Ny mac => timemachine kopi?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Ny mac => timemachine kopi?

Indlæg af Mike-air »

Hey guys,

Jeg har købt mig en af de helt nye macbook pro's. Det trængte jeg også til, da min egen mac var en mbp fra 2011! Den har dog gjort det ganske godt. Anyways, jeg spekulerer over om jeg bør lave en timemachine kopi af den gamle mbp og sætte den nye op fra det- således at jeg har alle mine købte plugins og samples installeret med det samme uden at skulle til at finde licenser osv. Er sikker på det er hamrende bøvlet med 50 forskellige mærker.

Jeg overvejer samtidigt også hvad der er af negative sider ved at gøre det; alt muligt gammelt lort som kommer med over på den nye. Plus det er fornuftigt at få ryddet godt op en gang imellem.

Spørgsmål:
Er der nogle negative sider ved at kopiere indhold fra en gammel maskine over på en ny? Hvad er de, og opvejer de de positive sider?

Tak,

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du rammer de to begrundelser spot on, gendannelse = nemt, men start på frisk = bedre.

Jeg har lavet gendannelser som kørte fint, så du kan jo altid starte med at gendanne og se om det kører som du forventer, og hvis ikke kan du jo starte forfra.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

De par gange jeg har prøvet har jeg gendannet fra den forrige maskine. Det har kørt fint - men jeg er så også rimelig striks med at holde min maskine velkørende ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

- og min nuværende mbp er altså et år ældre end din! og kører stadig glimrende
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Klog af skade, så er det min erfaring at installere alt forfra, som ikke relaterer til alm. dokumenter/mails/OS, dvs. alt med især challenge/response og andre licenser, som ikke inkluderer iLok.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:- og min nuværende mbp er altså et år ældre end din! og kører stadig glimrende
Det er virkelig også kun fordi jeg blev lidt forelsket i den maskine jeg havde fra arbejdet, men den kan man jo ikke bruge til musik eller grisse-fy..

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Klog af skade, så er det min erfaring at installere alt forfra, som ikke relaterer til alm. dokumenter/mails/OS, dvs. alt med især challenge/response og andre licenser, som ikke inkluderer iLok.
Aha. Det var netop det jeg fiskede efter. Jeg har alt muligt Arturia (som ikke altid er lige medgørligt hvis jeg husker rigtigt), native instruments og samt en masse random plugin firmaer. Intet af det er ilok.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

YMMV, dvs. nogle er heldige, andre not so much.

Min erfaring er, at NÅR det går galt, så er det som regel noget rigtig svært at fixe. Så kan man bøvle med noget der ikke virker eller autoriserer i månedsvis eller permanent.

Jeg plejer bare at tage to dage ud af kalenderen og så bide i det sure æble og installere alt forfra. Og så i øvrigt generelt lave så "dumme" installationer som muligt, eneste undtagelse er at jeg klikker AAX/VST fra hvis jeg kan. Ellers bare alt som default og ja-tak.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Arturia bliver da klaret via deres license-center-thingey-app.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ligesom NI og Waves

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg er åbenbart blot en gammel mand der ikke længere er med på noderne.

Hehe.

Nyt svar