Anbefal en smartphone

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Anbefal en smartphone

Indlæg af Mr. Soundman »

Nogen der kan anbefale en god smartphone?

Egenskaber som jeg vil sætte pris på:
- Stabil/driftsikker
- Betjeningsvenlig/brugervenlig
- Ikke for stor
- Godt kamera
- God batterilevetid

Mht. prisklasse så forestiller jeg mig, at den nok ikke skal koste mere end 2.000 kr.

Det skal være uden abonnement - jeg vil kunne genbruge mit gamle sim-kort og abonnementet fra YouSee.

Nogen forslag?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nu kiggede jeg lige på en sammenligning mellem Samsung Galaxy A3 (til venstre) og Iphone SE (til højre). Her er, hvad der står vedr. netværk:
Galaxy A3 vs Iphone SE
Galaxy A3 vs Iphone SE
Galaxy A3 vs Iphone SE.PNG (28.47 KiB) Vist 751 gange
Er der nogen, der på kort og enkel dansk kan fortælle, hvilken betydning disse tal har for mig som bruger? Er den bedste telefon den, hvor der står flest ting, eller hvad...?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Helt klart Sony Xz1 compact.

Størrelsen er helt rigtig.

Kameraet er ganske udemærket, jeg er i hvert fald tilfreds, men du finder bedre kameraer i nye mobiler.

Batteri levetiden er helt i top for en smartphone. Bare man husker ikke at lade telefonen sidde i opladeren hele natten, klatladning er bedre.

Har haft min i lidt over et år. Har kørt helt uden problemer.

Betjening/brugervenlighed afhænger jo af hvordan du har det med Android. Sonys version af Android har ikke fået tilføjet ret meget oven på interfacet, det gør også at den kører smooth.

Skærmen er dog ikke den bedste der findes, men det betyder ikke noget for mig personligt. Batteritid og driftssikkerhed er mine to vigtigste punkter.

Alternativer som jeg selv overvejer:

Sony XZ2 compact. Det giver sig selv, men jeg synes ikke den føles lige så velbygget som 1'eren.

iPhone SE. Også en glimrende mobil, men har det selv bedre med den lidt mere åbne platform som Android er. Her får du nok det bedste kamera i segmentet og batteri levetid skulle være god.

Edit: Den oversigt du spørger til er bare et skema over hvilke netværk de kan benytte sig af. iPhone kan bruges i stort set hele verden, hvor samsungen er lidt mere begrænset. Skal du bare bruge telefonen i Europa er det dog fløjtende ligegyldigt.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Har selv Sony og mine børn har iPhone SE, og kan fuldt tilslutte mig Morten B's kommentarer. Sony har i deres compact serie forsøgt at lave
en mindre mobil fysisk set, uden at det går ud over specs - altså bortset fra skærmstørrelsen. Den er også ip65/68 certificeret, så den er vand og støv afvisende. iPhone SE er også et glimrende produkt - så er det bare spørgsmålet hvad man foretrækker af OS.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Find den Huawei, det koster 2000. Jeg garanterer, at ingen anden mobil til prisen kan hamle op med ydelsen.

Min gamle Huawei havde det bedste Android jeg har prøvet (nu er jeg på 1+)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Find den Huawei, det koster 2000.
8Lex5Dhi_400x400.jpg

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Smittefar skrev:Find den Huawei, det koster 2000. Jeg garanterer, at ingen anden mobil til prisen kan hamle op med ydelsen.

Min gamle Huawei havde det bedste Android jeg har prøvet (nu er jeg på 1+)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
De er bare ret store, hvilket var et krav at den ikkeskulle være. Men ellers får man rigtig meget for pengene hos Huawei.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har haft 2 Sony xperia. Den første måtte byttes , da den hurtigt holdt op med at virke. Den nye jeg fik holdt ca. et år.
Jeg har nu haft HTC en ca et år. Men første smartphone var også en HTC. En HTC Desire HD.
Den virker endnu. Efter næsten 10 år. Den har udskiftelige batterier, som ikke holder forfærdeligt længe. Sony xperia havde dog en god batterilevetud, så længe den virkede.
Ellers er der jo Apple. Min gamle iPod touch virker endnu.
Den købte jeg før den første iPhone kom i handlen.
Jeg har en Huawei tablet. Og den er glimrende.
Jeg har intet dårligt at sige om den. Og den har ikke dyr.
Det er meget muligt at min næste smartphone bliver en Huawei.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Tak for forslagene.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Morten B skrev: Edit: Den oversigt du spørger til er bare et skema over hvilke netværk de kan benytte sig af. iPhone kan bruges i stort set hele verden, hvor samsungen er lidt mere begrænset. Skal du bare bruge telefonen i Europa er det dog fløjtende ligegyldigt.
Jeg færdes mest i det nordlige Europa og Baltikum. (Jeg har dog en idé om, at jeg en eller anden gang skal over og besøge Amerika. Så der vil det selvfølgelig også være rart at kunne komme i kontakt med omverdenen).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Utrolig dårlige erfaringer med Sony her ,.. husker ikke modellen ,.. men der var en af de kompakte vandtætte typer

Måtte i praksis smide den ud til sidst ,.. som tusindvis af andre ,.. uden dispensation ,... de sneg sig uden om garantien også

Derimod har jeg gode erfariner med både Samsung og Huawei

Ville nok vælge Huawei i dag
/Dub

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Har haft LG G2, har nu en G6 og er yderst tilfreds!

Gode specs, godt kamera, vandtæt, og very competitive pricing! :-D 8-) :thumbup:

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Kører med iPhone SE her - fungere godt og kan det der er nødvendigt for mig at kunne. Overvejer nogle gange om jeg skal have en med en større skærm - men så skal jeg også skifte mobilholderen i bilen ud. :-)

Android har jeg ikke den store erfaring med - konen havde en HTC Wildfire for nogle år tilbage, men det fungerede ikke rigtig da den blev mere og mere træg at bruge - så der blev skiftet til en iPhone for hende - og det har jeg indtrykket af kører fint - hun bruger også en SE i dag.

Jeg tænker ikke rigtig længere over at iOS skulle være begrænsende - jeg kom i sin tid fra Symbian (Nokia). - Så det med at vælge Android over iOS får at få "flere muligheder" er ikke noget jeg ser som et problem i praksis.

Det jeg mener du skal gå efter er brugervenlighed (og der er det som bekendt individuelt hvad man foretrækker) samt at der er en fornuftig batterilevetid og telefonen reagerer fornuftigt hurtigt og den ikke er "træg" i brug. Og så er der også det om du allerede har købt dig ind i Google Play eller iOS AppStore økosystemerne - det kan også være styrende i forhold til hvor du får "mest for pengene" - da man sjældent gider bruge penge på de samme Apps 2 gange.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vil kun anbefale iOS telefoner, jeg ville ikke sove godt om natten hvis jeg skulle stole på Windows og Android sikkerhed med mine egne primære computere og telefoner.. #luk-arret-mr-du-kan-jo-bare-installere-en-antivirus-min-er-næsten-ikke-blevet-langsoooooooomere-af-det.

Jeg har været glad for iPhones siden den første silverback, hver gang et arbejde har prøvet at proppe en Android på mig fejler den katestrofalt og jeg kan ikke finde rundt i den fordi udviklerne ikke dele samme map over hvordan man gør det intuitivt. Jeg har igennem årene givet dem flere halvhjertede chancer, men det kommer ikke til at ske.

Når det så er sagt, er udvalget af mindre smartphones ikke så stort længere, det tyder på at Apple afliver iPhone SE, jeg har en SE'er som arbejdstelefon og min kone har en som primær telefon, og de fungerer ganske godt og er nok også de eneste æbler du får i det prisleje.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mht. størrelsen så tænker jeg, at jeg nok kan gå med til 14-15 cm i længden. Men så synes jeg heller ikke, det skal være mere.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Kommer lige i tanke om yderligere et ønske til smartphonen:
Jeg kunne godt tænke mig, hvis man kunne slutte den til en ekstern antenne for at få bedre signal, når jeg er på min båd.

Kan man dette med enhver smartphone, eller slet ingen, eller hvordan er det med den slags...?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Foregår den tilslutning trådlåst via wifi e.l.?
Jeg tror ikke du finder nogle smartphones der kan tilsluttes en ekstern antenne med et kabel.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev:Foregår den tilslutning trådlåst via wifi e.l.?
Jeg ved det ikke. Jeg har ikke prøvet det før. Tænkte bare på, om det mon var en mulighed - bare på en eller anden måde.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...jeg tror under alle omstændigheder, at jeg vil gå efter en, der har en god antenne. Var ikke klar over, at der er så stor forskel på antennekvaliteterne, som jeg nu har læst mig til. Jeg skal selvfølgelig have noget med god dækning.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Alt trådløs over vand er noget hejs, de reflektioner vandet laver på signalerne giver et stort performancetab da det udfaser radiobølgerne.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar