Oplader -> Strømforbrug

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
bredal187

Oplader -> Strømforbrug

Indlæg Skrevet: 4. maj 2019, 18:58

Jeg aner faktisk INTET om elektricitet, so here goes.

Jeg har en masse gaming devices der sidder i oplader som f.eks Switch, Gamepads til PS3, PS4, Xbox360, Switch, PSP, Nintendo DS, 3DS og mange flere.

De sidder ikke i opladere for tiden og det betyder desværre ofte at de er løbet tør når jeg skal bruge dem. Mit spørgsmål er, hvor meget strøm sluger en oplader til denne type devices hvis de bare lader op og holder batteriet på max?

...og kan man få og med fordel bruge en oplader med en masse stik, så frem devices bruger samme output?
Brugeravatar
Kimex
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus

Re: Oplader -> Strømforbrug

Indlæg Skrevet: 4. maj 2019, 19:46

Kender ikke til spilkonsoller, men brug en original oplader, hvis muligt. Køb aldrig batterier eller opladere på eBay , Amazon eller lignende steder. De fleste opladere, i dag, har det man kalder intelligent opladning. Det vil sige at de kun lader til batteriet er fuldt opladet. Derefter er de inaktive. Og er batteriet f.eks. 50 % opladet oplader de videre fra de 50%. Altså, de oplader ikke batteriet forfra.
Jeg ved ikke hvor meget opladninger trækker på strømforbruget, men det er nok ikke meget til den type batterier.

Tilbage til "After Party"