kan være jeg har totalt overset noget.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 7. sep 2019, 20:37

DanF skrev:Er der en venlig sjæl, der vil oplyse mig hvor anvendelige grooveboxes egentlig er? Synes den er lige lovlig bulky til at man sidder i sofaen med den og hvis man sidder ved bordet kan man vel ligeså godt fyre op under sin DAW. Hvornår pokker bruger folk Novation Circuit og andre? Det kan være jeg har totalt overset noget.

Det er vel først og fremmest noget med performance og workflow at gøre?
Jeg har haft en Circuit - men må indrømme at workflowet slet ikke tiltaler mig. Men hvis man er til pads og Abelton-workflow, så er det jo en anden sag.
Brugeravatar
mik_c
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 11. sep 2019, 05:47

Udefra hvad jeg kan læse er egne samples ikke håndteret særlig godt, men så var man måske også gået efter en mpc live istedet. Men kan da være de også vil lave en ny mv maskine engang ;)

Men må give DanF ret i at drømmen om at sidde i sofaen med en lille boks og bare lave fed musik aldrig rigtig helt holder i virkeligheden.. Well ihvertfald ikke ud fra min erfaring... Ender altid med at mangle tangenter eller bedre sequencer eller noget andet og så hovsa så sidder man foran sit DAW igen... Men tja ser da mange der spiller live med små grove boxes og effektpedaler over det hele.
Brugeravatar
JesperS
Bag pulten
Bag pulten
Sted: København

Indlæg Skrevet: 11. sep 2019, 08:56

Ja, det er vel primært for folk der spiller live og for dem som ikke gider sidde og glo ind i en skærm når de laver musik.

Ikke noget for mig - det er bare så meget nemmere at bruge puteren. Har TR-8s, Digitone og Analog Four og har aldrig rørt sequenceren. :)

Oveni det så er den også crazy dyr. 7.600 kr :shock: Generelt synes jeg Rolands ting er virkelig dyre når man kigger på resten af markedet.

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"