Hjemmesider der automatisk starter musik

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Hjemmesider der automatisk starter musik

Indlæg af Hald »

Jeg tænker at vi alle oplever dette fra tid til anden, og jeg manglede et sted at komme af med denne frustration da den i dag gik helt amok.

Denne side startede jeg op i Chrome, og den startede automatisk 2 video'er med hver deres lyde... suk..

http://www.poolhome.dk/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Kan det ikke have noget med browservalg og/eller browserindstillinger at gøre? Her starter den ikke videoerne - jeg skal selv klikke på dem for at se dem.

Edit: testet på Safari, macOS Mojave, nyeste versioner.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Chrome på mac, og her startede videoerne ikke.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Chrome på Win7, uden nogle ekstra plugins, de starter ikke af sig selv her.

Jeg irriteres altid over Arturias produktsider. Der plejer videoerne at starte når man scroller ned til dem.

Medlemsavatar
Stopdenlarm
Forum Donator
Indlæg: 57
Sted: Aarhus

Indlæg af Stopdenlarm »

Firefox på mac, begge videoer starter. I Chrome starter de ikke.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Underligt - den starter også på fuld smadder hos mig i Chrome på Mac/Mojave. Midt indtryk var at netop Chrome skulle gøre en del for at forhindre autostart af audio, da god UX er at brugere selv aktivt skal klikke hvis de vil høre lyd. Den slags ting kan dog som oftest godt hackes.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min er Chrome på Windows 10, sært at der er forskel, så er det heller ikke nemt for udvikleren.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Måske er det noget cache-ting eller noget. Første gang jeg gik ind på den (macOS/Safari), der spillede Rubjerg Knude videoen løs imens man kunne se den Nr. Lyngby loaded. Nu sker der intet.

I Chrome er der ikke sket noget begge gange.

Anyways - sider der autospiller musik/video bør ødelægges.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Brug NoScript (Firefox) eller lign. addon afhængig af browser. Det gør jeg.

Det gør, at ingen hjemmeside kan afvikle JavaScript og dermed er du mere sikker i din færden på nettet, idet du heller ikke risikerer at besøge en malware-side som installerer malware på din PC. Jeg kører ALTID noscript, og du kan vælge præcis hvilke scripts du vil tillade for hver hjemmeside, samt tillade andre adresser som den besøgte side kræver for at afvikle indhold, individuelt.

Det betyder dog, at du ofte vil få en tom hjemmeside, da flere og flere hjemmesider kræver at du aktivt skal tillade JavaScript før de vil vise noget så simpelt som tekst eller billeder. Ret irriterende, og en uskik iøvrigt.

Generelt er det min overbevisning, at hvis en hjemmeside ikke vil vise dig tekst eller billeder uden at køre Javascript, er det fordi der er lusk med i spillet og forsøger at installere noget på din PC/Browser som du ikke nødvendigvis er interesseret i. Som minimum skal tekst ALTID kunne vises uden scripts, og nutidens uskik med at vise en tom hjemmeside til os der slår scripts fra, bør efter min mening stoppes og siderne blacklistes, var det ikke fordi store sider som TV2 og JP.dk gør det samme.

Noscript husker dine indstillinger, så du skal kun indstille hver nye side én gang.

Nyt svar