...eeeendnu et eksempel på at Apple tager røven på forbrugeren

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Låst
Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Re: ...eeeendnu et eksempel på at Apple tager røven på forbrugeren

Indlæg af benjisan »

Ja, lad os hive et par enkeltstående eksempler frem og lave en overordnet og generaliserende konklusion :roll:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bredal187 kan jo godt være sådan lidt skarp og kantet

Men al viden bygger vel et eller andet sted på generaliseringer :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

(pointen var nok, at det bare var et par typiske eksempler)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rosenfeldt skrev:Men det forsvare ikke, at Windows altid har været noget l.o.r.t!
Som nævnt, almindelig consensus er vist, at et potentielt tungt og mange-trådet program som Cubase kører bedst på windows, (for tiden),..

Det same siges om de helt tunge okestrale ting fra East West

Kan vi få en eller anden underbygget teori, bevis, samt forklaring på, HVORFOR mac-os skulle være bedre ???

Rosenfeldt skrev:Gælder det også de kunder der vælger et B&O tv fremfor et billigt Samsung? Og, hvad med biler ... en lille bil til 120.000 kører ligeså godt og funktionelt som én til 200.000 ... man kunne blive ved her. :)
HiFi enthusiaster ville aldrig vælge B&O ,... end ikke til børne-værelset :-)

Biler til 120K kan snildt være dem til 200K overlegne i enhver henseende

(pris og kvalitet følges ikke som det stereotype ordsprog villeder)

Yep man kunne sagtens "blive ved" når det handler om branding og pricing
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

DUBTEMPLE skrev:Kan vi få en eller anden underbygget teori, bevis, samt forklaring på, HVORFOR mac-os skulle være bedre ???
Jeg tror ikke Mac OS som sådan er bedre, men Mac OS er bare bygget mere "forenklet" op - hvilket sikkert gør, at der ikke opstår så mange fejl (meddelelser), som man ser det med Windows.

Jeg vil til gengæld ikke undvære alle de "sjove" timer jeg har haft med at bygge Windows PC(ere), - både til spil og musik (Cubase). Men jeg kunne godt undvære alt det bøvl med drivere mv. :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Acer vs. Mac.
Acer aong mac.jpg

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Kimex skrev:Acer vs. Mac.
sikke alle de lysende æbler! [emoji16]



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Rosenfeldt skrev:Jeg ved OP graver et problem frem hos en Apple kunde, men kigger man på de generelle tilbagemeldinger fra deres kunder, så score de væsentlig højere end alle andre PC-producenter.
Den påstand vil jeg gerne se dokumentation for.

Edit: Har googlet og den eneste "seriøse" survey der understøtter din påstand er ACSI survey, der årlig interviewer 180.000 Amerikanere og der ligger Apple rigtig nok højeste hver eneste år. I 2018 ligger de en HEL procent højere end amazon.

Kan dog på ingen måde tage en telefon-survey med 180.000 AMERIKANSKE deltagere for en seriøs undersøgelse. Det er for useriøst, både ud fra antal af spurgte men især ud fra nationalitet af adspurgte.

Links:

https://www.theacsi.org/news-and-resour ... 8-download

https://www.macrumors.com/2018/09/25/ap ... et-makers/

https://en.wikipedia.org/wiki/American_ ... tion_Index
Senest rettet af bredal187 man 5. nov 2018 14:55, rettet i alt 3 gange.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

benjisan skrev:Ja, lad os hive et par enkeltstående eksempler frem og lave en overordnet og generaliserende konklusion :roll:
Du kan ikke nøjes med at få byttet din CPU ud, hvis den går i stykker. Så skal du købe hele motherboardet med alt hvad det indebærer. det er ikke et enkeltstående eksempel, men generel fakta.


Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

bredal187 skrev:Den påstand vil jeg gerne se dokumentation for.
Prøv at søg på “Apple customers satisfaction” ... Apple klare sig en del bedre på feedback, end andre producenter af smartphones, tablets og laptops. Med desktop pc’ere har jeg en ide om det samme gør sig gældende?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det har jeg jo gjort, så forstår ikke helt hvad du mener?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

bredal187 skrev:Det har jeg jo gjort, så forstår ikke helt hvad du mener?
Tog du ikke bare den første og “bedste” ...?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Rosenfeldt skrev:
bredal187 skrev:Det har jeg jo gjort, så forstår ikke helt hvad du mener?
Tog du ikke bare den første og “bedste” ...?
bredal187 skrev:Har googlet og den eneste "seriøse" survey der understøtter din påstand er ACSI survey

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

bredal187 skrev:Du kan ikke nøjes med at få byttet din CPU ud, hvis den går i stykker. Så skal du købe hele motherboardet med alt hvad det indebærer. det er ikke et enkeltstående eksempel, men generel fakta.
Det er fakta at størstedelen af alle computerproducenter er begyndt at designe deres produkter på den samme måde for at kunne gøre dem så små og tynde som overhovedet muligt. Så det er ikke kun hos Apple at dette er tilfældet, det er sådan hos alle computerproducenter at du vil opleve at du skal ha' udskiftet hele motherboardet hvis din CPU fejler.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hvilken måde? Som du (åbenbart ikke) har set i den video så er ram og sockets IKKE soldered som de ellers har sagt. Så du er også hoppet på Apples løgn [emoji106]

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

bredal187 skrev:Hvilken måde?
Den måde der gør at du er nødt til at skifte hele motherboardet for at kunne fixe din CPU -som du skrev i den tekst jeg ellers fint har quotet...
bredal187 skrev:Som du (åbenbart ikke) har set i den video så er ram og sockets IKKE soldered som de ellers har sagt. Så du er også hoppet på Apples løgn
Jeg forholder mig kun til det du skriver og ikke andet. Jeg orker desuden ikke at se videoer fra den der lidt for sensationshungrende youtubekanal. Jeg får mine fakta fra mine egne erfaringer igennem mit arbejde og hverken fra en youtube kanal eller Apple.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Du får åbenbart din information fra løgnere da det jo er tydeligt at se at hverken ram eller CPU er loddet fast. Men det har de jo nok lavet med speciel effects [emoji23]

Og Linus Tech er virkelig kendt for at lyve [emoji23]

Du er ude af den her diskussionen.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

bredal187 skrev:Du er ude af den her diskussionen.
Bare rolig, jeg er allerede skredet :roll:

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

benjisan skrev:
bredal187 skrev:Du er ude af den her diskussionen.
Bare rolig, jeg er allerede skredet :roll:
Farveller [emoji112]

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Popcorn. Namnam


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bredal187 skrev:
benjisan skrev:
bredal187 skrev:Du er ude af den her diskussionen.
Bare rolig, jeg er allerede skredet :roll:
Farveller [emoji112]
Kammertonen, tak.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

bredal187 skrev: Du er ude af den her diskussionen.
Hvad er det egentlig der diskuteres? Og hvor mange holdninger er der plads til?
Anyway, hvis man vil rykke markedet væk fra Apple, så kræver det at der er et attraktivt alternativ for dem, der ellers ville vælge Apple. Det vidner salgstallene så om at der ikke umiddelbart er. Derfor kan Apple indtil videre tillade sig at lægge serviceniveauet præcis hvor Apple vil. Hvis/ når alternativet så kommer, tja, så ligger de som de har redt.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Der er plads til alle holdninger, men hvis man nægter at kigge på beviserne og den fakta der bliver præsenteret er der ingen grund til at deltage i diskussionen.

...eller nogen diskussioner.

Apple har en fin platform, men måden de udnytter dress klientel på er skandaløs og formentlig ulovlig i de fleste lande. At bruger basen samtidig ikke vil erkende det er næsten endnu værre.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

bredal187 skrev:Der er plads til alle holdninger, men hvis man nægter at kigge på beviserne og den fakta der bliver præsenteret er der ingen grund til at deltage i diskussionen.
Jeg påpeger ganske stille og roligt at det ikke kun er Apple der bruger denne forretningsmetode, men du er vist slet ikke interesseret i at høre på andet end det du selv siger og begynder bare at kaste nogle ting i hovedet på mig som jeg slet ikke har taget stilling til eller endda snakket om. Jeg benægter på intet tidspunkt noget som helst, men prøver bare på at nuancere diskussionen en smule -hvilket du så tydeligvis ikke er interesseret i. Så nej, derfor er der ingen grund til at deltage videre i denne "debat".

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Du har tydeligvis svært ved det danske sprog på skrift, for jeg har lige læst vores dialog igennem og på ingen måde er du hverken nuanceret, interesseret i fakta eller "stille og roligt".

At du ikke har taget stilling til ting der er blevet skrevet i de indlæg du svarer tilbage på er ikke mit problem. Så skulle du måske lade være med at svare tilbage? At du kalder en anerkendt YT kanal for sensationshungrende viser igen at du ikke hverken er "stille og rolig" eller velinformeret og er også bare et sølle forsøg på at underkende den kendsgerning de præsenterer...i billeder....nemlig at man GODT kan skifte ram og CPU uden at skifte hele indmaden. Men du får jo din information fra dit arbejde.... jeg gætter på at du er SOSU assistent.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Faktisk har du tydeligvis ikke set en eneste af de videoer der er delt til at starte med, så hvorfor blander du dig i diskussionen? Diskussionen er baseret på indholdet af de videoer du ikke mener er andet end sensationshungrende, så igen, hvad F**k laver du i denne tråd?

Det giver ingen mening.

Låst