Stabilizer/gimbal til mobiltelefon (iPhone)?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Stabilizer/gimbal til mobiltelefon (iPhone)?

Indlæg af SustainerPlayer »

Er der nogen, der anvender sådan en?
Hvilket mærke skal man kaste sig over?
Anbefalinger, gode/dårlige erfaringer udbedes.

Jeg har googlet mig følelsesløs. Hands on erfaringer efterlyses. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Forsigtigt bump til det arbejdende folk.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg skulle bruge en "gimbal" til min iPhone og købte en batteridrevet 3-akset Swiftcam M3, da den så ud til at være bedst og fik bedst anmeldelser i sin tid.

Med importgebyr, told og moms endte den ikke med at være helt billig dengang, men jeg har aldrig brugt den.

Jeg synes det er for følsomt til at virke ordentligt, dvs. jeg ville bruge den til at filme meget nedad og så virker det som om jeg kørte over dens potentielle rækkevidde for stabilisering. Den er nok bedre til alm. horisontal brug.

Den ligger bare her og har aldrig været brugt udover en test, der så har kostet mig nogle tusinde kroner :doh:

I stedet købte jeg et semi-pro kamera, et stativ eller jeg kører holdholdt og stabiliserer i software.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

IMG_2698.jpg
IMG_2698.jpg (1.68 MiB) Vist 344 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har også købt sådan en ekspandérbar klemme til iPhone SE + de lidt større modeller.

Det hele burde virke perfekt (bortset fra at det efter min mening ikke dur til at filme meget nedad) eftersom jeg kun har brugt det 1 gang.

Det hele må du få for den groteske pris af 0 kr. eller for 100 kr. hvis du vil have det sendt med GLS. Det kan man sgu da kalde et godt tilbud.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:Jeg har også købt sådan en ekspandérbar klemme til iPhone SE + de lidt større modeller.

Det hele burde virke perfekt (bortset fra at det efter min mening ikke dur til at filme meget nedad) eftersom jeg kun har brugt det 1 gang.

Det hele må du få for den groteske pris af 0 kr. eller for 100 kr. hvis du vil have det sendt med GLS. Det kan man sgu da kalde et godt tilbud.
Det er sgu i orden. Mange tak. Jeg sender lige en PB. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er sejt Holger :thumbup: :denmark: :jam:
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar