Trolls

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Trolls

Indlæg af mediumaevum »

Hvad gør man, når man uretmæssigt beskyldes for at være en troll, uden at man får en forklaring?

Det er jo en ret hård beskyldning, ødelæggende for ens omdømme mv. og hvis du på et forum har "lemming-effekt" som får folk til at sige "troll alert" el. lign. uden du selv aner hvorfor og ellers selv har sikret dig at skrive i en sober tone så kan det da godt virke som en heksejagt med en dom fra "folkedomstolen".

En dom fra "folkedomstolen" kan ikke ankes, man kan aldrig frifindes, og den varer evigt.

Har oplevet det på et andet forum (ikke Lydmaskinen).

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Teflon.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Man finder noget mere produktivt at bruge sin tid på.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Lad være med at trolle? Jeg er enig med dem fra det andet forum du hentyder til.

Jeg er blevet klar over, med tiden, at du ikke gør det bevidst, men du virker altid som en troll i dine indlæg. Mit bedste bud ville være at du holdte dig væk fra online platforme.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:Lad være med at trolle? Jeg er enig med dem fra det andet forum du hentyder til.

Jeg er blevet klar over, med tiden, at du ikke gør det bevidst, men du virker altid som en troll i dine indlæg. Mit bedste bud ville være at du holdte dig væk fra online platforme.
Jeg troller bestemt ikke. En troll er jo klart defineret som én som kun er ude på ballade. Det er jeg ikke.
En troll går målrettet efter at provokere modparten, hvilket jeg heller ikke gør. Muligvis er det jeg siger provokerende for nogle, men jeg gør det ikke for at provokere, men for at sige tingene som de ser ud fra mit perspektiv. Hvad kan jeg ellers gøre?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Men jeg er da noget nysgerrig på at vide, hvorfor bredal synes jeg virker som en troll i mine indlæg.
Hvad er det for nogle træk, som virker troll-agtige?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Gå igennem alle de gamle tråde hvor folk bliver provokeret og se om du kan finde en mønster

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

På en eller anden måde er jeg ikke overrasket......

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:Gå igennem alle de gamle tråde hvor folk bliver provokeret og se om du kan finde en mønster
Jeg kan ikke se mønsteret. Det kan hænge sammen med mine manglende sociale evner til at sætte mig ind i "andres sted".

Så derfor kunne jeg godt tænke mig at få en forklaring. Jeg kan ikke læse tanker, som andre kan. Det eneste jeg kan registrere er, at folk åbenbart bliver provokeret af det jeg skriver, uden at jeg ved hvorfor.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:ødelæggende for ens omdømme mv
Du får et bedre liv den dag du sætter dit omdømme i anden række, og hvorfor i det hele taget være "ven" med alle ?

Der er så meget andet her i livet, så meget dejligt, så meget smukt

Så hvorfor ikke bare droppe det/dem der sutter din tid, og ikke føre nogen steder hen ?


Mange af de sociale platforme, FB, fora, osv, er vel i virkeligheden også en form for social ghetto når det kommer til stykket


Hvad får du ud af det ? fører det nogen steder hen ? har det nogensinde gjort dig til et lykkeligere menneske ?
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 27. apr 2019 21:45, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: Du får et bedre liv den dag du sætter dit omdømme i anden række, og hvorfor i det hele taget være "ven" med alle ?
Jeg vil ikke være ven med alle. Venner er noget helt særligt.
Men man behøver vel ikke være uvenner med alle...
DUBTEMPLE skrev: Og der er så meget andet her i livet, så meget dejligt, så meget smukt

Så hvorfor ikke bare droppe det/dem der sutter din tid, og ikke føre nogen steder hen ?

Mange af de sociale platforme, FB, fora, osv, er vel i virkeligheden også en form for social ghetto når det kommer til stykket
Nu er de fora jeg begås ikke steder jeg ville betragte som ghettoer.

Og apropos det med at I ikke er overraskede over at jeg bliver betragtet som en troll...

http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=79090#p680478

Fra mit perspektiv virker det fuldstændig som om folk har set sig sure på min person og at jeg så absolut INTET kan sige eller gøre rigtigt, og alt hvad jeg siger er dumt, forkert og at folk spilder deres tid på mig - uanset hvad. Uanset hvad jeg siger. Uanset hvad jeg skriver eller gør.

Det er sådan virkeligheden ser ud fra mit perspektiv, set i lyset af gs-dk's kommentar i denne tråd, og Graceville's kommentar i den linkede tråd.

Disclaimer: Jeg beklager hvis ovenstående perspektiv er forkert. Det er ikke for at trække noget "offerkort", men udelukkende for at fortælle hvordan visse kommentarer virker på mig, set fra mit perspektiv.
Senest rettet af mediumaevum lør 27. apr 2019 22:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og dit svar til Graceville i den linkede tråd viser jo tydeligt, hvordan det her udvikler sig hver eneste gang.....i tråd efter tråd. Så starter det igen og med nøjagtig samme slutning. At trække offerkortet fører ingen steder hen - og som jeg talrige gange har skrevet - INGEN har modtaget i nærheden af den hjælp som du har fået og alligevel kan du få det til at lyde som om, det er synd for dig. Du diskuterer hver gang med folk herinde og du fornemmer en vis irritation fra mange - i et andet forum kaldes du en troll.....ikke at jeg siger, der er et mønster....men der er da tendenser......

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Og dit svar til Graceville i den linkede tråd viser jo tydeligt, hvordan det her udvikler sig hver eneste gang.....i tråd efter tråd. Så starter det igen og med nøjagtig samme slutning. At trække offerkortet fører ingen steder hen - og som jeg talrige gange har skrevet - INGEN har modtaget i nærheden af den hjælp som du har fået og alligevel kan du få det til at lyde som om, det er synd for dig. Du diskuterer hver gang med folk herinde og du fornemmer en vis irritation fra mange - i et andet forum kaldes du en troll.....ikke at jeg siger, der er et mønster....men der er da tendenser......
Alt hvad jeg har gjort i denne tråd er at fortælle mit perspektiv på tingene, ligesom du fortæller dit perspektiv på tingene.
Jeg fortæller mit perspektiv i håb om en form for "forsoning" eller hvad vi kalder det.

Ikke for at trække et offerkort.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

bredal187 skrev:Mit bedste bud ville være at du holdte dig væk fra online platforme.
Skulle vi nu ikke liiiige....

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

MrBacon skrev:
bredal187 skrev:Mit bedste bud ville være at du holdte dig væk fra online platforme.
Skulle vi nu ikke liiiige....
Det var nu ikke ment sådan. Han har flere gange, også i denne tråd, sagt at han har svært ved at tolke mennesker. Derfor er det mit bedste bud i forhold til hans situation. Der ligger jo mere bag end som så.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:
MrBacon skrev:
bredal187 skrev:Mit bedste bud ville være at du holdte dig væk fra online platforme.
Skulle vi nu ikke liiiige....
Det var nu ikke ment sådan. Han har flere gange, også i denne tråd, sagt at han har svært ved at tolke mennesker. Derfor er det mit bedste bud i forhold til hans situation. Der ligger jo mere bag end som så.
Jeg ville blive oprigtig ked af hvis jeg skulle forlade steder som f.eks. Lydmaskinen, VI-control og andre steder hvor jeg trodsalt mest får noget positivt ud af det (læs: konstruktiv kritik, tips til forbedringsmuligheder mm.). Iøvrigt var troll-anklagen ikke sket på nogle af de nævnte fora, men et helt andet forum til helt andre formål.

Jeg forsøger og synes da også selv jeg holder en sober tone. Det synes jeg dog ikke altid jeg selv mødes med på online-platforme.

Nyt svar