Yamaha N12 It's alive! Men hvor finder jeg driver-info?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Yamaha N12 It's alive! Men hvor finder jeg driver-info?

Indlæg Skrevet: 9. nov 2018, 07:51

Hej!

Efter at have samlet støv i lang tid, vovede jeg lige at tænde for min Yamaha N12. Overrasket over, at den virker stadig, da jeg ikke har opdateret driver til high sierra på min mac. Der er lyd ind og ud, jeg kan optage på kanalerne i Logic.

Men jeg kan ikke se Yamaha n12 på Yamaha's liste over hvad man kan opdatere til iflg. dem. Har jeg ikke kunnet længe og var bekymret for, om maskinen var sat af. Den er trods alt 11 år gammel og i disse tider er det en høj alder. Når jeg går in på mac'ens systemindstillinger og klikker på Yamaha Steinberg FW driveren, får jeg at vide, at produktudvikleren skal opdatere driveren til nuværende styresystem.

Nu er det med Firewire 400 til thunderbolt 2, men kunne det tænkes, at mixeren/lydkortet/bastarden fremover bare vil virke til det jeg skal bruge den til, lissom når usb-devices bliver genkendt umiddelbart af mac'en. Der er sikkert nogle midiknapper på yamahaen der ikke vil virke og som jeg selv skal ind og lave midi-makroer på i Logic.

Jeg skal egentlig blot bruge yamahaen til live tracking i øvelokalet.

Nogen der kan gennemskue, om jeg kan opdatere til Mojave styresystemet? Alle andre drivere og programmer jeg skal bruge (UAD og Finale25) har fået grønt lys.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Re: Yamaha N12 It's alive! Men hvor finder jeg driver-info?

Indlæg Skrevet: 9. nov 2018, 08:39

Ifølge dette chart er Yamaha Steinberg FW Driver V1.7.5 i testfase pr. 23/10 2018:

https://download.yamaha.com/files/tcm:39-1145524/
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. nov 2018, 08:49

Fedt! Tusind tak !
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. dec 2018, 15:33

Enten har jeg fejlinformeret – det har jeg jo nok – eller osse er der en indstilling jeg har overset.

UAD og Mojave funker ikke sammen endnu. Ikke på min MBP ihvertfald. Gik vist i fælden igen og må vente på en opdatering af UAD.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. dec 2018, 15:46

Never mind, nu virker UAD og Mojave som det skal.

Der er lidt nørklen med tilladelse til 'mikronfon' (dvs alle inputs) Mere om det på UAD's hjemmeside.

Har ikke fåt testet N12 endnu, men det kommer.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 6. dec 2018, 15:53

Ja - alle lydkort skal have adgang til "Mikrofon" i Mojave nu. :|

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"