Forslag til brætspil jeg skal købe?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Forslag til brætspil jeg skal købe?

Indlæg af mik_c »

Jeg sidder og overvejer at købe Junta: Viva el Presidente! da det er en simplicificeret udgave af Junta og et glimrende spil hvis man er en 4-5 stykker og kun gider spille en times tid.
Jeg er ikke så meget til de helt lange spil, da jeg ofte også spiller med folk der ikke brætspiller så meget skal det helst være noget der er ok nemt at sætte sig ind i .. Så er der nogen forslag til et alternativ til Junta: Viva el Presidente! ? :)

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Acquire er ret fedt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Boss Monster m. Tools of Hero-Kind
Colossal Arena
Bohnanza
Family Business
King of Tokyo
Zombies!!!
Carabande (kun brugt), ren dexterity. Der findes nyere, men dårligere udgaver.

Alle relativt nemme, sjove og korte spil (<45 min). Sjovt også for øvede spillere.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi skal ud og have købt Partners snart, vi spillede det hos nogle venner med 4 spillere, men de har lige købt 6 personers udgaven, så man skal nok overveje hvor mange spillere der oftest vil være.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Settlers har et rimelig enkelt regelsæt og meget vanedannende

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Holger skrev:Boss Monster m. Tools of Hero-Kind
Colossal Arena
Bohnanza
Family Business
King of Tokyo
Zombies!!!
Carabande (kun brugt), ren dexterity. Der findes nyere, men dårligere udgaver.
Alle relativt nemme, sjove og korte spil (<45 min). Sjovt også for øvede spillere.
Jeg valgte at købe Pitchcars mini trods dine advarsler om det er en dårligere udgave, men mini formatet passer bedre til mit ikke så store bord :)

Jeg kan tilføje RoboRally og Magic Maze til spil i denne kategori af kort tids men sjove spil, men dem har jeg i forvejen .. men tak for listen :D

Default avatar
Quark
Forum Donator
Indlæg: 121
Sted: Skive

Indlæg af Quark »

Jeg kan forøvrigt anbefale hyggeonkel.dk
Et godt sted med mange spil og god service. Det er ikke en biks jeg har aktier i :-)

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

mik_c skrev:Jeg sidder og overvejer at købe Junta: Viva el Presidente! da det er en simplificeret udgave af Junta og et glimrende spil hvis man er en 4-5 stykker og kun gider spille en times tid.
Jeg er ikke så meget til de helt lange spil, da jeg ofte også spiller med folk der ikke brætspiller så meget skal det helst være noget der er ok nemt at sætte sig ind i .. Så er der nogen forslag til et alternativ til Junta: Viva el Presidente! ? :)
Da jeg så titlen skyndte jeg mig herind for at anbefale Junta, det jo et genialt spil, som snildt kan koste venskaber forhold og lign. Umiddelbart lyder "simplificeret" som vejen frem, hvad har de skåret ned på i Viva el Presidente?

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

KlausH skrev:
mik_c skrev:Jeg sidder og overvejer at købe Junta: Viva el Presidente! da det er en simplificeret udgave af Junta og et glimrende spil hvis man er en 4-5 stykker og kun gider spille en times tid.
Jeg er ikke så meget til de helt lange spil, da jeg ofte også spiller med folk der ikke brætspiller så meget skal det helst være noget der er ok nemt at sætte sig ind i .. Så er der nogen forslag til et alternativ til Junta: Viva el Presidente! ? :)
Da jeg så titlen skyndte jeg mig herind for at anbefale Junta, det jo et genialt spil, som snildt kan koste venskaber forhold og lign. Umiddelbart lyder "simplificeret" som vejen frem, hvad har de skåret ned på i Viva el Presidente?
De har skået kamp delen ned hvis man laver statskup.. man har ligesom 4 tærninger man viser tingene med man så holder gemt bag en lille pap bil. .. Må indrømme det er så længe siden jeg har spillet det orginale Junta.. men mener det kunne tage ca 2-3 timer og dette her tager nok en time. Så er bare nemmere. Ikke så mange steps i hver tur. Hoved delen er mest det med at vælge leder og dele penge ud og så købe speedbåde og ting og så prøve at lave alliancer om at vælte lederen ;) ..

Nyt svar