Feedback på Lydmaskinen - og håndtering af samme

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Feedback på Lydmaskinen - og håndtering af samme

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har lagt mærke til, over længere tid her på Lydmaskinen, at når jeg får noget feedback (f.eks. kritik), og jeg så stiller uddybende spørgsmål til kritikken, for at få den uddybet og samtidig forklarer hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde, med det formål at få en uddybende forklaring på kritiken taget min egen forklaringsmodel i betragtning, så bliver jeg ofte beskyldt for at lave undskyldninger/bortforklaringer.

Hvad er det i min debatteren og håndtering af kritiken og stillen spørgsmål for at få uddybende forklaringer, som kan give denne opfattelse hos modtagerne?

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Det er når du skriver at person X på et andet webforum har sagt noget andet og så bliver i tvivl om hvem der har ret.
Det kan jeg godt forstå kan forvirre dig.
Men du har (især) 3 professionelle folk her som gang på gang hjælper dig og dem fejer du lidt af bordet hvergang de giver dig specifik hjælp når du bagefter quoter anden input andetsteds fra.

Min egen observation er at det er lidt sjovt at du er så obs på at være anonym når du så samtidigt er den mest opmæksomheds-søgende her på boardet IMO.

god weekend :)

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Jeg er meget imponeret af den yderst tålmodige behandling du har fået, når man tænker på hvor mange indlæg du har skrevet.

Indlæg hvor du beder om folks mening og hjælp!

Du får kyndige råd og nærmest undervisning af virkelig kompetente folk!

Så kan det godt virke lidt “pigefornærmet” når du bliver ved at protestere over de svar du får!

Du beder om folks mening, og den får du så, ud fra hver deres individuelle baggrund og musikalske smag!

Prøv at overveje, om ikke andre end dig selv godt kan have ret i noget, selvom du ikke nødvendigvis er enig med dem!

Vær glad og taknemmelig for al den feedback du får!

(Kig engang i “min musik”-afdelingen, og se hvor mange der slet ikke får svar på deres musik! ;) )

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er relativt enig med de andre indlæg her

Du har efterhånden fået voldsom opmærksomhed, gang på gang, selv om du stiller de samme spørgsmål igen og igen,..

Spørgsmålet du rette her har vi vist OGSÅ været igennem 3-4-5 gange før, i forskellig forklædning, men det bliver ved

Jeg kan ikke komme i tanke om andre fora hvor jeg har set nogen modtage så megen pro hjælp, igen og igen,... og så gratis

Samtidig ønsker du ikke at uddanne dig med rigtig undervisning, som du meget rigtigt opfordres til, du ønsker ikke engang at uddybe hvorfor du HELT PRÆCIST undviger dette, og åbenbart føler dig hævet over at skulle knokle dig igennem på præcis samme vilkår som enhver anden.

Du spørger igen og igen efter regler, hvor der ingen regler er, især GS har forgæves, og tålmodigt, prøvet at banke det fast

Du ses aldrig SELV ude at hjælpe folk, eller bare værende alment social, altid kun med spørgsmål, samt kald på hjælp, i dine egne tråde

Tit får du stribevis af tids-krævende svar, du blot ignorerer, som Mike så rigtigt sagde for nylig: "jeg skal se om jeg gider svare dig en anden gang"

Jeg forestiller mig du måske sidder og krøller ansigt sammen i fornærmelse nu

Hvis det er tilfældet så husk det var dig selv der spurgte, og du blot fik endu et svar :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Noget helt andet, tit så har du rette eller slettet din tråd, alt imens man sidder og svarer dig,..

Ultimativt respektløst over for andres tid og angagement når det går hen og bliver så typisk som det er

Jeg tillader mig derfor at quote din OP, før den evt ændres, så man kan se hvad det var jeg rent faktisk svarede på ovenover
mediumaevum skrev:Jeg har lagt mærke til, over længere tid her på Lydmaskinen, at når jeg får noget feedback (f.eks. kritik), og jeg så stiller uddybende spørgsmål til kritikken, for at få den uddybet og samtidig forklarer hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde, med det formål at få en uddybende forklaring på kritiken taget min egen forklaringsmodel i betragtning, så bliver jeg ofte beskyldt for at lave undskyldninger/bortforklaringer.

Hvad er det i min debatteren og håndtering af kritiken og stillen spørgsmål for at få uddybende forklaringer, som kan give denne opfattelse hos modtagerne?
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Tak, Dubtemple. Jeg vil tage al kritik i denne tråd til efterretning i mit fremtidige virke her på Lydmaskinen, men særligt din kommentar her vægtes meget tungt - sammen med de andre svar også, selvfølgelig.

Jeg vil gøre mit bedste fremover, på at lytte bedre til kritik, samt give andre feedback også.

Jeg vil gerne have lov til at besvare to ting du kommenterer på:
Samtidig ønsker du ikke at uddanne dig med rigtig undervisning, som du meget rigtigt opfordres til, du ønsker ikke engang at uddybe hvorfor du HELT PRÆCIST undviger dette, og åbenbart føler dig hævet over at skulle knokle dig igennem på præcis samme vilkår som enhver anden.
Du ses aldrig SELV ude at hjælpe folk, eller bare værende alment social, altid kun med spørgsmål, samt kald på hjælp, i dine egne tråde
Det er en korrekt observation, og som sagt vil jeg gøre mit ypperste fremover på at hjælpe andre, med det jeg nu kan byde ind med.

Dog er der en ting at bemærke, særligt ang. det med undervisning:

Jeg har ikke mulighed for, uanset hvadend vilje jeg nu engang har til, at lære musikteori/undervisning. Det skyldes ikke musikskoler eller mangel på samme, men det faktum at jeg ikke "bare" kan tage ind på en musikskole og få almindelig undervisning grundet psykisk handicap, som for mit vedkommende gør, at jeg er meget udfordret - særligt i forhold til det du selv nævner - alment socialt.

Jeg har brug for hjælp til stort set alt praktisk i mit liv. Derfor kan jeg heller ikke "bare" gå til en almindelig undervisning. Jeg ville - måske - kunne klare det med en privatunderviser, men der er taget kontakt til en del, og ingen havde mulighed for at tilbyde den slags privatundervisning.

Derfor må jeg nøjes med tutorials, og ellers gøre brug af den hjælp jeg kan få på lydmaskinen.

Det er naturligvis ingen undskyldning for ikke at knokle på, på anden vis, men mit psykisk handicap og tilstødende problematikker gør at jeg må prioritere mine personlige ressourcer i forhold til livets gøremål - og hobby (herunder musik). Det er ikke et spørgsmål om tid, men energi som er flukturerende, men dog overordnet set, lavt.

Jeg håber om ikke andet, at det kan give en forståelse, hvorfor jeg ikke "bare" kan tage imod undervisning som foreslået så mange gange.

Til sidst vil jeg - endnu engang - pointere at jeg sætter stor pris på den feedback, kritik såvel som meget andet, jeg får her på Lydmaskinen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fedt du tager det til efterretning, posetivt, igen-igen,... :-)

Jeg var godt klar over du er udfordret, det er vi alle, dog på forskellig vis, og grad, er selv udpræget introvært, og med focus-lack,..

Atter andre kæmper med at få hverdagen til at hænge sammen, simpelthen fordi de har børn :-)

Tak for at løfte sløret en smule mere for din bagrund, og situation,..
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Det kræver en del af mig at fortælle sådan noget, når det er offentligt.

Jeg har utrolig svært ved kommunikation, og få sagt tingene på den rigtige måde, så det af modtager forstås som det af mig - afsender - var tiltænkt. Derfor føler jeg mig nødsaget til at give en forklaring, på ét eller andet tidspunkt, i håb om forståelse.

Derfor kan mine svar på jeres kritik meget nemt lyde som afvisninger af jeres kritik, men det er på ingen måde intentionen.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

mediumaevum skrev:Det kræver en del af mig at fortælle sådan noget, når det er offentligt.
Men nu har du i et par tråde stille og roligt åbnet mere og mere op :) :thumbup:

Og som jeg så David skrev til dig i anden tråd, er det på ingen måde farligt at åbne lidt op en gang i mellem. Og grundet din måde at holde dig så anonym er der heller ingen af os der direkte ved hvem du er men, kun kender dig som “mediumaevum”.

Men jeg kender alt for godt den måde du har det på !

Jeg er selv diagnoseret med flere sindslidelser, blandt andet bipolar type 2.

Men som årene går og man selv forsøger at acceptere tingene som de og tale frit omkring det, jo lettere bliver det også ikke at føle det som et tabu og samtidigt lettere for folk omkring en at have forståelse for hvorfor man er som man er :)

Og jeg tør næsten lægge hovedet på blokken, uden at have det mindste evidens for min udtalelse, og sige at vi to nok ikke er de eneste her inde der døjer med lidt.

Vi døjer alle sammen med hvert vores. Bare i forskelligt grad.

Men igen, jeg har haft det på samme måde. Men føler aldrig jeg er blevet dømt på det herinde. Og flere herinde kender mig da også udenfor internettet :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jenkins skrev: Men nu har du i et par tråde stille og roligt åbnet mere og mere op :) :thumbup:

Og som jeg så David skrev til dig i anden tråd, er det på ingen måde farligt at åbne lidt op en gang i mellem. Og grundet din måde at holde dig så anonym er der heller ingen af os der direkte ved hvem du er men, kun kender dig som “mediumaevum”.
Jeg troede bare ikke, at mine problematikker skulle have indflydelse på mit virke på Lydmaskinen, eller at det på nogen måde skulle blive "opdaget".

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

mediumaevum skrev:
Jenkins skrev: Men nu har du i et par tråde stille og roligt åbnet mere og mere op :) :thumbup:

Og som jeg så David skrev til dig i anden tråd, er det på ingen måde farligt at åbne lidt op en gang i mellem. Og grundet din måde at holde dig så anonym er der heller ingen af os der direkte ved hvem du er men, kun kender dig som “mediumaevum”.
Jeg troede bare ikke, at mine problematikker skulle have indflydelse på mit virke på Lydmaskinen, eller at det på nogen måde skulle blive "opdaget".
Dt behøver de jo som sådan jo heller ikke at have :)

Men det er jo altid nemmere at rådgive give folk når man kender lidt mere til baggrunds historien.

Eksempelvis ville folk, der flere gange har rådet dig til at tage undervisning, have haft forståelse fra starten omkring hvorfor det ikke bare er så ligetil. Og derved måske have reageret anderledes istedet for at opfatte det som om du ikke gider :)

Men før folk kan det bliver de jo også nødt til at vide lidt om baggrunden bag.

Og på den måde kunne flere misforståelser måske have været undgået :)

Nyt svar