Bør Aircondition være lovpligtig?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Re: Bør Aircondition være lovpligtig?

Indlæg af bryla »

Mr. Soundman skrev: Et andet eksempel er, når man som cyklist skal dreje til venstre i et lyskryds, hvor man jo først skal køre lige over og så vente på, at der bliver grønt i den krydsende retning. Men hvordan er det lige med "intelligente lysreguleringer" her? Jeg har da flere gange prøvet at stå og vente i evigheder på, at en bil kommer og "trigger" lysreguleringen for mig, efter jeg har kørt over den første gang og skal til at køre over anden gang, for det er åbenbart ikke blevet tænkt ind i programmeringen af lysreguleringen, at der kan være cykler, der skal dreje til venstre i et lyskryds :evil:
Hvis du skal dreje til venstre, skal du først køre frem og vente til der er fri bane. Du skal ikke vente på, det bliver grønt i tværgående retning.
skriver noder

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

bryla skrev:
Mr. Soundman skrev: Et andet eksempel er, når man som cyklist skal dreje til venstre i et lyskryds, hvor man jo først skal køre lige over og så vente på, at der bliver grønt i den krydsende retning. Men hvordan er det lige med "intelligente lysreguleringer" her? Jeg har da flere gange prøvet at stå og vente i evigheder på, at en bil kommer og "trigger" lysreguleringen for mig, efter jeg har kørt over den første gang og skal til at køre over anden gang, for det er åbenbart ikke blevet tænkt ind i programmeringen af lysreguleringen, at der kan være cykler, der skal dreje til venstre i et lyskryds :evil:
Hvis du skal dreje til venstre, skal du først køre frem og vente til der er fri bane. Du skal ikke vente på, det bliver grønt i tværgående retning.
Aaaaah - tak for info :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

... så behøver jeg alligevel ikke brokke mig så meget :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Skærmbillede 2018-06-03 kl. 10.33.33.png
https://www.cyklistforbundet.dk/Alt-om- ... afik-cykel

Og så tilbage til Air-cons :)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Aircon? Jamen kunne det ikke være deejligt at gøre det lidt mere behageligt for mennesker på bekostning af naturen. Men er det vigtigt? Dokumentation af grønt aftryk osv? Nej til lovgivning, generelt er jeg imod politikerstyring fra nutidens fjollede ideologer.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mht. Cykel-diskriminering:
Aarhus kommune havde den her gode ide tilbage i 2015. Spørgsmålet et hvad der skete efterfølgende/om der skete noget?

https://www.electronic-supply.dk/articl ... _gront_lys

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Problemet er nok, at chippen ikke registerer noget, når man cykler modsat færdslen, på fortovet, ude i venstre vognbane og så videre.

:-P

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev: I Oslo kommune (som tæller en stor del af Norges befolkning) er der skraldesortering over alt! På jobbet, på gaden (har dog set få ‘normale’ skraldespande), og derhjemme. Det var en ting jeg var positivt overrasket over, og lige skulle vænne mig til da jeg flyttede her op.
Ja, skraldesortering er faktisk ret lige til efter en måneds tid.

De er i gang med at udskifte AL gadebelysning med LED, i Albertslund. Det er ret fedt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Omkring brug af EL vil det være super at holde gang i vores vindmøller, det er nærmest miljøsvineri at bygge dem og så trykke på "pause" knappen fordi vi ikke kan afsætte strømmen.

MEN!!!!

Nu bor jeg i en landsby, og hvis alle havde de latterlige varmepumpe kasse stående og snurre er det jo slut med natur stilheden om aftenen, det ville jeg være ked af, vi har én nabo som har en, og på trods af at det er et stykke væk er de fleste af os på lydmaskinen måske lidt hysterisk omkring uønskede lyde, deriblandt mig.

Så lovpligtigt vil være latterligt, jeg var i EL-giganten i dag og de havde totalt udsolgt på alt der kunne blæse (på nær støvsugere og affugtere), så længe at folk er fornuftige udenfor og ikke tænder bål eller griller uforsvarligt hvis der er knastørt, så bør der (på trods af landmændene har godt gange i vandkamp med markerne) være nok vand til et koldt bad eller måske et lille bassin i haven så kan man komme ned i temperatur.

Vi skal ud i naturen, og ikke bure os inde i vores overbeskyttende betonfængsler vi kalder huse, nu er det varmt, så må vi sætte hastigheden ned og holde nogle pauser og nyde noget skygge og drikke noget koldt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev: Vi skal ud i naturen, og ikke bure os inde i vores overbeskyttende betonfængsler vi kalder huse, nu er det varmt, så må vi sætte hastigheden ned og holde nogle pauser og nyde noget skygge og drikke noget koldt.
:thumbup:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg tror vi får et nyt år som bliver "det år med flest klimarekorder nogensinde", hvilket jo i sig selv bidrager med endnu en klimarekord til sin eget statistiske grundlag. Måske kan vi endda få en ny rekord i "antallet af måder meteorologer finder klimarekorder på".

Jeg er iøvrigt enig i at Danmark ikke er helt gearet til sådan et vejr her. Der er ingen steder der har blæsere eller noget. Men jeg må sige jeg nyder det alligevel. Kulde gør mig træt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev:...
Vi skal ud i naturen, og ikke bure os inde i vores overbeskyttende betonfængsler vi kalder huse, nu er det varmt, ...
Fair nok for nogle... Men for dem af os, der har flere forskellige pollenallergier, og hvor alverdens mediciner kun har en begrænset effekt, der er det desværre et no-go at gå udenfor hele dagen lige nu, hvis man på nogen måde kan slippe.

Jeg er faktisk ret ked af ikke at have et ordentligt ventilationsanlæg i mit hjem... Nu har jeg ikke den allermindste forstand på huse og ej heller air-con til huse, men i større bygninger med ordentlige ventilationsanlæg, der har folk som jeg i hvert fald utrolig stor glæde af de luftfiltre, som luften gudskelov passerer, før den kommer indendørs. Jeg forestiller mig, at det samme gør sig gældende for et villa-air-con-anlæg...?? Hvis jeg en gang i fremtiden skal have en ny bolig, så vil ventilationsanlæg/aircondition helt klart være noget, der bliver taget med i mine overvejelser. Og øjner jeg da en mulighed for en teknisk løsning, der kan hjælpe mig, så kommer moder-jord altså til at måtte leve med det ekstra strømforbrug.

I tider som disse, hvor jeg gemmer mig meget indendørs, der kan det for øvrigt bare være såååååå trægt at få udrettet ret meget på den musikalske front - det er som om kreativiteten bare ikke rigtig spiller, når jeg har det alt for varmt indenfor. Og det kan en lydmaskinist jo dårligt leve med :wink:

Mht. al denne air-con-snak... Er der nogen her, der ved noget om, hvor meget effekt man har af de der solskærme, som man kan montere udvendig på bygninger til at skærme vinduer mod sollys? Giver det noget i forhold til indetemperaturen på de varme sommerdage?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:I tider som disse, hvor jeg gemmer mig meget indendørs, der kan det for øvrigt bare være såååååå trægt at få udrettet ret meget på den musikalske front - det er som om kreativiteten bare ikke rigtig spiller, når jeg har det alt for varmt indenfor. Og det kan en lydmaskinist jo dårligt leve med :wink:
Det f*cker virkeligt også med min koncentration må jeg tilstå. Har været under halvt så produktiv denne weekend som jeg havde håbet på :?

Tilbage i 2011/12 havde jeg faktisk studie med aircon i kontrolrummet. Det var sygt fedt på en dag som idag.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er klart at der kan være forhold der gør at man bliver nødt til at være indendøre, og så må man jo have grej nok til det, men hvis vi både skal kunne varme vores 350kvm op og køle det ned, så bliver det latterligt dyrt, jeg har en lille aircon i soveværelset, dagen må klares med en blæser, natten kræver nogle gange lidt mere hjælp. Men lovpligtigt kan vist godt droppes, det må være skrevet i et hedeslag.

Et godt luftsystem i et hus bør selvfølglig have et filter, hvor effektivt det så er kommer an på system, kvalitet og vedligehold. Men mange har luft til luft varmepumper, og de virker godt til både at lave varme og kulde, men de tilføjer ikke frisk luft, så selv om temperaturen er god betyder det ikke at luftkvaliteten er det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mr. Soundman skrev:det er som om kreativiteten bare ikke rigtig spiller, når jeg har det alt for varmt indenfor.
Yup. Jeg ved hvad du snakker om. Jeg havde f.eks. en plan om at lave noget cool dybsindig ambient, og det kørte så af sporet:



Undskyld, verden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg var egentlig mest irriteret på dit valg af kick.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:
Mr. Soundman skrev:det er som om kreativiteten bare ikke rigtig spiller, når jeg har det alt for varmt indenfor.
Yup. Jeg ved hvad du snakker om. Jeg havde f.eks. en plan om at lave noget cool dybsindig ambient, og det kørte så af sporet:



Undskyld, verden.
Ha ha ha, god måde at starte dagen på :thumbup:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Joachip skrev:
Mr. Soundman skrev:det er som om kreativiteten bare ikke rigtig spiller, når jeg har det alt for varmt indenfor.
Yup. Jeg ved hvad du snakker om. Jeg havde f.eks. en plan om at lave noget cool dybsindig ambient, og det kørte så af sporet:



Undskyld, verden.
170518122531-joke-thumb-2-large-169.jpg

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Joachip skrev:
Mr. Soundman skrev:det er som om kreativiteten bare ikke rigtig spiller, når jeg har det alt for varmt indenfor.
Yup. Jeg ved hvad du snakker om. Jeg havde f.eks. en plan om at lave noget cool dybsindig ambient, og det kørte så af sporet:



Undskyld, verden.
Du fyrer det bare igennem Paul Stretch. Instant dybsindig ambient.
Vedhæftede filer
paul.m4a
(1.14 MiB) Downloadet 579 gange

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

PaulStretch kan sgu redde alt. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:dollargrin:

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

mediumaevum skrev:Så hvad er klimahysterikernes forsvar nu?
At det er vigtigere at bevare et klima på planeten der kan opretholde liv, frem for at visse personer har det en smule varmt.

Ja, mine slimhinder og bihuler bliver fuldstændigt f*cked af AC, så jeg mener det burde forbydes! :dollargrin:
Du er godt klar over at det ikke er forbudt for dig at investere i og installere et AC anlæg, ikke? Det står dig fuldstændigt frit for.
Jeg elsker den her klassiske offer-rolle. "Buhu, jeg har det varmt og det er de andres skyld". Grow up, seriøst. :roll:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

benjisan skrev:
mediumaevum skrev:Så hvad er klimahysterikernes forsvar nu?
At det er vigtigere at bevare et klima på planeten der kan opretholde liv, frem for at visse personer har det en smule varmt.

Ja, mine slimhinder og bihuler bliver fuldstændigt f*cked af AC, så jeg mener det burde forbydes! :dollargrin:
Du er godt klar over at det ikke er forbudt for dig at investere i og installere et AC anlæg, ikke? Det står dig fuldstændigt frit for.
Jeg elsker den her klassiske offer-rolle. "Buhu, jeg har det varmt og det er de andres skyld". Grow up, seriøst. :roll:
Et eller andet sted fortryder jeg faktisk min tråd her. Men det er jo nemt at sige bagefter, når skaden er sket.

Iøvrigt er jeg helt enig med dig, når jeg lige læser og forstår din kommentar i den rette kontekst.

Nyt svar