Hvilken søgemaskine/r bruger du?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvilken søgemaskine/r bruger du?

Google
24
86%
Yahoo
0
Ingen stemmer
Bing
0
Ingen stemmer
DuckDuckGo
4
14%
StartPageWeb (Ixquick Web)
0
Ingen stemmer
Anden søgemaskine (angiv venligst i en post)
0
Ingen stemmer
Jeg forstår ikke spørgsmålet
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 28

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Du spørger hvilke søgemaskine/r men man har kun 1 valgmulighed.
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bryla skrev:Du spørger hvilke søgemaskine/r men man har kun 1 valgmulighed.
Fixed. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har været kæmpe fan af Google, men begynder at tænke dem mere og mere som "onde" på linje med Facebook.

Derfor tænker jeg ofte på at skifte til DuckduckGo, men har ikke taget springet endnu, Googles søgemaskine og andre services er virkelig godt lavet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bruger google ,... ikke specielt stolt over det ,... som Hald siger

Jeg ved at mine søgninger er censorerede og manipullerede, folk der betaler kommer øverst i søgefeltet osv osv osv

Selv på to af mine egne devices kommer der tit forskelligt resultat på samme søgning

Google forsvar er at man "målretter" min søgning ud fra det man ved om mig, dette kan selvfølgelig være en hjælp i NOGLE tilfælde, men dybest set er det klamt

Prøver lejlighedsvist Bing, men den er svær at tage seriøst,... relativt dårlige resultater ift. Google
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg har prøvet at skifte til DuckDuckGo på alle mine enheder.
Jeg kommer ikke til at forhindre "de store" i forsat at samle data om mig. Men jeg kan give dem nogle benspænd/begrænsninger.
Og samtidig er jeg røvtræt, at få præsenteret "min egen mening" - når jeg googler meninger. Jeg vil faktisk gerne udfordres af det modsatte.

Regner også med at migrere min email over til Tutanota eller lign.

Det er også en tanke at gå all-in og skifte Youtube til Vimeo - og Instagram til Mastodon (ikke bandet) eller lign. Men jeg begrænser det nok bare til kun at være ren musik på Youtube/Instagram - det er det næsten i forvejen for mig.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

På tlf har jeg prøvet Cliqz lidt af, det er bare ikke blevet til så meget - gågel kender man :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Denne tråd var lige det jeg skulle bruge for at hoppe fra Google til DuckduckGo, jeg ha været så glad for Chrome browseren, men nu er Firefox installeret og DuckduckGo sat som standart der og på iPhonen. Ville ønske at jeg nemt kunne undværre Facebook, det må nok hellere kontrolleres lidt mere fremover.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Nu har jeg kørt med DuckDuckGo siden denne tråd og vi er altså ikke blevet venner endnu. Jeg arbejder med tekst, billeder og bruger derfor meget søgemaskine og jeg syntes DESVÆRRE at søgeresultaterne fra DuckDuckGo var rigtig ringe. Mere end 50% af alle mine søgninger endte med jeg måtte Google mig til det ønskede resultat.

Men det er æv, for jeg ville virkelig gerne væk fra Google, men ikke hvis det betyder at jeg ikke kan finde hvad jeg skal bruge i over 50% af tilfældende.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er heller ikke gået så smooth for mig, DuckDuckGo kræver længere tid at finde det ønskede resultat på, og så er det bare hurtigere at skrive Google.dk end Duckduckgo.com, jeg føler lidt at min hastighed er sat ned. :(

Helt enig med billedsøgning, den er der bare ikke endnu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

This is how Google tracks everything you do

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - der er _ikke overraskende_ forskel på søgemaskinerne - det er jo så meningen :-P

Jeg har så kørt en 1 1/2 måneds tid og er ganske fint tilfreds. Der har været et par gange, jeg har skiftet til Google for nogle søgninger. Men der har så nok været 200+ søgninger på duckduck.

Og jeg finder faktisk featuren med at klikke danske søgninger fra og til efter behov ganske nifty.
Hald skrev:... og så er det bare hurtigere at skrive Google.dk end Duckduckgo.com, jeg føler lidt at min hastighed er sat ned. :(
Er det ikke rimeligt 1995, at gøre det på den måde?

Skift din standard søgemaskine i browseren - og så søg fra URL feltet. Så skal man jo hverken skrive det ene eller det andet. :)

Lettere OT: Så lukker Google + ned i april ... i stedet for august:

https://forums.macrumors.com/threads/go ... 9.2159808/

... fordi 52 millioner brugeres data har været kompromitteret ... :-P

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:
Hald skrev:... og så er det bare hurtigere at skrive Google.dk end Duckduckgo.com, jeg føler lidt at min hastighed er sat ned. :(
Er det ikke rimeligt 1995, at gøre det på den måde?

Skift din standard søgemaskine i browseren - og så søg fra URL feltet. Så skal man jo hverken skrive det ene eller det andet. :)
Jo sådan var det også sat op, også på min telefon, men sikke ringe resultater, jeg har droppet duckduckgo totalt igen, jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg skrev den del med hvad der var hurtigst at skrive, det må være fra den spæde start hvor det endnu ikke var opsat.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar