Bør Win10 opdateringer være frivillige?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Re: Bør Win10 opdateringer være frivillige?

Indlæg af Mike-air »

Ja, det var egentlig en test af din kildekritik.

Anyways, der er GDPR for de der bor i EU eller EØS:
https://gdpr.dk/persondataforordningen/

Og denne forordning beskytter dig mod at virksomheder som MS samler informationer ind omkring eks. din færden på nettet.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:
Mike-air skrev: Er det ikke værre at SKAT nu følger med på dit webcam?
http://rokokoposten.dk/2017/02/07/nu-sk ... s-webcams/
Har du tjekket dit eget link? Det er rokokoposten. Det er satire!
Jeg skulle kende Mike dårligt, hvis ikke han er fuldstændig klar over det ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

He he... det kan godt være Rokokoposten er satire nu (og endda i den bedre ende), men så underlig verden efterhånden er, så skal det sgu nok blive realitet før eller siden. :?
bredal187 skrev:Så har du ikke læst tråden. Det er 5 indlæg af IT frustration og resterende 4 siders detaljerede viden om hvorfor de 5 indlæg er forkert.
Tilstået, jeg skimmede nok de sidste sider lidt for hurtigt. :roll:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

mediumaevum skrev:Giv mig bare én GOD grund til at Microsoft skal have lov til at tvangs-opdatere Win10-PC'er ( som ikke har med sikkerhed at gøre) og tvangs-indsamle data om alt hvad folk har tastet på deres tastatur, besøgt af hjemmesider osv. uden at man helt kan slå det fra.

Opdateringer er ikke nødvendigvis sikkerhed for brugeren. Det handler også om, at åbne nye veje til at sende mere og mere data til Microsoft og totalovervåge folks computere og alt hvad de gør på den, alt hvad de har af filer/dokumenter osv.
(se dokumentation i kommentaren over denne).
Jeg er ikke uenig i, Microsoft ikke har gjort det nemmere at "være sig selv" på deres windows OS. Men det er der nu engang mulighed for. Du skal bare købe den rigtige windows.
Derudover, så skal vi lige blive enige om. DU har valgt Windows. Og du har tilsyneladende valgt et produkt, som du ikke bryder dig om. Den del får du mig simpelthen aldrig til at forstå.
Dernæst så er alt du nævner ikke forkert, selvom du nu altså sagtens kan undgå det. Men det ændre ikke ved, at windows ikke er inficeret OS med malware, som nærmest kun er bygget for at generer dig.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

kandersen skrev: Derudover, så skal vi lige blive enige om. DU har valgt Windows. Og du har tilsyneladende valgt et produkt, som du ikke bryder dig om. Den del får du mig simpelthen aldrig til at forstå.
Der findes ikke rigtig nogle alternativer, som musiker, udover Apple og Apple har desværre lignende mentalitet som Microsoft nu har adapteret :-/

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

kandersen skrev: Jeg er ikke uenig i, Microsoft ikke har gjort det nemmere at "være sig selv" på deres windows OS. Men det er der nu engang mulighed for. Du skal bare købe den rigtige windows.
Derudover, så skal vi lige blive enige om. DU har valgt Windows. Og du har tilsyneladende valgt et produkt, som du ikke bryder dig om. Den del får du mig simpelthen aldrig til at forstå.
Dernæst så er alt du nævner ikke forkert, selvom du nu altså sagtens kan undgå det. Men det ændre ikke ved, at windows ikke er inficeret OS med malware, som nærmest kun er bygget for at generer dig.
Windows kommer idag kun i én udgave. 10'eren. Der findes ingen Windows 7 længere. Der findes kun Windows 10.
Så findes der Home, Pro og Enterprise, men hvad ang. opdateringer osv. kan du kun vælge at udskyde dem i Pro og Enterprise, ikke stoppe dem.

Derudover er der, som bredal også nævner, kun Apple tilbage, som skaber de samme problemer.

Apple og Microsoft har monopol på markedet. Det eneste "alternativ" er Linux, men Linux har ikke udviklet sig overhovedet de sidste 10 år. Du skal stadig skrive alen lange kommandolinjer bare for at oprette en genvej til en netværksharddisk.

Derudover kan rigtig meget software inkl. musiksoftware ikke køre på Linux. Det er kun Apple eller Microsoft.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

bredal187 skrev: Der findes ikke rigtig nogle alternativer, som musiker, udover Apple og Apple har desværre lignende mentalitet som Microsoft nu har adapteret :-/
I know. Det er et vilkår man må tage stilling til.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

mediumaevum skrev: Så findes der Home, Pro og Enterprise, men hvad ang. opdateringer osv. kan du kun vælge at udskyde dem i Pro og Enterprise, ikke stoppe dem.


Hvorfor skulle en udskydelse ikke være nok for dig?
mediumaevum skrev:Derudover er der, som bredal også nævner, kun Apple tilbage, som skaber de samme problemer.
Yep, det er vilkårene, hvis det er musik du vil lave på computer, som skal være tilsluttet internettet.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev:.... men Linux har ikke udviklet sig overhovedet de sidste 10 år. Du skal stadig skrive alen lange kommandolinjer bare for at oprette en genvej til en netværksharddisk.
Jeg vil da nok nærmere mene at der er sket RIGTIG meget de sidste 10 år, jeg kan næsten ikke finde nogle af de udfordringer jeg havde med Linux for 10 år siden, og fordi MacOS har haft vind i sejlene som er bygget på Unix er der kommet flere udviklere til som kan lave fede programmer. I mellemtiden er rigtig mange programmer rykket ud som hjemmesider og online-services.

Men ja, udvalget er begrænset, men sådan har jeg det også med Windows, det kan stort set ikke kører noget af det software jeg gerne vil bruge.

Og ja jeg finder det også lidt som et overgreb når Microsoft tvinger opdateringer ud på maskinerne, dog er det som ofte sikkerhedsopdateringer som jo gavner os. Selv hvis vi ikke selv bliver ramt, kan fru hansens maskine jo godt få malware og sende spam eller det der er værre, og så går det ud over os alle alligevel, bare fra en anden vinkel.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

kandersen skrev:
bredal187 skrev: Der findes ikke rigtig nogle alternativer, som musiker, udover Apple og Apple har desværre lignende mentalitet som Microsoft nu har adapteret :-/
I know. Det er et vilkår man må tage stilling til.
Uden alternativer er der ikke rigtig noget at tage stilling til.

Ikke at eje en Windows eller Apple computer i 2018 er jo ikke et alternativ, hvis du skulle til at sige det :-)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

bredal187 skrev:
Ikke at eje en Windows eller Apple computer i 2018 er jo ikke et alternativ, hvis du skulle til at sige det :-)
Hehe, nej jeg synes heller ikke det virker som en mulighed. Men man kan altså sagtens leve uden. Ja, det er nok en hel specifik gruppe mennesker, som lever bedst uden, (fx ældre mennesker). :dollargrin:

Men det som jeg mener med det er, at når man fx sætter sig for at ville lave musik eller andet på en computer, så må man jo ligesom tage det med som det indebærer. Ikke dermed sagt at man SKAL tvinges til opdateringer fra microsoft, apple eller andet, men at man er nødt til at acceptere, at sådan er det nu engang. Jeg kan ikke se fornuften i at vælge noget, og bagefter beklage sig over det man har valgt.
Ja, Microsoft har fået sneget nogle omstændigheder ind, som vi ikke har været vant til før. Men det er ikke værre end, at man kan vælge den rigtige windows. Eller man kunne fx også vælge at flå net forbindelsen ud af maskinen. Det er muligt det giver nogle andre udfordringer, men det er jo en konsekvens af, at man ikke vil følge det, som man oprindelig har valgt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

kandersen skrev: Men det som jeg mener med det er, at når man fx sætter sig for at ville lave musik eller andet på en computer, så må man jo ligesom tage det med som det indebærer. Ikke dermed sagt at man SKAL tvinges til opdateringer fra microsoft, apple eller andet, men at man er nødt til at acceptere, at sådan er det nu engang. Jeg kan ikke se fornuften i at vælge noget, og bagefter beklage sig over det man har valgt.
Ja, Microsoft har fået sneget nogle omstændigheder ind, som vi ikke har været vant til før. Men det er ikke værre end, at man kan vælge den rigtige windows. Eller man kunne fx også vælge at flå net forbindelsen ud af maskinen. Det er muligt det giver nogle andre udfordringer, men det er jo en konsekvens af, at man ikke vil følge det, som man oprindelig har valgt.
Nu har folk, inkl. mig selv, blevet vænnet til at bruge computer, lave musik på den osv. uden problemer. Så kommer man ikke senere og ændrer på vilkårene. Jeg kunne forstå hvis man fra dag 1 får tilbuddet "Brug en computer. Betingelse: Løbende opdateringshelvede". Så kan man selv vælge hvad man vil udsættes for.

Men når man nu engang har indrettet sit liv efter at bruge en computer uden opdateringshelvede, så ændrer man jo på vilkårene undervejs, når folk er blevet afhængige af det.

Man bør derfor forbyde Microsoft at tvinge opdateringer igennem, da vi forbrugere er blevet til en slags slaver for Microsoft/Apple, som høster vores data og ejer vores computere, dvs. man bør tvinge Microsoft til at give folk VALGMULIGHEDEN om de vil have opdateringer og afgivelse af data eller ej, med de risici det indebærer ikke at få dem.

Vi bør give ejerskabet af folks PC'er tilbage til folket!

Derfor holder dit "argument" ikke.

Og det holder altså ikke det med, at man kan "vælge en anden Windows". Der er kun Windows 10 i forskellige udgaver, og alle kommer med opdateringer. Jeg vil IKKE have opdateringer og jeg vil ikke nøjes med at udsætte dem til en anden dag. Jeg vil have det, som det var før, hvor jeg helt selv kunne vælge ikke at få opdateringer!

Det kan kun opfyldes ad lovens vej. Politisk.
Senest rettet af mediumaevum man 15. okt 2018 22:34, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

...bare vent. Næste skridt er jo Cloud (OS) styresystem. Så kan du KUN bruge din pc når du er på nettet og de diktere hvordan du kan få lov at bruge dem.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:...bare vent. Næste skridt er jo Cloud (OS) styresystem. Så kan du KUN bruge din pc når du er på nettet og de diktere hvordan du kan få lov at bruge dem.
Så meget desto bedre grund til at lovgive på området, så den slags ikke forekommer, medmindre det er brugerens eget valg, dvs. at de har et reelt valg om at få et offline-styresystem (som også kan gå på nettet, men uden at modtage opdateringer).

Microsoft har monopol på området sammen med Apple. Jeg mener derfor at det er på høje tid med forbrugerbeskyttelse på EU-niveau.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Prøv at slå monopol op inden du ringer til Margrethe Vestergård.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev:Prøv at slå monopol op inden du ringer til Margrethe Vestergård.
Faktisk har Microsoft flere gang fået på snuden af at skabe monopol, f.eks med Internet Explorer. Det var jo derfor vi skulle vælge browser i 7 og frem. Jeg mener, at de er røget tilbage i samme rille, når man kigger over listen af ting man ikke kan fravælge. At Apple gør det samme, gør det ikke mere rigtigt. Jeg ved ikke hvorfor Microsoft gerne vil være Apple.

Alle disse programmer er jeg tvunget til at have installeret uden grund. Et fåtal kan slettes, men ved næste opdatering er de tilbage igen.
2.PNG
2.PNG (46.23 KiB) Vist 881 gange
1.PNG
1.PNG (52.09 KiB) Vist 881 gange

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Møg irriterende.

Men for at der er tale om et monopol skal der være en og kun en aktør på markedet for OS. For at er tale om monopol i deres apps som følger med, skal det være meget svært eller direkte umuligt at installere et substitut til programmet. Der skal være en indbygget mekanisme som gør at du ikke kan skifte den ud.

Eks. Microsoft Vejr-appen skal være den eneste mulighed man har for at have en vejr app

Her er der nærmere tale om irriterende følgesvende (som papirclip’en i word97) :-D

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev:Men for at der er tale om et monopol skal der være en og kun en aktør på markedet for OS.
Det er altså ikke helt sandt. Jeg forstår godt, at du argumentere for at monopol er det samme som en aktør, men de "tabte" (De lavede en aftale, men det var et tab for Microsoft) jo en monopol-sag, selvom det var let at installere andre browser, baseret på tanken om at forudinstalleret browser skaber monopol.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_St ... osoft_Corp.

Edit: Og jeg føler, at de er på vej tilbage til den boldbane.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg medgiver at det er mere blurry i software verdenen :-)

Jeg taler ud fra den markeds-økonomiske definition:
https://da.wikipedia.org/wiki/Monopol

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

I know, men den dur ikke i denne diskussion [emoji4]

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

mediumaevum skrev:
Nu har folk, inkl. mig selv, blevet vænnet til at bruge computer, lave musik på den osv. uden problemer. Så kommer man ikke senere og ændrer på vilkårene. Jeg kunne forstå hvis man fra dag 1 får tilbuddet "Brug en computer. Betingelse: Løbende opdateringshelvede". Så kan man selv vælge hvad man vil udsættes for.
Jeg er bestemt ikke enig.
Hvad du er blevet vænnet til er skidt argument, specielt over for en software udvikler. For du tvinger udvikleren til, at IKKE udvikle sig.
Alternativ er, at du kommer til at løbende tage stilling, hvilket giver software udvikleren den eneste mulighed, at smide dig på en abonnements ordning.
Uanset hvilken løsning softwaren udvikleren vælger, så ender du præcis samme sted. Enten med et OS der ikke udvikler sig, (heriblandt ingen sikkerhedsopdateringer) eller du løbende skal tage stilling (her og nu), mod at betale for det.
mediumaevum skrev:Men når man nu engang har indrettet sit liv efter at bruge en computer uden opdateringshelvede, så ændrer man jo på vilkårene undervejs, når folk er blevet afhængige af det.
Det har faktisk været aktuelt for Windows i rigtig mange år, ikke kun windows 10.
mediumaevum skrev:Man bør derfor forbyde Microsoft at tvinge opdateringer igennem, da vi forbrugere er blevet til en slags slaver for Microsoft/Apple, som høster vores data og ejer vores computere, dvs. man bør tvinge Microsoft til at give folk VALGMULIGHEDEN om de vil have opdateringer og afgivelse af data eller ej, med de risici det indebærer ikke at få dem.

Vi bør give ejerskabet af folks PC'er tilbage til folket!
Det tror jeg sagtens du kan få, hvis du er parat til at betale for det. Men lur mig om du ikke også vil beklage dig over det.
Bruger du nogle af Adopes programmer? I såfald så ser du der, hvad det indebærere. Der bestemmer du heller ikke en pind. Du kan vælge at betale for et abonnement, og ellers så kan du finde alternativer, hvis du kan.

Derfor holder dit "argument" ikke.
mediumaevum skrev:Jeg vil IKKE have opdateringer og jeg vil ikke nøjes med at udsætte dem til en anden dag. Jeg vil have det, som det var før, hvor jeg helt selv kunne vælge ikke at få opdateringer!
Du kommer altså til at lyde som en forkælet teenager... "Jeg vil...." :dollargrin: Beklager men sådan drejer verden altså ikke rundt.
mediumaevum skrev:Det kan kun opfyldes ad lovens vej. Politisk.
Sandsynligvis - men vent og se, om ikke tilstandene bliver dårligere af det. Det er efter min overbevisning kun et spørgsmål om tid, så har du valget - betal eller forsvind!.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

kandersen skrev:
mediumaevum skrev:Jeg vil IKKE have opdateringer og jeg vil ikke nøjes med at udsætte dem til en anden dag. Jeg vil have det, som det var før, hvor jeg helt selv kunne vælge ikke at få opdateringer!
Du kommer altså til at lyde som en forkælet teenager... "Jeg vil...." :dollargrin: Beklager men sådan drejer verden altså ikke rundt.
Det gør den da i hvert fald... Tvært imod lyder du som en gammel mand der har opgivet at at ændre ting der er forkerte.

Windows 8 kom uden rigtig desktop og Windows knap og de endte med at udgive 8.1 fordi folk ikke VILLE have det, så dit argument passer simpelthen ikke i den virkelig verden.

At du bare siger "nå ja", betyder ikke at alle andre er forkælet fordi de ikke vil finde sig i Microsofts måde at gøre tingene på.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mike-air skrev:Møg irriterende.

Men for at der er tale om et monopol skal der være en og kun en aktør på markedet for OS. For at er tale om monopol i deres apps som følger med, skal det være meget svært eller direkte umuligt at installere et substitut til programmet. Der skal være en indbygget mekanisme som gør at du ikke kan skifte den ud.

Eks. Microsoft Vejr-appen skal være den eneste mulighed man har for at have en vejr app

Her er der nærmere tale om irriterende følgesvende (som papirclip’en i word97) :-D
Microsoft var i EU' søgelys. De blev på et tidspunkt pålagt at tilbyde andre browsere end deres egen.
Jeg husker på et tidspunkt at Microsoft gav valgmuligheder mellem deres egen og flere af de mest almindelige browsere, som chrome, Firefox og opera. Efter en EU dom.
Jeg ved ikke om det stadig håndhæves. Jeg er også træt af deres crapware. Hvorfor installere officepakken, når man kun kan bruge den efter en måned. Derefter koster der efter koster det penge.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

kandersen skrev: Jeg er bestemt ikke enig.
Hvad du er blevet vænnet til er skidt argument, specielt over for en software udvikler. For du tvinger udvikleren til, at IKKE udvikle sig.
Alternativ er, at du kommer til at løbende tage stilling, hvilket giver software udvikleren den eneste mulighed, at smide dig på en abonnements ordning.
Uanset hvilken løsning softwaren udvikleren vælger, så ender du præcis samme sted. Enten med et OS der ikke udvikler sig, (heriblandt ingen sikkerhedsopdateringer) eller du løbende skal tage stilling (her og nu), mod at betale for det.
Hvis software skal udvikle sig, fint. Men lad folk selv vælge, om de vil have de udviklede/opdaterede versioner.

Selv er jeg f.eks. meget glad for Blender. Det skyldes ikke mindst, at Blender ikke opdaterer sig selv og dunker dig i hovedet med alskens forfærdeligheder hvis du ikke opdaterer det. Nej, faktisk samler de samtlige Blender-versioner på en server, så man kan vælge fra den første til sidste version.

Det virker meget bedre for mig fordi jeg på den måde kan tilpasse mit workflow og f.eks. også køre med 2 forskellige Blender-versioner, og på den måde få goderne fra den nyeste nye Blender 2.8 og lave modelleringen og animationen i Blender 2.79.

Det samme med GIMP, eller LibreOffice, Musescore eller lignende programmer. Ingen af dem har behov for at tvinge opdateringer igennem. De har opdaterede versioner, ja, men man bestemmer selv.

Og det er dét jeg vil frem til: Hvorfor skal betalingssoftware død og pine være med tvungne opdateringer? Fair nok med frivillige opdateringer, men hvorfor tvang?
kandersen skrev:
mediumaevum skrev:Men når man nu engang har indrettet sit liv efter at bruge en computer uden opdateringshelvede, så ændrer man jo på vilkårene undervejs, når folk er blevet afhængige af det.
Det har faktisk været aktuelt for Windows i rigtig mange år, ikke kun windows 10.
Nej. Det er ganske enkelt forkert. I Win7 kunne jeg selv bestemme om jeg ville have automatiske opdateringer eller ej.

Sig mig, og fortæl mig ærligt: Bruger du overhovedet selv Windows, for du lyder ikke til at have særlig meget styr på det med dine udsagn "vælg den rigtige Windows" og at tvangsopdateringer skulle være aktuelt for Windows i rigtig mange år?
kandersen skrev: Det tror jeg sagtens du kan få, hvis du er parat til at betale for det. Men lur mig om du ikke også vil beklage dig over det.
Bruger du nogle af Adopes programmer? I såfald så ser du der, hvad det indebærere. Der bestemmer du heller ikke en pind. Du kan vælge at betale for et abonnement, og ellers så kan du finde alternativer, hvis du kan.
Nej, af netop den årsag vil jeg ikke bruge f.eks. Photoshop til redigering. Jeg bruger GIMP el. lign. Jeg vil have det, som det var i gamle dage: Betal én pris og få ét produkt som virker ved én installation og hvor man betaler et ekstra beløb pr. opdatering som man selv bestemmer.

Sådan var det i de gode gamle dage. Sådan er det desværre ikke mere, hvor flere og flere professionelle programmer overgår til abonnement. Det er en skidt udvikling.

Hvis jeg køber noget, vil jeg have det for life. I samme stand, som da jeg købte det, ihvertfald hvad angår software. Ikke-elektroniske varer bliver jo slidte, men software bliver aldrig slidt, så hvorfor er det nødvendigt at opdatere software?
kandersen skrev: Du kommer altså til at lyde som en forkælet teenager... "Jeg vil...." :dollargrin: Beklager men sådan drejer verden altså ikke rundt.
Hvorfor er det for meget forlangt, at jeg vil beholde det, jeg ærligt og redeligt har købt, betalt og indstalleret på min egen computer, som jeg har købt og betalt, i samme stand som da jeg købte og betalte det?

Forklar mig dét før vi taler om "forkælet teenager", tak!
kandersen skrev:
mediumaevum skrev:Det kan kun opfyldes ad lovens vej. Politisk.
Sandsynligvis - men vent og se, om ikke tilstandene bliver dårligere af det. Det er efter min overbevisning kun et spørgsmål om tid, så har du valget - betal eller forsvind!.
Hvis jeg kunne betale for en version af Windows i engangsbeløb (til samme pris som nu, evt. med et par hundrede kroners forskel) hvor jeg helt og holdent selv bestemmer om den skal opdatere automatisk, så vil jeg det.

Men lige nu giver de ingen valg.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

mediumaevum skrev:
Hvis jeg kunne betale for en version af Windows i engangsbeløb (til samme pris som nu, evt. med et par hundrede kroners forskel) hvor jeg helt og holdent selv bestemmer om den skal opdatere automatisk, så vil jeg det.

Men lige nu giver de ingen valg.
Er disse muligheder nævnt her forsøgt?

[url]http:/www.thewindowsclub.com/turn-off-windows ... windows-10[/url]

Nyt svar