Simpel foto-redigering på 8" android-tablet ?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Simpel foto-redigering på 8" android-tablet ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Beskæring incl fast ratio f.eks. 16/9, opløsning, lys, kontrast, shapening, og komprimering,.... jpg>jpg

Hvad bruger man for hurtigt arbejde mens man er undervejs ???

(app-store forvirrer mig)
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Snapseed. Kender det kun på iPad men kan se at det også er til android. Det er virkeligt fedt. Kan også åbne rawfiler, hvilket er et kæmpe plus.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis du arbejder med foto på din computer og evt har Lightroom, virker dette også til mobile devices som smartphones og tablets, jeg benytter det dog ikke selv da min iPad er outdated og langsom.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Snapseed, helt klart!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tusind tak skal I have !!!

Jeg checker Snapseed ud, tablet på vej, (min første), egentlig bare ment som et billig forsøg som rejse-GPS, og erstatning for papirkort på MC

https://www.komplett.dk/product/953845/ ... -16gb-sort#

Tænkte: "hvorfor ikke være i stand til at rå-redigere lidt fotos undervejs", og browse lidt mere komfortabelt, m.m. også ved alm togture o.lign.

Computeren kan så helt blive hjemme, og ikke skulle slæbest i rygsækken på fjell-turen. eller efterlades i bilen, men chance for tyveri

Mange fotos er til documentation, tekniske billedserier, etc,... relativt ukritisk

Mere seriøse ting bliver stadig på PS Elements 14 som jeg bruger stationært
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Du behøver ikke have nogen som helst betænkeligheder ved kvaliteten i snapseed. Google opkøbte for nogle år siden en anerkendt udvikler af 3. parts plugins til bl.a. photoshop, nemlig Nik software.

De har fortsat produktserien: https://www.google.com/nikcollection/

Det er bl.a. disse algoritmer der er kommet med over i snapseed.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Morten B skrev:Du behøver ikke have nogen som helst betænkeligheder ved kvaliteten i snapseed. Google opkøbte for nogle år siden en anerkendt udvikler af 3. parts plugins til bl.a. photoshop, nemlig Nik software.

De har fortsat produktserien: https://www.google.com/nikcollection/

Det er bl.a. disse algoritmer der er kommet med over i snapseed.
Ja lige præcis, de har lavet et rigtig godt produkt, jeg har selv tidligere brugt NIK plugins, og meget af det man kan lave nemt i Snapseed kan være en større opgave i andre programmer.

https://www.tomsguide.com/us/snapseed,review-4400.html
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Sorry, kom fra Det ,... tablet var noget langsomt lort :(

Har nu fået Moto G7 Power, med dejlig 6,2" skærm, samt 3-4 dages batteri-tid :thumbup:

Programmet virker fantastisk ,.. TAKKER !!!

Framer generelt 16-9 ,.. fedt at det kan vælges

Fint at der så kan gemmes i 1920px

Men kan Det virkelig passe Det ikke kan vælges frit, og at almindelig 4K 3840px ikke er muligt ?

Hvad gør man så ?
Vedhæftede filer
Screenshot_20190808-074449.png
Screenshot_20190808-074449.png (68.42 KiB) Vist 363 gange
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Der findes et utal af app til det formål. Tag billederne og prøv dig frem med flere forskellige apps. Nogle er gode til noget og andre noget andet.
Jeg tror Adobe har flere gratis Apps til formålet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:Der findes et utal af app til det formål. Tag billederne og prøv dig frem med flere forskellige apps. Nogle er gode til noget og andre noget andet.
Jeg tror Adobe har flere gratis Apps til formålet.
Takker :thumbup:

Helt enig, men på en førende app finder jeg bare begrænsningen her nærmest absurd, og håbede dybest set bare at der var noget jeg havde overset

Det var mit håb, og vel også forventning, at kunne holde mit yderst simple workflow i EN app, så ikke det blir klondyke, og noget man ikke gider i længden

Skræk-scenariet er jo at all steps skal laves i hver sin app

1. Crop
2. Levels
3. Color
4. Light/contrast
5. Evt. texture
6. Sharpening
7. Resize
8. Compression/format/export

Så lange er mine nosser ikke :-)

Ellers en dejlig app, udover px-valg har jeg kun fundet at level-valg af JPEG kompression halter stærkt

Så i princippet er jeg allerede nu ude i 2-3 apps

Jeg vil godt "betale" lidt ekstra for noget med basale funktioner, min tid er ikke noget værdiøst jeg smider på møddingen, og jeg er også tung til at lære nye programmer, så den slags her rammer ekstra hårdt :-)
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 8. aug 2019 13:36, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Anyway, jeg er kørende, et stort skridt fremad, men fastlåst i pixels, samt med kun EN reel compression-setting der overhovedet kan bruges, nemlig "jpeg-80pct", der rammer mit behov nogenlunde, men er noget i overkanten af hvad jeg ellers bruger af kompression
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Ja, de mangler næsten alle et eller andet man ønsker sig, og har ofte i stedet en masse åndssvage effekter.
Jeg ved ikke hvordan online redigering fungerer på en tablet, Ellers ville jeg nok åbne pixlr.com .
Det kan alt de basale. , og mere til. Og jeg mener også det kan arbejde i lag :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Photoshop expres. Kan alt det du efterspørger Der er 85 % komprimering på jpg filen, og det gemte eller videresendte billede er i fuld størrelse. Mange andre apps rezeiser billedet til omkring 800 px på den længste led.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg ser nu at man faktisk kan vælge maximum kvalitet. Altså ingen komprimering.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:Jeg ser nu at man faktisk kan vælge maximum kvalitet. Altså ingen komprimering.
Det kan man også I Snapseed ,.. altså jpeg-100 og PNG

Jeg er inde i en stressed periode of vælger at affinde mig med begrænsningerne her og nu

Nu skal jeg så se om jeg kan overføre fra mit ny FZ1000 og arbejde med billederne mens jeg er på tur

Helle ideen var at nogle af billederne kunne redigeres I så høj standard at de umiddelbsrt kunne Bruges I de endelige albums, og man derfor kunne undgå at Bruge tid på dem to gange , samt selvfølgelig poste færdig-redigerede billeder allerede under en tur


Men det kommer nok til at knibe

1920px med jpeg-85 giver mig f.eks. typisk filer på 200kb hvor jeg har erfaring for at bedst mulige kompromis er filer på omkring 400kb ,... går jeg op til 95 pct, hvilket er næste trin, so stikker størrelsen af til 1.28mb, hvilket er uacceptabelt højt for mig.

Osv, osv, osv,..

Man skal nok bare indse at det ikke rigtigt duer med edit på tablet of phone Endu

Sharpening er visit også ret umuligt at få I mål
Vedhæftede filer
Screenshot_20190811-123219.png
Screenshot_20190811-123219.png (64.94 KiB) Vist 269 gange
/Dub

Nyt svar