Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 01:54

FAS-801-0027-2.jpg
FAS-801-0027-2.jpg (158.39 KiB) Vist 588 gange

Lidt Bas-impulse responses til Axe Fx'en. Jeg erindrer, at de der Hartke 4x10 alu-halløjsaer, havde en god punchy sound. Nu må vi se. :-D
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 10:34

dem vil jeg gerne høre om
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 11:23

Ja - da jeg ikke er udpræget bassør, så er jeg lidt på bar bund og fægter lidt i blinde. Men de siger da bum, bum med dyb stemme.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 16:09

Jeg forstår egentlig heller ikke al den snak om, at det er for få bas amps i AxeFX. Alle bas amps lyder ens, og live trækker man alligevel bare et DI signal.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 16:18

Præcis. Man skal altid være opmærksom på, ikke at blive grebet af "forum-stemningen". Selv uden Klon-klon og 88 bas-amps er det et uovertruffent værktøj - og ellers kan folk bare fucke af og købe et Headrush. :-D
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 17:03

Nå - alt det delay-snak ... jeg faldt over en Boss DD-500 hos Dv247.com til "gammel" pris ... så ...

http://www.dv247.com/guitars/boss-dd-50 ... al--220990

den er på vej :-D

Billede

Kommer til at sidde som hardware-insert ... mest med Tera Echo :-D
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 10:34

Billede

Kawai K1. Ikke så høj blærefaktor. Savnede et masterkeyboard efter jeg solgte min Nordlead 2. Har så fået en fascination af billige lo-fi digitale synthesizere fra 80'erne og start 90'er så Kawai k1 var et godt bud. Ved ikke hvor mange bit den kører med, men det lyder som 12 måske endda 8-bit waves med tonsvis af fnidder i toppen. Den har den der luftige glas/silke agtige top på flere waves, jeg endnu ikke har hørt i en software synth. Det er lidt sjovt at mit behov for analoge synthlyde faktisk er dækket af software, men der har slet ikke været fokus på at emulere de gamle digitale synth, så den lyd kan man ikke rigtigt få i software. Jeg spår at digitale pcm/vektor/la-hvad-de-nu-hedder snart får en renæssance.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 13:30

Tæller det som gear?

To blev færdige i dag. De sidste to må vente til luftfartsferien.Billede

Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 14:34

F*** helvede sgu' da også! ... og jeg havde lige besluttet mig for ikke at falde for GAS mere, og så finder jeg en Technics WSA1R på gul og gratis til 1.500,- :/

De skulle være ekstremt sjældne da der ikke blev lavet ret mange af dem, og ham jeg har købt den af har haft den fra ny i 20 år, og aldrig brugt den skriver han, så jeg får en mint fully working WSA1r i slutningen af måneden.

Hvad er den så? ... jo den er en blanding af PCM Rompler og Acoustic modelling synthesis.... dvs. sample transients bruges som "exciter", og smides så igennem forskellige resonante DSP algoritmer som man selvf. selv kan vælge.... det er ikke en Yamaha VL i kompleksitet (thank god!), men til gengæld har den 64 stemmer! ... og den skulle efter sigende være noget af et monster til at lave drones og ambient textures... COME TO DADDY LITTLE WSA1R!!! COME TO DADDY!!! :D

Bliver spændende at se hvad jeg kan få ud af den bandit :) ... og hvis nogen skulle begynde at savle, så er der faktisk en wsa 1 keyboard version til 3.500,- på DBA lige nu! ;) (Fugmann? Soundscapes? ... may be it :lol: )

Vedhæftede filer
8057361329_9c8b127230_h.jpg
8057361329_9c8b127230_h.jpg (732.51 KiB) Vist 492 gange
Billede
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 14:58

Noget af et scoop !!!

Ud over drones og ambient ,... så virker den også til at være en funky fætter :-)

Tillykke !!!

Forskellige nyttige filer attached fra midt i tråden her

https://www.gearslutz.com/board/electronic-music-instruments-electronic-music-production/618486-technics-sx-wsa-1-sx-wsa-1r.html
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 15:48

Så blev det sgu alligevel til fire. Da først og voksne var blevet genopladet med is, så kunne det lige spændes stof på to mere.Billede

Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 15:52

DUBTEMPLE skrev:Noget af et scoop !!!

Ud over drones og ambient ,... så virker den også til at være en funky fætter :-)

Tillykke !!!

Forskellige nyttige filer attached fra midt i tråden her

https://www.gearslutz.com/board/electronic-music-instruments-electronic-music-production/618486-technics-sx-wsa-1-sx-wsa-1r.html

Takker... og ja, den er også ret 80'er funky agtig i lyden faktisk... selv om den er fra 95... Men det fede er stadig at man kan vælge "driver" og "resonator" hver for sig, kombinere på kryds og tværs osv... vil sige, at det eneste jeg kunne have ønsket ekstra var, at man selv kunne smide samples i den... der findes et enkelt PCM udvidelseskort, men det er umuligt at finde, og bare nogle dance lyde... men på den anden side, så behøver jeg ikke spekulere mere over at finde samples... må bare bruge what is ...
Billede
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 19:24

Vildt! Det var den første synth jeg nogensinde lavede demo på. Blev som 19 årig ansat på Panasonic/Technics i Glostrup og sendt til London på kursus i den. Værsgo' nu er det dit ansvar at udbrede kendskaben til den i Danmark.... jo tak :puke:

Men det er faktisk en fed maskine til nogle ting... desværre kostede den Technics livet som keyboard/klaver fabrikant. Den havde været vanvittig dyr at udvikle.... (og et par år siden skiftede jeg så til Roland, og det var jo nok godt nok.... )

Kh
Nicolai

Razmo skrev:F*** helvede sgu' da også! ... og jeg havde lige besluttet mig for ikke at falde for GAS mere, og så finder jeg en Technics WSA1R på gul og gratis til 1.500,- :/

De skulle være ekstremt sjældne da der ikke blev lavet ret mange af dem, og ham jeg har købt den af har haft den fra ny i 20 år, og aldrig brugt den skriver han, så jeg får en mint fully working WSA1r i slutningen af måneden.

Hvad er den så? ... jo den er en blanding af PCM Rompler og Acoustic modelling synthesis.... dvs. sample transients bruges som "exciter", og smides så igennem forskellige resonante DSP algoritmer som man selvf. selv kan vælge.... det er ikke en Yamaha VL i kompleksitet (thank god!), men til gengæld har den 64 stemmer! ... og den skulle efter sigende være noget af et monster til at lave drones og ambient textures... COME TO DADDY LITTLE WSA1R!!! COME TO DADDY!!! :D

Bliver spændende at se hvad jeg kan få ud af den bandit :) ... og hvis nogen skulle begynde at savle, så er der faktisk en wsa 1 keyboard version til 3.500,- på DBA lige nu! ;) (Fugmann? Soundscapes? ... may be it :lol: )

Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 23:19

Tæller plugins med i den her tråd? For jeg har lige købt pluginet "WaveRazor", fordi jeg mødte fyren der lavede den på superbooth, hvor billedet her iøvrigt er taget:

Billede

Og ja, det er lige så underligt som det ser ud, men først og fremmest er det.. øøh... anderledes end alt andet jeg har prøvet, og dét er jo herligt! Jeg tror ihvertifald godt jeg kan få noget brugbart ud af den, efter at have rodet lidt med den. UI'et kan heldigvis også sættes til engelsk og ikke kun på devanagari som på billedet.

Men hvor hulen sætter man attack og release tid? :shock:
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 23:26

Heh der kommer jo en udvidet udgave når de har fået udviklet det færdigt. Men fedt, del gerne erfaringer i den dedikerede tråd! :)
viewtopic.php?f=1&t=72810
Brugeravatar
NilsOlav
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Vanløse

Indlæg Skrevet: 22. maj 2017, 08:44

AvS skrev:Billede

Kawai K1. Ikke så høj blærefaktor. Savnede et masterkeyboard efter jeg solgte min Nordlead 2. Har så fået en fascination af billige lo-fi digitale synthesizere fra 80'erne og start 90'er så Kawai k1 var et godt bud. Ved ikke hvor mange bit den kører med, men det lyder som 12 måske endda 8-bit waves med tonsvis af fnidder i toppen. Den har den der luftige glas/silke agtige top på flere waves, jeg endnu ikke har hørt i en software synth. Det er lidt sjovt at mit behov for analoge synthlyde faktisk er dækket af software, men der har slet ikke været fokus på at emulere de gamle digitale synth, så den lyd kan man ikke rigtigt få i software. Jeg spår at digitale pcm/vektor/la-hvad-de-nu-hedder snart får en renæssance.

Jeg har modul/desktop-versionen K1m, og bruger den stadigvæk af og til. Den er 8-bit med hvad deraf følger af 'grus', men den er responsiv med nogle fantastisk hurtige envelopes og rigtig mange waves. Lidt henefter PPG uden wavetable-modulation.

Med hensyn til emulering af digitale synths kan Synclavier V fra Arturia helt klart anbefales. Her får man også (simpel 2-operator) FM-syntese forærende.
We don't make mistakes - we do variations.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 22. maj 2017, 15:00

Smittefar skrev:Så blev det sgu alligevel til fire. Da først og voksne var blevet genopladet med is, så kunne det lige spændes stof på to mere.

Fedt, du har helt sikkert allerede oplevet at lyden er markant anderledes i rummet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. maj 2017, 16:32

Jeg har faktisk ikke rigtig testet. Børnene blev lagt i seng og sådan. De er ikke hængt op endnu. De er stablet i hjørnerne, så de kan lege cornertraps så længe :-)Billede

Brugeravatar
mush
Tekniker
Tekniker
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 22. maj 2017, 19:07

Billede
Lidt ting købt på lydmaskinen.
1. Nord Modular som jeg har givet lidt kærlighed, sort farv og skal få lidt mods i næste uge.
2. Apple Cinema Display som jeg har givet nye kondensatorer i PSU og nu virker perfekt.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 22. maj 2017, 20:23

SustainerPlayer skrev:
FAS-801-0027-2.jpg

Lidt Bas-impulse responses til Axe Fx'en. Jeg erindrer, at de der Hartke 4x10 alu-halløjsaer, havde en god punchy sound. Nu må vi se. :-D

Er det en udviddelsespakke til Axe-FX, eller hvad...?
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. maj 2017, 21:35

Det er højttalerprofiler (en IR pakke) - I virkeligheden er det bare en hel masse EQ kurver :)
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 22. maj 2017, 22:05

Smittefar skrev:Det er højttalerprofiler (en IR pakke) - I virkeligheden er det bare en hel masse EQ kurver :)

Men er det noget der så skal lægges ind på Axe-Fx'n, eller er det noget man installerer på computeren som et plug-in?
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. maj 2017, 22:45

Det skal lægges ind på AxeFX (Det kan også bruges i plugin versionen af FAS CabLab (som er en IR loader)) - Men det er jo ikke en hel bastone. Det er lyden af et baskabinet.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 26. maj 2017, 00:23

Jeg er tilsyneladende den eneste, der er helt oppe at ringe over, at Waves har udgivet det her plugin. Det er pissebilligt (21$), det er virkelig alsidigt og meget kirurgisk - en ren schweizerkniv, EQ hvor hvert bånd kan være stereo, mid eller side, man kan lave upwards og downwards kompression per bånd. Det kan side-chaines.

Her har jeg fået et ret anæmisk trommeloop til at have punch og bund
Screenshot 2017-05-26 00.11.17.png
Screenshot 2017-05-26 00.11.17.png (248.68 KiB) Vist 216 gange
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 29. maj 2017, 13:46

Endelig! Sådan én har jeg manglet siden min makker stak af med min SY-77 for 16 år siden. (Faktisk var det hans egen men han kunne sgu ikke være det bekendt alligevel...) :)

Og så er det jo et plaster på såret når man ikke lige har 32.000,- til en Montage...

IMG_4976.jpg
IMG_4976.jpg (169.78 KiB) Vist 150 gange
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"