Kræv licensmomsen tilbage

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Kræv licensmomsen tilbage

Indlæg af SustainerPlayer »

Undrer mig over det ikke har været oppe her på sitet.

Læs mere på

https://kraevlicensmomstilbage.dk/

Husk sidste chance for at tilmelde sig er 13. juni.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er det kun for folk med firmaer, eller hvordan? Jeg læser moms som noget der hører firmaer til. Alternativt gælder det vel nærmest hele befolkningen.(?)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nej det er for alle, der har betalt licens.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og ja det er jo nærmest alle hustande i Danmark.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men hvad hvis foreningen taber søgsmålet? Hvem betaler så omkostninger m.m.?
Jeg er slet ikke inde i det rets/lov-lingo, men der må da være mere man skal vide, eller hvordan?
Det undrer mig, at jeg ikke har hørt om det før nu.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Christoffer I. N. skrev:Men hvad hvis foreningen taber søgsmålet? Hvem betaler så omkostninger m.m.?
Jeg er slet ikke inde i det rets/lov-lingo, men der må da være mere man skal vide, eller hvordan?
Det undrer mig, at jeg ikke har hørt om det før nu.
“Foreningen har fri proces til at føre sagen, og det er derfor gratis at tilmelde sig sagen”

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg bider mærke i "...det er derfor gratis at tilmelde sig sagen"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Foreningen burde måske have formuleret det anderledes, så det ikke er muligt for uvidende folk (= mig) at blive i tvivl.
Jeg kunne google mig til dette:
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/raad ... fault.aspx

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Undskyld mig, men det er da det dummeste jeg længe har hørt. Forstår de ikke, at det er deres egen pengekasse det tages fra?

Hvad er meningen, bortset fra at berige sig selv fra den samme kasse som betaler regningen til sygehuse, politi, skoler, ældrepleje, veje, og jeg ved ikke hvad.

Oh my f*cking god altså.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvis man kan tale om at nasse på det offentlige, så er det da netop noget som dette.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er vel ikke "at nasse", hvis det offentlige uretsmæssigt har afkrævet for mange penge fra borgene, at de (borgerne) så vil have dem retur?

Det offentlige skal opføre sig ordentligt - ellers giver det ikke mening, at borgene skal gøre det samme.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det offentlige har begået en fejl, men der er ingen som har beriget sig selv.

Spørgsmålet er, om du har lyst til at gå i små sko, når det er din egen pengekasse du tager fra.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Det offentlige har begået en fejl, men der er ingen som har beriget sig selv.

Spørgsmålet er, om du har lyst til at gå i små sko, når det er din egen pengekasse du tager fra.
Jeg synes det er helt essentielt, at det offentlige bør gøre det rigtige.

Det synes det offentlige så, at det har gjort her.

Det er der mange, der mener det offentlige ikke har gjort.

Så må retten kigge på det.
Senest rettet af SustainerPlayer søn 10. jun 2018 00:12, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Havde det været princippet havde sitet heddet: stoplicensmomsen.dk

Det her lugter af smålighed.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Vi ser forskelligt på det.

Det der egenligt falder mig mest for brystet er, at det kun er dem, der sagsøger, der - hvis de vinder - får deres penge tilbage.

Jeg mener, at hvis der falder en dom om tilbagebetaling, så skal alle berørte havde deres penge tilbage.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja, vi ser blot forskelligt på det. Som du kan høre strider det stærkt imod mit eget værdi-kodeks.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kan ikke se problemet i det. Staten har endnu engang begået en fejl, så skal de selvfølgelig rette op på det med det samme.

Som vi så sidst de forærede milliarder væk via Skat, så har 11-12 manglende milliarder tilsyneladende ingen konsekvens i samfundsøkonomien alligevel.

Da jeg grundlæggende er mod licens eller medieskat, så giver det ekstra god mening for mig at folk der har betalt licens (mod deres vilje ikke mindst) kan få returneret bare en del af beløbet.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev:Havde det været princippet havde sitet heddet: stoplicensmomsen.dk

Det her lugter af smålighed.
Fuldstændig enig. Har præcis samme holdning når jeg tvinger piger til at have sex med mig, efter jeg har givet dem gratis drinks en hel aften. Fair skal være fair.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Arhmenskalvinuikkeliiige...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

bredal187 skrev:
Mike-air skrev:Havde det været princippet havde sitet heddet: stoplicensmomsen.dk

Det her lugter af smålighed.
Fuldstændig enig. Har præcis samme holdning når jeg tvinger piger til at have sex med mig, efter jeg har givet dem gratis drinks en hel aften. Fair skal være fair.
Du bliver nødt til at skære det ud i pap for mig, forstår ikke din joke :-D

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

At når man tager imod noget, så skal man altså også lade folk bolle en.... Man skal ikke være smålig og holde på sin ret.

Vi er helt på den samme side :thumbup:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

bredal187 skrev:At når man tager imod noget, så skal man altså også lade folk bolle en.... Man skal ikke være smålig og holde på sin ret.

Vi er helt på den samme side :thumbup:
:lol:

Der er selvfølgelig også to sider af sagen. Jeg syntes bare den måde sagen er vinklet, lugter langt væk af smålighed.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

... har spist for mange popcorn ...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Var der forresten ikke også noget med at licenskonceptet helt skulle fjernes, og det skulle overgå til at blive en del af skatten? Eller blev det fejet ind under gulvtæppet i stilhed?

Jeg tror ihvertifald ikke det sker, før jeg ser det. Og hvis det sker, bliver det også interessant at se hvordan det bliver implementeret. Hvis det betyder at der pludselig kan forhandles om hvorvidt skattepengene skal bruges på hospitaler, ældreplejen, skolesystemet eller TV, så synes jeg det er en success. Men hvis det fortsætter med at være en urørlig fastlåst entitet, så er vi ikke nået særligt langt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Joachip skrev:Var der forresten ikke også noget med at licenskonceptet helt skulle fjernes, og det skulle overgå til at blive en del af skatten? Eller blev det fejet ind under gulvtæppet i stilhed?
Det blev aftalt tilbage i marts.

http://dr.custhelp.com/app/answers/deta ... elicens%3F

DRs side har reference til Finansministeriets information omkring "beslutningen" samt hvordan det er tænkt at blive i praksis.

Nyt svar