Husket I at vaske tørret chili?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Husket I at vaske tørret chili?

Indlæg af MrBacon »

Nej, vel? Do it.
Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gad vide om musen også er tørret når den lander i butikken? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sådan er det med mange madvarer fra de varme lande... har fundet metalstykker, dele af et cykeldæk (?) o.a. sjovt i bl.a. chutneyer fra indien.

Og rengøringsmiddel i en La Mortuacienne lemonade fra Frankrig, der skrev jeg til importøren fordi det var farligt - men de ignorerede det totalt.

Vi får spist store mængder insekter og ekskrementer i diverse madvarer gennem vores liv.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det hjælper nok ikke det store "at vaske det".

Men hvad skal vi nu kalde Chili-Klaus?

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Mad kan da ikke blive ødelagt mere end at putte chili i maden!. om man spiser rotte eller ko eller gris er da fuldstændigt ligegyldigt når maden alligevel smadres af verdens dummeste krydderi (chili).
Så det i ser på filmen er en færdig ret med chili/rotte.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er nogle meget små rotter de der... mon ikke det er mus ;-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Det er nogle meget små rotter de der... mon ikke det er mus ;-)
Eller også er det chili størrelse XXL :-D

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Holger skrev:Det er nogle meget små rotter de der... mon ikke det er mus ;-)
Det er lidt svært at se måske rotteunger...
Under alle omstændigheder ned i posen med dem så er der en dejlig stor portion af chili con carne. Nok til en hel flok spejder unger.
eller et 80´r venstrefløjs arrangement/kom sammen. Det var simpelthen fast kutyme at genere gæsterne med denne uspiselige tortur grød.

Og hvad angår chili klaus så syntes jeg han skal kalde sig barberblads klaus. Så skal vi more os over at se på kendte spise barberblade.
Eller hvad med at putte benzin i munden og antænde det....og så skal man derefter proppe et stykke mad i munden og forsøge at gætte om det er en rotte eller en t-bone steak.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

ZoSo skrev:Mad kan da ikke blive ødelagt mere end at putte chili i maden!. om man spiser rotte eller ko eller gris er da fuldstændigt ligegyldigt når maden alligevel smadres af verdens dummeste krydderi (chili).
Så det i ser på filmen er en færdig ret med chili/rotte.
Der udelukkede du lige 50% af verdens køkkener. Chilli er herligt og sundt. Desuden er mit absolutte yndlings køkken, nemlig det indiske, et yderst velsmagende bevis på at det har sin berettigelse.

Hurra for chilli :banan: :love: :clap:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, hurra for chilli !!!

Thai-suppe uden chilli ?

(nok noget af det dummeste jeg har hørt)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Btw. vi skulle selv få et lille antal chillier i år :-)
Vedhæftede filer
20180506_074331.jpg
20180506_074331.jpg (1.61 MiB) Vist 789 gange
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

DUBTEMPLE skrev:Btw. vi skulle selv få et lille antal chillier i år :-)
Sådan! Så undgår du (forhåbentlig) også muselort når du tørrer dem.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev:
DUBTEMPLE skrev:Btw. vi skulle selv få et lille antal chillier i år :-)
Sådan! Så undgår du (forhåbentlig) også muselort når du tørrer dem.
I første omgang fryses de, men til næste år måske tørring

Der skal også tørres blåbær an-mas samt laves likør

De små tørre-maskiner er røv og nøgler, vi skal finde på noget andet, måske bare ovn med låge på klem :-)

Vi er voldsomt plaget af mus, tak for reminder !!!
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

ZoSo skrev: Det er lidt svært at se måske rotteunger...
Under alle omstændigheder ned i posen med dem så er der en dejlig stor portion af chili con carne. Nok til en hel flok spejder unger.
eller et 80´r venstrefløjs arrangement/kom sammen. Det var simpelthen fast kutyme at genere gæsterne med denne uspiselige tortur grød.
:lol:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

I går på el-cykel-prøvekørsel stoppede jeg ved det lille lokalt-nuttede is-udsalg i Rosenvængets Allé, Østerbro, Kbh -- spiste bl.a. chili/ingefær-is. Kan godt anbefales :)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

tomcat skrev:I går på el-cykel-prøvekørsel stoppede jeg ved det lille lokalt-nuttede is-udsalg i Rosenvængets Allé, Østerbro, Kbh -- spiste bl.a. chili/ingefær-is. Kan godt anbefales :)
Det lyder helt forfærdeligt men for chili entusiaster må det være en spændende oplevelse. Ingefær ville måske være i stand til at trænge igennem den brændende forstyrrelse af mad oplevelsen chili er så elsket for.
Jeg smagte en ingefær øl for 2 år siden. Det startede okay interessant men udviklede sig hurtigt til en meget tåbelig oplevelse. Måske vi kan nå at stoppe ingefær i tide. :)

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Morten B skrev:
ZoSo skrev:Mad kan da ikke blive ødelagt mere end at putte chili i maden!. om man spiser rotte eller ko eller gris er da fuldstændigt ligegyldigt når maden alligevel smadres af verdens dummeste krydderi (chili).
Så det i ser på filmen er en færdig ret med chili/rotte.
Der udelukkede du lige 50% af verdens køkkener. Chilli er herligt og sundt. Desuden er mit absolutte yndlings køkken, nemlig det indiske, et yderst velsmagende bevis på at det har sin berettigelse.

Hurra for chilli :banan: :love: :clap:
Det tror jeg gerne på. Når jeg spiser ude må jeg altid sikre mig at de ikke hælder denne smags forstyrre i maden. Når jeg bliver inviteret på mad må jeg også lige sikre mig at de ikke ødelægger maden med "verdens dummeste krydderi". Så spiser jeg et andet sted eller medbringer noget mad.

50% godt nok uhyggeligt :redcard: :redcard: :redcard:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

ZoSo skrev:
tomcat skrev:I går på el-cykel-prøvekørsel stoppede jeg ved det lille lokalt-nuttede is-udsalg i Rosenvængets Allé, Østerbro, Kbh -- spiste bl.a. chili/ingefær-is. Kan godt anbefales :)
Det lyder helt forfærdeligt men for chili entusiaster må det være en spændende oplevelse. Ingefær ville måske være i stand til at trænge igennem den brændende forstyrrelse af mad oplevelsen chili er så elsket for.
Jeg smagte en ingefær øl for 2 år siden. Det startede okay interessant men udviklede sig hurtigt til en meget tåbelig oplevelse. Måske vi kan nå at stoppe ingefær i tide. :)
Vi kunne jo starte med at holde op med at putte det i øl, eller andre steder hvor det ikke giver mening og så bruge det på fornuftig vis, f.eks. syltet til Sushi.

Har du så også et had mod alle de andre dejlige køkkenvenner - Muskatnød, Røget paprika, safran osv.? Eller er vi helt ude i at du hader sort peber? :shock:

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Overhovedet ikke det er kun chili og jalapenos der kan rende mig. Smags forstyrrende..ja jeg vil ikke kalde det en smag det er en brændende fornemmelse.
Jeg elsker det sorte guld, jeg er faktisk en stor peber elsker/fetichist. Og det er rigtigt at hvis du hælder hele peber bøtten i maden så har du muligvis en lige så smags forstyrende oplevelse som chili er.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jalapenos er noget fanden har skabt, det beske stads kommer ikke i min mund, så der er vi helt enige :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nu indisk mad blev nævnt, er der så nogen der har nogle gode opskrifter på Mango Lassi ?

(til vores irritation er den vi køber nede på Indian Flavour stadig bedere end dem vi selv har forsøgt med :-) )
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg elsker chili. Er stor, stor chili fan (dog helst uden mus/muserester).
Er i øvrigt også fuldstændig nede med indisk mad.
DUBTEMPLE skrev:Nu indisk mad blev nævnt, er der så nogen der har nogle gode opskrifter på Mango Lassi ?

(til vores irritation er den vi køber nede på Indian Flavour stadig bedere end dem vi selv har forsøgt med :-) )
Hvordan laver du den nu? De fleste laver den på samme måde med lidt forskel i fordelingen af de forskellige ingredienser, men der kan ofte være forskel i:

-om man bruger mango juice + rigtig mango eller kun rigtig mango
-om der kommer kardemomme i
-om der kommer lidt mælk i
-om der skal lime i

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I må sgu ikke drikke Lassie!

Billede

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:dollargrin:
Vedhæftede filer
167740_LangekeineMangowochemehr_1.jpg
167740_LangekeineMangowochemehr_1.jpg (87.47 KiB) Vist 721 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev:Jeg elsker chili. Er stor, stor chili fan (dog helst uden mus/muserester).
Er i øvrigt også fuldstændig nede med indisk mad.
DUBTEMPLE skrev:Nu indisk mad blev nævnt, er der så nogen der har nogle gode opskrifter på Mango Lassi ?

(til vores irritation er den vi køber nede på Indian Flavour stadig bedere end dem vi selv har forsøgt med :-) )
Hvordan laver du den nu? De fleste laver den på samme måde med lidt forskel i fordelingen af de forskellige ingredienser, men der kan ofte være forskel i:

-om man bruger mango juice + rigtig mango eller kun rigtig mango
-om der kommer kardemomme i
-om der kommer lidt mælk i
-om der skal lime i
Såvidt vi lige husker ikke kardemomme og lime, så tak for
forslaget !!! en form for youghurt istedet for mælk, og ingen juice men ren mango, vist nok

Vi har dem under stærk mistanke for også at bruge vanille nede på restauranten, og så har de selvfølgelig en rigtig is-maskine der laver knust is til UG
/Dub

Nyt svar