Norge-tråden, natur, olie, økonomi,.. m.m.

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Norge-tråden, natur, olie, økonomi,.. m.m.

Indlæg Skrevet: 24. aug 2018, 23:02

Overført fra 4sound-tråden, for ikke at køre den af sporet :dollargrin:

Mike-air skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:
Det jeg har et problem med, er manglen på kilder (du nævner ingen), i en negativt ladet sætning hvor du nævner olie-milliardærerne i Norge. Jeg bor her, derfor er jeg nærtagende.

Ved godt I fandt ud af det :-)

Vil lige tilføje at nordmænd er generelt rige, set som nation, og kan derfor godt betegnes således både kollektivt og individuelt, uden at der ligger noget negativt i det, tvætimod,..

Jeg har før nævnt deres mega store fælles pengetank, som er helt unik

Her er lidt mere info, nu du alligevel bor der :-)

8634 mia kroner samlet :shock:

Det er sgu cool, at rigdommene i så høj grad er endt i en fælleskasse

https://finans.dk/erhverv/ECE10824761/e ... ctxref=ext

Efter jeg er begyndt at arbejde på et økonomisk institut er jeg blevet lidt klogere på olie-situationen. Det er åbenbart en sport at debattere Olie i Dagens næringsliv. Det er så slemt at to professorer "battler" hinanden i avisen i stedet for at gå ned ad gangen og tale direkte til hinanden :-P

Anyways. Lad os fortsætte dette på PM. Det har ikke så meget med 4Sound at gøre :)

På en beslægtet node ,.. for dem der har undret sig over at Norge og især Oslo er fyldt med Tesla'er :-)

Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Norge-tråden, natur, olie, økonomi,.. m.m.

Indlæg Skrevet: 28. aug 2018, 10:22

Det her er to professorer (Ståle og Atle) fra mit fakultet (HH NMBU) som battler hinanden i avisen 'dagens næringsliv' (ligesom børsen i dk), dette er 4 artikel i træk hvor de to professorer har allieret sig med hvert deres crew, og derefter battler hinanden. Faktisk har de begge kontor lige ved siden af hinanden (ca. 5 meter fra mit kontor), og alligevel skal det foregå i avisen :lol: :luny:

DN GJO 28 august.png

Tilbage til "After Party"