Hvilken del af Danmarks klasse tilhører du? (læs venligst første post inden du stemmer!)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvilken klasse tilhører du?

Overklassen
0
Ingen stemmer
Højere middelklasse
15
43%
Middelklassen
10
29%
Arbejderklassen
5
14%
Underklassen
4
11%
Det rager ikke nogen!
0
Ingen stemmer
Jeg forstår ikke spørgsmålet?
1
3%
 
Afgivne stemmer: 35

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Iøvrigt et mere interessant spørgsmål om vi i det hele taget skal lade andre definere os som individer på noget som helst plan :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Iøvrigt et mere interessant spørgsmål om vi i det hele taget skal lade andre definere os som individer på noget som helst plan :-)
Jeg mener ikke vi skal bruge nogen som helst energi på at tænke over det, nej.

Da Marx i sin tid formede teorierne var tanken formentlig ment for at hjælpe menneskeheden, og man kan bestemt også diskutere om der var brug for at se verden med de briller. Men som jeg ser det har det været en teori som var et skridt på vej mod hvor vi er idag.

Verden ændrer sig, og det gør desværre også at nogle teorier mister deres relevans over tid (specielt indenfor social science).

Havde spørgsmålet været:
Hvilken indkomst, uddannelse, og jobtype har du? Da havde jeg ikke haft noget at kritisere.

Men det er tolkningen af interaktionen imellem disse variable som ikke er tidssvarende. Og dit spørgsmål her vidner om det: de fleste af os tænker (ihvertfald ikke bevidst) over vores egen tilværelse ud fra det skema.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Ifølge testen er jeg underklasse, men jeg bor i eget hus, har bil, motorcykel, computer, bærbar, musikudstyr.... but if you say so XD

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:Iøvrigt et mere interessant spørgsmål om vi i det hele taget skal lade andre definere os som individer på noget som helst plan :-)
Nu er det her jo ikke et bud på din identitet, men blot et bud på din placering i samfundet. De to ting er kun det samme hvis vi selv synes det.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Men overklassen er slet repræsenteret her. Så vores pop-millionærer, shady pladeselskabstopfolk og mediemoguler har ikke lyst til at stemme? :-P :wink:

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Har Holger ikke stemt? :shock: :dollargrin:
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Nyt svar