CEPOS lol

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

CEPOS lol

Indlæg af Holger »

https://www.avisen.dk/top-cepos-negativ ... 99382.aspx

Det underminerer ligesom den de ellers korrekte vurderinger når man hiver bibliotekerne ind i det... :lol:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Damn - det er sjældent, at der bliver lukket så meget vrøvl ud på en gang.
- Museer med gratis adgang er også et eksempel. Der får man mere ud af sin fritid, og derfor bliver det mere attraktivt ikke at være i beskæftigelse.
Han har tydeligvis ikke gide ulejlige sig med at læse nogle af de mange bruger/besøgsundersøgelser der (skal laves) og bliver lavet på museerne.
Senest rettet af SustainerPlayer søn 27. maj 2018 14:35, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Arhmen, den form for Erasmus Montanus argumentation han lægger for dagen er jo idioti.

Man kan for helvede da ikke se på biblioteker, museer og anden kultur eller ting i vores samfund ud fra et 100% økonomisk perspektiv. Vi er jo ikke robotter.

Og så tror jeg i øvrigt slet ikke han har ret i at disse tilbud på nogen måde gør det mere attraktivt at gå ledig, det vil jeg i hvert fald gerne se dokumentation på.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jo jo, han har fuldstændig ret. Som enhver ved, så er bibliotekerne jo kun tilgængelige for arbejdsløse. Folk med anden type indtægt end dagpenge eller kontanthjælp bliver afvist i døren.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Man kan glæde sig over at Cepos har tonet rent flag, så de nu på ingen måde kan betragtes som en økonomisk funderet tænketank men alene som en liberalistisk lobbyorganisation.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Herre gud.

Hva tænker i iøvrigt om begrebet «overuddannelse»? Jeg tror jeg har en rimeligt stærk ‘holdning’ til det, men vil gerne høre jeres syn på det?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hvornår stopper CEPOS denne nedladende omtale mod folk som har brug for hjælp fra det offentlige?
Senest rettet af mediumaevum søn 27. maj 2018 15:42, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:Herre gud.

Hva tænker i iøvrigt om begrebet «overuddannelse»? Jeg tror jeg har en rimeligt stærk ‘holdning’ til det, men vil gerne høre jeres syn på det?
Naturligvis er der folk der malker systemet, inkl. uddannelsesmulighederne, på en urealistisk måde. Men mon ikke vi som oftest set taler om en så lille procentdel at en ændring som sædvanlig primært medfører at det rammer alle de forkerte?

Med mindre man gerne vil holde befolkningen dumme, så kan overuddannelse næppe være et reelt problem i noget land.

Vi ser samme simplificeringskonsekvenser med immigrationsreglerne, som rammer fuldstændigt lovlydige og uskyldige mennesker og børn. Det kan vi så både takke begge yderfløje i DK for, nemlig venstrefløjen for deres berøringsangst gennem årtier og højrefløjen for deres reaktionære hak-en-hæl og klip-en-tå regler.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tror jeg kan erklære mig 100% enig i ovenstående.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Til det der med bibliotekerne vil jeg bare sige at min far da han var ung og arbejdsløs kontoruddannet hang ud på et folkebibliotek hver dag i et års tid, og så til sidst endte de med at give ham et deltidsjob i skranken. Skakmat, CEPOS.

Og overuddannelse - er det ikke noget med at folk tager en uddannelse og derefter et job hvor de ikke bruger den? Jeg synes det er lidt tykt: hvis man ikke tager en uddannelse er det galt, hvis man tager en og ikke får et job er det galt, og hvis man så får et job skal det også være galt? Det giver nok mening for folk der altid har gået den snorlige vej gennem livet og stryger deres sengetøj, menøh. Altså. Ting sker. Jeg ville alt muligt mærkeligt engang, nu vil jeg noget andet så jeg bruger ikke officielt min kandidatgrad til noget. Men det anede jeg jo ikke da jeg var 20 og startede, og da kan man sguda heller ikke forlange.
Nobody noes.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Er vi ikke også lige lovligt generøse med sundhedsydelser til arbejdsløse - eller noget? kuk kuk... Jeg visner næsten altid lidt indeni, når der bliver lukket noget ud fra CEPOS.
Stille og uroligt

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Er det ikke meningen at cepos skal udarbejde dokumenterede undersøgelser? Det der er jo bare et politisk lobbyindlæg til støtte for regeringens nye forsøg på at underminere dagpengesystemet. Professionelt meneri når det er værst.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Cepos er bare en lobbyvirksomhed, hverken mere eller mindre.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Hvis bibliotekerne giver incitament til at ville malke skattekassen og det er et problem, hvorfor taler CEPOS så aldrig om det incitament der ligger i at skjule penge i skattely, samt politikernes gyldne håndtryk via hemmelige betalinger til partikasser osv? ... hvis det er de VIRKELIGT store summer man vil undgå folk malker statskassen for, ligner bibliotekerne jo en myre i forhold til en elefant...

Propaganda... det er hvad det er... intet andet... neo-liberalistisk propaganda...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg er uddannet bibliotekar og arbejdede på et større folkebibliotek i 8 år - CEPOS har tilsyneladende aldrig besøgt et for at se på hvad der rent faktisk foregår. Det er blevet en varmestue, jo, men for nogle helt andre befolkningsgrupper end de arbejdssøgende ;wink;
Min erfaring er stik imod hvad CEPOS påstår, og jeg garanterer for at alle mine tidl. bibliotekarkolleger stemmer i og giver mig ret.

Nyt svar