Folketingsvalg 5. Juni 2019

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvem stemmer du på?

Blankt
1
2%
Socialdemokratiet
4
9%
Radikale Venstre
6
13%
Det Konservative Folkeparti
3
6%
Nye Borgerlige
1
2%
Partiet Klaus Riskær Pedersen
4
9%
SF
5
11%
Liberal Alliance
1
2%
Kristendemokraterne
1
2%
Dansk Folkeparti
0
Ingen stemmer
Stram Kurs
1
2%
Venstre
2
4%
Enhedslisten
8
17%
Alternativet
4
9%
Jeg stemmer ikke
6
13%
 
Afgivne stemmer: 47
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Re: Folketingsvalget kommer inden EU mødet i juni

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er rigtigt, man kan kalde det hvad man vil, men vi har ikke noget at skulle have sagt, og stemmer vi "forkert" så bliver der bare et valg mere, der har vi jo prøvet

Eller som i England, man stemmer sig ud, men får ikke lov

Vi har ikke engang lov at vifte med et Tibet-flag i vores egen hovedstad
ThomasRiem skrev:Som politisk aktiv - og embedsmand - gennem mange år bliver jeg simpelthen nødt til at kaste mine 25 øre i denne revne... :)

Altså, for det første, så skyldes meldingen om, hvornår valget kommer, formentlig DRs politiske spåkones analyse i forgårs (https://www.dr.dk/nyheder/politik/ep-va ... s-i-aermet), som forudsagde at Lars Løkke har en chance for at score en toppost på EU-mødet i juni, hvor han kan deltage som fungerende statsminister, hvis han trækker valget ud. Problemet med den strategi er, at Lars ikke kan sige, at han er kandidat endnu - så går forhandlingerne igang i EU-maskineriet, og han er er en død mand som frontfigur i det danske valg (så kan han ligeså godt slippe tøjlerne i Venstre med det samme!). Derfor styrter han ud med et bestemt dementi med det samme. Hans påstand om, hvornår valget så bliver, er ren varm luft.

Den anden diskussion, der er igang - om folkestyrets korruption mm - bygger efter min mening på en misforståelse: det er slet ikke meningen, at folketinget skal bestemme i Danmark (i hvert fald ikke alene). Prøv at læse grundloven: det står meget tydeligt, at det er “kongen”, der nedsætter regeringen. Det praktiske indhold er IKKE, at det er Lange Grethe, der styrer butikken, men at folketinget (@: befolkningen) kun er een af flere væsentlige interessenter. De andre er vores alliance- og handelspartnere, dvs først og fremmest EU, Tyskland, Sverige, USA, Frankrig mm. Når der skal dannes en regering, er det vigtigt at regeringsgrundlaget ikke er til væsentlig gene for dem (fx bliver ejere af danske statsobligationer skidesure, hvis man vil lave en ekspansiv finanspolitik og devaluere - og det bliver de osse i EU og i de andre lande i finanspagten). Først derefter kan man så checke, om folketinget vil bakke regeringen op. En masse af de ting, “folket” gerne vil have (lukkede grænser, mere velfærd, flere jobs) kan bare ikke lade sig gøre uden at vores samarbejdspartnere/kreditorer bliver sure.

Så jobbet som politiker er ikke kun at give folk, hvad de vil have - det er også at forklare dem, hvorfor de skal acceptere det, de ikke vil have. En vigtig komponent i det er at skabe et rum for politiske samtaler (prøv at grunde over, hvad ordet “parlament” egentlig betyder!). Så efter min mening er de ikke korrupte, men jobbet er et andet end folk tror... :-D
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 11. apr 2019 17:21, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:
Hvor stor er chancen for at A og DF går sammen ?
?
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Hvor stor er chancen for at A og DF går sammen ?
?
Politik er jo det muliges kunst.

Så hvis det er en mulighed, så er det en mulighed.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev: Eller som i England, man stemmer sig ud, men får ikke lov
Det var da også den største røverafstemning man kan forestille sig. Og nej-siden har så helt undladt at tage ansvar for valgresultatet.

Endnu et eksempel på, at virkeligheden overgår fantasien - tænker på den gode, gamle serie "Javel, hr. minister". https://www.imdb.com/title/tt0080306/

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har heller ingen skrupler ved at kalde flere politikkere korrupte. Der går jo ikke en uge uden en korruptions skandale . Igen er sagen om favorisering af politiske bidragsydere hos Venstre. (kvotekonger og muslinge fangst) Der har været den ene korruptions sag efter den anden. Fiflen med bidrag, så man kan holde dem hemmeligt. Hvis jeg orkede, det kunne jeg lave en meter lang liste. Hvis man stjæler et stykke slik i en butik er man stadig en tyv, selv om andre stjæler langt mere.
Og nej- Det har ikke altid været sådan at politikker , altid, er blevet kaldt korrupte. Jeg havde en arbejds kollega i 70-80erne. Som ikke gad stemme, for som han mente de var alle korrupte. Jeg forstod egentligt ikke hvad han mente med det. For vi havde så og sige aldrig den slags sager, som vi ,idag ,ser igen og igen.
Og så kom den med Rit Bjerregaard , som jo ikke gjorde noget ulovligt, men havde været for ødsel. Hun måtte lægge sig fladt ned, for ikke at være færdig i politik. Vi havde rigsretsagen mod Erik Nin Hansen, hvor regeringen den konservative regering blev væltet. Havde det været i 70erne eller først 80erne, var Inger støjberg blevet stillet for en rigsret for Barnebrude sagen, da hun der ikke blev vurderet individuelt. Desuden stillede man, dengang, ikke spørgsmål ved beslutninger taget af ombudsmænd eller retsinstanser. Idag er politikkere og eliten urørlige . Selv rets væsenet, som dommere og anklager, indrømmer at de er under stort politisk pres. Vores repræsentative demokrati , syntes jeg også ,er under pres. ThomasRiem bekræfter jo netop dette.
Det praktiske indhold er IKKE, at det er Lange Grethe, der styrer butikken, men at folketinget (@: befolkningen) kun er een af flere væsentlige interessenter. De andre er vores alliance- og handelspartnere, dvs først og fremmest EU, Tyskland, Sverige, USA, Frankrig mm. Når der skal dannes en regering, er det vigtigt at regeringsgrundlaget ikke er til væsentlig gene for dem (fx bliver ejere af danske statsobligationer skidesure, hvis man vil lave en ekspansiv finanspolitik og devaluere
Man er da nødt til at rette sig efter det demokratiske flertal som er gældende. Uanset om det generer tyskere, Franskmænd eller Englændere, for den sags skyld . Er folketingets flertal for en ekspansiv økonomisk politik, så bliver der en ekspansiv politik. Og ærlig talt . Franklin D Roosevelt bragte verden ud af krise med en ekspansiv politik. New Deal og Hover Dæmningen.
I 70erne og 80ere havde vi også et lorte samfund som var ekstremt klassedelt. Men i det mindste havde politikkerne integritet den gang.
Der er simpelthen ikke noget at rafle om Korruptionen er kommet til Danmark.
Mine alarmklokker for demokrati ringer højere en min tinnitus
Desuden er jeg ikke overbevidst om at vi danskere er bedre demokrati uddannede folk end de fleste, f.eks. afrikanske stater. Måske er vi bare rigere. Og siger som Fritz til Poul i Rytteriet- De fattige er onde.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev: Eller som i England, man stemmer sig ud, men får ikke lov
Det var da også den største røverafstemning man kan forestille sig. Og nej-siden har så helt undladt at tage ansvar for valgresultatet.

Endnu et eksempel på, at virkeligheden overgår fantasien - tænker på den gode, gamle serie "Javel, hr. minister". https://www.imdb.com/title/tt0080306/
Man kan sådan set sige det samme om valget da Danmark stemte sig ind i Fællesmarkedet. Skræmme kampagner, fake news og en massiv slutspurt fra alle medierne, for et medlemskab.
Ikke at jeg er imod EU. Jeg ønsker det bare formateret og installeret med et bedre styresystem. Og med politikkere som har en større demokratisk forståelse.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

david mondrup skrev:Glasset er virkelig halvt tomt, hva? Men ved du hvad - "systemet er korrupt" er også en floskel. En floskel, som i det store og hele kan oversættes til "det er nogle andres skyld end min når der er noget galt".
Laver du sjov? (eller er du decideret....) Enten har du hovedet stukket ned i jorden eller så troller du bevidst.

Lars Løkke, Kvotekongerne, Privat Lars og den gang Lars Løkke tog med sin kone til rektor

Anna Mee Allerslev, nepotisme og Brug af embedsværk til at fremme vens byggesag

Uffe Elbæk stoppede som kulturminister efter Nepotisme tilbage i 2012
Sass der pisser på alt og alle

Helle Thorning og skattesagen

Corydon og Dong

Søren Espersen og Morten Messerschmidt og den europæiske fond Feld

Søren pinds kendskab til Lars Løkkes skandale-fond (GGGI)

Det er bare "top of my head". Så var der selvfølgelig

Tibetsagen
Skolereformen og Helles indgriben
Salget af statens serum institut
Skat
De 3 ministerrokader (Skandalen består i måden det hele foregik på)

I de sidste par uger var det Britt Bager og de 5 x 20.000.- hun har modtaget og Simon Amitzbøll der mener at det hele er fjong...og så selvfølgelig den (måske) kommende lukning af Radio 24/7


....Så, du kan stikke jorden alt det du vil og du er velkomme til ikke at anerkende fakta. Det er sådan man troller bedst på det store vide web.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Glemte du ikke den største skandale. Læk af Helle Thornings skatte oplysninger og falske beskyldninger om skattesvindel op til et valg. Og så var der ikke fulgs føde på beskyldningerne. Peter Loft tog skraldet, Men mod politikerne kunne man ikke finde beviser, da ingen af dem ville være politiet behjælpelig. For ikke at nævne BT. Som mærkeligt nok ikke fik frataget sin mediestøtte.
Bredal187. Måske har vi to bare et større moralsk habitus og demokratisk opdragelse. :-D

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg kan se du har nævnt det. Beklager.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Har sikkert glemt mange andre, da der jo næsten er en ny skandale hver anden måned :-D
Kimex skrev: Bredal187. Måske har vi to bare et større moralsk habitus og demokratisk opdragelse. :-D
Så skal vi bare finde en halv million ligesindet XD

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er fuldstændig enig i, at der er masser af korruption i dansk politik.

Nu skrev jeg "enig i" , men det er jo fakta. Dokumenteret og velbelyst af journalister.

Det er beskæmmende, at korruptionen ignoreres eller ligefrem bliver tysset ned, som om man er idiot, når man nævner det.

Tibetsagen var endnu en politisk korruptionssag, som involverede politiets topledelse. Den tror jeg ikke var på din liste.

Jeg er desværre personligt i farezonen for grundlovsstridigt magtmisbrug af staten fordi jeg har et par grise:
https://www.berlingske.dk/samfund/myndi ... den-varsel

Her er det det konventionelle landbrugs lobby der er på spil og trækker i politikerne. Alle ved det er ulovligt, men med voldsmonopolet i baghånden er det svært at undgå overgrebene, som almindelig borger.

Jeg tager dog som sædvanligt personligt ansvar og har tænkt mig fysisk at beskytte min grundlovssikrede ret, så de bliver smidt ud på røv og albuer, hvis de dukker uanmeldt op her.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Holger skrev:Tibetsagen var endnu en politisk korruptionssag, som involverede politiets topledelse. Den tror jeg ikke var på din liste.
Den er skam på listen, som den vigtigste i nyere tids sager. Får ondt i maven hver gang jeg tænker på den og har LIGE læst at der igen er video-optagelser af demonstranter der bliver smidt ud / væk fra Zoo af politiet.

Keeps on giving...
Senest rettet af bredal187 tors 11. apr 2019 21:45, rettet i alt 1 gang.


Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Seks medlemmer af Radikal Ungdom blev torsdag bortvist fra Zoo København, efter at have poseret ved pandaerne med det tibetanske flag.

I en video begrunder en indsatsleder fra politiet bortvisningen med, at »det er noget politisk«.
»Vi får knap nok foldet flaget ud, før en Zoo-ansat kommer løbende og råber, at vi skal pakke flagene væk. De sagde, at flagene gør dyrene bange og stressede. Vi fik også at vide, at der ikke må være flag i Zoo,« siger Thomas Rohden.
https://www.bt.dk/politik/video-viser-p ... t-politisk

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:
Seks medlemmer af Radikal Ungdom blev torsdag bortvist fra Zoo København, efter at have poseret ved pandaerne med det tibetanske flag.

I en video begrunder en indsatsleder fra politiet bortvisningen med, at »det er noget politisk«.
»Vi får knap nok foldet flaget ud, før en Zoo-ansat kommer løbende og råber, at vi skal pakke flagene væk. De sagde, at flagene gør dyrene bange og stressede. Vi fik også at vide, at der ikke må være flag i Zoo,« siger Thomas Rohden.
https://www.bt.dk/politik/video-viser-p ... t-politisk
Og videre i artiklen står der:
»Det her beviser vores pointe. I Danmark er vi så bange for at træde på kineserne, at vi er villige til at skubbe demonstranter til side for at tilfredsstille det voldelige kinesiske diktatur,« siger han.

Demonstranterne valgte at følge politiets anvisning og rykkede over på den modsatte side af gaden.
Fandeme en sørgelig tilstand Danmark er kommet i! Jeg siger det bare!
Hvorfor fremgår sagen ikke på DR, JP, Berlingske, Politiken mfl.?

Er de nu også underlagt kinesisk censur?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Den kører hele tiden på Radio 24/7, heldigvis

Men det er nok bare fordi vi ser glasset halvt tomt, har jeg ladet mig fortælle

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bredal187 skrev:
david mondrup skrev:Glasset er virkelig halvt tomt, hva? Men ved du hvad - "systemet er korrupt" er også en floskel. En floskel, som i det store og hele kan oversættes til "det er nogle andres skyld end min når der er noget galt".
Laver du sjov? (eller er du decideret....) Enten har du hovedet stukket ned i jorden eller så troller du bevidst.
Ingen af delene (der findes faktisk flere svar på det spørgsmål end de to du stiller op her). Jeg underkender på ingen måde, at de eksempler du har fundet her, er bundrådne. Og der er givetvis flere.

Mit ærinde, som rasmus modsat i den her debat, er udelukkende at modgå det billede der nemt tegner sig: billedet af at det danske politiske system er gennemråddent og korrupt. Det er det ikke. Der begåes fejl, også af den alvorlige slags. Men der laves også masser af god og fornuftig politik og administration - mere end rigeligt til at opveje eksemplerne på dårlig embedsførelse og mere end mistænkelige dispositioner. Der er faktisk rigtig meget der fungerer virkelig godt i den offentlige forvaltning i Danmark. Især set i sammenligning med lande, hvor langt de fleste penge går direkte i bestikkelse og mafialignende interessepleje, og man derfor som borgerfællesskab ikke får nær det udbytte af det offentlige apparat som man burde kunne forvente. Der klarer vi os ret godt. Og det er der selvfølgelig ikke ret mange sensationelle historier eller ret meget opildnende debatpotentiale i, så det er ikke rigtig noget der fremhæves i den daglige journalistik og/eller diskussion. Men man kan bare se sig omkring for at konstatere at det passer. Vejene er nogenlunde hele og farbare. De fleste sygdomme behandles med godt resultat. Børnene går i skole, som oftest med ret godt udbytte. De unge får god og brugbar uddannelse. Eksemplerne bliver ved ...

Og ja, der skal da helt sikkert reageres på det der er dårligt. Jeg gider bare ikke sidde og tie stille, mens der spreder sig et billede af at ingen politikere i DK duer til noget som helst andet end at mele deres egen kage. Eller, jo, det kan man godt få lov at mene uimodsagt af mig på fora hvor jeg ikke deltager, såsom Nationen på Ekstra Bladet. Her på stedet taler jeg imod den slags.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

david mondrup skrev: Ingen af delene (der findes faktisk flere svar på det spørgsmål end de to du stiller op her). Jeg underkender på ingen måde, at de eksempler du har fundet her, er bundrådne. Og der er givetvis flere.

Mit ærinde, som rasmus modsat i den her debat, er udelukkende at modgå det billede der nemt tegner sig: billedet af at det danske politiske system er gennemråddent og korrupt. Det er det ikke. Der begås fejl, også af den alvorlige slags.
I denne type diskussion er ordvalg uhyre vigtigt, ikke for at ordkløve men for at præcisere hvad der siges.

Tibetsagen er ikke en fejl men en kalkuleret gennemtænk ondsindet plan der slog fejl. og som gentog sig... og som gentog sig igen i onsdags.
Hvis det ikke er gennemråddent og korrupt, så befinder jeg mig bare langt fra dig.


david mondrup skrev: Men der laves også masser af god og fornuftig politik og administration - mere end rigeligt til at opveje eksemplerne på dårlig embedsførelse og mere end mistænkelige dispositioner.
Der vil jeg gerne se en liste der opvejer fratagelse af ytringsfriheden / grundloven, salget af Dong og Skat-sagerne siden årtusindeskiftet.

Det kan du selvfølgelig ikke, da det ikke er muligt. Staten har ikke evnet at opretholde lov og orden inden for egne række, de har ikke været i stand til at forvalte de milliarder der kommer ind i skatter og de har ikke evnet at løfte deres egen moral højere end borgernes. Se bare da rygeforbudet kom og de med skattebetalte penge indkøbte rygebokse til deres kontorer.

Jeg syntes du gør ALLE en bjørnetjeneste med dit misforstået korstog i Forenelsens Navn.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bredal187 skrev:I denne type diskussion er ordvalg uhyre vigtigt, ikke for at ordkløve men for at præcisere hvad der siges.

Tibetsagen er ikke en fejl men en kalkuleret gennemtænk ondsindet plan der slog fejl. og som gentog sig... og som gentog sig igen i onsdags.
Jeg var i tvivl om ordet "fejl". Jeg medgiver gerne at det ikke er beskrivende for hvad der er foregået her. My bad.
bredal187 skrev:Der vil jeg gerne se en liste der opvejer fratagelse af ytringsfriheden / grundloven, salget af Dong og Skat-sagerne siden årtusindeskiftet.

Det kan du selvfølgelig ikke, da det ikke er muligt.
Det har jeg sådan set allerede gjort. Det er ikke store, opsigtsvækkende sager, og deri ligger jo netop hele pointen. Jeg vil gerne se dig opregne, hvordan den del af din hverdag der har med det offentlige at gøre ikke fungerer på et plan der er sammenligneligt med hvad man oplever i rigtigt korrupte lande. Med dine egne ord; "Det kan du selvfølgelig ikke, da det ikke er muligt" (du er ikke den eneste her, der kan finde ud af at være skråsikker). Du har social sikkerhed, du har et fungerende sundhedssystem, du har relevante kultur- og uddannelsestilbud til dem der efterspørger det, du har i det store og hele fungerende infrastruktur. Har man det i de lande hvor åbenlys korruption er en del af billedet på hvordan den offentlige sektor fungerer? Det er et retorisk spørgsmål, så jeg besvarer det selv med et "nix!".

Og ja, det er ikke rosenrødt, og der er meget der kunne blive meget bedre, og det skal vi ved gud kæmpe for at det bliver. Der er jeg helt med dig. Men for satan, hvor kunne det også være meget, meget værre.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fri adgang til uddannelse, gratis lægebehandling, ydelser og hjælp til de svageste i samfundet, høj grad af ligestilling (relativt set), ingen borgerkrig, ingen hungersnød.

Gode muligheder for at bryde social arv: Ingen af mine forældre har en gymnasial uddannelse, og i dag er jeg ved at tage en doktorgrad (i norge godtnok, men mon ikke det var muligt i DK også).

Jeg syntes der er mange positive ting i det danske samfund man kan være glad for og stolt af. Og det var ikke kommet uden præcist den sammensætning af politikere og system som vi har i DK.

Nu er det her jo mega subjektivt, men jeg syntes eksemplerne ovenfor opvejer alt det lort som er sket på de områder der nævnes. Det er luksusproblemer vi har i DK.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

david mondrup skrev: Jeg vil gerne se dig opregne, hvordan den del af din hverdag der har med det offentlige at gøre ikke fungerer på et plan der er sammenligneligt med hvad man oplever i rigtigt korrupte lande.
Skat
Offentlig trafik
Byggetilladelses-diktatur
Sygedagpengesystemet
Skolereformen
Hospitalsvæsnet
Lægekonflikten (ydernumrer)
Indkøb af designer møbler til Borgen for millioner mens børnehaverne fik skåret deres budgetter
Ejendomsvurderingerne
EFI

Skal jeg blive ved....?

Imens venter jeg på din liste.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev:Fri adgang til uddannelse, gratis lægebehandling, ydelser og hjælp til de svageste i samfundet, høj grad af ligestilling (relativt set), ingen borgerkrig, ingen hungersnød.

Gode muligheder for at bryde social arv: Ingen af mine forældre har en gymnasial uddannelse, og i dag er jeg ved at tage en doktorgrad (i norge godtnok, men mon ikke det var muligt i DK også).

Jeg syntes der er mange positive ting i det danske samfund man kan være glad for og stolt af. Og det var ikke kommet uden præcist den sammensætning af politikere og system som vi har i DK.
Det er ikke kommet fra politikerne men fra fagbevægelsen. Ikke en eneste af de oplistede goder er forslag fra politikere. Det er kommet via god gammeldags sammenhold fra folket.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

david mondrup skrev: Har man det i de lande hvor åbenlys korruption er en del af billedet på hvordan den offentlige sektor fungerer? Det er et retorisk spørgsmål, så jeg besvarer det selv med et "nix!".
Hvilke andre lande med 40% skat sammenligner du Danmark med?

Nå nej, husk lige at få alle fakta med når du igen og igen sammenligner os med andre bananrepublikker.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bredal187 skrev:... Imens venter jeg på din liste.
Har du egentlig læst mine posts? De er fyldt med eksempler, mange af dem på linje med det som Mike også fremhæver. Hvilket muligvis ikke er rene politiker achievements, men dog er et resultat af den politiske kultur der hersker her i landet. Politik føres jo også mange andre steder end i byrådssale og folketinget.

Men altså, why bother ... jeg får ikke indtryk af ret meget andet end at du har tænkt dig at demonstrere det der trolling begreb for mig gennem egne posts, og det gider jeg egentlig ikke bruge mit forår på. Du fortsætter bare som du vil. I'm out.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

bredal187 skrev:Nå nej, husk lige ...
Jeg synes det er en spændende debat I har og du har nogle gode pointer bredal187 - og du er ikke den eneste - der er mange gode vinkler.
Men tænker det må kunne gøres uden den lidt mere personlige/hånlige tone? - Det bliver let meget skingert at "høre på" og det står i kontrast til det ellers seriøse budskab.

Nyt svar