Er det en god idé med "baby-trump"

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Er det en god idé med "baby-trump"

Indlæg Skrevet: 12. aug 2019, 23:16

Jeg så lige lidt på nyhederne om den såkaldte "baby-Trump". En stor oppustelig satirisk ballon, der fremstiller Trump som en baby. Den har været brugt i flere andre lande ifm. Trump-besøg, og nu har man åbenbart tænkt sig at sætte den op ifm. Trumps besøg her i september.

Men er det en god ide?

Nogle kritikere mener f.eks., at man med denne ballon selv går ned på Trumps niveau og at det bliver sværere at lære børn at tale pænt til hinanden samtidig med at man voksen-mobber Trump med sådan en ballon.

Generelt synes jeg det vil være en meget god idé at bevare vores tradition for nogenlunde god tone indenfor politik. Og jeg tænker, at det nok er en god idé, at man lærer børn at man i et demokrati forsøger at tale respektfuldt til hinanden om tingene, selvom man ikke er enig politisk.

Hvad mener I andre? Er Baby-Trump udtryk for, at man selv er sunket for dybt, eller er det bare en god måde at sætte kritisk fokus på Trumps lave niveau?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Re: Er det en god idé med "baby-trump"

Indlæg Skrevet: 12. aug 2019, 23:25

En befolkning kan aldrig kritisere og satirisere (rådne) politikere for meget.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 10:23

Holger skrev:En befolkning kan aldrig kritisere og satirisere (rådne) politikere for meget.

Politikerne bliver hørt hele tiden- befokningen bliver kun hørt én gang hvert 4. År.

Det er blot befolkningens måde at sige deres mening.

Det skal bare gøres fredeligt. Ingen hærværk eller vold.
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 11:39

Synes generelt at USA er en farce for tiden - også deres tåbelige våbenlov ...
"nothing is stronger than the weakest part" ...
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 11:57

Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg Skrevet: 15. aug 2019, 15:04

Min grænse går ved vold.
F.eks. de der knallerter, der kaster maling eller fyldte milkshake-størrelse drinks i knolden på andre mennesker.

Ballonen er fredelig, så helt okay.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 15. aug 2019, 15:33

Mike-air skrev:
Holger skrev:En befolkning kan aldrig kritisere og satirisere (rådne) politikere for meget.

Politikerne bliver hørt hele tiden- befokningen bliver kun hørt én gang hvert 4. År.

Det er blot befolkningens måde at sige deres mening.

Det skal bare gøres fredeligt. Ingen hærværk eller vold.

Naturligvis i udgangspunktet og især i mindre undertrykkende lande som Danmark.

Dog er vold desværre den ultimativt eneste realistiske løsning når man gør oprør mod systemets vold, fx som i Hong Kong.

I mange lande fører snak ikke til noget, tværtimod bliver kritikere og deres familier bortført, arresteret og tortureret for bare at tale.

Den bedste løsning ville være at kunne afsætte de undertrykkende politikere direkte ved at pågribe dem og sætte dem i fængsel helt uden vold.

Som alle andre steder er politiet og militæret magtens og korruptionens lakajer, så man må stort set altid gennem dem først.

Også i Danmark bliver befolkningen udsat for politiske og politimæssige overgreb. Der mener jeg det er moralsk helt ok at forsvare sig hhv. økonomisk og fysisk, men det er både farligt og ukonstruktivt fordi overmagten er for stor og konsekvenserne et sted mellem livskvalitetsødelæggende og fatale.

I øvrigt skal man huske, at det er helt lovligt at løbe fra politiet, så længe man ikke er arresteret. Det kan der kommer nogle “sjove” situationer ud af, men det er ikke strafbart på nogen måde.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 16:05

Jeg har intet til overs for Trump og jeg synes han opfører sig farligt for NATO og EU, men jeg synes det er langt værre at Danmark slet ikke kritiserer Kina for brud på menneskerettighederne.

Hvorfor er det kun USA som skal kritiseres? Hvorfor må Frit-Tibet-demonstranter ikke demonstrere i Danmark under kinesisk statsbesøg uden at få deres grundlovsfæstede frihedsrettigheder krænket?

Hvorfor er det kun Israel man må kritisere for brud på menneskerettighederne, men ikke lande som Iran eller Rusland?
Naturligvis skal både Israel og USA såvel som Frankrig, Storbritannien mfl. stå til regnskab for brud på menneskerettighederne/frihedskrænkelser.

Men det kan ikke nytte noget at vi kun fortæller om demonstrationer og "Trump-balloner" når det er USA som sender statsbesøg her til lands, og ikke når det er Kina.

Egentlig vidner det jo blot om, at USA måske er en anelse mere tolerant over for demonstrationer og politisk satire end f.eks. Kina?
Og er det i såfald ikke mere værd at bruge "krudtet" på at kritisere Kina end USA/Trump?

Man burde lave en Xi Jinping-satireballon næste gang Kina melder statsbesøg i Danmark.
Senest rettet af mediumaevum 16. aug 2019, 17:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 17:50

Mediumaevum>
Jeg synes du har helt ret i, at der findes statsledere/regimer fra andre lande end USA, der fortjener mere kritik.

Mht. episoden med Tibet-flaget så var det jo dybt godnat :shock: Og det værste var jo, at det (så vidt jeg husker) ingen særlige konsekvenser fik længere oppe i systemet. Der burde da have rullet et par hoveder - sådan nogle abekatter... :roll:
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 17:51

mediumaevum skrev:Man burde lave en Ji Xinping-satireballon næste gang Kina melder statsbesøg i Danmark.

Det skal du nok ikke regne med, at der er nogen der får lov til, når man ikke engang må vifte med et Tibet-flag :roll:
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 17:57

Mr. Soundman skrev:Generelt synes jeg det vil være en meget god idé at bevare vores tradition for nogenlunde god tone indenfor politik. Og jeg tænker, at det nok er en god idé, at man lærer børn at man i et demokrati forsøger at tale respektfuldt til hinanden om tingene, selvom man ikke er enig politisk.

Mr. Soundman skrev:Mht. episoden med Tibet-flaget så var det jo dybt godnat :shock: Og det værste var jo, at det (så vidt jeg husker) ingen særlige konsekvenser fik længere oppe i systemet. Der burde da have rullet et par hoveder - sådan nogle abekatter... :roll:

Haha - her var det så mig selv, der fik kaldt min modstander for noget nedladende istedet for udelukkende at ytre argumenter - "abekatter". At kalde nogen en abekat er vel lige så nedladende og forhånende som at fremstille nogen kun iført en baby-ble :lol:
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 17:58

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:Man burde lave en Ji Xinping-satireballon næste gang Kina melder statsbesøg i Danmark.

Det skal du nok ikke regne med, at der er nogen der får lov til, når man ikke engang må vifte med et Tibet-flag :roll:

Hov, jeg kom til at bytte om på J og X, er rettet. Nå, men tag det som min satire.

Håber ikke jeg får ørerne i (lyd?)maskinen for det...

On-topic:

Jeg synes vi bør koncentrere os om et godt forhold til USA, samtidig med at vi løser EU's interne problemer.
Kun på den måde kan vi komme Trump og andre frihedsforagtere til livs.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 18:15

Holger skrev:Også i Danmark bliver befolkningen udsat for politiske og politimæssige overgreb.

Hvordan mener du det kommer til udtryk (udover Tibet-flag-episoden, som lige er blevet nævnt)?

Holger skrev:I øvrigt skal man huske, at det er helt lovligt at løbe fra politiet, så længe man ikke er arresteret. Det kan der kommer nogle “sjove” situationer ud af, men det er ikke strafbart på nogen måde.

Hmm... det var jeg ikke engang klar over. Er du sikker på det? Det kan være, man skulle prøve det en dag... :-D

Så vidt jeg ved, så har man altid pligt til at oplyse sin identitet. Men så er det måske efter man har gjort dette, at man gerne må løbe væk, selvom de har flere spørgsmål...?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 18:51

Helt sikker.

Min bror er betjent og min kone arbejder ved politiet.

Du har kun pligt til at oplyse din identitet, hvis politiet har spurgt. Du må altid gerne løbe/gå, hvis du ikke er tilbageholdt, men man skal også risikere en eftersættelse.

Igen: helt lovligt også selvom de eftersætter og stopper en - røde i hovedet af raseri. “Jeg fik pludselig lyst til en hurtig joggetur”.

Du har i øvrigt kun pligt til at oplyse:

Navn
Fødselsdato - IKKE CPR
Adresse

Du skal ikke oplyse yderligere, hverken hvor du har været henne, hvor du er på vej hen, hvad du har i tasken/lommerne, hvad du har lavet, hvem du er sammen med eller noget som helst andet.

Hvis de alligevel vil visitere dig, så skal du spørge om det konkrete mistankegrundlag og indgive en klage bagefter, da det ikke er lovligt at visitere uden helt konkret mistankegrundlag.

Ofte er betjentene lige smarte nok, dvs. mistankegrundlaget opstår bizart nok pludselig ved at du kender dine rettigheder og ikke vil lade dig ulovligt visitere. Catch 22.

Husk at filme med det samme politiet tager kontakt. Det gøres bedst ved at holde mobiltelefon tæt ved brystet rettet mod politiet. Det er ALTID tilladt at filme politiets arbejde, så længe man ikke går i vejen (aka. “forstyrrer politiforretningen”) eller filmer en ulykke. Nogle betjente lyver og siger “du må ikke filme MIG”, men det er ikke sandt.

Skulle man blive arresteret bør man aldrig udtale sig om noget uden ens advokat. Man siger “jeg besvarer ikke spørgsmål”.

De fleste har jo heldigvis sjældent kontakt med politiet, men det er rart at kende sine rettigheder, da politiet ofte overtræder dem især i København og ikke mindst i området omkring Christianshavn.

Mht. listen af politiske og politimæssige overgreb, så er den så lang at jeg må lave et nyt svar senere... ;)
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. aug 2019, 10:42

Holger skrev:Du har kun pligt til at oplyse din identitet, hvis politiet har spurgt. Du må altid gerne løbe/gå, hvis du ikke er tilbageholdt, men man skal også risikere en eftersættelse.

Igen: helt lovligt også selvom de eftersætter og stopper en - røde i hovedet af raseri. “Jeg fik pludselig lyst til en hurtig joggetur”.

Du har i øvrigt kun pligt til at oplyse:

Navn
Fødselsdato - IKKE CPR
Adresse

Du skal ikke oplyse yderligere, hverken hvor du har været henne, hvor du er på vej hen, hvad du har i tasken/lommerne, hvad du har lavet, hvem du er sammen med eller noget som helst andet.

Hvis de alligevel vil visitere dig, så skal du spørge om det konkrete mistankegrundlag og indgive en klage bagefter, da det ikke er lovligt at visitere uden helt konkret mistankegrundlag.

Ofte er betjentene lige smarte nok, dvs. mistankegrundlaget opstår bizart nok pludselig ved at du kender dine rettigheder og ikke vil lade dig ulovligt visitere. Catch 22.

Husk at filme med det samme politiet tager kontakt. Det gøres bedst ved at holde mobiltelefon tæt ved brystet rettet mod politiet. Det er ALTID tilladt at filme politiets arbejde, så længe man ikke går i vejen (aka. “forstyrrer politiforretningen”) eller filmer en ulykke. Nogle betjente lyver og siger “du må ikke filme MIG”, men det er ikke sandt.

Skulle man blive arresteret bør man aldrig udtale sig om noget uden ens advokat. Man siger “jeg besvarer ikke spørgsmål”.

De fleste har jo heldigvis sjældent kontakt med politiet, men det er rart at kende sine rettigheder, da politiet ofte overtræder dem især i København og ikke mindst i området omkring Christianshavn.

Rigtig god info. Når jeg en enkelt gang i mellem er i en situation med politi, er jeg typisk i risiko for at være opdragelsesmæssigt hæmmet: Jeg bliver angst for deres voldsparathed og får tendens til at parere ordre.
Jeg bør lære disse oplysninger udenad ..
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 17. aug 2019, 11:07

Well, uanset om man har ret, så giver det god mening at forholde sig ekstremt i ro i nærheden af politiet og parere /ulovlig) ordre i visse tilfælde.

Men de hjerneskadede og invaliderede dog Benjamin og truede bagefter en anden person med at dræbe ham også, selvom Benjamin jo forholdt sig i ro.

Han fik 1.4 mio kr. i erstatning for et reelt drab. Lol.
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 17. aug 2019, 15:39

Uanset hvor stor klaphat Trump er, så er jeg virkelig imod ballonen og lignende barnlige tiltag. Og fuldstændig af de årsager trådstarter selv langer op.
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
Kimex
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 17. aug 2019, 18:40

Jeg har absolut intet til overs for Trumph, men jeg syntes det er hykleri. Der er jo ingen af Trump´ uhyrligeheder , hvor Europa og tidligere amerikanske regeringer, ikke har gjort det samme. Khashoggi blev parteret på Saudiarabiens ambasade. Trump sagde direkte at USA ikke ville sætte deres handel med Saudierne over styr pga. det. har Danmark og andre lande i vesten ikke draget samme konklusion.
Vi skal ikke længere tilbage end til 1994, hvor Europa og USA, under Clinton holdt det såkaldte Hutu styre ved magten, med folkemord som resultat. Man chokeres over hans fake news, selvom BT, og Venstre korrumperede skatteministeriet og spredte løgne om Thorning familiens skatte forhold. Nu er der udtalelsen om Grønland, som er helt ude i hampen. Vi kunne jo sige til Trump. Nej, men vi kan bytte lige over med Texas :) Men har vi ikke selv været med til at godkende at Hongkong skal underlægges et kommunistisk diktatur. Uden tvivl af økonomiske årsager. Tidligere tordnede vi over kommunismens ondskab, men nu hvor man kan tjene penge på den er der ingen kritiske røster, fra vores erhvervsliv og politiske elite. Jeg har intet imod kapitalisme, men den form vi har i Europa , hvor penge sættes over alle menneskerettigheder, er en vederstyggelighed. Og det livssyn er absolut lige så binært som Trump´livssyn.
Mhst. Trump´klimabenægtelse , ja der kan vi jo spørge os selv om vores egen antropocentrisme ikke er et endnu større problem. Altså at vi tror at naturen er til for vi mennesker, og at vi ikke er en del af en natur, som kan feje os væk , så let som ingen ting.
Det er lykkedes den Europæiske elite (adel) at uanset hvilke uhyrligheder de begår, at fremstå oplyste humanister, selv om alt drejer sig om penge. Så når de handler og legimiterer alle mulige modbydelige regimer, så kan de sælge den med at de lægger et positivt pres. og at , når de er så gode, oplyste humanister, som de er, smitter det af på disse despoter man handler med.
Jeg skal gerne indrømme at jeg syntes det er til at brække sig over.
Men de forstår ikke hvorfor mange lider af politikerlede, for de er fuldstændigt indoktrineret i et urealistisk billede af dem selv.
Og det er vel også der hvor vores kunst spiller en rolle. Du kan jo ikke lave lukrative aftaler med verdens despoter og diktatorer, hvis du ikke er et dannet menneske som har forstand på kunst, går på museum . Du kan ikke hvidvaske forbryderes penge, og slippe godt fra det , hvis du ikke er et dannet og kultiveret menneske.
Jeg er ked af at sige det her på LM. Jeg har stor respekt for etablerede musikkere, skuespillere, forfattere, filosoffer,og kunstmalere, som er statsstøttede, mange er dygtige, men der er intet i det de laver, som bidrager med at nedbryde det billede af os selv , vi har af os selv, som er helt ude af trit med hvordan vi handler. De er imø. som kunstnere i fortiden som afbillede og hyldede adelen, eller som sovjet kunstnere som hyldede kommunismen.
Trump er nok ligeglade med Hongkong´befolkning, men der er nok alligevel større chance for opbakning fra ham end der er fra Panda Danmark.
Brugeravatar
Arnold
Producer
Producer
Sted: Sønderjylland

Indlæg Skrevet: 17. aug 2019, 19:29

Nicolai skrev:Uanset hvor stor klaphat Trump er, så er jeg virkelig imod ballonen og lignende barnlige tiltag. Og fuldstændig af de årsager trådstarter selv langer op.

Helt enig - nogle har nævnt, at hans besøg helt skulle afvises - men dialog er altid bedre end ingen dialog i min bog, så man bør istedet se det som en mulighed for at præge mandens holdninger. Uanset hvor svært det måtte være - (og han sidder der vel heller ikke for evigt.)
I remixed the remix... it was back to normal.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. aug 2019, 20:27

+1 til Kimex' indlæg. Det kunne faktisk ikke siges bedre.
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 18. aug 2019, 11:29

Holger skrev:Well, uanset om man har ret, så giver det god mening at forholde sig ekstremt i ro i nærheden af politiet og parere /ulovlig) ordre i visse tilfælde.

Men de hjerneskadede og invaliderede dog Benjamin og truede bagefter en anden person med at dræbe ham også, selvom Benjamin jo forholdt sig i ro.

Han fik 1.4 mio kr. i erstatning for et reelt drab. Lol.
:? :( nå ja. Den kan jeg godt huske
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 19. aug 2019, 11:04

Se, nu kommer han nok ikke alligevel. Sikkert pga den ballon :)
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
Kimex
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 19. aug 2019, 11:25

Nicolai skrev:Se, nu kommer han nok ikke alligevel. Sikkert pga den ballon :)

Ja, eller fordi han har fornærmet, både os og Grønland.
Han vil købe Grønland af Danmark, og han fornærmer os ved at betragte os som koloni magt .
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 19. aug 2019, 19:29

Kimex skrev:Ja, eller fordi han har fornærmet, både os og Grønland.
Han vil købe Grønland af Danmark, og han fornærmer os ved at betragte os som koloni magt .

Den skal jeg lige forstå ret: Siger du at Trump overvejer at droppe Danmarks turen, fordi HAN har fornærmet os, dronningen eller Grønland?? Altså fordi han skulle være flov el.l? Taler vi om den samme Trump? Ham den amerikanske præsident med det sjove hår?
V-synth, FantomG7
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 19. aug 2019, 20:35

Arnold skrev:
Nicolai skrev:Uanset hvor stor klaphat Trump er, så er jeg virkelig imod ballonen og lignende barnlige tiltag. Og fuldstændig af de årsager trådstarter selv langer op.

Helt enig - nogle har nævnt, at hans besøg helt skulle afvises - men dialog er altid bedre end ingen dialog i min bog, så man bør istedet se det som en mulighed for at præge mandens holdninger. Uanset hvor svært det måtte være - (og han sidder der vel heller ikke for evigt.)

Så ingen Cartoons, ingen tibet-flag, og ingen bade-dyr,... er der ellers noget vi ikke må ???
/Dub

Tilbage til "After Party"