Folketingsvalg 5. Juni 2019

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvem stemmer du på?

Blankt
1
2%
Socialdemokratiet
4
9%
Radikale Venstre
6
13%
Det Konservative Folkeparti
3
6%
Nye Borgerlige
1
2%
Partiet Klaus Riskær Pedersen
4
9%
SF
5
11%
Liberal Alliance
1
2%
Kristendemokraterne
1
2%
Dansk Folkeparti
0
Ingen stemmer
Stram Kurs
1
2%
Venstre
2
4%
Enhedslisten
8
17%
Alternativet
4
9%
Jeg stemmer ikke
6
13%
 
Afgivne stemmer: 47
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Folketingsvalg 5. Juni 2019

Indlæg af Holger »

Så det er altså ikke korrekt, at det isoleret set gav dem sejren, men korrekt at de har meget høje stemmetal i de muslimske/ghetto-områder. Det er lige det med at præcisere sine udtalelser... ;-)

Nu vi taler om formuleringer, så er det interessant at se hvordan de påstående 100 mio. kr. som det eftersignede har kostet at passe på Paludan under hans grundlovssikrede demonstrationer, i alle medier bliver fremlagt som "[...]har det kostet at passe på Paludan".

Det er jo ikke faktuelt forkert, men klart en politisk vinkling af historien.

En anden vinkel kunne være, at det har kostet 100 mio. kr. at forhindre andre ikke-demokratiske, voldelige mennesker i at begå overfald eller hærværk.

Det er som om raseriet over Paludan og hans meninger overstiger al form for forståelse for hvad grundloven og demokratiet indebærer. Typisk en del af de selvsamme der på andre tidspunkter ikke kan råbe højt nok om demokrati, når det passer i deres verdensbillede.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg er helt enig ^^

Jeg sidder lige nu på et kursus hvor der er en britisk journalist/phd som ønsker at lave en analyse af "hvordan trumps success i USA har haft kausal indvirkning på en øget fremgang for nationalistiske partier i europa".

Måske er der noget om det, måske ikke, men selve præmissen er forkert hvis det skal være objektiv forskning: Han leder i virkeligheden bare efter ting der passer ind i hans teori. Confirmation bias / pseudoscience.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: Nu vi taler om formuleringer, så er det interessant at se hvordan de påstående 100 mio. kr. som det skulle have kostet at passe på Paludan under hans grundlovssikrede demonstrationer i alle medier bliver fremlagt som "har det kostet at passe på Paludan".

Det er jo ikke faktuelt forkert, men klart en politisk vinkling af historien.

En anden vinkel kunne have været at det har kostet 100 mio. kr. at forhindre andre ikke-demokratiske voldelige mennesker i at begå overfald eller hærværk.

Sådan er der så meget...
Yep, det er ren drejning af sagen,...

Jeg finder nok den sidste formulering en del mere præcis
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:
En anden vinkel kunne være, at det har kostet 100 mio. kr. at forhindre andre ikke-demokratiske, voldelige mennesker i at begå overfald eller hærværk.

Det er som om raseriet over Paludan og hans meninger overstiger al form for forståelse for hvad grundloven og demokratiet indebærer. Typisk en del af de selvsamme der på andre tidspunkter ikke kan råbe højt nok om demokrati, når det passer i deres verdensbillede.
Ting står ikke alene. Der er sammenhænge og der er hensigter.

Det er første gang i nyere tid, at ytringfriheden og demokratiske rettigheder bliver ... hmm ... undersøgt ... på denne måde.

Hvis vi går ud fra, at det rent faktuelt begynder at belaste politiets ressourcer langt over, hvad man tidligere har budgetteret med, så er det da helt legalt at stille spørgsmåltegn ved, hvordan det skal løses fremover.

Hensigt.

I Paludans tilfælde opsøger han jo aktivt sine ... hmm ... modstandere ... og udfordrer dem. Det ligger et langt stykke vej væk fra, hvad man i en del år typisk i store træk har gjort politisk. 1. maj har de røde hygget sig og holdt taler for sine tilhængere. Grundlovsdag har de blå hygget sig og holdt taler for sine tilhængere.

Glistrup prøvede i sin tid, at udfordre 1. maj traditionen og det udløste også en udemokratisk reaktion.

Paludan har jo tydeligvis en helt anden hensigt med sine ... hmmm ... møder ... end de typiske ... skal vi kalde dem "værdier" ... der i nyere tid har været kutyme.

Skal han så ikke have lov til det?

Joe da. Det skal han da.

Skal han have lov til at gøre det 3 dage om ugen - året rundt? Ikke hvis du spørger mig. Der er stadig en realitet, der hedder, at det har en økonomisk konsekvens. Og for mig er det helt fint at melde ud, at "vi" som samfund kun vil betale for x-antal gange om året.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:... En anden vinkel kunne være, at det har kostet 100 mio. kr. at forhindre andre ikke-demokratiske, voldelige mennesker i at begå overfald eller hærværk.

Det er som om raseriet over Paludan og hans meninger overstiger al form for forståelse for hvad grundloven og demokratiet indebærer. Typisk en del af de selvsamme der på andre tidspunkter ikke kan råbe højt nok om demokrati, når det passer i deres verdensbillede.
Paludan har aldrig bedt om beskyttelse, så det er PET der har vurderet det behov. Men, at så mange voldelige personer har krævet den ret omfattende beskyttelse, fortæller blot at der "ingen" ytringsfrihed er i Danmark, - når man ønsker at ytrer holdninger og f.eks muslimer.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Så det er altså ikke korrekt, at det isoleret set gav dem sejren, men korrekt at de har meget høje stemmetal i de muslimske/ghetto-områder. Det er lige det med at præcisere sine udtalelser... ;-)

Nu vi taler om formuleringer, så er det interessant at se hvordan de påstående 100 mio. kr. som det eftersignede har kostet at passe på Paludan under hans grundlovssikrede demonstrationer, i alle medier bliver fremlagt som "[...]har det kostet at passe på Paludan".

Det er jo ikke faktuelt forkert, men klart en politisk vinkling af historien.
Nej, "isoleret set" har det ikke givet dem sejren. Men, RV har fået rigtig mange stemmer i ghetto-områderne, samt den mobilisering der efter sigende har fundet sted i muslimske grupper på Facebook.
Senest rettet af Rosenfeldt fre 14. jun 2019 14:26, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil gerne oprette et politisk parti - det er lidt lige meget hvad vores program er, men vores formål bliver at demonstrere på værtshuse i Esbjerg og råbe "Fiskere er lort" (med Københavnsk accent) - Det er dog kun på hverdage - I weekenden demonstrerer vi på superligaholdenes hjemmeholdstribuner og råber "Hjemmeholdet er lort". Find selv på flere 'sjove' happenings.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hov hov. Os fiskere er faktisk fine nok.
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg var engang i byen i Esbjerg. Der var det provokation nok, at man var pænt klædt på. :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

#jegharogsåfåettæviesbjerg
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Smittefar skrev:Jeg vil gerne oprette et politisk parti - det er lidt lige meget hvad vores program er, men vores formål bliver at demonstrere på værtshuse i Esbjerg og råbe "Fiskere er lort" (med Københavnsk accent) - Det er dog kun på hverdage - I weekenden demonstrerer vi på superligaholdenes hjemmeholdstribuner og råber "Hjemmeholdet er lort". Find selv på flere 'sjove' happenings.
Jeg vil skaffe mig et klippekort til skadestuen ...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:
Holger skrev:
En anden vinkel kunne være, at det har kostet 100 mio. kr. at forhindre andre ikke-demokratiske, voldelige mennesker i at begå overfald eller hærværk.

Det er som om raseriet over Paludan og hans meninger overstiger al form for forståelse for hvad grundloven og demokratiet indebærer. Typisk en del af de selvsamme der på andre tidspunkter ikke kan råbe højt nok om demokrati, når det passer i deres verdensbillede.
Ting står ikke alene. Der er sammenhænge og der er hensigter.

Det er første gang i nyere tid, at ytringfriheden og demokratiske rettigheder bliver ... hmm ... undersøgt ... på denne måde.

Hvis vi går ud fra, at det rent faktuelt begynder at belaste politiets ressourcer langt over, hvad man tidligere har budgetteret med, så er det da helt legalt at stille spørgsmåltegn ved, hvordan det skal løses fremover.

Hensigt.

I Paludans tilfælde opsøger han jo aktivt sine ... hmm ... modstandere ... og udfordrer dem. Det ligger et langt stykke vej væk fra, hvad man i en del år typisk i store træk har gjort politisk. 1. maj har de røde hygget sig og holdt taler for sine tilhængere. Grundlovsdag har de blå hygget sig og holdt taler for sine tilhængere.

Glistrup prøvede i sin tid, at udfordre 1. maj traditionen og det udløste også en udemokratisk reaktion.

Paludan har jo tydeligvis en helt anden hensigt med sine ... hmmm ... møder ... end de typiske ... skal vi kalde dem "værdier" ... der i nyere tid har været kutyme.

Skal han så ikke have lov til det?

Joe da. Det skal han da.

Skal han have lov til at gøre det 3 dage om ugen - året rundt? Ikke hvis du spørger mig. Der er stadig en realitet, der hedder, at det har en økonomisk konsekvens. Og for mig er det helt fint at melde ud, at "vi" som samfund kun vil betale for x-antal gange om året.
I stedet for at gå på kompromis med demokratiet, så kunne man slå langt hårdere ned på folk der begår politisk motiveret vold og hærværk.

Ryk direkte i fængsel, straffearbejde for det offentlige (så de kan være lidt til nytte) eller udvisning, hvis de har dansk statsborgerskab og kan udvises.

Men du har ret i at det er dyrt at have et demokrati.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg vil bare lige sige jeg syntes denne debat er god. Det er en viktig diskussion at tage (altså den om demokrati).

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Rosenfeldt skrev:Men, RV har fået rigtig mange stemmer i ghetto-områderne, samt den mobilisering der efter sigende har fundet sted i muslimske grupper på Facebook.
Det er jo så også en politisk tonet vinkling. En anden udlægning kunne være, at indvandrere i ghettoområder efterhånden er så velintegrerede at de begynder at deltage i demokratiet i en grad så deres stemmer faktisk får den effekt som befolkningsgruppens størrelse berettiger til. Og at de informerer hinanden om hvad de forskellige partier står for, og diskuterer hvem der tjener deres interesser bedst, det kan man altså ikke rigtig bebrejde dem.

Hvis jeg var muslim bosat i Gellerup, så ville det ligge mig ret fjernt at overveje at stemme DF eller noget der ligner.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

david mondrup skrev:
Rosenfeldt skrev:Men, RV har fået rigtig mange stemmer i ghetto-områderne, samt den mobilisering der efter sigende har fundet sted i muslimske grupper på Facebook.
Det er jo så også en politisk tonet vinkling. En anden udlægning kunne være, at indvandrere i ghettoområder efterhånden er så velintegrerede at de begynder at deltage i demokratiet i en grad så deres stemmer faktisk får den effekt som befolkningsgruppens størrelse berettiger til. Og at de informerer hinanden om hvad de forskellige partier står for, og diskuterer hvem der tjener deres interesser bedst, det kan man altså ikke rigtig bebrejde dem.

Hvis jeg var muslim bosat i Gellerup, så ville det ligge mig ret fjernt at overveje at stemme DF eller noget der ligner.
Det er bestemt også en mulighed! Jeg tror nu mere, at de mange stemmer udmunder fra den direkte had mod muslimer, som Paludan åbentlyst stod og prædikede i ghettoerne, og som har været en stor bonus for en som Morten Østergaard, da han efterfølgende stillede sig op i ghettoerne og prædikede om store lempelser på udlændingeområdet.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:
Rosenfeldt skrev:Men, RV har fået rigtig mange stemmer i ghetto-områderne, samt den mobilisering der efter sigende har fundet sted i muslimske grupper på Facebook.
Det er jo så også en politisk tonet vinkling. En anden udlægning kunne være, at indvandrere i ghettoområder efterhånden er så velintegrerede at de begynder at deltage i demokratiet i en grad så deres stemmer faktisk får den effekt som befolkningsgruppens størrelse berettiger til. Og at de informerer hinanden om hvad de forskellige partier står for, og diskuterer hvem der tjener deres interesser bedst, det kan man altså ikke rigtig bebrejde dem.

Hvis jeg var muslim bosat i Gellerup, så ville det ligge mig ret fjernt at overveje at stemme DF eller noget der ligner.
Haha, ja det modsatte er jo i virkeligheden folk brokker sig over: at de ikke deltager i samfundet!

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:I stedet for at gå på kompromis med demokratiet, så kunne man slå langt hårdere ned på folk der begår politisk motiveret vold og hærværk.

Ryk direkte i fængsel, straffearbejde for det offentlige (så de kan være lidt til nytte) eller udvisning, hvis de har dansk statsborgerskab og kan udvises.
Det er ikke individer som Paludan, at man skal slå hårdt ned på. Men, som du selv siger - den politiske motiverede vold og hærværk! Det er helt forkerte signaler at sende, hvis man lukker ned for ytringsfriheden!
Senest rettet af Rosenfeldt fre 14. jun 2019 16:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Er det rigtigt tolket at de ‘røde’ vælgere mener at man blr tænke sig om med sin brug af ytringsfriheden (og at der måske er en grænse), hvor de ‘blå’ vælgere mener at den skal være grænseløs?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Er det rigtigt tolket at de ‘røde’ vælgere mener at man blr tænke sig om med sin brug af ytringsfriheden (og at der måske er en grænse), hvor de ‘blå’ vælgere mener at den skal være grænseløs?
Jeg tror ikke de holdninger nødvendigvis er hhv. røde og blå.

Jeg er i så fald blå og mener det modsatte :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det kan IMHO ikke stilles op på den måde.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg ser- men det er de to holdninger der er, right?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev:Jeg ser- men det er de to holdninger der er, right?
Jeg tror groft sagt, at de røde tænker med hjertet, og de blå tænker med hovedet. (Håber ikke at nogen bliver stødt her .. :-D )

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rosenfeldt skrev:
Mike-air skrev:Jeg ser- men det er de to holdninger der er, right?
Jeg tror groft sagt, at de røde tænker med hjertet, og de blå tænker med hovedet. (Håber ikke at nogen bliver stødt her .. :-D )
bopbop...

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:
Rosenfeldt skrev:
Mike-air skrev:Jeg ser- men det er de to holdninger der er, right?
Jeg tror groft sagt, at de røde tænker med hjertet, og de blå tænker med hovedet. (Håber ikke at nogen bliver stødt her .. :-D )
bopbop...
Jojo, men det er jo kun fredag én gang om ugen! :dollargrin:


Nyt svar